Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Bli med på Photobscuras renseuke! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15118)

Distrea 03-10-07 19:38

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 345024)
En i morges. Har kjent den siden i går ettermiddag. Den kom i morges :rolleyes: he he.

*fnis*... godt du endelig ble kvitte den :D

Kanutten 03-10-07 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 345026)
*fnis*... godt du endelig ble kvitte den :D

Jeg holder på å karbe meg opp. Har sååå mange jubileum og bursdager og ditt og datt og en øltur jeg skal gjennom de neste to ukene. Så jeg bestemte meg for å karbe meg litt opp slik at jeg kan ete og drikke det jeg vil UTEN de store restriksjonene. Blir vel helst begrenset av nye tillagte vaner :p Så jeg har spist fedonbrød, majones, ost og leverpostei og vanlig pizza :eek:. Fedonbrød med varm fiskekake og ketscup på :eek:. Meeeen når promper jeg SÅ ille at unga truer med miljøgassavgift...:o Magen er stinn og lik et trommeskinn...:o
Og jeg bare tenker, er det verd å "konvertere" bare for 10 dager?? Jeg er litt uvel i kroppen, føttene fylles med vann og jeg blir litt bisk for at ingen LEGER fortalte meg om lavkarbo tidligere!!! :mad:

Distrea 03-10-07 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 345039)
Jeg holder på å karbe meg opp. Har sååå mange jubileum og bursdager og ditt og datt og en øltur jeg skal gjennom de neste to ukene. Så jeg bestemte meg for å karbe meg litt opp slik at jeg kan ete og drikke det jeg vil UTEN de store restriksjonene. Blir vel helst begrenset av nye tillagte vaner :p Så jeg har spist fedonbrød, majones, ost og leverpostei og vanlig pizza :eek:. Fedonbrød med varm fiskekake og ketscup på :eek:. Meeeen når promper jeg SÅ ille at unga truer med miljøgassavgift...:o Magen er stinn og lik et trommeskinn...:o
Og jeg bare tenker, er det verd å "konvertere" bare for 10 dager?? Jeg er litt uvel i kroppen, føttene fylles med vann og jeg blir litt bisk for at ingen LEGER fortalte meg om lavkarbo tidligere!!! :mad:

AMEN!

safran 03-10-07 20:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nomma (Innlegg 344729)
Hvor lenge skal jeg ha hodepine da?
Føler meg helt fyllesyk?

Samme her. Og det er så tungt å holde hodet og armene oppe, vil bare legge meg i vater.

Jeg har drømt om kaker og donuts med melisglasur idag. :( Jeg tror jeg gir opp. Det er ikke verdt anstrengelsene.

Kanutten 03-10-07 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 345046)
AMEN!

he he , der sa du det :D

lokkebiff 03-10-07 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 345062)
Jeg har drømt om kaker og donuts med melisglasur idag. :( Jeg tror jeg gir opp. Det er ikke verdt anstrengelsene.

Er det ikke???

Distrea 03-10-07 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 345062)
Samme her. Og det er så tungt å holde hodet og armene oppe, vil bare legge meg i vater.

Pittelitt vekttap og det er verdt det spør du meg. Lengter ikke etter karbohydrater i det hele tatt jeg. Detta går fint :D

nettan 03-10-07 21:15

en omsider så smekker kropp er verdt det safran :D

Knubbelubba 03-10-07 21:53

Flinke jenter! Nå får jeg høre av andre at jeg har gått ned og venninnene mine lurer på hva jeg spiser.... og det er ett godt tegn! Drekka, drekka, drekka, drekka VANN!

Distrea 03-10-07 22:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba (Innlegg 345101)
Flinke jenter! Nå får jeg høre av andre at jeg har gått ned og venninnene mine lurer på hva jeg spiser.... og det er ett godt tegn! Drekka, drekka, drekka, drekka VANN!

Vann er nam... mitt nye slagord :D

nomma 04-10-07 00:26

Vann er faktisk ganske nam... barre glemmer det innimellom :)

Tussi jenta 04-10-07 07:42

Nå går vekta riktig vei igjen, gikk faktisk ned hele 1,2 kilo fra i går til i dag, hvis ikke vekta viser feil. Så da tror jeg nok det er cocosaen sin feil og at jeg er allergisk mot det. Nå mangler jeg 400 g, så veier jeg det minste jeg har veid på denne kuren, så det er målet mitt.

Mat i går:
Frokost: Skinke, gul paprika, agurk
Lunsj: Sopp, skinke, blomkål alt stekt i smør
Middag: Laksefilet, salat, paprika, agurk
Kvelds: laksefilet og tomat og agurk

LilleRosin 04-10-07 07:46

Jeg får se på slutten av uken hvor mye jeg har gått ned, men det ser ut til at jeg går sakte, men sikkert nedover.

