![]() |
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
om der er en plass her som viser /sier noe om hvor mye fett vi må ha i oss hver dag for å kunne gå ned noe:) ?
|
Jeg vil også være med!
Gikk ned 8 kg fra april til september i 2010, men har klart å få på alt igjen gitt... Sånn går det når man bare skal skeie ut litt...ukene og månedene går fort da, og plutselig går ikke buksene igjen lenger.. Ja ja:o Heldigvis må de siste kiloene ha vært masse vann, for jeg har gått ned 2,1 kg bare siden mandag - hurra!:D....så da var det bare 13,5 kg igjen til målet. Håper på å være i mål 1 juni - det skal jeg vel klare? Høyde: 179 Start vekt 3/1: 85,6 (83,5 i dag) Mål: 70 |
*Da har jeg veid meg og vekta viste 65,1 altså 1,8 kilo opp...ikke så aller verst da :rolleyes:
Og nå er jeg på vei nedover igjen :) ....målet er ca.58 kilo;) |
Er alle her inne flinke til å trene i tillegg??? jeg har ikke begynt med noe trening enda, vet ikke helt hvor jeg skal skvise det inn heller, med 4 barn pluss en avlastningsjente, dagene går i å hente og bringe barn til fritidsaktiviteter, lekser osv osv, å så er det middag, å så begynner kveldsstellet, å da legger vi en hver halvtime, å sistemann er i seng kl 21, å da må jeg lage alle sekker, matbokser, klær osv klare til dagen etter, å så må jeg se over huset, vaske tøy, henge opp, legge sammen osv...
I tillegg jobber jeg i butikk på dagene, og av og til kveldene, så da løper jeg rundt mye, varedager osv, Hvordan får dere det til ??? å hvor mye må man trene i tillegg til alt dette? Jeg har knapt nok tid til å slappe av noe nå, å når jeg får muligheten er det herlig å ta seg en stille stund, like før jeg legger meg.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Enig i at vi må være oppvakte, og i dette tilfellet var kom jeg heldigvis veldig godt ut når det gjelder å "slippe unna" karbs og heller sikre max fettinnhold. Men det finnes helt sikkert mange varianter der man opplever det motsatte, så takk for "advarselen" :) |
Jeg slenger meg på hos dere :) Holdt på med lavkarbo kosthold en periode i høst, og det fungerte veldig bra. Men plutselig ble jeg så forferdelig lei av maten at den rett og slett bød meg imot. Begynte å spise karbohydrater igjen, og gikk rundt som en luftfylt boble i 2 uker før det begynte å normalisere seg.
Nå er jeg klar for å prøve på nytt, være flinkere til å variere maten sånn at jeg ikke blir så lei. Bruke noen timer i løpet av helgen for å planlegge den neste uken. En annen stor utfordring er treningen. Nå har jeg trent 30 days shred to dager og brukt rockeringen min, så nå gjelder det å fortsette den trenden. Er helt ødelagt i magen av den rockingen, men det er bare å bite tenna sammen så blir det vel bedre etterhvert. Og med så sinnsykt mye snø som har kommet på østlandet nå så må jeg vel finne fram skia litt også :) Målet mitt er å komme ned til 60 kg, og passe inn i bunaden igjen. Forferdelig å ha et sånt fint plagg hengende i skapet. Første delmål er å se 6-tallet, og det skal jeg klare innen bursdagen min 21. mars. Dvs. et gjennomsnitt på 0,8 kg i uka. Lykke til allesammen :) |
Her er det mange som er flinke med trening ja. Har ikke fått kommet helt i gang, har vært så trøtt og slapp de siste ukene, spesielt denne uka.
Irriterer meg fremdeles over den unødvendige utskeielsen jeg hadde nyttårssaften :( Den førte til at jeg likeså skeiet ut resten av helgen også :sukk: + mandag og tirsdag... Ikke bra. Rett før jeg var rett tilbake til gamle rutiner. Tirsdag kveld tok jeg meg selv i nakken og bestemte meg for å skjerpe meg! Har vært veldig flink onsdag og i dag og skal holde det til jeg når målet mitt! Vært på storhandel også i dag, handlet masse kjøtt, kjøttdeig, kylling og fisk :) Lykke til videre alle sammen! |
Hei alle
Jeg kaster meg på jeg og. Begynte å spise lav.karbo på mandag, og det har vært en tung tid siden. Har hatt en masse hodepine, fortsatt litt, og har vært veldig sulten selvom jeg har spist godt. Målte meg i sted og var i moderat ketose, så da er jeg veldig glad. Merker at jeg er i mye bedre humør, mye mindre trøtt en vanlig, samt mye mer energi. Jeg veier nå 100kg, og håper på å være rundt 80kg, helst under, til sommeren. Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente meg av kuren, så jeg har ikke satt meg noe delmål ennå. Tror nok jeg godt kunne ha lagt rundt 75kg under optimale forhold Trener spinning tre ganger i uken, og det fungerer godt for meg. |
Er det bare meg som er konstant trøtt????!
