![]() |
Sv: Mensblødninger
Sitat:
|
Sitat:
Menskopp er mye bedre om natten! |
Jeg har ikke lest hele tråden, men har skjønt såpass som at det er en sammenheng her mellom lavkarbo og blødninger. Jeg går på p-piller og har vært i ketose i ca 2 uker, og har hatt blødninger siden dag 1, selv om jeg ifølge pillene mine skal ha mens om tre dager...Jeg vil ikke at det skal fortsette sånn, og hvor sikre er egentlig pillene som prevensjon nå?
|
Jeg tenker det samme. Hvor sikker er hormonprevansjon nå? Du skal se vi blir smelt på tjukka hele gjengen. :knegg:
|
Sitat:
Sitat:
|
Har undersøkt dette selv da jeg var bekymret i starten pga at blødningen ble noe uregelmessige. Fant ut at p-piller skal fungere like godt nå som før, heldigvis ;) Nå har jeg gått på lavkarbo et års tid og blødningene har for lengt normalisert seg, heldigvis. Det tok et par sykluser så var de inne i normalt gjenge, ikke helt likt som før, men de fulgte "rytmen" til p-pillene igjen :)
|
P-piller o.l slutter ikke å fungere selv om man går over på lavkarbo, det er i alle fall hva jeg vet.
|
Har ikke tenkt på det de siste 5 mnd at lavkarbo har hatt innvirkning på mensen.Men falt et ras av puslebiter på plass nå!
Har mye kraftigere blødning og mer vondt nå , hatt det sånn de siste mnd. Sa det til gubben i dag faktisk! Er jo greit å få rensa opp da, men er nesten så jeg lurer på hvor mye som er formye å blø... På en måte godt å se vi er flere i samme båt, samtidig som jeg ikke ønsker dette for min verste fiende... |
uff, håpet dette kom til å gjelde meg også, at det ble bedre men mensen på lavkarbo.. men det er det samme, de samme sinnsyke smertene i to dager som gjør at jeg bare må ligge i senga :( synes alltid fryktelig synd på meg selv de dagene... kan ikke jobbe etc.. helt ubrukelig at det skal være så fælt å ha mensen! det er et konstant trykk foran nederst på magen og bak i ryggen/korsryggen... Også et helt sinnsykt godtesug... så nå skal jeg google meg fram til masse lavkarbo godis eller kake... he, he... Gjøre det beste ut av det! :-)
|
Hjelp.... jeg fikk nesten noia før i dag, da jeg oppdaget at jeg har blødninger en uke før jeg skal ha mensen.. Nå har jeg lest hele denne tråden, og krysser fingrene for at det er ketosen som gjør det, og at ikke ketosen har føkka opp p-pillene mine....
Grunnen til at jeg fikk noia da, er at dette skjedde i fjor også (da levde jeg høykarbo), helt plutselig fikk jeg bøldninger utenom mensuka, og det gjør jeg ALDRI, for p-pillene gjør at jeg er på dagen/timen nøyaktig på syklusen. Jeg var gravid! ,men det "gikk over" av seg selv etter litt over en uke. Og nå er det altså sånn igjen. Har vært i ketose i 4 uker nå. Mensen sist kom også en dag tidligere enn vanlig, så det er derfor jeg håper at det er ketosen som kan til dette irriterende opplegget med blødninger når jeg ikke skal ha det.. Har bruk Yasmin p-piller i 2,5 år nå, etter at jeg hadde gått 7-8 måneder uten noe som helst. Pillene funker bra, tar bort noe av smertene. Uff, det blr langt, dette... Jeg bare håper og håper at det er kroppen som justerer og renser opp litt, og at det går seg til snart. Jeg hater å ha mensen. :( i allefall når jeg IKKE skal ha den. |
Hei alle sammen! Mitt første innlegg her inne ^_^
Jeg fikk helt noia i dag da jeg plutselig fikk sterke menssmerter og småblødninger, uten at jeg skal ha mensen enda. Dette førte til at jeg googlet problemet på nettet i panikk, og plutselig gikk det opp et lys for meg: ketolyse og mensen, er det noen sammenheng der? Som igjen førte meg inn på forumet her, noe jeg er veldig glad for! I likhet med deg KimPossible, så går jeg også på yasmin, og har gjort det i ca 6 år nå. Jeg pleier ofte å hoppe over mensen, ved å ikke ta de hvite pillene men bare fortsette på de gule, og jeg er nå på min 5. eller 6. "mensfrie" uke. Det er ikke rart at jeg da fikk litt panikk når menssmerter og småblødninger kom uten at jeg hadde stoppet på de gule pillene. Jeg hadde