Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Åpne dagbøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=109)
-   -   THEs dagbok (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12412)

THE 25-05-07 07:36

Veiedag

1.4 kilo ned?!!:eek: Det var uventet. Men sjekket 4 ganger, så om jeg ikke har en spøkefull vekt, må det jo stemme.:D

Ani 25-05-07 08:45

Sv: THEs dagbok

Klart det stemmer THE. Gratulere så masse kjempe bra. :D :D Ha en fortsatt fin fredag.

Titti 25-05-07 09:43

Å herregud, så bra, THE! Nå tenker jeg du ble motivert!
Kjempebra jobba! :D

Ha en fin pinsehelg :klem:

Euroslankerinnen 25-05-07 15:41

Sv: Veiedag

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 281626)
1.4 kilo ned?!!:eek: Det var uventet. Men sjekket 4 ganger, så om jeg ikke har en spøkefull vekt, må det jo stemme.:D

Gratulerer!!!! Det var jo flott!!!!
Håper du får en god pinsehelg!
:klem:

THE 25-05-07 18:19

Ja det har vært motiverende, selv om jeg ikke hadde forventet det:)

Idag: Pannekake, en shake, en bar, tre skiver skinke og to ost, halv boks macadamia, tre og en halv rute sjokkis, litt kalkunfilet mellom 50 0g 100 gram, blomkål, agurk, pudding til kvelds. Og tok litt vispet fløte med puddingen.

Ani 26-05-07 12:25

Ha en super lørdag THE :D
Klem

THE 26-05-07 20:24

Takk!

Idag: Shake, pannekake, Atkinsbar, to kaffe. Fire fem skiver skinke, bittelitt ost. Ca. halv plate mørk sjokolade, Heistad gele, litt kremfløte, masse asparges med litt smeltet smør og raspet ost. Mett nå.. Men har en pudding i bakhånd om jeg blir sulten igjen. Har egentlig overhodet ikke vært sulten idag.

Tur i skogen 45 min.

Titti 26-05-07 21:25

Ha en fin lørdagskveld, THE! :D

Hedda:) 27-05-07 01:42

Gratulerer med nedgangen!! :D

THE 28-05-07 20:16

Dataen har ligget nede siden igår, men nå er jeg på igjen :)

Igår: Spiste vel også noen bacon-crisps..

Idag: Shake, ti mandler, ED suppe og brokkoli, salat med tunfisk, to ruter sjokolade.

Så har jeg spist meg ganske mett på thai-restaurant, så utrolig godt, bestilte 4-5 retter som alle spiste av. Så det er absolutt mulig å spise godt på lav-karbo. Holdt meg bare unna retten som var litt søtlig, der tenkte jeg det var karber.

Ellers har jeg vært og svømt med barna idag, det var eneste løsning i det triste 7+ været i Oslo idag.

Titti 28-05-07 21:54

Høres ut som en fin fridag, THE! Dere er flinke til å kose dere :ja:

THE 28-05-07 23:04

Når man har hatt dem inne en hel formiddag er det viktig for min mentale helse at vi finner på noe.. ellers ender jeg opp som klin gal mor...:P

THE 29-05-07 20:34

Idag: Shake, tre kaffe, mandler, salat med chèvre, to barer, to puddinger, litt kylling. 4 cherrytomater, 4 ruter sjokolade.

Endelig fått ny forsyning med ED-produkter, bommet litt på bestilling. Vært litt sulten idag, eller, ikke sulten, fysen er vel rett ord, tror jeg skal lage meg en kanne te for kvelden.

Titti 29-05-07 21:45

Kos deg med te i kveld, du er flink! :D

Jeg må bestille nye varer jeg også, kan hende jeg går en tøff helg i møte, plutselig er det tomt;)

Ha en fin kveld, THE! :klem:

Ani 29-05-07 23:20

Hva er chevre??

Du er så flink som skriver alt du spiser... jeg er litt lat der men så er det jo kun ed produkter jeg spiser uansett da..+ litt kjøtt.

THE 30-05-07 09:56

Chèvre er hvit geitost, ikke søt. Den innh. faktisk bittelitt karber, men jeg var buden bort til lunsj og måtte si nei til både loff og mango og boller og kaker og gudene vet, så jeg måtte i allefall spise det som var lav-karbo. Man føler seg litt sær av og til...

Igår: spiste litt ost på kvelden, 30g.

Idag: Sjokofrokost, 2 ruter sjokkis. To kaffe latte.