|
Sitat:
Enig med langaard i at aktiviteten din på hjemmebane høres ut som trim nok;) Skjønner i hvert fall godt at du ikke har hatt tid og overskudd til ”vanlig” trening. Selv er jeg i gang med raske gåturer inkl. litt småjogging, lett styrketrening på stuegulvet og sykling foran tv-en. Sistnevnte føles av en eller annen grunn ufattelig kjedelig samme hvor interessant tv-programmet er:rolleyes: Har gått på ketolysekuren over flere måneder tidligere, men da trente jeg ikke utover rolige gåturer. Leser om flere som føler at de får energi på en helt ny måte etter noen uker i ketose, når de har kommet over ”startvanskene”. Spent på om dette skjer med meg også:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg har sooooo vondt smak i munnen.... har vært på ketolyse før men så ille har det aldri vært :nei: flere?
|
Sitat:
DA er du nok i ketose.. Typisk ketoseånde.. ;) Det får "alle" tror jeg :P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
takk. skal prøve. problemen er at det er meg som kjenner smaken. andre sier at det lukter ikke. men det er bre da :D |
Ikke hodepine i dag (Jippi)
Dagens matinntak: Frokost: 3 eggs omelett i smør Lunch: Agurk, tomat, kalkun badet i min egen remmulade (den er god og ikke spes. lett) Middag: 3 av konas karbiser, 1/2 stekt løk med mye smør, brokkoli Aftens: 12 skiver Norwegia, 8 skiver Taffelost og en kald karbonade. Ketoseånden er der, og kroppen slipper vann, men stixene gir ikke utslag. Må kjøpe nye når lønna kommer. |
God morgen!
"SB12", munnskyllevann fra apoteket, er veldig bra mot "ketoseånde" og all annen dårlig ånde forøvrig:). Jeg har alltid en flaske stående både hjemme og på kontoret, og det er redningen når det står på som verst. Her er det ketose om dagen, og i natt har jeg følt meg som om overgangsalderen har tatt meg. Utrolige svettetokter og litt sånn "shaky"-følelse, men jeg føler meg opplagt i en helt annen grad enn jeg kan huske...! Og det etter å ha avholdt 2x 2,5 times foredrag i går som normalt bruker å være temmelig utmattende...Å, ,det er så godt å kjenne at noe er på gang! Nå må jeg få fatt i en ny elektronisk badevekt, for den kastet jeg ut for et år siden, og den manuelle IKEAvarianten er mildt sagt noe upresis. Ha en super dag! |
gomorgen til dere alle sammen:)
igårkveld tok jeg en strix test og nå lyste den !!jippi"" så nå håper og tror jeg at jeg er på rett vei, mannen min sin vekt viste idag nedgang:) |
1 Vedlegg
God morgen.
Ny dag og nye gleder. :D Har sluttet med "grovt" brød (Hildeborgs proteinbrød) for en stund. Spiser lavkarbo-rundstykker i stedet for. Funker bra. Gått ned 600 gram siden onsdag. Er spent på de neste 5 dager før jeg har veiedag :) I dag har jeg spist ett rundstykke med smør, laks og majones oppå. Mye farris og to kopper kaffe. Til lunsj blir det kremet eggerøre m/gressløk, smør og seterrømme i, laks, lavkarbo-rundstykke, ett par ostechips og confecta sin ananas-gele. Tror kanskje noen av mine kollegarer kommer til å misunne meg litt :D |
Sitat:
|
Sitat:
God Helg :p |
god morgen :). deilig følgelse å være godt i gang. veiedag i morgen. skal ta det 2 ganger i uka. bli så lenge å vente en hel uke... da bli det lørdag og tirsdag på meg. sult følgelsen er borte men savner frukt. spiser osteknekkis med masse påleg til frokost og lunch. har ikke tid til å lage noe annent... det bli pizza i morgen (med ostebunn) :spisesnak
|
Sitat:
Nå har jeg vært på kur i 4 dager, og vært på elixia 2 av morgenene, så jeg føler jeg har vært ganske flink.. prøver å trene litt hjemme om jeg ikke orker å gå på treningsstudio. |
0,4 ned siden søndag.. Er jo en start. Så jo vekta hadde gått opp tidligere i uka.. Fredag blir min offisielle veidag da :) Men klarer jeg å ikke snikveie meg... :p
|
Sitat:
Men tenkte å begynne med noe her hjemme kanskje :) noen som gjør det? treningsvideo? treningsapperat? Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Velkommen Lene og aragorn :heia: Update fra meg, jeg hadde ikke tid igår, for da kjørte jeg ungene rundt som julebukker, å nå står det fater fulle med snop rundt over alt her :P jeg går ned på vekten, å jeg bare håper det fortsetter,må få til noe trening etterhvert, men ikke helt enda, da jeg er travelt opptatt denne uken, skal ha 33 gjester på bursdag her på søndag, skal lage stek til middag så er enkel mat heldigvis elles så har jeg hatt litt vondt i hodet igår,men det kan være siden jeg satt 3 timer i bil å kjørte på julebukker, i elendig vær :D vektnedgangen til nå fryder jeg meg vilt over, å bare krysser fingrer og tær for at det fortsetter!! Men må på jobben nå, kommer innom senere, gleder meg til å lese hvordan det går med dere andre :D |
hjemme i dag. koser meg med "berde" lunch. stekte gr.saker i masse smørr, pepper, rømme og masse ost på. :) prøver å ikke bruke salt. bli fårikål til middag.
|
Hvis du sliterr med å få trent, hva med å være med ungene ut å base i snøen, ta med ungen på en gå tur...Det er ikke så mye som skal til - 30 min med litt god puls gjør underverk ;) Ellerr har barna spillkonsoller??? Der finnes det mye forskjellige treningsspill som hele familien kan være med på....Alt går hvis man vil veit du;)
|
Hei!
Har begynt å leva etter Skaldeman sine prinsipp, men lurer på om eg skulle gå over til ketolysekuren, treng nokre råd. Er livredd for at eg skal legga på meg i staden for å ta av, starta på mandag, foreløpig har lite skjedd, men det rekna eg med. Eg er ikkje så veldig aktiv for tida, føler eg bruker halve dagen til å planlegge kva eg skal ete og så ete. Eg er ganske lav og har veldig mange kilo for mange. |
Hei!
Tok en snitt titt på vekta i dag. Ned 2,9 kg på 5 dager:D Idag har jeg spist kyllingvinger. Var på spinning i dag,og det var ubeskrivelig tungt. Jeg er skikkelig sliten, jeg måtte gi meg flere ganger på intervallene. Kjenner jeg blir mye fortere sliten enn tidligere, jeg tåler ikke halvparten av den treningen jeg tålte før.. Skikkelig irriterende! Hvordan går det med dere? |
Sitat:
|
Hei, slenger meg med her jeg :)
Starter i dag, men har gode erfaringer med ketolysekuren fra et forsøk i fjor vår. Det største problemet mitt (som gjorde at jeg droppa ut sist gang) er å få den relativt begrensede dietten til å passe inn i sosiale settinger når jeg ikke vil fortelle til hele verden at jeg går på ketolysekuren (hvertfall ikke før det er godt merkbart at det funker). Det var ikke mange ukene jeg holdt på sist gang, så jeg rakk aldri å bli kreativ i matveien. Så setter pris på at folk deler gode ideer :) |
Takk for svar! :) Trur kanskje det har med at eg er så usikker på kva som er det rette valget. Eg et kun karbo frå dei oppskriftene i boka, og har kutta ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Ja, trur kanskje eg skal gi det ei stund og sjå. Kan det vere lurt å begrense meieriprodukt som fløyte, creme fraiche og rømme? Ser det er litt avvik i kva folk anbefaler rundt dette.
|
:_plystre:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sist gang sa jeg ikke noe til samboeren engang. Tror ikke jeg sier det denne gangen heller, før jeg må :p
Han må jo begynne å lure på hvor det blir av all pizzaen, etterhvert :o |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |