![]() |
Sv: Aeryths oppussingsprosjekt
For en fantastisk tråd. Jeg elsker alt som har med oppussing og gjøre og hos deg blir det jo bare så knallflott! Hva heter tapeten du har på kjøkkenet?
Gleder meg til å se mer etterhvert. Du er flink altså :heia: |
Sitat:
Akkurat nå er det ingenting tapet på kjøkkenet. ;) Litt tidlig på morgenen eller? :geip: Jeg skrev at jeg snart må bestemme meg for tapet. :geip: Vi driver og sparkler og pusser på veggene nå. Så det blir snart tapet, så jeg må bestemme meg snart... På kjøkkenet og stua (halv-åpen løsning) blir det en nøytral tapet som jeg ikke har bestemt meg for enda. Men siden den skal være nøytral, så vil jeg ikke tro at det er så vanskelig. Men den fondveggen var litt vanskeligere. Det er så mange utrolig kule tapeter! |
Hehe, det var jo Veggpryd sitt kjøkken jo :lol: Jaja, sånn blir det når man bare leser innleggene og ikke ser hvem som har skrevet dem. Kan jeg skylde på at vi har stilt klokka? :lol:
Sliter med fondvegger jeg og. Vil ha en på stua og en på kjøkkenet. På stua gjerne en sånn damasklignende greie, men i lyse farger. Og på kjøkkenet kan det gjerne være litt tøffere. Men det er vanskelig ja. |
1 Vedlegg
Jeg har fondvegg-tapet fra eijffinger, noen litt kinesisk-aktige blomster og kvister og sommerfugler med en perlemorseffekt i tillegg, særlig den gir veldig fin effekt med side- eller spotlys.
Blir dette bra? Vedlegg 8199 Lenge siden jeg har likt noe som er trendy altså. Vurderer fondvegg i stuen også men ikke med kontrastfarge, bare lys antikk omtrent, som resten og så med perlemors polkadots i samme farge. EDIT: den er ikke så forferdelig jentete som den kan virke altså, fikk også ja fra sambo til å ta den samme med lakkrød bakgrunn. Sånt man sier når jeg har kjørt flere mil for å levere han og utstyr til lan-party. |
Sitat:
Denne hadde vært kul: http://www.tapetgalleriet.no/images/...er_milj%F8.jpg Eller denne: http://www.housetohome.co.uk/product...4.html?subslug= (fikk ikke kopiert bildet) |
Sitat:
Denne tapeten var i stua før: http://supera.blondie.no/files/2010/...-spisestue.jpg Jeg synes egentlig den var ganske OK, men det ble litt for lite mønster, for lys for min smak og så ble det for mye i hele rommet. Det er noe av grunnen til at jeg har litt lyst til å ha damaskmønster igjen, for å ta opp igjen det gamle mønsteret på en måte. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
http://www.housetohome.co.uk/imageBa...-homebase1.jpg Oooh, den var ganske nær det jeg vil ha altså! :snill: Men ikke helt. Litt for mye detaljer, tror jeg. |
Bruker deg litt jeg, Aeryth :p
Noen som har tips til sider med tapet, som ikke koster flesk? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har du bestemt deg for hjørnedo? Det er en morsom løsning og den krever mye plass. :) Mitt tips er å høre på deg selv, og ikke på en rørleggers interiørtips. De vet mye om rør - men ingeting om interiørdesign... (gikk i rørlegger-fella for noen år siden).
