![]() |
Det blir chili con carne i dag. Kjøttdeig, løk, tomater, chili, hvitløk og tomatpure sammen med litt bønner. Nam!
|
I dag skal jeg kose meg med wok og laks. "Lurer" kuren litt ved å ikke buke oljedressing - så steker jeg laksen i 1 ss rapsolje og litt soyasaus... Deilig!
|
Kald svinefilet rest fra i går, stekt ostepølse og blomkålstappe....(kokt blomkål, stavmikset med litt (mye) fløte, salt og muskat)Og hjemmeavla sherrytomater.
|
Tingelings nyyyyydelige kyllingsalat !!
(okei. jeg veit denne tråden heter "hva SKAL du ha til middag idag.. men denne smakte så godt at jeg tillater meg å poste den likevel, selv om det er i fortid ;) )
Denne salaten ble fantastisk god, og kan brukes som lunch eller middag etter eget ønske :) Kyllingfilet Soltørkede tomater i olje Sorte oliven Vestfold salat Champignon Synnøve gulost Purreløk Hvitløkskrydder Delte kyllingfilet i biter, og stekte i panne sammen med champignon. Rev noen blader Vestfoldsalat, delte opp soltørket tomat, oliven, ost og purre, og la alt dette på en tallerken. Krydret kyllingen godt med hvitløk, og tok den over salaten. Til slutt tok jeg litt rapsolje og litt av tomat-oljen over salaten og VÆR SÅ GOD !! :sikle: Dette smakte helt fortreffelig. Man kan selvfølgelig variere med de ingrediensene man har i kjøleskapet - for min del er de soltørkede tomatene og olivenene hovedingrediensene... NAMNAM !! |
Høres schnadder ut!
Min middag i dag var servert... På personalfest på golfklubben i Fana. Men den var helt lavkarbo! Lettsaltet lam kokt med litt løk, purre, en aning gulrot og mye sellerirot! Brød til - til dem som spiste sånt... Og kaker til kaffen, til dem som spiste det, da... JEG hadde ikke noe problem med det! |
:) I dag hadde vi Iset's Lasagne med neper. Kjempegodt rett og slett. Jeg har funnet mange gode oppskrifter fra Iset, så tusen takk.
Søndag blir det Donald-kylling med oppskrift fra Nille (tror jeg) :D Gleder oss allerede.. |
|
I dag storspiste vi røkeknoker (svineknoker) og kålrabistappe. Namnam :)
|
laaaangsomt stekt marinert elgstek, med blåbær....deilig saus og brocolli o gblomkål...sslllluuuurp.
|
kylingfilet med cillisaus. Stekt i panna, med løk og soltørket tomat. Helte på matfløte og cremefraiche. Putre putre. Serverte med ris (til de andre) og broccolli/blomkål/løk/solt.tomat-pure med smør, fløte, og ostegratinerte den... Ssssåååååååå gooooodt!
|
I dag serverte jeg to forskjellige retter med torsk.
En form jeg putta i stekovnen, det var en pose frosne grønnsaker (velg selv!), noen stykker torskefileer la jeg oppå, helte så på med litt matfløte og jarlsbergsost på toppen! Her kan man jo variere med annen fisk, ferske grønnsaker og evt buljong istedenfor fløte. Dette er jentene våres og min sin favoritt!! Serverte med basmatiris. Min kjære vil jo ikke ha fløte, så han fikk stekt torsk (i olivenolje). Torsken pensla jeg med creme fraiche (sikkert bedre å bruke kesam men det hadde jeg ikke),og dyppet fisken i hakkede mandler. Serverte det med basmatiris og grønnsaker. Litt Kikkoman var visst også godt på(jeg syntes det var best uten...) I morgen skal jeg varme restene til lunsj!!:) |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag blir det sennep marinert "red snapper" - en fisk som finnes i Stillehavet og ligner på vår uer..... Og til den skal jeg ha dampabrokkoli med smelta smør..... :sikle:
http://www.flmnh.ufl.edu/fish/Galler...er/snapper.JPG |
Idag hadde vi Fedonistens kyllingform (kylling, skinkebiter, brokkoli, sopp, creme fraiche, baconost, krydder, hvitløk og revet ost på toppen. Naaam!