Synes det går greit fortsatt, men er glad jeg har "tillatt" meg sjokkisen og litt ost og nøtter, det gjør at jeg ikke føler meg helt fratatt alt av gleder. Må skjerpe meg litt på grønnsakene igjen.

Til helgen blir det litt fest igjen, og da skal jeg være superforsiktig med alkoholen, orker ikke bli dårlig. Vi skal dessuten ha svigers boende hos oss fra fredag til mandag.

Euroslankerinnen 30-05-07 12:36

[quote=THE;283865]Chèvre er hvit geitost, ikke søt. Den innh. faktisk bittelitt karber, men jeg var buden bort til lunsj og måtte si nei til både loff og mango og boller og kaker og gudene vet, så jeg måtte i allefall spise det som var lav-karbo. Man føler seg litt sær av og til...

Ja jeg og føler meg litt sær av og til....men prøver ikke bry meg om det. Det er vekttap som er min første prioritet nå:o)
Jeg spiser og mer enn 150 g kjøtt om jeg har lyst på... har spist både laks og karbonadedeig til samme måltid.... tror ikke antall gram her spiller så stor rolle...

Håper du får en fin fin dag:D
Klem

THE 30-05-07 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 283865)
Idag: Sjokofrokost, 2 ruter sjokkis. To kaffe latte.

.

Litt ost, en salat med 3 skiver skinke og en håndfull røkte mandler (nam nam nam!!!) en shake, litt mer sjokkis, ca. halvannen rute etter trening, trente kondisjon ca. 45 min + uttøying. Ifølge maskinen forbrant jeg 450 kcal. Fanta Free 2.5 karber. En kaffe til.

Såå deilig å trene igjen, tatt med lille snelle til barnepassen etter et langt opphold, nå synes hun det var topp å være der, bare litt sutring rett før jeg kom. Merker hun trenger mer stimuli nå som er blitt "stor". Krabbing er rett rundt hjørnet, foreløpig går det baklengs...

THE 30-05-07 20:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 284056)
Litt ost, en salat med 3 skiver skinke og en håndfull røkte mandler (nam nam nam!!!) en shake, litt mer sjokkis, ca. halvannen rute etter trening, trente kondisjon ca. 45 min + uttøying. Ifølge maskinen forbrant jeg 450 kcal. Fanta Free 2.5 karber. En kaffe til.

Såå deilig å trene igjen, tatt med lille snelle til barnepassen etter et langt opphold, nå synes hun det var topp å være der, bare litt sutring rett før jeg kom. Merker hun trenger mer stimuli nå som er blitt "stor". Krabbing er rett rundt hjørnet, foreløpig går det baklengs...

Og så en bar, og aspargessuppe og spinat med litt ricotta til middag, en pudding og vispet krem, og så har jeg spist altfor mange røkte mandler, llivsfarlig, de kan jeg aldri kjøpe igjen.

Ani 31-05-07 01:06

Skjønner godt hva du mener, akkurat sånn er jeg også nå det gjelder nøtter, veldig vankelig for å begrense meg.

Søv søtt THE

MorStine 31-05-07 08:00

Innom for å poste en "Ha-en-flott-da" melding til deg!

Stå på!!!

Ani 31-05-07 09:27

Hvor gammel er lille snella di da? Kjekt når hun kan være med når du trener.

Titti 31-05-07 11:30

Farlig med nøtter ja :lol:

Ha en fin nøttefri dag :klem:

THE 31-05-07 21:57

Drittdag idag. Faktisk superenormt til drittdag det var idag.

Bl.a har mannen min mistet jobben, de legger ned avdelingen hans, og jeg har jo heller ingen ny, det lover fint, masse utgifter og barnetrygd inn?!!!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Bare litt sånn faen faen faen faen faen helvetes drittdag, godt å får det ut, sånn, ferdig med det. Det ordner seg nok. Og det er ingen som er syke eller noe alvorlig, vi klarer oss.

Idag: Ferskendessert, shake, to kaffe, to barer, halv plate 70% som ren trøst, innrømmer glatt. Salat med 3 kalkunskiver, litt ost og endel dressing til lunsj. Littegran bolognaise-saus, spinat til middag. En halv pudding og mye vispet krem, 6 gelefrukter uten sukker.

Titti 31-05-07 21:59

En stor klem til deg :klem:

Så utrolig trist at han mister jobben sin, håper virkelig han finner en ny og bedre snart slik at dere slipper å gå lenge uten inntekt!

