Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Oopsie-roll (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363)

linda76 15-02-09 19:59

Sv: Oopsie-roll

Så kjekt da.. Takk for svar :)

Kitt 15-02-09 19:59

Rett fra fryseren og en runde i brødristeren, så er de som nystekte!:sikle:

luringen 15-02-09 20:06

eller 30 min på benken. Tina..:)

Karbosara 16-02-09 00:23

Hvis man tar oopsierøre og legger i muffinsformer, og deretter legger en kladd eggekrem i midten på hver , steker som vanlig og avkjøler...nydelig med krem og friske bringebær til.

Eggekrem laget jeg fra oppskrift på eggekrem til waleskringle (den er ikke lavkarbo)
Men jeg brukte jbkm i stedet for hvetemel, fløte i stedet for melk og litt søtningsmiddel i stedet for sukker, og laget den etter anvisningene ellers...

Deilig!:sikle:

Tone-G 16-02-09 09:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 649093)
Jeg bakte en ladning med søtt (Sukrin og vaniljeessens) i dag, pluss en ladning med masse fersk revet hvitløk og persille. De søte ble himmelske, smakte akkurat som det deiligste sukkerbrød! Men de med hvitløk ble ikke gode og smakte litt eggete faktisk. Så rart ... De søte smakte overhodet ikke egg. Fader altså!

Jaja, i kveld skal jeg ha søt Oopsie med bringebær og pisket krem.

Å gosj! :sikle:

Nååå inspirerte du meg.. Skal jammen lage noe godt til kvelden jeg også:sikle:

Tone-G 16-02-09 16:46

Nå står det masse oopsie på bakeplatene klare for steking.. Det blir t.o.m bløtekake til kvelden :sikle:

Har tatt ut ca 100 g bringebær som jeg skal røre ut med litt natreen.. Det skal jeg bruke i kaka sammen med piska krem :sikle:

Charl8 18-02-09 11:53

Noen bilder av retter lagd med oopsie roll
http://www.apinchofhealth.com/forum/...uffcloseup.jpg

http://www.apinchofhealth.com/forum/...lutionroll.jpghttp://www.apinchofhealth.com/forum/...sie-panini.jpg

Charl8 18-02-09 16:58

Jeg lagde det nettopp og det var kjempe godt! tok litt cottage cheese og syltetøy på, vet ikke helt om det er lavkarbo, men det var godt i hvert fall. skal møte kjæresten min senere (og da er det veldig vanskelig å finne en middag begge kan spise) så tenkte å foreslå hjemmelagde hamburgere, så bruker jeg det som hamburger brød. er det noen andre forslag til hva man kan bruke de til når det gjelder middag?

otika 19-02-09 14:59

nå er det spenning i huset her :D 6 stykker står i ovnen, og gubben er kjempespent, han har så lyst på hamburger med "brød".... jeg hivde i litt oregano,så får vi se åssen det blir :)

otika 19-02-09 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charl8 (Innlegg 656387)
Jeg lagde det nettopp og det var kjempe godt! tok litt cottage cheese og syltetøy på, vet ikke helt om det er lavkarbo, men det var godt i hvert fall. skal møte kjæresten min senere (og da er det veldig vanskelig å finne en middag begge kan spise) så tenkte å foreslå hjemmelagde hamburgere, så bruker jeg det som hamburger brød. er det noen andre forslag til hva man kan bruke de til når det gjelder middag?

Kanskje fylle de med stekt kjøttdeig,ost,egg osv,da blir det en form for taco her i huset, eller bruke de som tortilla lompe med samme tilbehør... unga elsker sånn mat. Kan jo bruke litt taco saus

Tone-G 19-02-09 15:01

Jeg bare elsker oopsie.. Makan til lavkarbomat skal man lete lenge etter.. Kan brukes til alt:heia:

Bee 19-02-09 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 657336)
Jeg bare elsker oopsie.. Makan til lavkarbomat skal man lete lenge etter.. Kan brukes til alt:heia:

Enig. Jeg var skikkelig skeptisk til og begynne med, for jeg så for meg at det kom til å smake egg, men det gjorde det overhodet ikke.

