![]() |
Sv: Mensblødninger
Stress kan gjøre sånne greier med kroppen, ja!:p
Uansett greit å holde et øye med ting som at mensen forsvinner. Er jo som regel et tegn på at noe uvanlig skjer. På den ene eller andre måten!:eek: |
Sitat:
:mågoogle: |
Jeg tror det er så enkelt som at vi lagrer hormoner i fettvevet, og når fettet blir borte, så frigjøres dette.. Dvs, jeg "vet" at vi lagrer endel hormoner på denne måten, resten er gjetting, ispedd en bit logikk. Sååå er det jo det at kroppene våre ikke nødvendigvis er så logiske, men den biten tar vi en annen gang :D
|
Sitat:
Meeget enkelt sagt. men det ligger tråder hvor dette er diskutert her på forumet :) |
Sitat:
Jeg har lyst å vite mer enn bare at "hormonene normaliserer seg", det er et for lettvint svar om en så intressant sak, synes jeg. Og at det virkelig skjer, har jeg jo personlig erfaring med. Er det noen derute som har en god henvisning? :detektiv: |
Hurra...2 uker med nuvaring, så kom mensen som ei kule-igjen :( Visst det er noen her som har litt erfaring med nuvaring på ketolyse så blir æ kjempeglad visst dere vil dele erfaringene med mæ :) Nevnte for gynekologen min at dietten lagde krøll i blødningsmønsteret, og han syntes det hørtes veldig rart ut...og det synes jo æ og, men æ vet jo at syklusen følg "oppskrifta" når æ ikkje e på lavkarbo. Kan jo selvfølgelig droppe heile ringen, men da får æ jo ei uke i mnd med styrtblødninge og hvitt ansikt ;)
|
Sitat:
jeg har gått på nuvaring i 3mnd nå og jeg har fått mensen en gang mens ringen har vært inne, men jeg har sykt vondt i hoftene mine da, har hatt det hele tiden mens jeg har den inne.... skal ikke være sånn så kan hende det er noe galt med kroppen... prata med gynokologene på jobben og de syntes det var rart.... er det 2 uker totalt du har gått eller lengre? for det tar tid for kroppen og bli vant til et nytt prevansjonsmiddel |
Har brukt den ca 1.5 år nå, men har brukt den tidligere og. Har aldri uventa blødninger unntatt når æ e på lavkarbo :( Sist ble æ så sur at æ bare tok den ut så det fikk blø ferdig, men no står det en sydentur på planen om 3 uke, så æ må prøve å få kontroll på det her til da. Har jo lyst å hoppe i havet mens (hihi-bra ordvalg!) æ har muligheta :)
|
kan høre med legen din og du kan få sånne piller som stopper det da..
|
Godt å lese at det er flere i samme bås. Jeg har også gått på p-piller i mange år men har nå fått en rar mens på tvers av sykluser.. Litt irriterende, men håper det gir seg snart.:)
|
Glad jeg fant denne tråden nå, for jeg har blødd i sammenhengede 3 uker nå, første ukene bare pittelitt rødt ferskt blod, men har nå hatt styrtmens i 3 dager. Skal begynne på nytt brett på pillene på onsdag så da håper jeg det gir seg...
|
Don´t count on it, p-piller er ingen hindring for min del i alle fall... Sorry demotiveringen her altså, men det kan hende de pillene ikke vil hjelpe deg å bli kvitt den. Jeg ble ferdig med min menstruasjon på torsdag morgen. Bare for å starte på´n igjen i dag!! AAAHHH, jeg blir litt sprø!!!!
|
Her er syklusen helt normal. Faktisk mer stødig enn den har vært på lange tider. :) Muligens litt mer menssmerter, men om det har med lavkarbo å gjøre, aner jeg ikke.
|
Sitat:
Jeg har alltid vært sterkt plaget av menssmerter men etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg hatt mye mindre smerter. Den første mnd hadde jeg ett par dager med ekstra blødning men ellers så har den vært veldig punktelig! |
Logisk sett så burde smertene bli mindre tenker jeg. Men det er muligens bare spekulasjoner og ville ideer fra meg! haha!
Eller så har jeg hatt EL hele veien, men nå har det blitt "skikkelig EL", og dermed litt mer smerter?! Er det ingen gynekologer på forumet da? ;) |
Sitat:
Skjønner ingen ting jeg:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
vart det ikke stabilisert eller?:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har lest på forumet ang menstrasjoner ol... føler de fleste der har fått mensen i tide og utide...men min er borte...og det har den aldri vært visst jeg ikke har vært gravid da...
Jeg går ikke på prevasnjon, men samboeren min har ordnet det delen ;) Men nå er jeg fortvilet fordi jeg ikke har fått mensen, og jeg hadde jo aldri trudd det skulle bli noe jeg savnet...hehe... Håper noen kan dele sine erfaringer med meg på dette punktet...så kanskje jeg ikke trenger bekymre meg lenger...hehe... |
Min første mens på ketose nå: ikke smerter(hadde litt før), merker den ikke på kroppen i det hele tatt så jeg glemmer at jeg har den når jeg ikke er på do. Kommer mindre blod enn ellers. Når det kommer til at mensen er rensende er jeg ikke så sikker på om jeg er enig. Om man har fått eggløsning er det klart at materialet til forberedelsene til en befrukning må renses ut, men om man hindrer eggløsning ser jeg inggen grunn til at mensen er viktig. I taoismen er det oppfordret til å gjøre øvelser for å hindre eggløsning så lenge man ikke ønsker barn for å spare på livsenergien som går tapt når egget støtes ut.
|
Sitat:
|
Tror jeg legger inn håndkle snart. Fikk mensen i overgår. Litt sik som gradvis ble større og større utover dagen i går. I natt har jeg blødd gjennom tampongen som var så inntrukket i blod at den var på vei ut. Unødvendig å si hvordan jeg så ut mellom beina selv med to store bind som forsikring for tampongen og bestemortruse. Det var bare å skifte sengklær i dag. Heldigvis har jeg lært meg å sove på plastlaken under vanlig laken under disse dagene.
I dag har jeg blødd ut intet mindre enn 3 truser og 1 bukse. Tampongen greier ikke å ta unna alt og må skiftes hver halvtime. Står på badet og vasker meg og det drypper på gulvet og det ramler sånne store klumper her og der. Men smertene er verst. Jeg merker at de blir gradvis verre for hver mens og om 3-4 måneder kommer jeg sikkert til å være det trollet på denne tiden:D |
Sover du med tampong???:eek: Det er ikke akkurat anbefalt pga faren for "tampongsyken", en infeksjon som i verste fall kan gå over til en form for blodforgiftning!:eek:
Dersom dette med så store blødninger er totalt uvanlig for deg, syns jeg du skal snakke med en lege! Dette høres så absolutt ikke normalt ut og bør vurderes av en lege/gynokolog! Ellers kan jeg anbefale Menskoppen i hvert fall om natten! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14. |