![]() |
Sv: Vafler!
Da kan man jo teste å bytte ut smøret med 1 dl vann som hun opprinnelig sa. :)
Noen som har gjort det? |
Sitat:
|
Jeg hadde i røra:
4 egg ca 100 g smør 1 dl vann 1 boks creme fraiche 3 ts joh.mel Så sto røra ca en time i kjøkeskapet Hmm, noen forslag om forbedreinger, for dette ble nesten kvalmt, assa... |
:p Er det bare jeg som syntes at d smakte veldig mye kardemomme?
Eller synes jeg det var bra:D Men tror kardemommen forsvinner neste gang |
ja de smaker veldig kardemomme, men jeg synes det er godt da ;)
Nå har jeg laget ei røre som står og tykner snart blir det vafler og eksamenslesing ute i skyggen/sola :D |
jeg synes de er helt fantastisk gode jeg da.. Jeg har laget min egen vri.. jeg har 1 1/2 dl rømme og 1 1/2 dl fløte, så bruker jeg bare 50 gr smør og har i en dl vann istedet. jeg slipper å smøre jernet..
Sambo mente at disse var de beste lavkarbo-vafflene han har smakt.. Bruker vanligvis ikke kardemomme, men synes det var kjempe godt.. TAKK igjen Monix.. |
Jeg bruker ikke kardemomme i røra.
Og så har jeg bare 50 gram smør i. De blir liokevel veldig fete, så jeg kan ikke forestille meg 100 gram smør i. Fysj...:p |
Tror ikke jeg heller blir å ha kardemomme i røra neste gang:p
Det minner meg om boller. |
Sitat:
Kardemomme er ikke min favoritt smak:p |
Sitat:
|
Prøvde dette i dag. Stekte den på ganske svak varme, men alikevel hang de ikke sammen i det hele tatt :o
Kan ikke si ta dette smakte vanlig pannekaker, noen andre som har prøvd? :o |
Hadde samme problemet selv. Jeg måtte ha mer Johannes opp i røra.
Og så lurer jeg på om kanskje sterkere varme er tingen? Har også stekt dem som pannekaker (små pannekaker vel å merke), men de faller ganske lett fra hverandre da også. ...det er litt merkelig det der, for det er jo vanlig røre minus mel! Og det er da visserlig ikke melet i sånn røre som binder den sammen, det er da eggene? Og det er det jo plenty av.... så ikke skjønner jeg hvorfor de faller fra hverandre så lett. |
Er de lette å steke da?
|
OMG!!!!
De her var syyykt gode!!! Jeg har ikke vaffeljern da, så stekte de som små lapper i stekepanne.. Sa***n så gode da gitt!! En liten ert Heistad syltetøy på...Oh la laaaa... |
Sitat:
Da skal disse prøves, ja! |
Lagde disse i dag med 1% kesam i stedet for rømme siden jeg går på SB, og så tok jeg 50 g smør og en halv desiliter vann. Ble kjempegodt!
|
Jeg lagde også disse...
Håper det er tilfeldig, og det er det sikkert... Men jeg er skamdårlig nå... Flyr på do i ETT Sett, og blir helt elendig i formen før jeg løper på do... Jeg fulgte oppskriften helt da...... |
Sitat:
Er så langt unna forstoppelse som det mulig å komme :o |
Oh yes...
Men da vet jeg det.. Spiste kanskje for mange av de...var jo så gode:o:o:o Men da er jeg klar over det..og kan begrense meg neste gang!:) NYDELIGE vafler da, det skal være sagt! |
Prøvde vaflene igjen i dag men bytta ut 3 dl rømme med 1,5 dl CF og 1,5 dl fløte, tok 50 g smør og 1 dl vann men ble akkurat som sist.
Neste gang tar jeg nok uten smør :) Ble litt for fett |
ups..:eek:
skulle lage dobbelt porsjon,(får besøk i dag) men hadde for lite johannes-mel.. ble bare halvparten av mengden som skal være i.. må jeg ha i mel for å få den til å holde sammen.. eller??? noen som har prøvd denne med cottage cheese.. ?? Får meg ikke til å hive den i søppla heller har brukt en pakke rømme og en pakke fløte og 8 egg.. |
Kan bare svare for meg selv, men jeg fikk dem ikke til å henge sammen uten å bruke ganske mye av Gamle Johannes. Ca 7 tsk måtte til her i gården.
...men nå har jeg laget disse for 2 gang, og de blir bare mer og mer greie og ha med å gjøre, må jeg si. Alle sammen smatt velvillg ut av jernet når tiden var inne. ...skjønt jeg MÅ ha et digert jern, altså (Ok, hvorfor hørtes det så innmari lugubert ut...? :wacko: Nuvel...) for jeg fikk 10 plater denne gangen, men ikke 10 hele, hvis dere skjønner hva jeg mener? Røra gikk ikke helt ut i kantene. |
Jeg stekte disse som lapper i panna jeg..
Kanskje de henger bedre sammen da? |
Jeg har også forsøkt det, men hadde problemer med å snu dem.
Det beste er å bruke vaffeljern likevel, har jeg funnet ut. |
Sitat:
Serverte de med Lett is fra Diplomis..Knall altså.. Da kommer kardemomme smaken til sin rett.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |