Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ny Giv 2012, blir DU med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50027)

teleslynga 03-01-12 19:44

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1275352)
Sambo og jeg har vedtatt at vin er lov hver fredag, men ikke i ubegrensede mengder. :p

Mm. Vi deler jo gjerne en flaske både fredag, lørdag og søndag. Skal se hvordan det går.

humptydumpty 03-01-12 20:26

Jepp, jeg er definitivt med!!
Denne julen ble det null julekaker, null godterier (unntatt bittelitt av min egne hjemmelagde lavkarbomarsipan), null snacks men desto mye vin...:o Det er godt å se at jeg ikke er den eneste med den "lasten", for jeg setter så stor pris på et glass, max to - om det heter tirsdag, torsdag eller lørdag... det er også den eneste alkoholen jeg drikker og det ser ikke ut til at jeg går fortere ned i vekt om jeg dropper den. -Uansett går det uendelig sakte!!!:( Etter et langt liv med grufulle slankeøkter er stoffskiftet, blodsukkeret og min optimisme ang. vektnedgang ganske så frynsete, men nytt år, nye muligheter, ikke sant???!! :
Vel hjemme etter 10 dager juleferie hos n'a mor sitter klærene faktisk løsere enn før, men det betyr ikke at badevekten samarbeider! Derfor har jeg drøyet veiingen til kommende fredag, og jeg er KJEMPESPENT. La oss stå på, gjengen, DETTE KLARER VI!!!:goodluck: :boxing:

Orkide 03-01-12 20:41

Var super motivert på søndag, men i dag tok jeg svale stup i lakris posen i skuffen, og nå er den tom. (like greit kanskje)

Måtte reise fra jobb i dag, da jeg var skikkelig uggen og svimmel.
Så da ble veien til kjøkken skuffen kort, det ble også to loff skiver.

Har holdt meg helt etter planen i jula, og så skjer dette i dag:mad:

Men vi får bare jobbe oss videre.

Carisma 03-01-12 21:04

Selv om man ikke føler at vin har noe å si på vektnedgangen så vil det det. Spesielt om kroppen har andre utfordringer i tillegg, som stoffskifteproblemer, ustabilt blodsukker, betennelser ol. Da vil kroppen måtte forbrenne alkoholen fremfor å bruke energi på å gjøre kroppen frisk, som igjen vil gi den overskudd til å jobbe med vekta.
Jeg tenker at om jeg skal sykle en mil så vil jeg hvertfall ikke gjøre det med bremsene på :o Derfor holder jeg meg unna røyk, alkohol og pepsi max ol....

Perdita 03-01-12 21:13

Wuhu! Første dag er overstått. Jeg skulle jo ikke begynne før på fredag, men begynte så smått i går, og i dag har det vært helt bra hele dagen uten at jeg egentlig hadde planlagt det. Vekten i dag derimot tror jeg har blitt helt gæren for den viste fem kg opp siden før jul, og to kg opp fra i går, så jeg tror ikke på den lengre. Tror det er på tide å kaste den ut og skaffe en ny i steden. Jaja, nå er jeg i gang, og da får man vel tro at resultatene vil komme sigende inn etter hvert også!

Bonitta 03-01-12 21:44

Jeg har nå overlevd dag to med streng kost igjen :p
Det går bra, men sliter litt med blodsukkerfall innimellom, og er slettes ikke inne i rutinen om å drikke mye vann.
Men har denne gang stor tro på meg selv, for nå skal kiloene vekk. Nytter ikke med halvveis lavkarbo og utskeielser titt og ofte. Å være streng med meg selv er det beste har jeg funnet ut.

Kanutten 03-01-12 21:59

Min største last er ost..... I alle varianter. Jeg VIL og TØR ikke sjekke om det kan stagnere vekta mi.

nellie 03-01-12 22:01

Jeg har hermet svigermora mi og begynt med en stor salat som "forrett" til middag. Synes det er kjempelurt! Det tar jo rundt 5 minutter å spise den, så når jeg (som spiser illeeee fort) da er ferdig med middagen så er jeg faktisk fornøyd. De sier vel at det tar ca 20 minutter før man blir mett? Bruker litt fetaost, oliven, grønnsaker og en eller annen dressing.

Kanutten 03-01-12 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1275702)
Jeg har hermet svigermora mi og begynt med en stor salat som "forrett" til middag. Synes det er kjempelurt! Det tar jo rundt 5 minutter å spise den, så når jeg (som spiser illeeee fort) da er ferdig med middagen så er jeg faktisk fornøyd. De sier vel at det tar ca 20 minutter før man blir mett? Bruker litt fetaost, oliven, grønnsaker og en eller annen dressing.

Lurt!!!! :heia:

Brokkoli 04-01-12 00:49

Godt "triks", nellie! Spesielt om man har en litt mer karbete middag enn man pleier.

Ny giv 2012 fungerer, og jeg har trent to av tre av årets dager! Og det er ganske bra til å være meg, for jeg mister alltid motet av den laaaange dørstokkmila.

aktivjente 04-01-12 10:33

jaja- et kilo ned... merker det mest av alt på puppene :o, men det er like greit, Føltes som det var der ALLE julekiloene hadde plassert seg.. undelige greier, og stikk motsatt av normalen..

