Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Ethereal 12-09-14 18:44

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1495536)
Sjekk REMA, mange av dem har frossen storfelever i biter. På den lokale CoopMAX'en har jeg sett kylling- og svinelever (men kanskje jeg bor i lever-spise-land... hva vet jeg).

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1495553)
Gårdslaktrerier selger fersk lammelever til ca 45kr kg :)

Takk, begge to! Traver til Rema i kveld- gårdsslakteri må jeg nok ut av byen for å finne, så ser om noe er frakta til butikk for meg først. :D

Nord-Norge BØR jo være lever-spise-landsdel, "mølje" (torsk, lever og rogn, er det vel?) er jo noe mannlige venner på facebook har kommentert at fremtidig kone må kunne lage-sånn fremfor alle andre egenskaper. :D

TrillTrall 12-09-14 19:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495635)
Hva kan erstatte avocado i en rett? (til ei som ikke tåler det) Skal være kaldt, skjært i terninger. Kan jeg steke squash i litt olje f.eks? For konsistensen og den litt fete motvekten til sitrus i retten

Skal du ha noe fett er jo squash totalt skivebom... Men det er godt da. :) Tror du ost blir helt feil til kamskjell da? Fetaost er jo kjempegodt!

Carisma 12-09-14 20:12

Nja, derfor oljen. Trekke den litt i olje først og så steke den litt myk. Jeg er ikke glad i feta selv, så sliter litt med å se den i dette :o

smgj 12-09-14 20:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495666)
Nja, derfor oljen. Trekke den litt i olje først og så steke den litt myk. Jeg er ikke glad i feta selv, så sliter litt med å se den i dette :o

Squash eller kanskje aubergine tror jeg kunne gå an. Men jeg hadde kanskje brukt smør. Smørsmak er iallfall veldig godt til kamskjell.

(Vi pleier rett og slett å smørsteke dem og så bruke soya eller ketjap til.)

Carisma 15-09-14 10:28

Noen som tar ekstra tislkudd av mangan? Jeg ser det henger sammen med opptil flere diffuse ting jeg merker (f.eks balanse), så lurer på om dere har hatt effekt?

Lava 16-09-14 09:48

Jeg lurer på hva som er godt for håret?
Har tynt hår i pannen, nærmest babyhår, og skulle gjerne hatt det litt tykkere..

Vil gjerne ha tips om matvarer som hjelper, hvis det er noe.

Prøvde noe pulver som skulle hjelpe på hud.negler-hår og ledd, men tror jeg slutter med det. Har fått litt røde flekker i ansiktet, usikker på om det er pga pulveret, men det er det eneste nye jeg tar..

Har også brukt Bio Oil noen uker, siden Mai, men tror ikke det er grunnen.

:)

kennygirl 16-09-14 10:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1495914)
Har tynt hår i pannen, nærmest babyhår, og skulle gjerne hatt det litt tykkere..

Prøvde noe pulver som skulle hjelpe på hud.negler-hår og ledd, men tror jeg slutter med det. Har fått litt røde flekker i ansiktet, usikker på om det er pga pulveret, men det er det eneste nye jeg tar..

Jeg har god erfaring med Lakserolje. Får håret til å vokse fortere og tykkere. B-vitamin er også viktig - håret blir sist prioritert, så det er viktig å få i seg nok.

Lava 16-09-14 11:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1495922)
Jeg har god erfaring med Lakserolje. Får håret til å vokse fortere og tykkere. B-vitamin er også viktig - håret blir sist prioritert, så det er viktig å få i seg nok.

Takk takk! :)

TrillTrall 16-09-14 11:52

Sitat:

Har tynt hår i pannen, nærmest babyhår, og skulle gjerne hatt det litt tykkere.. Vil gjerne ha tips om matvarer som hjelper, hvis det er noe.

Ikke vet jeg, men jentungen min hadde skikkelig fjon-tynt hår da hun var liten, frem til hun var 7-8-9 år kanskje. Nå er hun 14 og har enormt tjukt og kraftig hår! Hun er en skikkelig karbo-unge... ;)

Kanutten 16-09-14 12:55

Sitat:

Lakserolje? I håret regner jeg med. Ikke så lurt å "bøtte ned på" med lakserolje titt og ofte. :p Det kan ha en lakserende effekt. :o

Carisma 16-09-14 12:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1495931)
Lakserolje? I håret regner jeg med. Ikke så lurt å "bøtte ned på" med lakserolje titt og ofte. :p Det kan ha en lakserende effekt. :o

Kanskje du blir så tynn at håret ser fyldigere ut?.... :D

Kanutten 16-09-14 13:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495932)
Kanskje du blir så tynn at håret ser fyldigere ut?.... :D

:lol: Men har lest et sted at det funker på øyenvipper. :ja: så hvorfor ikke håret også?

Carisma 16-09-14 14:16

I føljetongen rare ting som skjer i krioppen min har det dukket opp et helt nytt fenomen (Eller, jeg har hvertfall ikke sett så konkret sammenheng før):

Hvis jeg harøer på musikk/Radio/lydbok med headsett på/i bare ett øre blir jeg akutt og voldsomt svimmel. :confused: Noen som har vært borti lignende og kan forklere hvorfor?

kennygirl 16-09-14 18:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1495931)

I håret ja, så klart! Jeg pleier å ta det i på kvelden og vasker det morgenen etter...

