![]() |
Sv: Oktoberstarter-tråd?
Jeg har også prøvd Grete Roede, og det syns jeg var noe slit i grunnen. Veie alt en har i seg, aldri bli ordentlig mett....men, det er jo tydelig at det passer for noen så de får bare holde på. Jeg har funnet dietten for meg i allefall! :)
|
Idag har jeg ikke drukket pepsi max, eller funlight saft!! bare vann og ett glass farris. litt stolt!
vekta har fått nytt batteri ( skal vel ikke skylde på den for at vekta står stille men.... ) Og lagd meg en stor kopp kakao (av fløte,vann og bakekakao) med to STORE teskjeer cocosa oppi!! smakte helt greit! Og i kjøleskapet står cocosa-sjokolade og stivner! hadde ett glass med cocosa som jeg ikke visste hvordan jeg skulle orke å få i meg!! Men det smakte ikke vondt å ha det i kakaoen, så det kan jeg fortsette med! |
Jeg har også lagd kakao idag :)
Hadde en kartong med soyamelk (1 kh per 100gr) i kjøleskapet, og mikset med både fløte og vann. 3 vaniljedråper, litt natreen og en klatt med smør(!) :D Kjempegreier! |
åååå.. vaniljedråper glemte jeg!! det er jo kjempegodt oppi!!
|
dammit! ;) prøv igjen imorgen!:)
|
Blæh, ble mislykka ostechips. tenkte ikke på at krydderet kom til å brennes når jeg hadde det på FØR jeg puttet de i stekeovnen. i tillegg sto de nok litt lenge i ovnen... så de smaker bare surt og brent. :blinke:
|
Jeg har også laget kakao i dag. Vanlig med H melk, kakao og sukker. Og jeg drakk den ikke. Stolt. Nå har jeg hatt fem dager uten noen form for sprekk. PÅ lørdag skal jeg ha tapasfest her og da blir det en sprekk. Sprakk forrige lørdag også, fest da også. Må bli nok fest snart hehe. Men ukedagene og søndagene går fint og jeg går jevnt og trutt ned. 3 kg nå. 3 uker.
|
Jeg veide meg i dag, hadde gått ned og er storfornøyd :) Men jeg lurer alikevel...? Da jeg startet med ketolysekostholdet kom jeg i ketose etter 1 dag og raste ned 6 kilo på to uker. Så sprakk jeg, spise feil og gikk opp tre igjen.. nå har jeg klart å gå de ned igjen men jeg kommer ikke i ketose igjen??? Jeg spiser det samme og går ned, men stixen gir ikke utslag... hmm... noen som skjønner?
|
Hva spiser du Lillebjørn. Lettere å se hva du gjør galt da. Spiser du nok fett?
|
er den noen frukt som inneholder masse fett? føler samvittigheten er bedre der enn å gøre masse majones på mat......
|
Du er ikke på ketolysekuren? Lavkarbo høyfett? Hmmm.... ellers ville jeg jo sagt at frukt har for mye karbo.
Hvis du liker avokado, så er jo det en veldig fin kilde til fett, men frukt med mye fett.... det kjenner jeg ikke til. Kan jo gå gjennom den store matvarelista og se på de forskjellige fruktene som står der. Edit: http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt |
Du kan med god samvittighet bruke masse smør og majones, avocado som foreslås her er også utmerket...og kjempegodt med reker og majones oppi :-)
Hold deg unna frukt hvis du skal ned i vekt. Spis litt nøtter, det er også en fin fettkilde. Ett par håndfulle om dagen burde gå bra. |
Veiedag :)
29/09: 101,2 kg o8/10: 98,3 kg -2,9 kg 15/10: 96,5 kg - 1,8 kg 22/10: 95,5 kg -1,0 kg Måledag :) 29/09: Legg: 42 Lår: 73 Rumpe: 120 Hofta: 123 Midja: 103 Bryst: 110 Hals: 38 Overarm: 40 Underarm: 29 08/10 Legg: 42 - Lår: 70 -3 cm Rumpe: 118 -2 cm Hofta: 119 -4 cm Midja: 96 -7 cm Bryst: 107 -3 cm Hals: 38 - Overarm: 39 -1 cm Underarm: 28 -1 cm 15/10 Legg : 42 - Lår : 70 - Rumpe: 118 - Hofta: 119 - Midja: 95 - 1 cm Bryst: 107 - Hals: 36 - 2 cm (!) Overarm: 38 -1 cm Underarm: 27,5 -0,5 cm 22/10 Legg: 42 - Lår: 70 - Rumpe: 117 -1 Hofta: 118 -1 Midja: 96 - Bryst: 107 - Hals: 36 - Overarm: 38 - Underarm: 27,5 - Neste uke skal vekta stå på 94, det er et MÅL :) |
Første veiedag... Og jeg er nesten sjokkert, rart at det er mulig egentlig, å gå ned så mye på så kort tid (men noe av det er jo vann da, selvsagt).
Altså: Vekt: 15.10.10 - 85,0 kg 22.10.10 - 80,3 kg!! = 4,7 kg ned! JIPPI!!! :_punk: |
Veiedag i dag: 800 gram ned forrige uke, 3.4 kg totalt! Dette går som en lek føler jeg, og jeg er ganske sikker på at jeg skal klare å gjøre dette fremover!
3-4 cm ned rundt både liv og hofter, og det merkes. En halv kg i uken vil gi meg 4 kg til jul! i tillegg til de 3.4. Hvis jeg slenger litt trening inn i miksen så kanskje vi kan nå 10? Bmi er 30.1 nå. Mål for neste uke er å komme under 30. |
Kan det være noe galt med stixen din Lillebjørn? Det er vanskelig å mene noe egentlig for jeg er ikke så erfaren. Men den burde jo gi utslag. For noen tar det lenger tid å komme i ketose enn andre. For meg tar det ca 18 timer hvis jeg har spist f.eks kake og litt brød.
|
Kan jo faktisk være at Lillebjørn ikke har lukka igjen boksen godt nok, sånn at de har tørka ut.... men da har folk opplevd at de blir "flekkete" først når man bruker dem.
Hvis du spiser riktig og går ned, så ikke tenk så mye på stixene. Jeg har ikke brukt mine siden den andre uka, men kjenner jo at jeg er i ketose. |
Ja jeg kjenner det på ånden hehe.
|
Tittei...!!
Slenger meg med her jeg også ettersom jeg startet på mandag - med gledelig utslag på stixen onsdag! Noe sååå motiverende'a gitt! Formelig kjenner at det skjer noe i kroppen også. Jeg angrer nå vilt på at jeg ikke veide meg mandag - for, det hadde vært spennende å sett utgangspunktet. Jeg orka rett og slett ikke, redd for å se tallet antar jeg:o Jeg skal ned ca 10 kg. Det er målet mitt;) Veier meg når jeg kommer hjem fra jobb i dag, tenker jeg - og tar det derfra! Heia oss!! :heia: :heia: |
Sitat:
|
Går ånden bort etterhvert? Syns den er så fæææl :p
|
Jeg er ganske sikker på at jeg får i meg fett.. Spiser mye smør og cocosa til hvert måltid. Ellers går det som regel i egg, kokte,stekte, omeletter... salater, noe fisk, avokado og mandler... jeg går jo som sagt ned så noe er rett :) jeg er bare redd for at hvis jeg gjør noe feil at jeg skal begynne å legge på meg pga økt fettinntak? har lest om det flere steder...