Det skal egentlig ikke være skinke i den, men jeg hadde for lite kylling, så jeg tok i litt skinkebiter for å øke proteininnholdet. :) |
Skulle hatt pannekaker laget på Atkinsmix, men det ble totalt mislykket.
Ble eggerøre, serranoskinke og parmesan salami i stedet :) |
Sitat:
Er det noen som kan forklare meg hvordan man lager denne? hehe, er temmelig grønn på kjøkkenet ennå:( :eek: |
Sitat:
Heisann:D Er det mulig å få oppskriften på denne? Hørtes kjempegod ut! nammenam! |
Idag er det spaghetti. :eek:
Jeg skal bare ha sausen da, med blomkålstappe under. :D |
Nilles Kylling Fajitasform....snadder:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Idag blir det til en forrandring god gammeldags mårrpølse. (Har det altfor sjelden!) Steker mårrpølsen slik at den blir nærmest en mos og blander i et pisket egg og event. litt fløte hvis pølsen er litt tørr og mager. Som tilbehør blir det blomkål- og brokkolipurre i en blanding og grønn salat med litt rømmedressing.:hungry:
|
Idag blir det røkelaks, eggerøre med gressløk, dampa brokkoli - og alt drissla med god urteolje og/eller pesto !! :sikle:
|
hos meg blir det fedons tunfisk salat med brekkbønner , kokt egg, tunfisk så klart, rømme, løk, pittelitt sylteagurk, litt sitron og olje og det som jeg ellers får lyst til og putte oppi :D
har nettopp satt på vann for og koke eggene :cool: |
Sitat:
|
omelett av 3 egg, 3 skinkeskiver, 3 cherrytomater, 1/2 paprika, revet ost. 1 skive fedonbrød. salat.
|
I dag hadde jeg
hjemme stekt kylling m/ bein - marinert med olivenolje, balsamico og oregano 1/2 avocado 1/2 tomat |
Stekte kyllingfilet i panna, med masse smør og kyllingkrydder. helte over en dl fløte, en dasj med rømme og ei ts. curry pasta.. rørte sammen, lot det koke i 5 min.. serverte jukseris til.. namme nam...
|
Nå kom akkurat naboen hjem med torsk og reker til oss (han driver fiskebutikk).. så da blir det Jamies Ovnsbakte torsk med basilikum, reker, avocado, ost og kremfløte idag.....:D
|
lit forsinket, men igår hadde jeg taco tallerken med,
ca 7 nachos chips (veit det er litt karber i det, men det er helg) 2 lange rapid blad ca 50 g hakka agurk 1 stor bifftomat i chunks 2 ss mais 3 ss stekt løk ca 6-7 ss kjøttdeig med taco krydder på (liker det mildt) masse guacamole av en stor avokado, sitron saft og tofu-rømme "dressing" av krydder og tofurømme det va knall godt. tåler ikke ost, men hadde jeg tålt det, sko jeg hatt det.. |
Rakfisk, rødløk, rømme og en liten lefsebit......:o
|
Lørdag i dag, og veldig sen middag. Men i kveld blir det reinskav med brokkoli og tyttebærsyltetøy - hjemmelaget sukkerfritt.
|
I dag har jeg spist en god indisk inspirert rett:
Stekte karbonadedeig, brokkoli, asparges og brokkoli sammen, og la i en ildfast form. Deretter tok jeg en boks med creme fraiche og blandet sammen med 3ts med Rajah tandoori paste. Helte dette over resten, med ost på toppen, og gratinerte i ovnen, kjempegodt!! :):) |
Stekte laksefileter med linsepure, agurksalat og fetaost. :sikle:
|
Fersk suppe...hadde i frysern:)
|
Kylling Fajita Form :sikle:
|
|
Kyllingkebab m/salat&dressing, resten av familien får spise pitabrødene.
|
Kyllingwok (kinesiske wokgrønnsaker, kyllingfilet i biter og kinesisk sortbønnesaus på pose). :sikle:
|
matlei...blomkålsuppe.
|
Stekt laks og agurksalat + rømme i går
Finnebiff med løk, sopp, paprika, blomkål, brokkoli, rømme og einerbær i dag. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49. |