planer om å få mensen på dette brettet jeg er på nå, der mensen kommer 3-4 dager etter at jeg har sluttet på de gule pillene, altså jeg hadde mensen planlagt neste uke. Men dette virker jo litt overkill dersom jeg får mensen nå, en uke før jeg egentlig hadde planlagt det? Blir det doubble up, eller noe sånt :P? Men det jeg er mest redd for er at p-pillene ikke skal fungere optimalt. Men dersom jeg tar de som jeg skal (til og med med 7 dagers opphold der jeg vil ha mensen), så bør det vel gå bra rent prevensjonsmessig, uavhengig av hvor mye kroppen min måtte finne på å blø? Det ble et langt innlegg dette her også, men ville bare meddele at jeg også har samme problem som deg, KimPossible, og at jeg håper noen kanskje har noen innspill på spørsmålene mine:) |
første gangen jeg har mensen på lavkarbo.. husker ikke åssen det var sist.. vanligvis pleier jeg å ha så vondt i ryggen og bli skikkelig sur og gretten og nesten ikke klare å jobbe.. Nå har jeg nesten ikke vondt, merker nesten ikke at jeg har mensen :-O Men jeg tror kanskje jeg blør litt mer, men er litt usikker.. Jeg håper at man ikke blir lettere gravid på dette, for jeg ønsker meg ikke barn, bruker ppille yasminelle og håper virkelig dem fungerer enda :P
|
Jeg tror nok ikke lavkarbo skal ha noe å si for sikkerheten til ppiller. I så fall ser jeg for meg at det hadde vært advarsler og ramaskrik fra alle retninger :P
Jeg føler meg dog ikke 100% sikker, så om noen vet mer om dette/har snakket med lege, så føl dere frie til å gi en lyd :P |
Sitat:
Man blir gjerne mer fruktbar på lavkarbo, men jeg tror nok først og fremst at de som har hatt problemer med å unnfange som merker det mest. Jeg tror du kan være helt trygg på p-pillene dine så lenge du bruker dem riktig. |
Det var nå enda godt:) Tusen takk for svar!
|
Jeg har brukt spiral i mange år og har veldig sjelden hatt blødninger i disse årene, men NÅ etter 1 uke på lavkarbo kom det en... :eek: Men greit å se at vi er flere som opplever dette. :)
|
Sitat:
Jeg er bare småoppgitt for at jeg ikke visste om den tidligere.. Kjempeenkelt, praktisk og billig!! :heia: |
Sitat:
Mistenker en litt nedsunket livmor, for jeg kan altså ikke bruke koppen annet enn når jeg ligger, som om natten! Den rett og slett titter ut langt "nedenfor kanten"!:o |
Sitat:
Men koppen fungerer, kanskje det er fordi at livmora vender bakover i tillegg?? Lurer på hvordan hele understellet ser ut om 30 år.. :o Bare slark... :p |
Sitat:
Har liten, bakoverliggende livmor, men tror hele tingen er på vei ut!:eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Hun ble ikke sendt hjem før den delen av anatomien også var fikset, for å si det sånn!:D |
Puh..dette var en lang og befriende tråd å lese. Er tydeligvis ikke alene om å oppleve kluss med mensen. Har gått på lavkarbo diett i 3 uker og har hatt vedvarende blødninger de siste drøye 2 ukene. Begynner å bli litt lei :( Har p-stav nettopp for å slippe mensen (som fungerte veldig bra før oppstart av lavkarbo). Må dette bare gå sin gang og ta den tid det tar eller er det mulig å gjøre noe?...
Hilsen Smittogsmule |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Og så lurer jeg på en ting. Kan man få mensen av å ta fly? Sikkert et dumt spørsmål. Men jeg har tatt fly kanskje 6 ganger i år og har fått mensen hver gang. Så hver gang jeg reiser noen plass får jeg mensen. Regner med å få den nå når jeg skal til London også. Har ikke syklus, så jeg tror den bare venter med å komme til jeg skal reise noen plass. Utspekulerte jævel.
|
huff, plagsomt! pleier alltid å utsette min med ppiller om jeg skal på tur
|
Ja, hadde jeg bare tålt piller så. Jeg pms'er 24/7 på p-piller/p-ring. Dessuten liker jeg ikke å pøsa masse fake hormoner i kroppen. Har gjort det en del år. Mamma har jo hatt blodpropper, så jeg er skeptisk. Hadde vært kos å ha syklus da. Sånn at man kunne planlegge ting. Heldigvis merker jeg det gjerne på humør og magen at jeg skal ha den..
