![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
Jeg har snart spist opp min første porsjon av disse. UTROLIG gode!!! 1000 millioner takk for denne oppskriften! (Og alle de andre oppskriftene jeg har adoptert her inne).
Herlig å kune dele oppskrifter og tips :) Jeg har laget meg en skikkelig fin perm med bilder og alt! :D |
kan man erstatte fiberhusk med noe annet??
|
Tusen, tusen takk for denne oppskriften Nanna. Tror faktisk jeg hadde gitt opp dieten hvis ikke det var for knekkebrødet. Jeg var så inmari lei tørt lavkarbobrød. Men nå koser jeg meg med knekkebrød og ost til frokost og kvelds hver dag.
Tusen takk igjen! |
Jeg vil også gjerne får si tusen takk til Nannah! :blomster: Jeg lagde disse for første gang i går kveld, og synes de er kjempegode! Kommer garantert til å bake disse flere ganger :)
|
Har "bakt" knekkebrødene for fjerde gangen:sikle:. Jeg lager alltid dobbel porsjon og fordeler det på tre bakeplater. I dag la jeg silikonbakepapir oppå røra da jeg hadde helt den på bakepapir på platene. Så kjevlet jeg deigen helt flat og jevn. Ble veldig fint og silikonarket var lett og dra av røra etterpå. Ingenting satt fast:) Så var det bare å rute opp og putte i ovnen.
Jeg steiker forøvrig alle tre platene samtidig i varmluft. Går fint det, må bare holde tunga rett i munnen ved stokking og snuing av platene:p De er helt nydelige Nannah. Jeg leser at det er mange som spiser mye knekkebrød, men man skal nok passe seg for å spise for mange, blir fort for mye karber da;) |
Nå står mine i ovnen :sikle:
Gleder meg til å smake de med kvitseissmør, gulost og paprika :sikle: |
Jeg har også laget disse og de er supergode. Og ungene kommer løpende stadig og spør etter mer "kjeks" :)
|
Sitat:
|
Ja, sukk.. Disse var gode :) Min absolutte favoritt :)
Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde meg under 20 karber om dagen lenger :lol: Nanna :love: :klem::suss: |
Tusen takk for en kjempefin oppskrift. Den har gitt meg troen på at jeg skal klare å gå ned mine 20 kg.
|
Jeg må bare spørre, er det gluten i noen av disse ingrediensene? Venninna mi har nettopp fått utredet bl. a glutenallergi hos både seg og døtrene sine, og leter etter enkle oppskrifter på brødmat uten gluten, melkeprodukter og sukker.
|
Sitat:
Sitat:
|
Det er gluten i hvetekli...havre er jeg usikker på...kan hun bruke havrekli går det jo utmerket! Hun kan sikkert bruke Himaize også om hun ikke er lavkarber:)
|
Ok ... Hun spiser ikke soya heller, så proteinpulver utgår også.
|
Nå står disse i ovnen :hungry: Venter i spenning :spent:Nam Nam ser veldig godt ut.Tusen takk for oppskrift :)
|
TUSEN TAKK Nannah, du har gjort min hverdag mye enklere med disse knekkebrødene!
|
Sitat:
|
|
noen som vet næringsinnholdet i disse pr 100 gram?
skal legge dem inn i en dagbok |
Det er i underkant av 1 karb pr stk om du deler de i 32 deler...aner ikke hva de veier. Om du veier alle 32 og regner med at det er 28-30 karber...kan du regne deg frem til det:)
|
Er nettopp ferdig med en blanding
Men Fikk bare 10 knekkebrød ut av blandingen jeg Skjønner ikke hva jeg har gjort da :/ Hvordan får dere 32 stk ?? |
Da må du ha laget dem veldig tjukke!! Du skal smøre deigen tynt ut :)
|
Nei dem er tynne
Skal deigen være smurt over hele plata ? manglet linfrø da, så kan være derfor jeg ikke fikk så stor deig |
Må bare melde meg inn i englekoret her og skryte av disse!!! Knekkebrødene er kjempegode og så holde de seg kjempelenge!!! Jeg oppbevarer mine i en brødpose i brødskuffa og de holder seg like sprø og gode i mange uker!!!
Takk for SUPER oppskrift!!! |
Laget disse i formiddag.
Kjeeeempegodt !!!! Så herlig å kunne spise knekkebrød igjen. Gubben likte dem også - supert :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29. |