Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Aprilstartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54234)

ludviga 22-04-13 22:46

Sv: Aprilstartere

Jeg ville sagt det, for kommentarer kommer uansett. Snart kommer de og sier "gu, har ikke du slanket deg nok nå!?", "Du skal vel ikke bli tynnere nå!?" ;)

Andrine84 23-04-13 05:48

Jo nisse, det kan vi :D

Det er nok ingen fare for sånne kommentarer til meg, ludviga. Selv når jeg har nådd målet mitt har jeg er BMI på 27 og er dermed i kategorien overvektig, så som dere skjønner så er ikke målet mitt å bli en sylfide ;)

arthas_ 23-04-13 07:51

Kan sjekke innholdet i den kaken etterhvert :)
Var å handlet meg masse godsaker igår, er ikke billig å spise lurt bestandig :P
Gleder meg til vekten leer seg, bare gått et døgn nå ;) Hvor lang tid tok det før vekten deres beveget seg?

Supah 23-04-13 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arthas_ (Innlegg 1439000)
Kan sjekke innholdet i den kaken etterhvert :)
Var å handlet meg masse godsaker igår, er ikke billig å spise lurt bestandig :P
Gleder meg til vekten leer seg, bare gått et døgn nå ;) Hvor lang tid tok det før vekten deres beveget seg?

For min del gikk det ganske raskt i starten. 1-2 kilo i vannvekt som ofte forsvinner :smile: Men det er jo såklart veldig individuelt. Lykke til!

ludviga 23-04-13 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Andrine84 (Innlegg 1438989)
Jo nisse, det kan vi :D

Det er nok ingen fare for sånne kommentarer til meg, ludviga. Selv når jeg har nådd målet mitt har jeg er BMI på 27 og er dermed i kategorien overvektig, så som dere skjønner så er ikke målet mitt å bli en sylfide ;)

:) Jeg skjønner den, men kanskje denne linken er inspirerende?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10945533

nisse 23-04-13 21:34

Hei. jeg har et spørsmål til dere. er det faktisk noen her som spiser egg og bacon hver dag? eller som spiser smør med skje? jeg blir så oppgitt av folk som påstår at lavkarbo er akkurat det. på det andre side er det moro å vise matpakke med ost, skinke, spekeskinke, blomkål, tomater, paprika og blåbær i. jeg er ikke redd for fett. jeg tar fløte i kaffe og det kan gå mange kopper per dag. jeg steker grønnsaker i smør. men stapper ikke i meg noe som svømmer i fett. jeg blir oppgitt av alle de artikelene hvor forfatteren ikke vet hva lavkarbo går på... :confused::confused::confused:

men noe positivt. jeg skal begynne å trene styrke fra fredag. jeg tar det som eksperiment. skal stappe meg mett på proteiner de dagene jeg skal trene. tenkte ann hver dag. 10min kardio og ca. 30 min tungt styrke (har trent styrke i mange år). jeg skal måle meg og veie meg og skrive alt dette samt alt jeg spiser på min journal. jeg vil se hva kan man oppnå på lavkarbo (ketolyse), høy protein og tung styrke. ;)

missK 23-04-13 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 1439130)
Hei. jeg har et spørsmål til dere. er det faktisk noen her som spiser egg og bacon hver dag? eller som spiser smør med skje? jeg blir så oppgitt av folk som påstår at lavkarbo er akkurat det. på det andre side er det moro å vise matpakke med ost, skinke, spekeskinke, blomkål, tomater, paprika og blåbær i. jeg er ikke redd for fett. jeg tar fløte i kaffe og det kan gå mange kopper per dag. jeg steker grønnsaker i smør. men stapper ikke i meg noe som svømmer i fett. jeg blir oppgitt av alle de artikelene hvor forfatteren ikke vet hva lavkarbo går på... :confused::confused::confused:

men noe positivt. jeg skal begynne å trene styrke fra fredag. jeg tar det som eksperiment. skal stappe meg mett på proteiner de dagene jeg skal trene. tenkte ann hver dag. 10min kardio og ca. 30 min tungt styrke (har trent styrke i mange år). jeg skal måle meg og veie meg og skrive alt dette samt alt jeg spiser på min journal. jeg vil se hva kan man oppnå på lavkarbo (ketolyse), høy protein og tung styrke. ;)

Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag. En gang iblant til frokost fordi det er lettvint, men prøver å finne litt sunnere alternativer sånn som tunfisksalat, kylling med avokado, og i dag hadde jeg hjemmelagde kjøttkaker med isbergsalat. :)

Andrine84 24-04-13 00:07

Jeg spiser ikke egg og bacon hver dag nei. Og i allefall ikke smør med skje, huff æsj!