|
Sitat:
Jeg har ikke valgt fliser enda, og det var visst bra. Fordi jeg var innom megaflis og så fordi jeg hadde fått tips at det var så billige fliser der, men så fikk jeg tips av en som legger fliser (venn av venn), og han sa at det var ikke verdt det. De ble ikke brent skikkelig på billigkjeder, så de sprakk så fort når man skulle kutte i dem. Han kunne anbefale f.eks. norflis eller flisekompaniet. Begge deler er det i Stavanger, så da får jeg prøve dem heller. Flisekompaniet har jo stadig kampanjer, så jeg får holde utkikk. Neste uke må jeg få ræva litt i gir og få jobbet mer med huset. Har ti dager turnusfri nå, og har kun fått pusset sparkel i to timer til tross for at jeg har hatt fri siden mandag... Overnattingstur til bestevenninna mi som bor 1,5 timers kjøretur unna, og så har vi langhelg hos Mormor nå og hun bor fire timers kjøretur unna i den andre retningen. Det eneste søskenbarnet mitt på Mor sin side fyller 30 år og skal ha kalas. :snill: Burde ha lagt meg for leeenge siden, men jeg er ikke trøtt... |
Du har god tid! :D Må ikke stress sånn.
Fliser synes jeg er vanskelig å finne. De skal være rimelige og ha god kvalitet samtidig som de er fine. Jeg har akkurat funnet fliser på MegaFlis, jeg da...:o hehe. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke marokkanske fliser til gulvet, men de koster så mye og akkurat nå har jeg litt dårlig råd, og jeg vil ha badet mitt ferdig så fort som mulig. |
Hvis du kjøper nytt kjøkken jeg vil anbefale selskapet KjøkkenDesign Her er de billigste og beste møbel på markedet, profesjonell service og verdivurdering av møbler, anbefaler jeg til alle www . kjokkendesign . no
|
Sitat:
|
Sitat:
Og hvor seriøst er det når de ikke klarer å oversette hele katalogen sin fra polsk til norsk? Og det står "Kjokken for hvert hus" på fremsiden av katalogen? Det var mange stilige kjøkken der, men jeg vil nok helst gå for noe som jeg har hørt om før. |
Sitat:
|
Tviler ikke på at det er bedre med nytt. :) Får noen bilder snart, eller? :spent:
|
1 Vedlegg
Sitat:
Men jeg har noen bilder utenfra da. :snill: Det er ikke så lenge siden jeg fikk rekkverk på verandaen og trapp ned fra verandaen. Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men fargen ble ikke helt som planlagt... Jeg skulle beise beige, jeg... Dette ble jo mørkebrunt... Jaja... Likte jo dette også, men det var ikke den fargen jeg mente at det skulle være. Det ble beige da jeg beiset på innsiden av de impregnerte bordene, altså da jeg beiset rekkverket på innsiden av verandaen. Men jeg er fornøyd! :ja: Verandaen er ikke så stor, men jeg har liten hage så den kan ikke være større. Og den trappa var faren min forferdelig uenig med før den ble satt opp. Noen timer senere da snekkeren hadde begynt å sette opp trappa ville han ha en slik trapp hjemme. :lol: Jeg liker åpne trapper, og så slapp jeg rekkverk ved å lage den på denne måten. Jeg må snart bestemme meg for tapet... Og kjøkken... :flau: Det er så vanskelig! |
Så fint det ble, Aeryth! Eh ... Supera! :)
Jeg syntes det mørkebrune panelet står i flott kontrast til den grå skiferen på taket. Veldig kult tak for øvrig (valmtak?), jeg liker sånne hus jeg :) Og trappa ble kjempefin, der kan du sitte med kaffekoppen vet du! ;) |
Takk, takk Frøy! :snill:
Jeg måtte google taktyper og fant ut at jeg har halvvalmtak med ark. Dette er halvvalmtak: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...elwalmdach.png Mens dette er valmtak: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...e/Walmdach.png Huset er veldig typisk femtitalls byggestil. Jeg ville ha en trapp man kan sitte i, ja. :ja: Den er jo så bred at man kan sitte en hel familie der. :geip: Men kaffe klarer jeg meg foruten. :geip: |
Og er det forresten noen moderatorer som gidder å skifte trådtittel til Superas oppussingsprosjekt? :snill:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55. |