I dag ble det 2 kokte egg til frokost. Jeg er så forkjøla, at jeg nesten ikke orker å spise.

Trolljenta 04-10-07 08:50

Jeg henger med tror jeg.
Aner ikke hvor mange gram karbo jeg spiser, men skal prøve å få lagt inn alt jeg har spist på pc-en når uken er over.
Nå skal jeg straks spise lammekjøttkaker med brokkoli og smør.

Stinen 04-10-07 09:31

Ny dag. Helst en nydelig dag. Spretter opp. Uthvilt. Uten noe ubehag. Smilet sitter løst. Jeg føler utlukkende velbehag. Jeg renser og renser, men har lagt inn Lollipopp sitt superbrød i dag. Og jeg har ikke sug eller hodepine eller kvalme. Kun bobler og rødmebølger. Positive tanker og good times! Ingen sukkerglaserte smultringer i verden er verd å bytte bort disse følelsene med! Det sier jeg bare. Mat får ikke lov å bety så mye at jeg blir ulykkelig av å ikke kunne spise den, for så å bli nærmere deprimert av å spise den! Paradoks.

Veiet meg i dag, bare fordi jeg føler meg så lett. veiet meg med det utgangspunkt at uansett HVA den viser så går det ikke utover motivasjonen pga klærne er løsere og humøret, ja, det er helt formidabelt. Men så, ok. 75 kg i dag. 1 kg i minus siden tirsdag. Det er jo bare helt helt ok for meg. Selv om det er utelukkende vann. 75 kg kan uansett ikke måles opp med alt det andre.

Nyt dagen dere! Det blir bedre

Distrea 04-10-07 09:54

Henger meg på godfølelsen til Stinen jeg.:).. selv om jeg ikke har gått ned ett gram :hylgrine:

lokkebiff 04-10-07 10:17

Jeg òg har god følelse, ned 2,2 kg siden mandag!! :D

Stinen 04-10-07 10:24

Wow!

LilleRosin 04-10-07 10:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 345328)

Wow!! :heia: Så mye er det i hvertfall ikke her. Vi får se på mandag.

Knubbelubba 04-10-07 12:30

Det var veldig mye på kort tid, Lokkebiff!! Kjempeflott! Bader all mat i meierismør hos deg eller bruker du ikke så mye smør? Trenger litt tips her.

lokkebiff 04-10-07 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba (Innlegg 345397)
Det var veldig mye på kort tid, Lokkebiff!! Kjempeflott! Bader all mat i meierismør hos deg eller bruker du ikke så mye smør? Trenger litt tips her.

Nei, jeg steker maten i "normal" mengde smør. Ellers kan du se hva jeg spiser og drikker i journalen min!:)

Knubbelubba 04-10-07 12:34

Takk for svar! Veldig fint å tilbakemelding fra "mesteren" i lavkarbokost!;)

Knubbelubba 04-10-07 12:35

Kanskje jeg må konvertere... Skaldmann sin mat skal jo nesten bade i fett...

lokkebiff 04-10-07 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba (Innlegg 345405)
Takk for svar! Veldig fint å tilbakemelding fra "mesteren" i lavkarbokost!;)

:rodme: DET var nå litt vel overdrevet vel... Men takktakk!! :)

Lavkarbokosthold er jo så mangt, og jeg er bare flink på min måte, noe ala Skaldeman ekstrem. Det passer min kropp. Alle må vi finne vår vei! :)

safran 04-10-07 18:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 345066)
Er det ikke???

Nei, for jeg står BOM stille og har gjort det i flerfoldige uker. :( Jeg har ikke skeiet ut en eneste gang, men nå begynner jeg å miste motet.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nettan (Innlegg 345070)
en omsider så smekker kropp er verdt det safran :D

Ja, hadde jeg enda fått det, men her skjer det ingenting. Når man er iherdig og forsaker og forsaker og man står stille - da faller motivasjonen. Det verste er faktisk at jeg har så vanvittig hodepine. Vanskelig å komme seg gjennom jobbdagen og så hjem med barn og plikter etterpå.

