![]() |
Sv: Nannahs gode vafler
hei! Helt ny med ketolyse. Hva er JBK? Og hvor mange karbo er det i oppskriften?:)
|
JBK= Johannes Brød Kjernemel
|
Sitat:
|
Disse vaflene var fantastisk gode på smak :D
Men jeg har et problem, og jeg er usikker på om det skyldes røra eller vaffeljernet (det er nytt). Vaflene mine ble ikke brune, og fikk ikke antydning til gylden farge engang, noe jeg hadde forventet.. Har jeg rett og slett kjøpt et dårlig vaffeljern, eller er røra sånn at den ikke blir gylden? Har på følelsen at det kan være jernet, for selv om røra var tykk hadde jeg forventet at den skulle "smelte" litt utover i jernet, men det gjorde den heller ikke.. |
Sitat:
Røra er myyyye tykkere enn vanlig vaffelrøre, så du må dra røra utover hele stekeflaten. Når det gjelder hvorfor de ikke blir brune, så er det litt vanskelig å svare på. Hvilket jern har du? Jeg har et hvor jeg selv velger hvor mørke vaflene skal bli, går fra omtrent hvit til helt sort :D |
Sikkert vaffeljernet da..
Har et billig et av merket "so:easy". Det har en bryter som jeg kan regulere varmen med, men selv på maks ble det ikke noe farge på vaflene. |
Røra skal ikke være så kjempetjukk...prøv deg fram..
|
Gleder meg til å prøve disse! Har hatt lyst på vafler i tre uker nå.. :p
|
Jeg laget disse i dag, og de var UTROLIG gode på smak.
Men etter 20 min i kjølseskapet var det ikke røre, men en seig deig. hehe Så jeg klarte bare 6 vafler på hele røra jeg :confused::confused: Men hva skal jeg spe den ut med om den blir for tykk? Og er det vanlig at dem blåser seg opp noe forferdelig når dem stekes?? Nesten så jeg ikke klarer å klemme sammen vaffeljønnet jo;) Men dæven døtte å gode dem var med hvit ost. Dette blir lunsj på meg i morra altså. Nam Nam Marius |
Sitat:
|
Åh... dette var godt! Tusen tusen takk for oppskrift!
|
Sitat:
6 vafler på hele røra syns jeg hørtes lite ut, kanskje du har stort jern? Blingsa på oppskrifta? |
Synes mine ble litt rare jeg....... Og nå skjønner jeg hvorfor: Jeg glemte hele osten på benken!!!
|
Sitat:
|
Er det M-egg eller L-egg som egner seg best?
|
Jeg prøvde denne oppskrifta, men ble ikke flytende røre, hva kan jeg ha gjort galt? :confused:
|
Den skal ikke være flytende, den er ganske tykk egentlig! :)¨
Legg en ss røre i vaffeljernet, klem ned jernet litt og stek som vanlig vaffel |
Her er mine vafler:):) http://lh6.ggpht.com/_XwaquEl2cds/TK...0/DSC00084.jpgJeg hadde en smule smør og litt fløte i den og Etter å ha stekt de så tenkte jeg at kanskje noen dråper med vanilje essens kanskje ville smakt Noen som har prøvd?? Ellers var disse KJEMPEGODE:) |
Aldri prøvd vanilje essens, men ekte vanilje derimot.... nammmmmmmmm
:sikle: |
JBK? d er?:)
|
JBKM er Johannesbrødkjernemel, får det på helsekosten :)
|
oohh:D nå ble j gla!!
|
okei..tusen takk:) j har cøliaki så er godt kjent på helsekost;)
|
Oooh!
Disse må jeg prøve å lage i helgen^^ Spesielt for å overbevise ene storebroren min om at vafler er godt, selv om de ikke er fulle av sukker og hvetemel! Når jeg sa jeg vurderte å lage sunne og gode vafler i helgen, sa han at DET var jo ikke vits i, det skulle jo være usunt det. PSH SIER NÅ JEG.:) |
Mine vafler krymper seg sammen med en gang de begynner å bli litt kalde. Noen andre som har opplevd dette? Noen som har tips til hva jeg gjør galt kanskje? Har tenkt at jeg kanskje ikke visper eggedosisen stiv nok :p
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |