Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Småspist til frokost? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607)

pusi 25-04-05 10:35

Har ikke smakt french toasten ennå :rolleyes:

Bare så oppskrift her inne, og ble sugen på å prøve!
Skal gi rapport når jeg har testet den!

Mum 4 2 02-05-05 13:02

Ja jeg er med

Jeg er av typen som må ha frokost, hvis ikke er dagen nesten spolert. Til og med når jeg jobber nattevakter, så spiser jeg frokost før jeg legger meg for å¨sove. :sove:

Frokostavhengig :hungry: ????????????????
Jeg ........................?????????????????
JAAAAAAAAAAAAA!

mam 08-05-05 21:39

Hei MHM! Grattis med å flytte ticker'en ned igjen!

Jeg har hoppa på lavkarbo igjen etter et opphold. Og vil skamrose deg for frokostpannekaka di! :hungry: Første gang prøvde jeg den ikke, for da fulgte jeg "Atkins by the book". Nå er jeg litt rundere i kantene, spiser litt frukt og nøtter fra starten. Når jeg bytter ut 1 ss havregryn med 1 ss soyaflak så er den pannekaka helt lovlig uansett hva slags lavkarbo man følger? Den var uansett nyyydelig! Jeg steker den som små lapper, spiser de med rømme og moste bringebær med Natreen. Kurerer søthunger effektivt og er ypperlig kosemat å ta med i selskap.

nomma 25-05-05 11:21

høres utrolig godt ut..

Den panne kaka må prøves.. har ikke CC i huset akkurat nå..

Da jeg gikk på Lindberg i høst, brukte jeg å lage disse plettene når godte hungern var på det værste:

100 g CC
1 1/2 ss speltmel
1 egg
flytene søtstoff etter smak
vanilje dråper
1/4 ts salt
servert med syltetøy uten sukker..

Snadder..

og takk mam for tipset om soyaflak..

BlueFairy 22-07-05 00:51

T-skjorter!

Tenk, jeg kan lage t-skjorter med frokost-logoen på! :D
Eller hva med fleecejakker? ;)

Spiser forresten frokost, jeg og!

guro 22-07-05 08:39

Jeg er veldig glad i og for pannekaken. Jeg lager den i mange varianter. Jeg lager den blant annet med tacokrydder og ost og serverer med tomat til. Også lager jeg den med stekt flesk eller bacon i, fleskepannekake, med tomat eller salat. Fin matpakke mat. Også har vi prøvd kakaovarianen, den er en hit hos 7åringen.

Men jeg har ikke prøvd med soyaflak eller soyaprotein, det må også prøves. Den med revet gulerot eller squash høres også spennende ut. Og den med blåbær i røren. Også tenkte jeg prøve lage pannekake-lag-kake, med pisket kremføte og jorbær mellom lagene en gang. Hurra for den deilig og anvendelige og varierbare pannekaken.

Aline 22-07-05 10:05

fedonisten??? så du det???

t-skjorter :D:D:D:D:D:D

Kunimundur 03-08-05 19:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MHM
3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver), litt salt. Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekaker. Serveres med bær. Pannekaka gir mer proteiner enn de fleste trenger, og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og masse antioksidanter i kanelen.
Pga den store mengden protein, gjør det ikke noe om du skjærer av en sneis (ca. 1/5) av denne som du kan gi til et barn/baby i familien, eller du kan bruke den som et mellommåltid, eller kaffemat senere på dagen.

Denne var kjempegod! Tusen takk!! :blomster:
Kjem nok til å bli mykje brukt heretter. Har prøvd den utan havregryn, men meir cottage cheese for å spare karbohydrat, og det funkar også. Skal prøve litt hakka paranøtter neste gong.

Mint 11-05-06 22:45

Sv: Småspist til frokost?

Jeg må bare bifalle innlegget over; denne pannekaka er virkelig god! Jeg pleier dog å droppe cottage cheesen av og til (blir litt... ehh... luftig kan man si av den), går fint det. Merker ikke forskjell i varigheten på "metthetstiden" heller av det.:)

nalana 06-07-06 23:44

Ser at denne tråden ikke er helt fersk, men jeg lurer så på hva man kan bruke hvis man dropper cc. CC er omtrent den eneste matvaren jeg ikke kan orke, men synes denne pannekaka virker ganske spennende.

Hvor er det forresten blitt av frokostklubben, tror ikke jeg har sett et eneste medlem her inne med frokostlogo:eek:
Den var da ikke sååå stygg:p

Mint 07-07-06 09:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana
Ser at denne tråden ikke er helt fersk, men jeg lurer så på hva man kan bruke hvis man dropper cc. CC er omtrent den eneste matvaren jeg ikke kan orke, men synes denne pannekaka virker ganske spennende.

Hvor er det forresten blitt av frokostklubben, tror ikke jeg har sett et eneste medlem her inne med frokostlogo:eek:

Jeg lager pannekake like ofte uten som med cc, går fint det. ;)

Nena 07-07-06 10:05

Philadelphia-ost? Jeg for min del har gjerne litt creme fraiche i, i stedet for cc.