og ja, det kan selvfølgelig hende jeg har slurva med stixene, men de var jo lilla for noen få uker siden... hvor lite luft tåler de? |
Hei,
Det ensete som har betynding for om du er i ketose eller ikke er inntaket av karbo. Stiksene er veldig ømfinlige og bør ikke oppbevares på badet, for høy luftfuktighet... Her er et utrag fra nybeynnertråden: Sitat:
|
Sitat:
Følgende fremgangsmåte kan benyttes hvis det ikke er tydelig utslag på ketolysestixen: (les om ketolysestix først, kanskje de ikke virker på grunn av fukt eller varme?) Hvert av de følgende tiltak gjennomføres i tre dager før du går videre til neste trinn. 30 minutters moderat morsjon hver dag, og korrekt bruk av ketolysetabletter gjelder for hvert trinn. 1. - Reduser den daglige mengde karbohydrater til 10 gram per dag. - Reduser inntaket av koffein (kaffe, te cola lght, solo pluss mfl.) Hvis urinstixen nå gir utslag, er årsaken at det har vært for mange gram karbohydrater i den maten du har spist. Legg den øvre grensen for daglig karbohydratmengde litt under den grensen du har hatt tidligere. Fører tiltak nr. 1 ikke til utslag på ketolysestixen, går du videre til tiltak nr. 2: 2. - Spis maksimalt 10 gram karbohydrat per dag. - Spis mer fett, altså fet ost fremfor magerost etc. - Reduser litt på mengden av mat. I de få tilfellene der tiltak nummer 1 og 2 ikke har ført til utslag på ketolusestixen, gjennomfører du følgende i tre dager: 3. - Reduser kaloriintaket til 1000 Kcal pr dag. - Størstedelen av kaloriene skal komme fra fett. |
Hoppsann, IFA var ikke bra... Våkna i dag med verste magen og har gått opp 0,5 kg. Så idag blir det nye boller. Ikke mer kunstige søtstoffer på en stund! Får heller tygge på papp hvis karbotrollet melder seg igjen. Heldigvis ingen tegn til det enda idag. :uskyldig:
God helg folkens! :) |
Glemte å skrive veiinga for å går, så her kommer det. Første "offisielle" tall i grunnen, selv om jeg veier meg hver dag... :o :
16/10 : 83,5 22/10 : 79,6 Målvekt : 63-64 Går riktig veien i allefall. :) |
Ferdig med uke 3, og kan juble for at jeg har gått ned 5 kilo:D
|
Kjempebra MonaLita! :D Gratulerer!
|
Gratulerer så masse!
|
Bra jobba :)
|
Wow! Bra jobba folkens!
Veiedag i morgen! Gruer meg. Uka har vært preget av mye sykdom:( |
"Smør på flesk? -Ja takk! :D" LOL
|
Sitat:
Synes den passet så fint til oss:D |
Ja, det gjør det absolutt!:D Kan gi noen vittige reaksjoner hos folk som ikke vet man er på kur, hehe. Slik som da jeg var på kafe forleden dag og bad om å få kremfløte istedet for kaffefløte i kaffen. Ho dama så opp og ned på meg og tenkte sikkert i sitt stille sinn at:" det trenger hun vel egentlig ikke..!" Men, det fikk jeg :)
|
Sulten men matlei start på dagen!! prøvde meg først med hjemmelaget salat med reker,majones,egg og skinke.. Nope ikke godt idag! så stekte jeg bacon... nope ikke godt det heller!
så da endte jeg opp med en stor kopp eggemelk!! Yummi!! Kanskje det er det som skal være frokosten min fremover?? Har liksom en liten formening om at det er lurt å starte dagen med mye fett i første måltidet.. Vet slettes ikke om det er riktig, men innbiller meg i allefall det :) |
Bra jobba folkens!! Med smør på flesk kommer vi i mål ;)
Jeg har falt heelt for eggemelka jeg og!! Det blir ofte det både til frokost og kvelds :) Jeg er jo sjeldent sulten lissom ;) |
eggemelka? :-) takk for tips ang fett, får til alt for lite. holder vekten stabil etter -3kg med kosten som er nå og det er ufattelig deilig, så har funnet formelen på det visstnok..he, he.. men vil ned mer etterhvert..! så nå er det bare å eliminere og legge til andre matvarer den uka her og se om det gjør noe utslag.
Ny uke,- vil si... ny deilig behagelig uke på lavkarbo:) veiedag om 5 dgr:) |
Enda 1,3 kg ned! :D
Tenk det da! Nesten 5 kg på TO små uker!!! :eek::eek::D:D |
Så utrolig flink du er Helene!! Jeg har bare gått ned 3,3 på 2 uker, jeg. Men er fornøyd med det egentlig :) Har ikke veid meg siden Onsdag da, så vet ikke om det har skjedd noe siden da.. Hehe. Har ikke vekt før på lørdag, heller... Skummelt!
|
Takk, Klistine:)
Ja, det er også kjempebra! Jeg veier meg bare en gang i uka selv. Tør ikke gå på vekta oftere:p Lørdagen kommer fortere enn du aner! Og tenk hvis du har gått ned mye i mellomtiden da.. Mye artigere å veie seg og se at vekta minker med mye enn 100 gram her og 200 gram der:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03. |