Men jeg er veldig glad i nannahs knekkebrød, salat, omelett og ketolysebrød.

Jammo 24-04-13 17:17

I forrige uke var jeg så varm at jeg svettet uten grunn, nå i det siste fryser jeg når det egentlig er varmt inne. Er ikke vant med å fryse :P Har dere andre opplevd noe slik etter dere startet på lavkarbo?

Arwen36 24-04-13 20:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziinada (Innlegg 1438704)
Jeg meldte meg inn idag. Og tenkte jeg skulle prøve lavkarbo.
Har som mål og gå ned 5-6 kg til juni. Har aldri prøvd lavkarbo, så skal bli spennede å se om jeg greier det.
Er det mulig å gå ned så mye på så kort tid?
Totalt mål er vel å gå ned 9-10 kg

Jeg begynner på lørdag eller søndag (førstegangsprøver på lavkarbo), og jeg har nesten samme mål som deg. 4- 5 kg fram til juni. Jeg har satt 14. juni jeg da, så blir jeg positivt overrasket om jeg går de ned før.

Men jeg merker at motivasjonen har dabbet litt av, men MÅ komme gang NÅ!!

Jammo 24-04-13 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Arwen36 (Innlegg 1439322)
Jeg begynner på lørdag eller søndag (førstegangsprøver på lavkarbo), og jeg har nesten samme mål som deg. 4- 5 kg fram til juni. Jeg har satt 14. juni jeg da, så blir jeg positivt overrasket om jeg går de ned før.

Men jeg merker at motivasjonen har dabbet litt av, men MÅ komme gang NÅ!!

Lykke til! :) Dette klarer du nok :heia:

babydoll 25-04-13 00:24

Åh, jeg er så fornøyd med å være tilbake på lavkarbo. Kroppen min er totalt harmonisk allerede. Ingen gass eller urolig mage, tenker ikke på godis eller har cravings, UTROLIG befriende!

Jeg spiser veldig lite om dagen da, jeg har nesten ikke matlyst. Spiser frokost (tyrkisk yoghurt med litt blåbær og jordbær (burde egentlig vært bringebær, men en pose blåbær og en pose jordbær er billigere enn én pose bringebær) og hjemmelaget müsli, og denne uka lagde jeg en kjempeporsjon med ostelasagne som har vært middag hele uka sammen med litt grønt. Bortsett fra det har jeg kanskje spist et egg her og der, et par cherrytomater og that's it. Men jeg lytter på kroppen og spiser når jeg er sulten, så da regner jeg med det er nok.

Jammo 25-04-13 06:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av babydoll (Innlegg 1439357)
Åh, jeg er så fornøyd med å være tilbake på lavkarbo. Kroppen min er totalt harmonisk allerede. Ingen gass eller urolig mage, tenker ikke på godis eller har cravings, UTROLIG befriende!

Jeg spiser veldig lite om dagen da, jeg har nesten ikke matlyst. Spiser frokost (tyrkisk yoghurt med litt blåbær og jordbær (burde egentlig vært bringebær, men en pose blåbær og en pose jordbær er billigere enn én pose bringebær) og hjemmelaget müsli, og denne uka lagde jeg en kjempeporsjon med ostelasagne som har vært middag hele uka sammen med litt grønt. Bortsett fra det har jeg kanskje spist et egg her og der, et par cherrytomater og that's it. Men jeg lytter på kroppen og spiser når jeg er sulten, så da regner jeg med det er nok.

Kjempebra :)

missK 25-04-13 12:06

Fikk en allergeisk reaskjon på noe jeg spiste i går. Utslett på halsen, og hovnet opp i halsen. Har gått over nå, men mistenker at det var johannesbrødkjernemel som man bruker i fløyelsgrøten. Har noen noe tips om noe annet jeg kan bruke i grøten, synes den er så god.

