![]() |
Sv: Tålmodighet og slankestress
Supert innlegg, fant det nu. DET VAR DETTE JEG TRNGTE Å LESE. MÅ BARE VÆRE TÅLMODIG.
|
Hei
Jeg er helt ny her og hadde tenkt å starte på Ketolyse-kuren. Kan noen gi meg et hint om hvor jeg kan finne en oversikt på matvarer? Hva jeg kan og ikke kan spise osv? Jeg venter på boken, men vil gjerne komme i gang så fort som mulig. :) |
Sitat:
|
Takk så mye :)
|
Flott innlegg synes jeg. Er ikke kommet lengre enn at jeg har begynt å tenke på kur, samt bestillt boka. Leser meg opp her, og prøver å lære mest mulig før jeg starter. har begynt å gå, samt prøver å bytte ut 3 liter cola med vann :-)
|
Sitat:
hilsen fersking på Ketolyse |
Nå orket jeg ikke lese alle de andre innleggene, men flott innlegg Gerd, og jeg skal ha det i tankene når min første utålmodighet kommer. :D
|
Veldig bra Gerd! Tusen takk! <3
|
Et troverdig og flott innlegg. Føler meg med ett så avslappa i forhold til å tape kilo - dette skal gå bra, tid har jeg nok av :)
|
Gu' korr godt det va å lese innlegget ditt.... jeg har irritert meg kraftig over at vekta står stille over så lang tid selv om jeg spiser riktig ( stort sett, noen ganger litt for mye nøtter, men da er annet fett inntak for lite) og jeeg vet av ketonstixene at jeg er i ketose. Da er den naturlige forklaringen at jeg er i en "platå" fase.... Så lite skal til for å hente inn motivasjonen igjen: No e det søndagstur med godt humør:)
|
Tusen takk:) Kloke ord!!!
|
Stress? Åneeeeida...ikke NÅ lenger ..hmf.
|
Takk!! Den trengte jeg!! Jeg er (har vært etter å ha lest innlegget ditt) en nybegynnerstresser :(
Men nå fikk jeg ny inspirasjon til å være tålmodig :D |
Ingenting er umulig , når BEGEISTRING blir brukt som drivkraft!! :)
Godt å lese slike innlegg, å kjenne begeistringen får ny frisk næring. Vi har lyst, vi liker det, vi vil og vi kan. Stå på folkens, sammen er vi dynamitt!! :)) |
Tusen takk for denne tråden.. jeg gikk på vekta idag og ble litt skuffet over resultatet.. viste bare-0,6 kg på en uke, og jeg hører om andre som går ned 3-5 kg de første ukene.
Skulle ønske jeg kunne hatt en av dere "gamle traver'ne" ved min side her nå og gått gjennom alt jeg gjør og fortalt hva jeg gjør galt/riktig!:( Har lest boka, men jeg ender opp med spørsmål for det. Og kall meg rar, men jeg har en eller annen sperre med å veie all maten jeg spiser.. veier litt innimellom for å sjekke hvor mye ting veier hvis jeg synes at jeg har laget til mye eller lite mat. Noen ganger blir jeg mett av under 150g mat, og andre ganger kan jeg spise 400 g. I helga sprakk jeg ikke, men jeg hadde plutselig mye mindre utslag på ketostix'n uten at jeg skjønte hvorfor:confused: I tillegg følte jeg meg skikkelig uggen og rar.. ikke syk, men orket ikke spes mat, og var veldig slapp. Trente for det da, så kanskje jeg overbelastet kroppen, rett og slett? Hvis jeg først går inn for noe så er det som regel for full pupp, og da tar fort fokuset mitt en annen retning. Når jeg begynte med lavkarbo/ketolyse så var fokuset på å endre kosthold og livsstil for å forbedre livskvaliteten og forhåpentligvis bedre bekhterev'n min, med å gå ned i vekt som bonus, men etterhvert som dagene har gått har det blitt mer og mer fokus på vekta og mer og mer trening. (typisk meg). Men etter å ha lest denne tråden skal jeg ta et oppgjør med meg selv:o |
Hei,
Ikke alle raser ned i vekt, det bare virker sånn… Du må huske at vi ikke bare snakker om mentalt stress, sykdom og skader er i høyeste grad et stressmoment for kroppen. Ser at du har bekhterev og da må du kanskje belage deg på å måtte være ekstra tålmodig, jeg sliter med kroniske smerter og har aldri rast ned i vekt. Mindre utslag på stiksen kan være resultat av litt høyere kh inntak enn du pleier, du har drukket mer vann enn du pleier, trent mer enn du pleier… mange muligheter her, prøv å ikke heng deg opp i stiksen den forteller bare hva som skjer i urinen ikke i kroppen. |