Har hjemmeeksamen denne uka, og forbaset meg selv stort i går, med å glemme skapsnoking fullstendig! Håper denne dagen går like greit ;)

Nupsida 04-01-12 10:42

Jeg er med! Gikk ned 25 kg fra August til januar ifjor, så litt opp, litt ned, litt opp and so on.
I oktober gikk alt virkelig galt så fra da til nå har jeg gått opp *kremt* 17 kg.. *host*

Men nå er det ingen klær som passer lengre å jeg føler meg ikke bra i det hele tatt, så nå er det på tide å komme i gang igjen! Kommer til å begynne med generell lavkarbo, i retning ketolyse til å begynne med, og når vi får oss kjøkken (i allefall noe som ligner, mer ett hybelkjøkken) om noen dager til så skal jeg prøve meg på ren ketolyse!

Håper virkelig jeg klarer gå ned kiloene igjen!!

Kanutten 04-01-12 10:45

Da var 45 min på "trøbåt"sykkelen unnagjort!
Zumba blir det når kinoen blir ryddet. Det fulgte med noen "vektstaver" i zumbapakken jeg kjøpte for endel år tilbake, men jeg har ikke prøvd dem ennå. Noen som har prøvd?

Charlott 04-01-12 11:01

Ble operert i går, men siden formen er rimelig upåklagelig og smertene ikke verre enn at jeg fint orker å lage meg skikkelig mat, begynner jeg for fullt i dag!

Ble forespeilet stoooore smerter i 12-14 dager, men den gang ei, ikke engang tatt smertestillende i dag :D

Mao ikke noen grunn til å utsette fortsettelsen på "Det gode liv" :D

Fikk beskjed om å spise minimum 500 gr grønnsaker pr dag for å holde magen i gang, null problem å innlemme i et skikkelig lavkarbokosthold akkurat.

Fysisk aktivitet må begrenses litt enn så lenge pga blødninger, men har bestilt både "Inch loss" yoga dvd og Pilates boot camp, begynner så smått så fort de er i hus.

Gleder meg jeg :D

aktivjente 04-01-12 11:03

Ja, det er gøy å trene med vektstaver :p men du må kanskje regne med litt gangsperre under armene etterpå..

I neste uke skal jeg prøve meg på en ny type SATS- trening, som visstnok skal ligne litt på core- bar. Det er så artig å finne nye treningsmåter!! Variasjon er dessuten tingen, hvis man vil holde oppe intensiteten.

Kanutten 04-01-12 11:17

:heia: Så bra Charlott!

Aktivjente, takk for opplysningen. :eek:

Megvel 04-01-12 12:34

1,5 kg på to dager. Elsker Lavkarbo...

Orkide 04-01-12 13:46

Da er heldigvis svimmelheten og ubehaget borte, så i dag er det lavkarbo for fult.

Skal "hive" ut jula i dag, har funnet fram kassene, så nå er det bare å jobbe på:)

Kanutten 04-01-12 15:18

Da har jeg kjøpt meg denne tredemølla! :heia:
Den er på tilbud uke 1 til 2999 kr! Vanlig pris er 6999 kr!

http://gresvig.scene7.com/is/image/g...oductImage400$

Lava 04-01-12 15:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1276268)
Da har jeg kjøpt meg denne tredemølla! :heia:
Den er på tilbud uke 1 til 2999 kr! Vanlig pris er 6999 kr!

Hvor mye tåler denne da? Sto ingenting på linken din. Det bør opplyses om fart og vekt og slikt :ja:

pappaegøyen 04-01-12 15:34

Da er det tredje dagen min etter nytt år med lavkarbo . snek litt på vekten i dag , å ikke noe som har hendt på den fronten så her er det bare å ha tunga beint i munnen å forsette . Hode pine neste vekke , svetter som en gris å tørster noe felt . vekt opp etter jule bord å jule godt å god mat å drikke så er det opp fra 88 til 91,9 . surt som bare f . Men men er glad jeg klarte å snu . Det er ikke litt meg i hele tatt . Så klapp på skulderen til meg :)

Kanutten 04-01-12 15:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1276276)
Hvor mye tåler denne da? Sto ingenting på linken din. Det bør opplyses om fart og vekt og slikt :ja:

Det stod ingenting i linken, vet det. Men jeg søkte på nettet og spurte i butikken; maks vekt er 125 kg, farten er fra 0-16 km/t. Jeg skal lete opp en svensk link ...... Et øyeblikk....

Kanutten 04-01-12 15:40

HER er en svensk link til samme mølla.

Hvis du klikker på kommentarer vil du få vite litt mer. De var veldig sparsomme med opplysninger om denne på nettet, jeg er enig i det, men Gsport sa at det var en kurrant og grei tredemølle.

Lava 04-01-12 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1276280)
HER er en svensk link til samme mølla.

Hvis du klikker på kommentarer vil du få vite litt mer. De var veldig sparsomme med opplysninger om denne på nettet, jeg er enig i det, men Gsport sa at det var en kurrant og grei tredemølle.

Takk skal du ha! :)

teleslynga 04-01-12 16:47

Jeg tryna i noen godsaker i fryseren i gårkveld og sprengte både karbo og energibudsjettet. Men i dag!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.