![]() |
Sv: Til alle nybegynnere på lavkarbo …
Sitat:
|
Sitat:
|
Så flott skrevet! Veldig informativt, og ikke minst morsomt :p Tusen takk!:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Awesome! :D
|
har lest og lest i 3 uker på dette forumet og meldt meg inn idag! skulle egentelig bare komme inn i buksa mi igjen etter ferien og har jo hørt om lavkarbo.... tok vel en lettvint frib\variant tror jeg, kutta brød, pasta ris og poteter.. og vips:) men man blir jo så opplagt!!! frister ikke å gjenoppta karbo livet:)
|
Dytt :klem:
|
Kjempe flott og veldig informativt...jeg har skrevet og skrevet...og kjøpt bøker i fleng
|
Tillater meg å dytte litt på denne - mange nye her nå som har god bruk av denne :D
|
Flott skrevet. Fant det kjempe nyttig.... Alltid noe nytt og lære :)
|
Hei alle sammen, jeg startet på det jeg håper er en lVkarbo kur:-). Det jeg lurer på er ødlegger jeg alt når jeg spiser 5 skiver brød på jobb?
|
Sitat:
Vel, det kommer an på hva slags brødskiver det er snakk om og hvilken lavkarboretning du har tenkt å følge. |
Sitat:
|
Sitat:
Ett eksempel 5 skiver Pågen Grovbrød: 429 KCAL = 66g kh! Det er dobbelt så mye som jeg spiser på en vanlig hverdag! Du kan spise opp til 72g kh før du bør kutte på fettet, så da har du ikke mye å gå på til de andre måltidene. |
Hvis du absolutt må ha vanlig brød på jobb, så prøv med to tynne skiver, med masssssse pålegg. Sånn at du blir mett :)
|
Okidoki, brød ut:-)
|
Tusen takk for den beste informasjonen jeg har sett om dette emnet. Her står svaret på det aller meste. Siden ska lagres på favoritter og hentes fram etter behov. Kjempeinnsats!!!!
|
Kjempenyttig! Jeg er ny på forumet her, og er veldig gira! :D Tenkt på dette lenge, og endelig har jeg klart å komme i gang.
|
Hei! Et spørsmål nå i begynnerfasen.
Det går på om hvor mange prosent av all energien man skal ha i fra proteiner på en hel dag, samme med fett og karbohydrater. er det et forhold mellom proteiner og fett dere anbefaler? Proteiner-? Fett-? Karbohydrater-? jeg mener å huske å ha lest at en inndeling var 75% fett, 20% protein og 5%. er dette bra?evt. andre? |
Sitat:
Siden du skriver "egenkomponert" som kostholdsfilosofi er det litt vanskelig og veilede litt mer detaljert. Anbefaler alle nybegynnere og finne en retning og spise etter de første månedene til kunnskapen om kostholdet har blitt bedre, da er det lettere og justere til egenkomponert uten og gjøre de største "feilene":) |
Føler litt for å dytte litt på denne jeg...
|
Helt enormt bra!
|
Tommel opp!
|
Er veldig glad for denne tråden, og har lest den flere ganger. Hver gang jeg har lest denne tråden har jeg lært noe nytt. Man kan aldri lese en tekst for mange ganger, etter min mening.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |