![]() |
Sv: Fedme kan ikke kureres
Sitat:
|
Åh.. kvinnfolk..! kan ikke dere gi dere ..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Uansett - ha en fin søndagskveld! |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat: 25% av den normal-vektige delen av befolkningen har denne plagen. 75% av den over-vektige delen av befolkningen har denne plagen. 95% av den sterkt over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.Plagen heter insulinresistens. Det finnes ingen medisiner som kan kurerere insulinresistens. Fordi det ikke finnes medisiner, bryr ikke helsevesenet seg med å sjekke om folk er insulinresistente. Siden de fleste insulinresistente er overvektige, har det blitt vanlig å tro at overvekt fører til insulinresistens. Det er det omvendte som er tilfelle; insulinresistens fører svært ofte til over-vekt 40% av den hvite befolkningen har genet for å utvikle insulintesistens. Det vil si at det er en ganske stor del av overvekt som skyldes gener. |
Sitat:
God kveld til deg og Nerthus, ser ut som du kunne trenge det. |
Synes det er veldig synd at denne tråden har sporet av, for Nerthus stilte endel interesante spørsmål tidligere i tråden..
|
Sitat:
|
Sitat:
-har foreldre eller søsken med diabetes type 2, høyt blodtrykk eller hjertesykdom - er overvektig, det vil si at kroppsmasseindeksen (KMI) er over 25 - har mer fett rundt magen (”epleformet” kropp) enn rundt hoftene ("pæreformet" kropp) - er over 40 år - har hatt graviditetsdiabetes - har polycystisk ovariesyndrom |
Sitat:
Ellers er jo lavkarbo kjent for å gi gode resultat mot insulinresistens (litt unøyaktig kalt karbosensitiv). |
Sitat:
Jeg ser ikke de samme selvfølgelighetene som du. |
Sitat:
|
Over halvparten av voksne menn i Norge har overvekt eller fedme, vurdert etter KMI-verdier. Det samme gjelder voksne kvinner, unntatt aldersgruppen 30 år, hvor andelen er noe lavere.
|
Sitat:
Selv går jeg på glucophage, men jeg har fått den for å motvirke symptomene på PCOS - ikke insulinresistens siden jeg allerede hadde utviklet diabetes 2 på det tidspunkt legene tok meg på alvor i forhold til at noe var riv ruskende galt. |
Sitat:
|
det bor jo flere utlendinger med andre gener og andre matvaner i urbane strøk.. kanskje derfor?
|
Sitat:
|
Sitat:
Det finnes mange andre midler mot insulinresistens og dia2, men ikke alle virker på alle! |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:6043:1:::0:0 Her står det jeg quotet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |