![]() |
Sv: Hjelp til fettfastemeny
Min dagsrasjon i går var som følger:
Frokost: 1 liten porsjon eggemelk med 35 g smør, 1 egg og kaffe (har hørt man ikke skal drikke koffein også, men det hoppa jeg glatt over... :rolleyes: ) Lunch: ca 25g bacon, 20g avocado og 25g kremost naturell Middag: Hjemmebakt lavkarbobrød, 28g, 10g ekte majones, 10g salami og 25g bacon Kvelds: 7g smelta ost + samme porsjon med brød og pålegg som over (ikke bacon da). Da endte jeg på 1045 kcal, 86 % fett, 10 % protein og 4 % karbs. Gikk ned 400g bare fra 1. til 2. dag! Blir spennende å se om det har skjedd mer i morgen tidlig....i dag måtte jeg stramme beltet mitt ett hakk inn også :D |
Så flott foksy. Og så smart med lavkarbo-brød....
Det tenkte ikke jeg på. Min dag med fettfaste ble totalt mislykket. Startet med et kyllinglår som ødela ALT. Det hele endte med 2000 kval og altfor lite fett og for mye sjokoladeprinsen og dårlig mage....hahaha...skikkelig fiasko, med andre ord. Så IKKE spis kyllinglår, det ødela alt.:p |
Sitat:
Lavkarbobrødet mitt har ytterst få karbs, kun 1,5 g per skive og ganske bra med fett siden jeg har brukt både cocosa og seterrømme i det :D Vet ikke om det er anbefalt å spise brød uansett på fettfaste, men det var kun to små skiver da. Må ha noe å tygge på, ellers blir jeg gaaal!;) I dag skulle vi (datteren min og meg) ned til byen og jeg sparte opp kcal for å kunne prøve MAX sin lavkarboburger som jeg leste om her inne. Den var deilig:sikle: men det ble litt for mye protein pga den...endte opp på "kun" 80 % fett...håper det går bra :o Sjokolade holder jeg meg langt unna på fettfasten, alt av kunstig søtning egentlig...er jo bare noen få dager dette her :) |
prøver å legge inn en dagsmeny på diett.no men sliter med å få lite nok proteiner. Et egg inneholder nesten 7 g, og hvis jeg har forstått det riktig skal man bare ha 10 g? hvis man da plusser på litt fløte, og kjøtt kommer jeg langt over 10...
50 g kyllingvinger er 13,7 alene 2 skiver hvitost er 5,4... Skal man bare maule fett?? her er resultatet etter en tenkt dag: Energi: 1036 Fett: 92.24 Karbohydrat: 5.97 Protein: 38.98 ligger jo fint på kalorier, karbs og fett, men proteinene..... |
Sitat:
Om jeg ikke har misforstått helt da.... Men det er litt mye med nesten 40 gr protein tror jeg, det utgjør mer enn 10 %... er nok kyllingvingene som må bort.... |
ahh, så det går i prosent, da blir det litt lettere.
Fann foresten ut at hvis jeg spiser 12 biter bounty blir fordelingen slik: Energi: 949 Fett: 91.5 Karbohydrat: 8.44 Protein: 7.31 på gram altså. Men når det gjelder fett var det vel 100g man skulle ha? mandler er også fint har jeg sett. |
her er kopi fra en link som lå på side 1 i denne tråden
Fettfaste Etter Dr. Robert C. Atkins: ”Dr. Atkins new Diet Revolution” Hensikt Hensikten med denne dietten er å tvinge kroppen inn i ketose for derved starte nedbrytning av fettlagrene på kroppen. Brukes kun en uke av gangen. Veksles annen hver uke med introduksjonsdietten. Hva inneholder den: Total kalorimengde er 1000 kcal/dag. Den består av 900 kcal fra fett, ca 15 gram protein og 10 gram karbohydrater. For å illustrere hva dette betyr så tilsvarer dette 1 dl olivenolje eller annet fett (100g), 60-75g kjøtt eller fisk her måles det i gram |
Jeg lurer også på hva som er lurt å spise?? Er det 100 gram fett om dagen som er ønskelig? Og ingen karber?
|
Da har jeg laget en dagsmeny som kan passe til meg; skal prøve dette etter ei uke i syden.. :)
Frokost: kaffe og 1 dl fløte Lunsj: 100 gram issalat, 20 gram majo, 20 gram reker Middag: Blomkålsalat laget av 50 gram kokt blomkål med 5 ss seterrømme og 10 gram majones Kvelds/snack: 50 gram bringebær med 0,5 dl kremfløte Totalt 88 % fett (107 gram), 7% protein (21 gram) og 4 % Karbohydrat (11,42 gram) Totalt 1097 kcal. Kan dette funke? |
Frøken: Ja, der står det jo i gram! Har lagret og lest det dokumentet flere ganger... Sorry, jeg blander litt her og der... :o
Jeg har tenkt prosenter til nå jeg da (og lurer på om jeg kommer til å fortsette med det også)...Når jeg ser på gram har jeg spist 98g fett, 25,6g protein og 8,9g karbo første dagen, og i går var det enda mer proteiner fordi jeg hadde bestemt meg for å smake på lavkarboburgern til MAX, ble litt mye proteiner der...Men det ser ut til at det funker greit allikevel :p 1. dag gikk jeg ned 400gram 2. dag har jeg gått ned 800 gram til Totalt 1.2kg på to dager :heia: Trultemamma: Det der så godt ut! :) Funker helt sikkert! |
Sitat:
Så bra! Ser ut til at det funker med prosenttenking da :D Synes det er kjempevanskelig å få lite nok proteiner, kan kanskje tenke sånn jeg og da:) |
Sitat:
|
:heia: :heia:
Gleder meg over deres resultater, synes dere er så flinke! :) |
Da er jeg igang med min første dag.
Vanskelig å få nok fett og lite nok proteiner, men når dagen er over ser forhåpentligvis tallene slik ut: Energi: 909 kcal Fett: 85.65 g Karbohydrat: 11.31g Protein: 17.46g Det perfekte er 1000 kcal, 100 g fett, 10 g karbs og 15 g proteiner. Synes jeg har klart meg bra selv om det er litt lite kalorier og fett, men klarer ikke tanken på å spise cocosa eller smør alene... Har foresten ikke vært noe særlig sulten. Men har vondt i hodet da, men det er forsåvidt ikke noe nytt... |
Sitat:
Det blir spennende å følge deg også :) |
Sitat:
Lykke til til deg:) Klarer du å få i deg nok kalorier og fett da? Har i dag bare i underkant av 3 gram proteiner for mye, synes det er bra. Men hadde nok blitt mer hvis jeg skal få opp kalori og fettnivået. Har drukket nesten 2 liter vann til nå, men må innrømme at det har blitt litt pepsimax og... Ser at noen sier man ikke skal ha koffein, men i en av de amerikanske oppskriftene var det jo kaffe med fløte. Tenker at det går bra, noe må man jo kose seg med;) |
Sitat:
regna min egen variant ut på diett.no. fytti så vanskelig det er å få det helt konkret :eek: min ligger på fett 83%, protein 13% og karber 4%. dette kommer til å bli stress orker det ikke lenge. frokost: kaffe med 2 ss kremfløte lunsj: issalat med 30 g kjøttdeig med 1 ss smør, 2 ss majones, 1/2 avocado, 30 g tatziki med 1 ss creme fraiche. blander salaten med 1 ss extra virgin olivenolje. middag: 100 g tunfisk i olje avrent, 100 g issalat, 20 bacon med svor og 1 ss majones. kvelds: bringebær med 1 dl fløte :) |
dere er gode!:D^^
dette er min første dag. hater å innrømme det men etter 4 hyppige små måltider idag er jeg skrubbsulten nå:o ligger på 1300 kcal. lite nok. i morgen, kun 1009. *glede seg* |
Sitat:
Drikker kaffe jeg også, en espresso med fløte til frokost, og en til lunsj. Etter det har jeg ikke råd til å bruke flere kcal på fløte til kaffen :p Kjøpte meg en 1/2l pepsi max i dag, de andre dagene har jeg overlevd uten. Er litt sulten nå, men har spart litt blomkål- og brokkolistuing som jeg skal ha en dæsj Creme Chérie oppå, smaker himmelsk! Er tørsten som er verst hos meg, blir knusktørr i munnen om jeg ikke heller nedpå et stort glass vann regelmessig. Har tatt mineraltilskudd i dag, jeg skyller vel ut alt som er med den hyppigheten jeg tisser om dagen :rolleyes: Veide meg for moro skyld i går kveld, og da veide jeg mindre enn jeg gjorde på morgenen, det samme i kveld, hahaha...blir litt småsprø av dette, men jeg har aldri i hele mitt liv veid mindre på kvelden enn på morgenen. Blir såå motivert!! Ashley: Hold ut, det er verdt det! Drikk masse vann, og prøv og spar litt mat til kvelden i morgen om det er da du er mest sulten. Jeg spiser ikke alltid 250 kcal til hvert måltid. Frokosten ender opp med litt mindre, også "sparer" jeg litt utover så jeg har noe om det blir krise :) |
Her er resultatet av min 1. dag:
Energi: 961 kcal Fett: 91.39 g Karbohydrat: 11.38 g Protein: 17.53 g Superfornøyd. Fikk opp fettinnholdet ved å tilsette litt mer smør i stappa jeg lagde. Her er dagens meny: måltid 1: 40 g mandler Måltid 2: 1 dl blomkålsuppe lagd med fløte og vann 3 biter hjemmelagd bounty 20 g macadamianøtter Måltid 3: blomkål og brokkolistappe lagd av 100 g blomkål, 50 g brokkoli, 1 ss fløte 14 g smør, salt og pepper 1 bit bounty Måltid 4: 50 g jordbærfromasje, lagd av sukkerfri jordbærgele og kremfløte. Spent på vekta i morra:) Har foresten ikke vært noe sulten i dag:) |
Sitat:
Min siste fettfastedag i morgen, så er det pause til neste mandag :) |
:)Så bra at dette ser ut til å funke for flere av dere også.
Jeg er fortsatt på ferie, så jeg har ikke sjekka vekta... Kommer ikke til å gjøre det med det første..hehe..har blitt litt i overkant mye karbo de siste dagene. Men, vi får se hvordan dette går!! |
Sitat:
Skal også snart på ferie:rolleyes: Men: Jippi! gikk på vekta nå nettopp, og etter evigheter med stillstand og litt oppgang går det rett vei. - 700g fra i går. Håper ikke det er easy go easy comes..... Satser på at fettet sørger for det;) |
Sitat:
Frøken: Så bra!! Det var mye ned første dagen :D Jeg er like happy! Dag 1: 400g Dag 2: 800g Dag 3: 1,2 kg:heia: Det var digg å veie seg i dag, gleder meg til i morgen! Total nedgang på fettfaste er hittil: 2,4 kg :) |
Wow Foksy! Det var mye ned på bare 3 dager!
Dette skal jeg også prøve om jeg når et platå! Veldig kjekt å lese andres dagsmenyer og erfaringer.... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |