![]() |
Sv: Januar-starterne
Sitat:
|
Sitat:
|
Sånn jeg har forstått det er Nellie en av de få som må telle kalorier. Jeg har aldri telt kalorier og gått greit ned i vekt allikevel. Samtidig er nok 5000 kalorier og ta litt hardt i! Jeg spiser mye fett, lite karbo og en del proteiner, men siden jeg spiser mindre på ketolysw ligger jeg rundt 1900 - 2000 kalorier til daglig!
De fleste på lavkarbo trenger ikke tenke på kalorier så lenge man passer på karbohydratene og på ketolyse mister man mye av sultfølelsen og spiser derfor mindre, dette er noe som sikkert kommer etterhvert og vil gjøre at du naturlig spiser mindre kalorier :) I ketolyseboken står det om forskjellige ting man kan gjøre om man ikke går ned i vekt, på siste plass finner du å skjerpe kaloriene (altså når du har prøvd alt det andre) så det er ikke helt på jorde, bare ikke så vanlig :) Anbefaler alle og lese ketolyseboken, mye viktig informasjon der :) |
Sitat:
|
Det høres ut som en god plan! :)
|
Ehm. Jeg er langt i fra den eneste som gjør det. Jeg gjør det ikke fordi jeg må.:) Gjør det for raskere resultater. Spiser forøvrig ikke stort mindre enn deg, Nupsida.
Det var da den som lurte som snakket om at man skulle begynne på 2000 kalorier og øke derifra, så da svarte jeg at det ikke stemte og at JEG spiser under 2000. |
Sitat:
Og jeg sa vel kanskje at hun skulle fortsette med litt av det, bare droppe "masse" delen? |
Troll kommer i mange former...
La nå dette være en positiv tråd for oss januarstartere. Og jeg vil oppfordre alle til å enten lese ketolyseboka eller i det minste være litt kildekritiske når man leser saker på internett. Det går sakte nedover, må komme igang med den hersens styrketreningen snart. |
Jeg skrev ikke at du var den eneste, skrev bare at slik jeg har forstått er du en av de få som må telle kalorier, da misforsto jeg og legger meg flat for den :)
Spiser vi likt? Vet bare at du tidligere har kommentert at jeg spiser så mye, men det er jo bra da :) Som sagt teller jeg ikke kalorier, men havner rundt 2000 av og til 2500 pga. Jeg naturlig spiser mindre på ketolyse:) |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett ikke meningen å fokusere så ille på kalorier her, men 5000 er liksom ikke godt eller nødvendig for noen. Heller ikke å starte på 2000 og pøse på med fløte ut i fra det. |
Tut tut!
|
|
Ja, helt tullerusk han der, hihi :P
|
Jeg teller heller ikke Kcal, men begrenser meg absolutt! Spiser ikke ubegrenset av fløte, rømme, smør etc. Har gått fra "høykarbo" masse godis, brød, pasta etc. til ikke nesten ingen karbo. Bare byttet ut godisen med fett :) tipper jeg ikke har økt Kcal inntaket så veldig mye, men helt sikkert litt..
|
Husk å se på filiosofiboksen til den dere gir råd til ;)
Vildeknott har LCHF som filosofi. LCHF er vel et ganske vidt begrep det også, slik som Lavakarbo er? Ketolysekuren er en kur, innenfor LCHF, men med sine regler og rettesnorer. Og på Ketolysekuren skal man spise naturlig fet mat, og ikke overdrive. Akkurat slik som Nellie sier. :) Husk at nybegynnere kan bli ganske forvirra viss det blir gitt uriktige svar som gjelder akkurat den kuren de driver med. Enten det gjelder Ketolyse, fedon, Skaldeman osv osv. Så det er viktig at dere faktisk vet at rådene dere gir er innenfor den kuren det blir spurt om :ja: (Denne tråden ligger under Ketolyse-delen av forumet) |
Sitat:
|
Sitat:
Feks.: Denne tråden er startet av ei på Ketolyse, tråden ligger i ketolysdelen av forumet. Nybegynnerer tror ofte da at rådene gjelder Ketolyse. I en slik tråd blir det ofte blandet etterhvert, av forskjellige dietter. Og rådene blir også blandet, siden det blir diskutert forskjellige dietter. Og da er det mange nye og usikre som rett og slett begynner å slite med hva som er rett og ikke. Derfor er det også viktig at det står hvilken filosofi man har :) |
jeg lager meg pannekaker til frokost og lunsj hver dag og bruker da 1,5 dl fløte, er det mye da?
|
Okei, jeg gikk også utfra at personen gikk på ketolyse så da skal jeg bli flinkere til å sjekke det :( Ja, vet det ble sagt på generelt grunnlag og ble bare usikker om det var myntet på meg også for vil jo ikke gi feil råd! :)
|
Sitat:
For meg er 1,5 dl fløte på 2 måltid ( slik oppfatter jeg at du spiser utfra spm. ditt) altfor mye. Men det er meg. Jeg vil heller bruke karbohydratene på grønnsaker, og velger heller oljer som fettkilde :) |
Sitat:
|
må bruke fløte i de pannekakene, jeg går på ketolyse ja, har bare glemt å skifte fra lavkarbo til ketolyse
|
hva kan erstatte fløte da, gjerne kom med tips
i pannekakene bruker jeg 4 egg, 1,5 dl fløte, 2 ss seterrømme og 2 ss natrena fint med tips:) |
I disse, siden det er søte pannekaker så kanskje fet kokosmelk? Det må du nesten prøve.
Soyamelk viss du bruker det. (ikke alle som er for soyaprod. men det er en annen diskusjon) Uansette, begge de to har mindre karber enn fløte. Og kokosmelk er fet og god. Soyamelk og fettinnhold husker jeg ikke, brukte det bare for å erstatte fløte da jeg begynte på ketolyse. Jeg lager eggepannekake , den er nøytral, 2 egg 2ss fløte. Enkelt og greit og jeg syns det er godt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13. |