Iset 07-07-06 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana

Frokostlogo? Hvordan ser den ut? Gidder ikke lete gjennom 130 innlegg om den er i denne tråden. :p

Borealis 07-07-06 13:54

Flott at denne tråden ble dratt fram igjen. Faktisk lest hele. Og den pannekaka skal prøves og eksperimenteres på!:rolleyes:

nalana 08-07-06 22:01

Gidder heller ikke å finne igjen logoen:p
Den var ganske stor og blå og rund med noe gult i. Inneholdt også en rykende kaffekopp tror jeg....Husker det var mange bortforklaringer for å slippe å bruke den. Derfor jeg hintet om at den ikke var sååå stygg. Det var HP som hadde laget den, og han hadde til og med link og greier for å hjelpe folk med å få logoen i signaturen sin!

elint 18-10-06 21:54

Må bare dele! Eksperimenterte med MHMs pannekake og laget noe kjempegodt :)

2 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rømme, 2 ss rapsolje, 1 ss kruskalki, 2 ss ketolyse soyaprotein, en klype salt, en klype bakepulver, litt splenda etter smak.

Alle mål er sånn ca for jeg slumper. Stekte som MHMs pannekake alt i en kake. delte i 4 og hadde på en skive "kavli ost med skinke". namm! smakte litt vaffel med brunost. LItt søtt og litt salt!

Jeg brukte ikke stavmixer da. kanskje det hadde blitt bedre? Synes den var god uten også jeg :)

nalana 07-11-06 09:59

Naa har jeg ogsaa endelig faatt somlet meg til aa proeve denne pannekaka. Hadde ikke philadelphia-ost i hus naar jeg fikk aanden, saa jeg brukte 1/2 dl creme fraish og en halv dl ketolyse bakemiks i stedet for den deciliteren med cc. Det ble bare helt smaskens:D . Siden har jeg hatt det et par ganger i uka. Ikke noedvendigvis bare til frokost, den er ogsaa kjempefin som kake/hvetebaksterstatning. Da kan man f.eks. bruke pisket kremfloete og sukkerfritt syltetoey til.

Photobscura 08-11-06 11:34

was ist das natreen-pulver? ere så mye karbo i fruktose?? og jeg som kjøpte en hel bøtte på helios for å lage lindbergs frankse sjokokonfektkake da...

Titti 08-11-06 11:45

Jeg lagde denne i går og byttet ut havregryn med bakemiks fra Ketolyse. Herregud så mett jeg ble :sjokk: Pleier å spise halve pannekaka og ha lyst på mer, men nå var jeg faktisk stappa etter en halv! Nam nam, så godt det var :sikle:

Alkazelters 09-12-06 17:06

Dette var en god pannekake, glad jeg kom over denne oppskriften! Jeg har forsøkt å bytte ut havregrynene med diverse nøtter (Da kan man også ha i mer!) Både mandler, Pistasjenøtter og peanøtter funker som rakkern!

Aline 10-12-06 00:21

Så lurt med nøtter :D Takk for tipset :)

Photobscura 17-01-07 12:19

Hei hei! Jeg vet ikke om noen har hatt samme lille problem som meg. Men jeg har aldri vært en killer på å steke pannekaker i utgangspunktet da. Problemet har i alle fall vært at denne smakfulle saken skvetter røre over alt da jeg skal snu den, og at den ryker i småbiter, og blir brunsvidd etc.
Men etter prøving og feilling, så tror jeg jeg har kommet fram til den perfekte framgangsmåten uten at det går så gæli.
Jeg vet ikke, men kanskje noen kjenner seg igjen og har nytte av mine erfaringer!

Lagde frokostpannekaka i dag, og det ble hittils den mest vellykkede. Har hatt litt problemer med hvilken varme jeg skal steke den på. Den bli alltid litt brunsvidd, men tasty for det. Og så må jeg uansett dele den i to eller fire så den ikke bare blir i småbiter. Men det gjøkke no, jeg legger den dobbelt uansett. Jarlsberg og oragano og litt salt mot at man tar litt mindre søtstoff er en vinner!
Jeg har i alle fall funnet ut at om jeg først varmer opp plata på fire (platene er fra 1-6) og da jeg har i smøret så slår jeg den ned til tre. Mens pannekaka steker, så velver jeg panna sånn at det overflødige renner ut i kantene (blir god crips også!) og når den begynner såvidt å bli fast, så slår jeg plata opp til fire igjen før jeg vender pannekaka. Da er den gjennomstekt, og trenger bare å få bruna seg litt på andre sida. Jeg trengte bare å dele den i midten. Perfekt! Den ble lysebrun, og relativt fast. Hurra!:):):)

monki 12-03-07 14:35

10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver),

hvor får jeg tak i det?

Gerd 12-03-07 14:38

I dagligvarebutikker... Essensen står i bakehylla og natreen står ... ja hvor står det hen tro... Tror kanskje det er egen hylle... I nærheten av sukkeret... :)

monki 12-03-07 14:43

tusen hjertelig takk.må nok sykle å kjøpe det. høres ut som alle liker den

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.