Bare dritt her i dag også, hvis det er noe trøst ;)

THE 31-05-07 22:02

Takk. Det er virkelig en bølgedal på mange områder nå. Men i motbakke går det oppover, over skyene skinner alltid sola, osv osv osv

Nei, vi legger denne dagen bak oss, og så er det blanke fargestifter igjen (kan noen skyte denne overoptimisten som har tatt over tastaturet mitt fort fortlkfdjlkøfgnkøgflk)

Titti 31-05-07 22:02

Hehe, det er bra innstilling, THE! Likar i morgo! :klem:

Ani 01-06-07 09:48

Det var jo kjempe triste nyheter da. Stakkars deg og mannen din. Ikke greit når hele livssituasjonen settes på hodet ufrivillig. Håper det ordner seg snart!!

THE 01-06-07 09:54

Idag er det veiedag, og jeg har gått ned ca. 400g. Vekten min viser alt fra 78.8 til 80.4, men etter ca.8 veiinger sier jeg at det er oftest på 80... Kan hende jeg bør kjøpe ny vekt.

Titti 01-06-07 09:55

Ha en fin fredag, THE. Håper ting føles litt bedre i dag :klem:
Ofte kan jo en slik forrandring føre til noe bedre på sikt. Selv om jeg ikke er religiøs så føler jeg alltid at det er en mening med ting. Alt ordner seg, faktisk, vi har vel aldri opplevd at det ikke gjorde det. For da hadde vi vel ikke vært her ;)

Euroslankerinnen 01-06-07 11:17

Sender deg en oppmuntringklem!
og grattis med vekttap! Burde nok vurdere å bytte vekten ut om den skal variere sånn...
God helg, vennen!

Ani 01-06-07 14:13

grattis med vekttap.. og JA kjøp en ny vekt promte....

Titti 01-06-07 14:31

Grattis med vektap :D

THE 01-06-07 16:12

Takk takk alle sammen. Det skal alltids gå seg til. Får spenne inn livremmen litt, og det er jo lett slik kiloene renner av, he he. 7 kilo på 6 uker, jeg er superfornøyd med det, i allefall..

Idag: 2 shakes, en bar, 3 skiver skinke, noen mandler og macadamia, kanskje 10-15 tilsammen, ost.

Til middag blir det asparges med skinke.

Titti 01-06-07 18:59

Ja, syv kilo er jo kjempebra :D

THE 01-06-07 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 285467)
Idag: 2 shakes, en bar, 3 skiver skinke, noen mandler og macadamia, kanskje 10-15 tilsammen, ost.

Til middag blir det asparges med skinke.

Og en saus av smør og egg, og kylling istdfor skinke. Dessert var en halv pudding, og 3 lakrisgodter og 2 ruter sjokkis. Regnet ut at det ble 7 karber i lakrisen, og at den egentlig ikke var så mye bedre enn IFA uten sukker, så den kan erstattes. Sjokoladen er det verre med...;)

Jeg jobber fremdeles ut fra teorien om å venne meg til å spise litt av også gode ting, uten å gå berserk, men tror jeg skal holde meg unna slike lakriser eller f.eks seigmenn. (Tre seigmenn, liksom, ha, det skulle tatt seg ut.)

Ellers klarte jeg å gå ut av bilen i dag å skjelle ut en dame som tok parkeringsplassen jeg sto å ventet på, litt sjokka over meg selv. Av en eller annen grunn sa jeg "Svin!" til henne. Hvor kom det fra, liksom?

Titti 01-06-07 22:15

:lol: Stakkars svin. Du får skylde på ED. Det gjør jeg :D

THE 02-06-07 13:09

Ja, uff, men kommer sikkert til å støte på henne igjen, det var på nær-senteret. Får be om unnskyldning.

THE 03-06-07 10:40

Igår: En shake, lunsj asparges og litt skinke. Bar, en halv pudding.
Middag: litt kylling, salat og ca. to is kuler til dessert. Ikke helt kosher. Noen ruter sjokolade, og masse sushi. Endel glass champagne. bar til nattmat.

Idag: 3 eggehvitter og tre skiver bacon, tre skiver ost. En halv pudding. 4 lakrisser.

THE 03-06-07 22:17

Solbrent etter en deilig dag på fjorden. Plutselig er sommeren her.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av THE (Innlegg 286361)
Idag: 3 eggehvitter og tre skiver bacon, tre skiver ost. En halv pudding. 4 lakrisser.

En shake, en ferskendessert, to bars, en Fanta Free, en skumbanan, 4 ruter sjokolade, masse grønnsaker fra thai take-away, litt kylling og biff.

Hatt svigers på besøk og konstant har noen mumset noe rundt meg. Så jeg sier, tross alt, ikke altfor ille denne helgen. Kunne vært verre.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.