Jeg elsker Oopsies. :D

otika 19-02-09 16:45

:heia:wow så godt.. jeg fikk 9 stykker ut av røra faktisk, gubben hivde på hjemmelaget eggesalat og jeg litt makrell i tomat,nam nam nam sier vi bare :D beste jeg har smakt på leeeenge.minstemann på 3 år truer med å spise de som er igjen, han elsket de han også... skulle ha de til hamburgerbrød, så nå må jeg kjappe meg å lage nye :lol:

Gubben har dratt i butikken for å finne diverse oster og krydder, for nå skal det "bakes" oopsies så det holder :D

Må lage noen søte i muffinsformer også,men de skal i fryseren (tror jeg) :D

Ha en fortryllende oopsie day

Carisma 19-02-09 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 657396)
Må lage noen søte i muffinsformer også,men de skal i fryseren (tror jeg) :D

Me too, er jo tross alt fastelavn til helga! :) Siden jeg skal hjem til opphavet må jeg sørge for egne medbrakte boller for å kunne holde det lavkarbo.

otika 19-02-09 17:01

hmmm bacon ost har 0 karbo og egg har bare bittelitt, kan ikke bli mange karbene hvis jeg bruker det da ???

mofe 19-02-09 18:20

Til info; hviten blir IKKE stiv med stavmixer. Altså må man vispe for hånd, noe som tar en evighet - men det er bare å se på det som trening! :rolleyes:

Kitt 19-02-09 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 657436)
Til info; hviten blir IKKE stiv med stavmixer. Altså må man vispe for hånd, noe som tar en evighet - men det er bare å se på det som trening! :rolleyes:

Har visp til min stavmikser, jeg!
Ellers så koster en sånn håndmiksmastersak med stativ kun et par hundre kroner på Nille etc.
Kan være verdt den invisteringen om man lever lavkarbo og alle hvitter må piskes!

Syns jeg og mine dårlige armer!:geip:

Areola 19-02-09 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 657440)
Har visp til min stavmikser, jeg!
Ellers så koster en sånn håndmiksmastersak med stativ kun et par hundre kroner på Nille etc.
Kan være verdt den invisteringen om man lever lavkarbo og alle hvitter må piskes!

Syns jeg og mine dårlige armer!:geip:

Ja, noe som visper er vel verdt å kjøpe når man først følger lavkarbo. Jeg har stavmikser, håndmikser, en manuell mikser(med håndtak på lokket), blender og foodprofessor :lol: (og føler fortsatt at jeg trenger en kjøkkenmaskin:o)

Kitt 19-02-09 19:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 657482)
Ja, noe som visper er vel verdt å kjøpe når man først følger lavkarbo. Jeg har stavmikser, håndmikser, en manuell mikser(med håndtak på lokket), blender og foodprofessor :lol: (og føler fortsatt at jeg trenger en kjøkkenmaskin:o)

Og jeg har ALT du nevner PLUSS en kjøkkenmaskin!:rodme:

Har liksom bare litt dilla på kjøkkendubbeditter!

Det viktigste jeg har er faktisk ikke elektrisk! Det jeg bruker aller mest og faktisk tar med meg på turer etc, er en kutter.

Ikke den på bildet, men noe i samme stilen!
Så mye grønnsaker som vi spiser er det bare såååå deilig å ha noe som kutter det meste kjapt og enkelt! Slipper å stå med tårer i øynene å kutte løk, ingen sak å få små biter med hva det skulle være, eller store eller skiver......

Jeg ELSKER min kutter!:love:

Areola 19-02-09 20:48

Har du kjøpt den på messe? Rød og med en sånn svart dings som holder grønnsaken på plass? :lol:

(jeg har jeg å....:lol:)

Kitt 19-02-09 20:55

Har kjøpt både på messer og den de hadde på Biltema for 2-3 år siden.
Har slitt ut 5 stk siden min far kjøpt en til min mor for 25 år siden!:eek:

LilleM0r 19-02-09 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbosara (Innlegg 653469)
Hvis man tar oopsierøre og legger i muffinsformer, og deretter legger en kladd eggekrem i midten på hver , steker som vanlig og avkjøler...nydelig med krem og friske bringebær til.

Eggekrem laget jeg fra oppskrift på eggekrem til waleskringle (den er ikke lavkarbo)
Men jeg brukte jbkm i stedet for hvetemel, fløte i stedet for melk og litt søtningsmiddel i stedet for sukker, og laget den etter anvisningene ellers...

Deilig!:sikle:

Dette er godt, jeg lover!!!
Karbosara, kan du ikke legge ut oppskriften på eggekremen da?
Detvar sååååå godt!

isabella 19-02-09 22:32

Når du lager de med eggekrem - bruker du papirformer eller sånn muffinsbrett (teflon)
og isåfall smører du formene?

Karbosara 20-02-09 00:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r (Innlegg 657599)
Dette er godt, jeg lover!!!
Karbosara, kan du ikke legge ut oppskriften på eggekremen da?
Detvar sååååå godt!

Joa...skal se om jeg finner den... http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/e060.gif

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av isabella (Innlegg 657694)
Når du lager de med eggekrem - bruker du papirformer eller sånn muffinsbrett (teflon)
og isåfall smører du formene?

Bruker papirformer i teflonformer...smører ikke...ce blir litt vanskelige å få ut av formene, så man må gjøre det varsomt...en annen mulighet er å legge pepperkakeformer på bakepapier og legge røre i formene, og så litt eggekrem...De faller uansett litt sammen når de taes ut av ovnen, men smaken holder seg godt, og de bør luftes på rist så fort man får det til...de er litt sånn suffleaktige liksom...

Går å stekes som lapper med krem på og så drysse forsiktig litt knust splenda over rett før servering...nesten som wienerbrød... eller med ferske bringebær og krem, selvfølgelig...

Karbosara 20-02-09 01:33

Nå har jeg gjort det!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24286

Kitt 20-02-09 10:46

Tuuuuuusen takk!:suss:

Kitt 25-02-09 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 657489)
Det viktigste jeg har er faktisk ikke elektrisk! Det jeg bruker aller mest og faktisk tar med meg på turer etc, er en kutter.
Ikke den på bildet, men noe i samme stilen!
Jeg ELSKER min kutter!:love:

Og jeg er i ekstase!:heia:
Her får man nemlig kjøpt dette vidunderet!

Areola 25-02-09 10:02

ååå! Det var jo den jeg så på sist gang jeg var i sverige..... Og IKKE kjøpte ..:sint:

Jaja, det blir vel en tur til snart... Nå lønner det jo seg virkelig, når svenskekrona er så lav.

Areola 25-02-09 10:07

De har noe lignende på clas'ern også.. Den så solid ut...

(kanskje vi burde lage en tråd Kitt - Den stor kjøkkenutstyrstråden...)

Carisma 25-02-09 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 662785)
Den stor kjøkkenutstyrstråden...

Prøvde meg på en sånn en gang: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10267

Areola 25-02-09 10:18

Ah, beklager Carisma, så ikke det før jeg lagde denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24442

Carisma 25-02-09 10:33

Ikke rart, tråden er jo eldgammel :)

Liv 25-02-09 10:51

:confused:Hei dere som er gamle i gamet.
Har akkurat begynt å prøve meg på Atkins kost, og i dag laget jeg Oopsie rolls, som jeg spiste med eggesalat og paprika. Nyyydelig!!
Men er veldig i tvil om mengdene jeg kan spise til hvert måltid??

Takk for alle svar.
:):)

brud09 26-02-09 00:22

Jeg klarer ikke å skjønne at disse ikke skal smake egg! Skal bake i morgen! Gleder meg til å smake! :)

Liv 26-02-09 15:40

Jeg synes de var veldig gode, men har akkurat hatt et par dager med hodepine og småkvalm, så ingenting har frista.:(Men det er ikke så verst i dag.
Har laget cocosasjokolade i dag som jeg skal kose meg med i helgen.:rolleyes:
Maaange gode tips å finne her.

Tone-G 05-03-09 11:04

Jeg lager Kvæfjord-oopsie :sikle:
Jeg er spent på resultatet:ja:

Carisma 05-03-09 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 669807)
Jeg lager Kvæfjord-oopsie :sikle:
Jeg er spent på resultatet:ja:

Åh, rapporter status 'a! :D

Tone-G 05-03-09 14:26

Det ble godt! Jeg hadde piska krem i, å ikke vaniljekrem..

Jeg skulle hatt mer marengs på toppen, men det var godt slik den ble..

Den kan ikke måle seg med vanlig kvæfjordkake asså, men den var ikke værst:sikle:

mette_moj 13-03-09 09:26

wow! hadde ikke forventa at de skulle bli sånn! men de ble jo supre jo:D skal definitivt lage fler sånne!

bluVelvet 21-03-09 20:41

DET var digg det :-) Har vært vant med Ziggy's OE lapper men disse var tørre og fine og omtrent uten smak. Hadde en ts splenda i røra men syns ikke de ble spesielt søte. Det gikk fint å ha makrell i tomat med majones på de :-D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.