Distrea 04-10-07 18:21

Jeg forstår frustrasjonen din egentlig jeg asså Safran. Har stått bom stille siden januar selv, selv om jeg har jobbet knallhardt. Kutte ut ting, lagt til ting... eller har kanskje ikke lagt til ting, det blir det neste:D
Men jeg gikk ned 25 kilo på atkins for 4 år siden, levd lavkarbo mer eller mindre siden det... mindre perioden resuterte i 6 kilo opp... De er her ennå;) Det jeg VEIT er at jeg klarer ikke andre kurer heller, eller jeg går ikke nevneverdig ned.. dvs hvis jeg går ned på å kjøre beinhardt noen uker... så er de på med en gang jeg tar inn litt ekstra kcal.:mad:

Hodepinen er hos meg kun når jeg kutter ut koffein, går over etter 3 dagers tidm er jeg flink og holder meg unna så slipper jeg kampen igjen:o

Kanskje du og jeg kan følge hverandre litt... hjelpe litt med motivasjon og erfaringer, kan jo hende vi er litt liike?

Nå lever jeg ekstremt ensformig om dagen, vil kalle det skaldeman ekstrem, uten meieriprodukter. Ta gjerne kontakt på PM eller kom til den nye journalen min:p hvis det er bedre for deg :klem:

safran 04-10-07 18:36

Takk for det, Distrea. :) Håper hodepinen gir seg snart, da skal jeg nok holde ut litt til. Jeg har forøvrig vært flink, ikke spist annet enn grønnsaker, egg, kjøtt og fisk i tre dager. Ingen kaffe, ingen meieriprodukter (hulk) og ingen kunstig søtning. Skrekkelig ensformig, men om noen dager kan jeg kanskje innføre noe mer?

Distrea 04-10-07 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 345602)
Takk for det, Distrea. :) Håper hodepinen gir seg snart, da skal jeg nok holde ut litt til. Jeg har forøvrig vært flink, ikke spist annet enn grønnsaker, egg, kjøtt og fisk i tre dager. Ingen kaffe, ingen meieriprodukter (hulk) og ingen kunstig søtning. Skrekkelig ensformig, men om noen dager kan jeg kanskje innføre noe mer?

ensformig???... hehe... JEG spiser ensformig ;)
Kanskje du kan lage deg en journal?... skrive ned mat og mengde, lettere å hjelpe deg da. Du kan jo drikke koffeinfri kaffe?
ser du har spørsmåltegn etter ketolyse i filosofien din. Er det for at du ikke er helt sikker, ikke lest boka?

safran 04-10-07 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 345612)
ensformig???... hehe... JEG spiser ensformig ;)
Kanskje du kan lage deg en journal?... skrive ned mat og mengde, lettere å hjelpe deg da. Du kan jo drikke koffeinfri kaffe?
ser du har spørsmåltegn etter ketolyse i filosofien din. Er det for at du ikke er helt sikker, ikke lest boka?

Joda, har lest boka. Men filosofien måtte fylles inn før den kom i posten, og så har jeg ikke giddet å endre etterpå. :-P
Lage journal, ja. Bare å starte en egen tråd, liksom? Det er kanskje lurt.
Og kan man virkelig drikke koffeinfri kaffe på renseuke? Den er jo ikke helt fri for koffein?

Distrea 04-10-07 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 345614)
Joda, har lest boka. Men filosofien måtte fylles inn før den kom i posten, og så har jeg ikke giddet å endre etterpå. :-P
Lage journal, ja. Bare å starte en egen tråd, liksom? Det er kanskje lurt.
Og kan man virkelig drikke koffeinfri kaffe på renseuke? Den er jo ikke helt fri for koffein?

Er den ikke fri for koffein? :eek:

Kjempe fint om du lager deg en journal asså. Gå til forum, ned til journaler og lag en ny tråd der. Etter en stund vil folk få ett helhetsinntrykk av hva du får i deg og da er det lettere å hjelpe. Lykke til :blomster:

safran 04-10-07 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 345616)
Er den ikke fri for koffein? :eek:

Kjempe fint om du lager deg en journal asså. Gå til forum, ned til journaler og lag en ny tråd der. Etter en stund vil folk få ett helhetsinntrykk av hva du får i deg og da er det lettere å hjelpe. Lykke til :blomster:

Nå har jeg laget en tråd i journaler! :)
Og ang. kaffen - det står at 99% av koffeinet er fjernet. Mer klarer de ikke å få ut.

Distrea 04-10-07 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 345622)
Nå har jeg laget en tråd i journaler! :)
Og ang. kaffen - det står at 99% av koffeinet er fjernet. Mer klarer de ikke å få ut.

... det visste jeg ikke, men er ikke mye igjen da... skal kikke på journalen din nå :)

Kanutten 04-10-07 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 345637)
... det visste jeg ikke, men er ikke mye igjen da... skal kikke på journalen din nå :)

Distrea blir sikkert megahyper av den siste prosenten med koffein....:D

safran 04-10-07 19:48

Jeg kjøpte koffeinfri espresso tidligere idag, og jeg har egentlig veldig lyst på. Men jeg tror jeg skal vente en ukes tid. Var det ikke så at man kunne introdusere en ny matvare hver 48 time? Eller hvordan gjør vi det når vi skal over på vanlig lavkarbo igjen?

lokkebiff 04-10-07 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 345641)
Jeg kjøpte koffeinfri espresso tidligere idag, og jeg har egentlig veldig lyst på. Men jeg tror jeg skal vente en ukes tid. Var det ikke så at man kunne introdusere en ny matvare hver 48 time? Eller hvordan gjør vi det når vi skal over på vanlig lavkarbo igjen?

Det besste er å introdusere èn ny matvare hver uke, slik at du kan følge med om vekta reagerer på den.

safran 04-10-07 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 345658)
Det besste er å introdusere èn ny matvare hver uke, slik at du kan følge med om vekta reagerer på den.

Okei, skal prøve det.

nettan 04-10-07 21:18

Hei folkens:D
Dette går strålende for meg :).Gått ned 1.2 kilo siden mandags morgen :D. Helt utrolig spør dere meg.
Lokkebiff hadde no et utrolig vekttap... GRATTIS!!
Til dere andre som føler vekttapet stagnerer.. det kommer bare vent :)
Lykke til

lokkebiff 04-10-07 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nettan (Innlegg 345692)
Hei folkens:D
Dette går strålende for meg :).Gått ned 1.2 kilo siden mandags morgen :D. Helt utrolig spør dere meg.
Lokkebiff hadde no et utrolig vekttap... GRATTIS!!
Til dere andre som føler vekttapet stagnerer.. det kommer bare vent :)
Lykke til

Mye vann vettu... ;) Men thanx anyway!! :)
GRATTIS til deg òg!! :heia:

Sprudle 04-10-07 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 345328)

Matcher deg nesten med mine minus 2,1 kg siden mandag :D

Photobscura 05-10-07 06:44

Hei hei! Jeg har vært uten nett noen dager :hylgrine:.... Men nå er jeg tilbake, og dere må unnskylde fransken min assa, men fy F**N!! så flinke dere har vært, her i tråden må det jo ha rent bort et helt lite menneske:D :heia:
Her går det også fint, blitt litt provisorisk med tanke på de rutinemessige måltidene da jeg har krypt på knærne tilbake til min gamle kveldsjobb for å spe på livet, men jeg har fått med meg mat på jobb hver dag, helt riktig mat, og holdt meg mett og god. Magen er mye mindre (begge to faktisk. hehe), om jeg slipper en liten promp nå så kommer den fra tarmen og ikke fra magen: godt tegn!!
Jeg har foreløbig åpen blogg, så jeg legger ut maten der, overfører den kanskje inn her etterhvert?
Fredag i dag, dere, fem dager, føler meg super! Ikke noe sug etter kaffe, litt hodepine og noen spontansovninger, hehe, men det går alt bedre nå. Drikker grønn te og ingefæravkok, og det er helt fint! Føles godt å bare ha en varm drikk.

Jeg veier meg som kjent ikke, men tyr til målebåndet. Jeg skal vente til mandag, for da har jeg muligens noen gode resultater. Jeg håper inderlig og med hele meg at midjen nå ser åttitallet!! Magen og brystomfanget har jeg heller ikke noe i mot at minker!!!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta (Innlegg 344716)

Så kom jeg på en ting til, starta jo med coocsa på mandag, tok det tirsdag og. Men jeg bør kanskje ikke ta det da jeg er allergisk mot nøtter, for da er jeg plutselig allergik mot kokos fett og, det er jo en nøtt. Så prøve og kutte ut det.
Aner ikke om jeg tåler det eller ikke for jeg spiser aldri kokos.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta (Innlegg 345218)
Så da tror jeg nok det er cocosaen sin feil og at jeg er allergisk mot det.

Hei! Til opplysning er ikke kokosnøtta en nøtt, hehe. Er alltid så forvirrende med alle de kognitive kategoriene vi mennesker slår om oss med. SÅnn som at poteten hverken er grønnsak eller frukt (selv om det kalles rotfrukt), så er det en knoll, tomater er ikke en grønnsak, men en frukt, og jorbær er en blomst etc.
Kokosnøtta er faktisk et frø, den begynner som en slags frukt men blir altså et frø.
Jeg har vært allergisk mot nøtter selv (forsvant med lavkarbo, sammen med mine andre allgergier:eek::D!!), så jeg har alltid forska litt i de greiene der for lettere å kartlegge hva jeg kan og ikke kan spise ut fra ren logikk!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.