Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   5 kg i mars - Bli med du og, da vel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31419)

altajenta 06-03-10 12:41

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Jeg har egentlig veiedag tirsdag, men i dag har jeg vært i ketose en uke, så jeg måtte på vekta for å sjekke om det har skjedd noe. Og det har det:-) :-)
NED 2,6 KILO!!!!!!!
Strålende fornøyd og dødsmotivert for fortsettelsen. Ha en fortsatt fin helg folkens :-)

loone 06-03-10 22:16

Gratulerer så mye altajenta! 2,6 kilo på en uke er jo kjempebra!!!:D
Håper det fortsetter sånn!:D

Armath 06-03-10 23:16

Er med på den. Begynte 1 mars å har allerede gått ned 4,5 kg.
Holdt på fire uker for et år siden å då gikk jeg ned 12 kilo.
Så nå er målet 20 kilo krysse fingrene :)

Tribal 07-03-10 02:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Armath (Innlegg 843658)
Er med på den. Begynte 1 mars å har allerede gått ned 4,5 kg.
Holdt på fire uker for et år siden å då gikk jeg ned 12 kilo.
Så nå er målet 20 kilo krysse fingrene :)

Grattis med flott vekttap :heia:

Armath 07-03-10 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tribal (Innlegg 843692)
Grattis med flott vekttap :heia:

Tusen takk for det :) det er en stor hjelp å kunne logge seg inn her
å møte så mange super vennlige/hjelpsomme folk. Så tusen takk. :)

nellie_1234 07-03-10 22:36

Hei,
Jeg er helt ny her - men henger meg på denne tråden nå, selvom den nok er vel optimistisk med - 5 kg i mars:o
Noen fast veiedag her? :) Jeg tar første imorgen tidlig...
Er alle på Ketolyse? i så fall, de som er : tar det lang tid før man er i ketolyse?

:)

Narnia 07-03-10 23:24

0,8/5 her.

Jeg klarer ikke helt utfordringen med å planlegge for alle eventualiteter, så jeg ender opp med å spise litt feil ting. Men jeg ser jo at innskjerpingene uansett hjelper, og skal skjerpe meg for resten av mars!

DrBabe 07-03-10 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie_1234 (Innlegg 844044)
Er alle på Ketolyse? i så fall, de som er : tar det lang tid før man er i ketolyse?

Du mener nok ketose. ;) Det er kuren som kalles Ketolyse.
Det må nok andre svare deg på, for jeg er ikke på noen ketolysekur. Veier meg mandager og tror vel kanskje ikke jeg klarer fem kilo på en måned. Vet ikke helt hvor sunt det er å greie det heller, men hadde vel neppe blitt fortvilet om det gikk, hehe. Men jeg slengte meg med her for motivasjonens skyld. :)

loone 08-03-10 00:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie_1234 (Innlegg 844044)
Hei,
Noen fast veiedag her? :) Jeg tar første imorgen tidlig...

Hei nellie_1234:D
Jeg er også helt ny her og har veiedag på torsdager. Tror alle følger sine faste veiedager her inne:D Jeg har ikke fått med meg noe annet i alle fall:p
Jeg hadde ketoseutslag etter andre dagen på ketolysekuren. Vennindene mine hadde etter 3 og 4 dagen. Så det er vel litt individuelt, men det skal visst ikke ta lang tid før man er i ketose:)
Lykke til med nedgangen:D

DrBabe 08-03-10 07:47

Da ble det i alt 0,8kg ned denne uka. Jeg har spist riktig og trent mye i mange uker, så jeg er i grunnen tilfreds med dette. Men fint om jeg får til en hel kilo neste uke, da. ;)

Likevekt 08-03-10 08:06

0,5 kilo ned så langt, litt mindre enn jeg ønsket i uke en - men ingen grunn til å gi opp. Det er jo fullt mulig å smelle til i ukene som kommer:D

Viclin 08-03-10 09:29

Opp 0,4 denne uken. :sukk:

matitt 08-03-10 09:50

Ned 1.6 denne første uken, så hvis DET fortsetter så klarer jeg 5 kg uten problem;) Men tenker nok at det vil gå litt tregere fra nå av, ja!

Superkatti 08-03-10 10:49

ned 1,2 etter første uken på ketolyse. ganske fornøyd. nå vet jeg at jeg klarer det og at det ikke er noe stress så nå skal jeg være superflink denne uka! har slått ut på ketosestick i noen dager nå, men aldri mer enn sånn midt mellom de to midterste fargene. så, vekk med pepsi max og trene mer... :)

Charlott 08-03-10 10:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Superkatti (Innlegg 844239)
ned 1,2 etter første uken på ketolyse. ganske fornøyd. nå vet jeg at jeg klarer det og at det ikke er noe stress så nå skal jeg være superflink denne uka! har slått ut på ketosestick i noen dager nå, men aldri mer enn sånn midt mellom de to midterste fargene. så, vekk med pepsi max og trene mer... :)

Knallbra om du klarer å kutte på Pepsi og trene, men om du får utslag på sticksen er du i ketose. Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag! Om du får det mørkeste utslaget kan det indikere at du får i deg for lite væske, så vær fornøyd med det utslaget du har :D

Runegutt 08-03-10 11:20

Vekta rikker seg sakte men sikkert rett vei. Første dagene var helt ville, 3 dager og minus 2,6 :)

Superkatti 08-03-10 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 844242)
Knallbra om du klarer å kutte på Pepsi og trene, men om du får utslag på sticksen er du i ketose. Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag! Om du får det mørkeste utslaget kan det indikere at du får i deg for lite væske, så vær fornøyd med det utslaget du har :D

hm.. men ut fra boka så høres det ut som at det skal vise skikkelig utslag, hvis ikke så står det ramset opp en del ting du kan gjøre. har ikke boka her så husker ikke helt hva som står. :)

majanne8 08-03-10 11:44

Tenker å bytte veiedag til torsdager;) Og ettersom jeg hadde spysyke i helga, og derfor ikke fokuserte på kostholdet, orker jeg ikke veie meg i dag, så venter til torsdag:p

junijenta 08-03-10 11:47

ned 0,6 siden fredag :O)

Designeren 08-03-10 11:47

Jaja.... Detta var ikke så lett likevel. Supermotivert og ned 0.6 fra tirsdag til lørdag forrige uke. Lørdag ble utskeielse med alkohol og mat etter en dag i slalombakken (Burde jo hjelpe med trim!) Søndag satt jeg stort sett på do... Vekta i dag: + 1.4 fra lørdag.... Blæh....

Jeg fortsetter, men ser at de -5 i mars kan jeg se langt etter... :rolleyes:
Kroppen min tåler rett og slett ikke en utskeielse :mad:

Lykke til alle sammen! Mange med fantastiske resultater her :)

nisse 08-03-10 11:48

Da er det 0.7kg denne uka. Gikk 2 kg opp fra mandag til onsdag-vann. De er og burte. Da er jeg happy :stortsmil:stortsmil. Hadde 3 uker vektstasnt...:realmad:
Lykke til videre. Og gratulerer til alle.

Charlott 08-03-10 11:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Superkatti (Innlegg 844281)
hm.. men ut fra boka så høres det ut som at det skal vise skikkelig utslag, hvis ikke så står det ramset opp en del ting du kan gjøre. har ikke boka her så husker ikke helt hva som står. :)

På side 64 skriver Torkil bla: Hvis du drikker mye vann slik du blir anbefalt, er utslaget ofte rosa. Den som drikker lite vil ha mørkt utslag på stixen fordi urinen blir konsentrert. Når det er utslag på ketolysestixen , er du i ketose og kan være fornøyd. ;)
Den delen du henviser til er kanskje den delen hvor han skriver om hvilke grep du kan gjøre om vekttapet stagnerer? Der nevner han også stixen og at om den er rosa kan du forsøke å kutte ned på karbene osv :)

Superkatti 08-03-10 12:04

ja, kanskje det. :) jeg er uansett fornøyd med å gå ned og å være i ketose.

Stinepusen 08-03-10 13:08

Så deilig motiverende å være med her:):)
Bare 1.1 kg igjen nå, så er jeg i mål med fem kg ned....:p
Elsker denne kuren, men begynner å bli mektig lei bacon og fete koteletter.. Noen fler som opplever kvalme av alt fettet vi må spise..? Var ikke sånn de første 14 dagene...
Lykke til videre alle sammen:goodluck:

_millamor_ 08-03-10 14:26

Hei, det ble bare 0,4 kg ned siden forrige mandag. Jeg har vært flink med maten, men har drukket mye pepsi max og ingen trening. Har hatt utslag på ketose sticks hver dag, men skal prøve å bli flinkere med trening og mindre pepsi max. Håper på bra nedgang til neste mandag. :) lykke til alle sammen!
0,4/5

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.