|
off... mensen hver 14ende dag har jeg fått etter at jeg startet med lavkarbo.. eneste bivirkningen jeg har. hva i all verden er dette?!?! folk reagerer rundt meg.. "Hva, har du mensen IGJEN".. need some answers..
|
Sitat:
|
Åh herlighet jeg er så glad jeg tilfeldigvis så denne tråden! Plutselig fikk jeg mensen, MIDT i p-pilleperioden! Har aldri skjedd før! :O Ser jo nå at det ikke er helt uvanlig, og det hjelper veldig. :) Puh! Håper den slutter snart nå da....
|
Jeg mista mensen da jeg gikk ned med lavkarbo. DEn kom tilbake to ganger da jeg innførte frukt i menyen. Men så forsvant den igjen og har vært borte i mange måneder i en tid jeg ikke har gjort endringer i kostholdet. Kan mensen komme tilbake selv om jeg ikke endrer kostholdet og vekta? Jeg håper jeg kan være trygg på det så jeg kan ha kondomfri sex. Jeg merker ikke noe til PMS og vannøkning som jeg fikk tidligere før mens.
|
Ikke ta dette som kritikk, men er man undervektig og spiser for lite er det ganske vanlig at man mister menstruasjon. Østrogen er hovedårsaken til at kvinner jevnt over har mer kroppsfett enn menn ettersom det omdannes i fettvevet fra androgener, jo mindre kroppsfett dess lavere østrogenproduksjon.
|
Jeg har hatt 28 dagers syklus FAST siden jeg var 17-18 år ( 36 år nå), altså Torsdag hver 4 uke med eggløsning 2 uke etter (unntaket etter hver fødsel hvor det tok 1 mnd før den var som vanlig da) Gått på lavkarbo i nesten hele fjor og ikke vært noe tull,men etter at jeg kom i ketose kom plutselig mensen etter 21 dager :confused:,kan tru jeg lurte på hva som hadde skjedd....MEN jeg hadde ikke den klassiske kink i ryggen dagen før, jeg var ikke sur og grinete ,jeg fysa ikke på godis og jeg hadde ikke mens smerter :D....Det som pleier å komme først (unnskyld) var ikke der,bare ren og rød farge,men 2 dager etter kom det masse svart (unnskyld igjen ;)) og så var det normalt resten av tiden, som hos meg er 7 dager :rolleyes:
Jeg fortsetter gjerne sånn altså,trur gubben var rimelig happy også hehehe |
Det svarte kan være gammel blodt :eek:! Da jeg var i ketose første gang (etter ca et halvt år med generell lavkarbo) så skjedde det samme med meg, litt nasty :p. Men det er visst kroppen som renser seg skikkelig! Jeg har også hatt ganske klokkren syklus før det, men det var nok fordi jeg gikk på p-piller i mange mange år. Etter oppstart på lavkarbo tok det flere måneder før den stabilisterte seg. Nå mere har jeg fire dager med medium blødning mot åtte ni dager med fossblødning halve tida, jeg har bare litt sånn "napping" i mellomgulvet og ned mot lårene i forkant, kontra det å ligge i fosterstilling klistra til varmeflaska. Jeg blir en smule sentimental i forkant, kontra det å hyle i en uke i strekk :p. Yay mensen på lavkarbo :D.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men å være undervektig er vel i seg selv et dårlig prevansjonsmiddel ... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har også fått blødninger nedentil etter at jeg begynte på lavkarbo.
Lyserødt blod. Ikke sånn at det plager meg, men det er alltid lyst blod på toalettpapiret når jeg tørker meg. Veldig irriterende igrunnen ! har gått på p-sprøyten 3-4 år, og det har vært såååå herlig å slippe mensen. har noen få ganger hatt litt lysrosa på papiret denne tiden også, men ikke over tid sånn som nå. nå har det holdt på et par uker. Når vil det slutte?? håper ikke det er meningen at jeg skal drive og småblø hele tiden. Sex er jo helt umulig, for blod er ekkelt uansett selv om det er lite ....:wacko: Skal ha ny sprøyte i midten av februar. |
kan meddele at mensen er som normalt igjen folkens... hehe, det stabiliserte seg etter noen mnd:) love life on lavkarbo! Herlig, herlig og..... LIVET ER HERLIG!!:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |