Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Fløtegrøt Lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16913)

lille_trille 04-06-11 18:27

Sv: Fløtegrøt Lavkarbo

Har ikke JBK. Kan kokosmel brukes til slikt? Evt soyamel?

Pruttilutt 04-06-11 18:34

Det tror jeg ikke at jeg ville kokt grøt med. :o

lille_trille 04-06-11 18:35

Åkay. Spiller egentlig ingen rolle. Er ikke så glad i grøt :rolleyes:

Tone-G 06-06-11 19:55

Nam, dette er fastfooden idag :ja:

Pruttilutt 06-06-11 20:18

Nettopp trykt i meg en skål :P Kjennes ut som jeg skal være mett til rundt 12:30 i morgen :love:

roo0sa 17-06-11 13:53

Spennende!
Passer perfekt nå som jeg har flere kartonger med fløte som må brukes opp (går ut i morgen).

Har aldri smakt fløtegrøt før, så er litt spent nå! :)

Pøsh 20-06-11 18:20

Denne skal også prøves, ser jeg. Må bare få tak i JBKM først :D

Pøsh 22-06-11 01:09

Herregud så godt dette var :D

kattungen 22-06-11 12:22

Denne har både mannen og jeg lagt vår elsk på :D

Vidundra 22-06-11 13:27

Re: Sv: Fløtegrøt Lavkarbo

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pøsh (Innlegg 1143423)
Denne skal også prøves, ser jeg. Må bare få tak i JBKM først :D

Denne kan jeg signere. Har ambisiøse planer om å driste meg ut til nærmeste helsekost i løpet av ettermiddagen, så blir det kanskje grøtmiddag. Jeg elsker smørgrøt, så dette her har jeg trua på! :D

Cyan 22-06-11 14:32

Den smaker akkurat som smørgrøt :sikle: Dette blir middagen min i dag :ja:

Pøsh 22-06-11 14:50

Hatt det til lunsj i dag :D

Vidundra 22-06-11 19:07

Re: Fløtegrøt Lavkarbo

Sukrin og JBK kjøpt inn, grøt laget og testet. Jeg syntes ikke den smakte helt som vanlig smørgrøt, men det var slettes ikke noen usmak på den (neste gang skal jeg kanskje huske saltet også). :)

Mens jeg stod der og rørte tenkte jeg "skal dette virkelig holde til to porsjoner? Det er jo så lite! Jeg som er så stor trenger sikkert det dobbelte" - men de ordenen måtte jeg spise i meg etter å ha tatt av halvparten og spist det. Jeg ble faktisk overraskende mett, og sitter ennå med smørsmaken i ganen. Resten blir kveldsmat om noen timer. Om nom nom. Neste gang skal jeg også huske å ha kjøpt inn kanel, slik at den vil smake enda mer som vanlig grøt. ;)

Tusen takk for denne oppskriften! Det er ting som dette som vil redde meg fra å ramle tilbake på karbomaten.

bliss 25-06-11 07:22

kan jeg spørre? bor ikke i Norge pt ... hvor mye fløte er en liten boks ? og en annen ting ... RØMME ! savner så rømme! kan man "lage" det på noen måter lissom? får kjøpt sour cream og youghurt og sådan men det er jo ikke rømme ... gleder meg til å servere min mann fløtegrøt etter 10 timer på jobb i dag :)

Rikkem0r 25-06-11 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bliss (Innlegg 1147037)
kan jeg spørre? bor ikke i Norge pt ... hvor mye fløte er en liten boks ? og en annen ting ... RØMME ! savner så rømme! kan man "lage" det på noen måter lissom? får kjøpt sour cream og youghurt og sådan men det er jo ikke rømme ... gleder meg til å servere min mann fløtegrøt etter 10 timer på jobb i dag :)

Jeg mener en putt fløte er ca 3dl.. Tror det står 1/3liter på pakka, så 0,33 da=) Jeg har bare stor putt i kjøleskapet nå, så hvis noen andre bekrefter er det bra=) Lage rømme har jeg ingen peil på, men det går helt sikkert:) I min uvitenhet var jeg sikker på sour cream var rømme og så :p

Kaching 25-06-11 17:02

Sour cream er jo rømme? Ihvertfall om du kjøper fullfettsvarianten.

bliss 27-06-11 03:07

Neiiii rømme er rømme :cool: norsk rømme er unik, finnes ikke maken på smak ! Datter i London sier det samme og jeg sitter i Singapore og har prøvet diverse Sour Cream's men kom akkurat på om en dasj fløte ville gjøre den bedre :D
NB klarer meg jo uten rømme her med vanvittig gode muligheter for å finne allverdens slags mat, men når jeg leser hva dere spiser her på forum får jeg litt hjemlengsel etter norske produkter ... iblant

bliss 27-06-11 04:10

Kaching: hei, ser jo nå at du bor i USA, så du har sikkert god erfaring med Sour Cream - bruker du det feks til rømmegrøt?

Pøsh 27-06-11 14:49

*slettet*

Jabba 27-06-11 21:57

Skal man ikke riste ut Xantham Gum i vann slik som man gjør m JBKM ? Jeg prøvde og det ble bare en snål klump....
Kanskje like greit å bruke tesil og drysse i til ønsket konsistens - slik noen her i tråden anbefalte ``

Kaching 28-06-11 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bliss (Innlegg 1148073)
Kaching: hei, ser jo nå at du bor i USA, så du har sikkert god erfaring med Sour Cream - bruker du det feks til rømmegrøt?

Har ikke prøvd rømmegrøt her enda fordi jeg ikke har funnet JBKM. Men er i Norge på ferie nå, så skal ta med det over og prøve :-)

mona80 31-07-11 10:39

fikk så lyst på idag. er det noe annet en kan bruke istedet for det melet der? Tror ikke man får kjøpt det i butikken.

Cyan 31-07-11 15:06

Du kan kanskje prøve med bittelitt FiberHusk? Men da må du være veldig forsiktig med mengden for å ikke få en geleball. Jeg har brukt fiberhusk en gang. Syns ikke konsistensen ble den beste, men funket greit nok.

Supermormor 01-08-11 01:55

Ååå denne blir nok middag i morgen. Har savnet grøt en stund.

mona80 01-08-11 10:39

Blei til lunsj her, etter treninga. Så god :-) :-)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.