Sitat:
Jeg har både trent mer og drukket mer enn vanlig, så det ligger nok noe i det. Tror ikke jeg spiste så mye mer kh, men at jeg spiste for lite fett. Husker at jeg kunn spiste en halv porsjon av frokosten (2 egg, spinat og 2 baconskiver), og så litt cc x 2. Orket bare ikke så mye annet. Jeg må bare senke skuldrene litt og fokusere på noe annet enn vekttap igjen - jeg merker jo bl.a at jeg har bedre energi allerede:) Har lavkarbo hatt god effekt på dine kroniske smerter? |
Hei,
Nei, lavkarbo har dessverre ikke hjulpet på smertene, de er skaderelatert. …men mange her inne har fått mindre smerter på lavkarbo, eks. gikt, fibromyalgi. Skadene gjorde at jeg etthvert la på meg en god del, sliter med å gå ned i vekt men vekta er stabil, jeg trives med kostholdet og klart ting er lettere med -10 kg selv om jeg bør ned minst 15 til. |
Sitat:
|
Flott skrevet. Skal gå tilbake til dette innlegget når den første "utålmodigheten" melder sin ankomst:)
|
Jeg startet for 3 uker siden og hadde trangen på søtsaker de første dagene, men det gikk over. nå fyser jeg ikke pånoen ting av søtt lenger, og hvis trangen kommer sier jeg til meg selv,, enten er du på kur eller så er du ikke!!! Vet ikke engang om jeg klarer å skeie ut til jul. jeg elsker pepperkaker, og øl=) og møe annet, men frykten for å ødelege og måte begynne på nytt er stor , men jeg er sterk, vekta går nedover, men selfølgelig skulle jeg gjerne bli slank fra den ene dagen til den andre,, det vil jo alle selfølgelig, men det går jo ikke, men så lenge det går nedover skal jeg være tålmodig og ta den tiden jeg trenger,slank blir jeg til slutt uansett=) og jeg har ikke tenkt å sprekke, hvis jeg er fysen tar jeg litt varmrøkt makrell.(min favoritt) røkt laks eller litt ost, en kopp te hjelper også, jeg nekter å sprekke og det er det som holder meg oppe, må inrømme at jeg snuser på jentungens kjeks, tom & jerry kjeks, den er sååå god men har ikke smakt, men hælle meg det lukter godt, he he .Belønningen for ikke å sprekke får jeg hver gang jeg ser at vekten går litt ned=) det er gulerot det=) stå på alle sammen , jeg vet at dere også klarer det:-=)
|
Er det normalt å ta av 4,5 kilo på fem dager??
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei Gerd!
Leste innlegget som startet denne tråden. Vil takke for at du legger ut fornuftige sannheter og fakta. Ting tar tid, men tre måneder virker nå veldig lenge når man er på en spesiell diett eller et opplegg. Men hvor lenge har vi ikke vært store og feite og gode?!?!! Mange år for mange av oss. Jeg jobber hver dag for å minne meg selv på at dette er en livsstilsendring. Jeg sier det ofte.... men er det det jeg virkelig jobber for, eller har jeg mest lyst å bli tynn i en fei......?!?!?!?!?!?!?! ...har lest og lært at det tar opptil-eller til og med lenger tid en 3 måneder før hjernen har laget ny vane, dvs. dannet nye baner for bevisst og ubevisst handling! Kan jo ikke snu alle dårlige vaner med en gang. Så når man tar en, toppen to av gangen, sier det seg selv at det tar tid før man blir vant til nytt kosthold og før du faktisk ser tynn ut for deg selv....jeg henger ikke med kroppen. Føler meg større enn jeg er. Rart hvor inngrodd det er å føle seg stor, jammen "du kler det", hører jeg i hodet mitt, jeg er jo den som er størst i vennegjengen, rart at vaner kan få oss til å danne et bilde av oss selv, selv om det ikke stemmer med realiteten. Så jeg er glad jeg skal bruke litt mer enn tre måneder på 24 kilo. Men håper jeg nærmer meg til sommeren..... Lykke til alle mann ;) Beklager at jeg ikke er "ketolyse-deltager", men måtte bare heie på et bra innlegg! :heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42. |