Jammo 25-04-13 16:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av missK (Innlegg 1439408)
Fikk en allergeisk reaskjon på noe jeg spiste i går. Utslett på halsen, og hovnet opp i halsen. Har gått over nå, men mistenker at det var johannesbrødkjernemel som man bruker i fløyelsgrøten. Har noen noe tips om noe annet jeg kan bruke i grøten, synes den er så god.

Vet noen bruker Maizena, men det finnes et annet erstatning som har samme funksjon som JB. http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-...-lb-226-g/9503 Dette :) Får ta i det på Iherb :) Har ikke brukt det selv, men vet noen andre har brukt dette med gode resultater, og de syntes det er bedre enn JB.

missK 25-04-13 22:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jammo (Innlegg 1439446)
Vet noen bruker Maizena, men det finnes et annet erstatning som har samme funksjon som JB. http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-...-lb-226-g/9503 Dette :) Får ta i det på Iherb :) Har ikke brukt det selv, men vet noen andre har brukt dette med gode resultater, og de syntes det er bedre enn JB.

Ok, prøver med maizena først, tusen takk :)

ludviga 26-04-13 00:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av missK (Innlegg 1439513)
Ok, prøver med maizena først, tusen takk :)

Kan man bruke maizena? Er ikke det maisstivelse med masse karbs?

Andrine84 26-04-13 04:15

Veiedag i dag. Minus 3 kg på første uka med ketolyse. :)

treningstina 26-04-13 06:21

Tallene på vekta var ikke så oppmuntrende i dag :( På en uke har jeg ikke gått ned noen ting! Jeg har faktisk gått opp 0,1 kg. Ikke at det er så mye, men det er veldig demotiverende likevel.

Jeg må ærlig si at jeg ikke skjønner hvorfor! Men har kan det sikkert være mange grunner... Jeg har vært streng med kostholdet, å vært veldig flink med trening denne uken, så det kan det ikke være. Meeen så skal jeg ha mens over helga, så jeg velger å skylde på det :p Kroppen min blir i hvert fall veldig rar når tante Rød er på besøk, og kroppen samler mye vann.

Prøver å holde et positivt sinn, legge dagens vekt til side og se framover! :)

Hvordan går det med dere?

Jammo 26-04-13 06:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Andrine84 (Innlegg 1439527)

Gratulerer :)

Arwen36 26-04-13 08:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Andrine84 (Innlegg 1439527)

Gratulerer! :) Så bra!

Arwen36 26-04-13 08:33

Det er motiverende å være her inne å lese hva dere skriver altså! Og jeg begynner så smått i dag, glemte å veie meg, men får ta det i morgen.

En motivasjonsfaktor for denne kuren er at jeg leser at oppblåst mage, luft i magen forsvinner. Og jeg har slitt med det lenge nå, og gleder meg til å få bort det.

Prøver å lage en ukesplan for uka, for å ha litt mer å gå etter. Dere som har holdt på litt, hva syns dere om denne dagen:
Frokost: Morgenomlett (4 porsjoner)
(6 skiver bacon, olje til steking, 6 egg, 1 dl kremfløte, pepper, 100 g revet hvit ost) (karbo 6 g)
Lunsj: Avokado med fyll (reker, majones) (karbo: 1,5 g + 2,5 g)
Middag: Taco- salat (kjøttdeig, salsa, ost, rømme, salat)

missK 26-04-13 09:11

Folk er så flinke inne her.
Ferdig med min uke 2, og hatt veiedag, mistet litt motivasjon når den bare viste ned 200g :(.
Start 81,5
uke 1: 77.9
Uke 2: 77. 7
Tilsammen -3,8 kg

mereo 26-04-13 09:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ludviga (Innlegg 1439524)
Kan man bruke maizena? Er ikke det maisstivelse med masse karbs?

Det er vel stengt tatt masse av det ja.
"litt er ikke så farlig.." - men det utgjør jo mye i lengden.

Arwen36 26-04-13 10:17

Jeg opprettet en bruker på ett sted, hvor jeg kan legg inn hva jeg spiser om dagen, men nå husker jeg ikke nettstedet. Vet noen her inne hva jeg tenker på? Var innom slank.no, men kan ikke se ut til at det var det heller.. hmmm..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.