![]() |
Sv: Europrat 2007
Sitat:
|
Spennende, Jeef! Håper du liker maten nå da!
|
Da har jeg vært til legen, og han anbefaler ED...
vi gikk igjennom blodprøvene mine, og svaret der er at jeg har litt surt blod, som ikke skulle være noe kontraindikasjon på ED, jeg hadde bra langtidsblodsukker, noe som kommer av at jeg har gått på LK så lenge, jeg har lavt folat, og det vil si at jeg er avslørt i forhold til at jeg ikke er flink nok til å spise spinat og brokkoli. I tilegg viste prøvene en ubalanse i kjønnshormonene (og det kom ikke som ei bombe...) Det nye er at stoffskiftet mitt er lavt. Jeg skal begynne med en naturmedisin som skal regulere dette samtidig med ED da |
Sitat:
|
Jeg lurer på om jeg kan få noen tips ang grønnsakene vi skal spise. Jeg er skikkelig dårlig på det. Og hva kan man lage av grønnsaker til middag for å spise middag, om dere skjønner hva jeg mener... :)
Jeg kan jo ikke spise agurk til hvert måltid liksom :rødme: Så flott at du fikk klarsignal fra legen, jeef! |
Håper at også jeg får klarsignal til å begynne på Eurodietten på fredag . Har nemlig 20 kg + som jeg ønsker å kvitte meg med . Sjokoladejenten
|
Jeg lagde noe skikkelig namme til middag i dag da :D
tok ei ildfastform (med lokk) og hadde i litt vann, putta oppi oppskjært fenikkel, blomkål, brokkoli, paprika og løk. hadde på salt og pepper og hadde på lokket. stekte i ovnen til grønnsakene var møre. Jeg hadde stekt kjøtt til da, men det er jo bare å la vær i fase 1 :) |
Takk for tips Jeef :D Hva er fenikkel? Hvordan ser det ut? :flau:
|
Sitat:
smaker/lukter litt lakris/anisaktig, og ser sånn ut: http://www.singellivet.no/var/corpor...ticleimage.jpg |
Sitat:
-Surre, i olje og litt smør, finstrimlet paprika, tomat-terninger og finstrimlet løk på lav varme lenge, til det blir bløtt og søtlig på smak. Krydre med urtesalt og evt chili -surre, i olje og litt smør, småbiter av sopp, squash og aubergine, så lenge at den nesten blir en mos. Nam! -ha i ildfast form alle slags grønnsaker man liker (feks sammen med kjøtt). hell over olje og kjøttbuljong, las stå på 200 grader i 20-30 minutt -damp brokkoli og blomkål! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeef, hvilket naturpreparat er det?
Og kan alle produktene blandes med vann? Eller er det noen dere anbefaler å blande med melk? I dag er jeg i gang :) |
Sitat:
|
MÅ jo skrive innher hva jeg har bestilt også :)
Legen min anbefalte meg å spise to av de "salte" måltidene pr dag, så jeg har tenkt litt på det... men jeg synes det er lite "saltmat" å velge i her... de fleste produktene er jo desserter og søtt... av barer har jeg bestilt praline, sjokolade og eple/kanel i tilegg har jeg bestilt frokostblanding, pannekaker, varm sjokolade (drikke?) Av desserter har jeg bestilt sjokoladepudding og creme brulee, og brownien Av annen mat har jeg bestilt erterpurre, grønnsaksuppe, purre/potetsuppe, skinkeomelett og osteomelett... Skriver ikke opp hvormye av hver her, siden det er av mindre betydning... skal spise to "salte" pr dag, og max en bar... |
Lykke til, Jeef, håper du liker produktene. Si fra hvis du liker suppene, da har jeg litt til overs ;)
Sjokoladedrikken er best kald, synes jeg hvertfall. |
Sitat:
|
Ehh, er det vanlig å bli litt uggen i magen i starten?
Sorry spørsmålet altså.. Men etter at jeg spiste pannekake så har magen min ikke vært helt god. |
Sitat:
|
Sitat:
jeg skal si fra når jeg har fått smakt på de... Skal dere også ha minimum to av suppe/omelett/erterstuing pr dag? jeg må vist få i meg nok salt... og hvordan er det med betaling? kommer det regnign? |
Jeg fikk ikke noe begrensning på hva jeg skulle spise når av salt og søtt. Men jeg syns det smaker godt med noe salt iallefall 1 gang pr dag. Bare søtt blir liksom for mye av det gode, tror jeg.
Jeg syns kyllingsuppa er ganske god :) Eller kanskje så god som det går ann akkurat nå. Etter å ha lest om brownie så skal jeg lage meg det i kveld til idol. Kose meg litt ja. |
Forresten hvor lenge hadde dere vondt i hodet i starten?
Jeg har faktisk fått gjort mer i dag jeg da enn jeg har gjort på lenge.. Deilig det da. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Får faktura, kommer gjerne før/samtidig med pakka. Er ikke så lang frist, toppen fjorten dager eller noe sånt, men det går fint å ringe dem og be om utsettelse ;) Men varene får du altså hentet før du har betalt faktura. ganske greit sånn. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15. |