Kanutten 16-09-14 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1495959)
I håret ja, så klart! Jeg pleier å ta det i på kvelden og vasker det morgenen etter...

Blir det ikke klissete i senga eller hvordan gjør du det?

kennygirl 16-09-14 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1495960)
Blir det ikke klissete i senga eller hvordan gjør du det?

Jeg pleier å surre plastfolie rundt hodet og legge en håndduk over puta. *Gla jeg bor alene :p

Kanutten 16-09-14 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1495964)
Jeg pleier å surre plastfolie rundt hodet og legge en håndduk over puta. *Gla jeg bor alene :p

:lol:

Kanutten 17-09-14 21:38

om det er mange her som aksepterer at medansatte sitter å spiller wordfeud eller dette diamantspillet på jobb slik at andre springer beina av seg?

Supera 17-09-14 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1496050)
om det er mange her som aksepterer at medansatte sitter å spiller wordfeud eller dette diamantspillet på jobb slik at andre springer beina av seg?

Nei. Det er lov å ta seg en liten pause en gang i blant, men man skal ikke bruke mye tid på det. Man er tross alt på jobb.

Carisma 17-09-14 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1496050)

Eller henger rundt og snakker fotball 80% av arbeidstida?.... Nope. Men lite å få gjort med dessverre.

Spinnerette 18-09-14 11:53

Trenger man oppholdstillatelse for å bo i et EØS-land, spesifikt England, som (uføre)pensjonist?
Jeg blir ikke klok på informasjonen jeg blir gitt - noen steder står det at man ikke trenger å gjøre noe, andre steder står det at du må søke om ditt og datt, jeg er griseforvirra, og den Norske ambassaden kunne heller ikke svare på noe som helst.

smgj 18-09-14 15:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1496081)
Trenger man oppholdstillatelse for å bo i et EØS-land, spesifikt England, som (uføre)pensjonist?
Jeg blir ikke klok på informasjonen jeg blir gitt - noen steder står det at man ikke trenger å gjøre noe, andre steder står det at du må søke om ditt og datt, jeg er griseforvirra, og den Norske ambassaden kunne heller ikke svare på noe som helst.

Det er vel antakelig NAV og den britiske ambasaden du i så fall trenger å spørre om det?

Nav for å ikke gå i folketrygdfelle og den britiske fordi det er de som forvalter opphold innenlands... (Og nei, jeg tror ikke du trenger det som et ledd i Schengensamarbeidet, men jeg VET ikke.)

Lava 18-09-14 20:55

Sitat:

Jeg har i dag blitt ledd av både på apotek og helsekost for å spør etter lakserolje til å ha i håret! :lol:

men spøk til side må jeg nok bestille via det store handlenettet.. :p

kennygirl 18-09-14 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1496113)
Jeg har i dag blitt ledd av både på apotek og helsekost for å spør etter lakserolje til å ha i håret! :lol:

men spøk til side må jeg nok bestille via det store handlenettet.. :p

Uffda :( Jeg pleier å kjøpe castor oil på iherb :D

Lava 18-09-14 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1496114)
Uffda :( Jeg pleier å kjøpe castor oil på iherb :D

Takk! :D

Spinnerette 19-09-14 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1496095)
Det er vel antakelig NAV og den britiske ambasaden du i så fall trenger å spørre om det?

Nav for å ikke gå i folketrygdfelle og den britiske fordi det er de som forvalter opphold innenlands... (Og nei, jeg tror ikke du trenger det som et ledd i Schengensamarbeidet, men jeg VET ikke.)

Alt i Norge er tatt hånd om, er på andre siden av dammen jeg har trøbbel :o Ikke for det, jeg spørte og gravde da jeg tok hånd om papirarbeide og telefonsamtaler der hjemme, men svært få som kunne svare meg på noe som helst egentlig. Jeg TROR heller ikke jeg skal behøve oppholdstillatelse, men jeg liker nå å være sikker, og virker som om ingen kan gi meg et sikkert svar. :(

smgj 19-09-14 09:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1496136)
Alt i Norge er tatt hånd om, er på andre siden av dammen jeg har trøbbel :o Ikke for det, jeg spørte og gravde da jeg tok hånd om papirarbeide og telefonsamtaler der hjemme, men svært få som kunne svare meg på noe som helst egentlig. Jeg TROR heller ikke jeg skal behøve oppholdstillatelse, men jeg liker nå å være sikker, og virker som om ingen kan gi meg et sikkert svar. :(

Har du prøvd den britiske ambasaden da?

Marella77 19-09-14 09:11

Sitat:

Jeg synd det hjelper veldig å bruke hårskum! I vått hår. Føn eller lufttørk. Så børst håret. Lykke til :) ps, om du har veldig lite hår i pannen, hjelper det kanskje ikke med hårprodukt...

Spinnerette 19-09-14 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1496145)
Har du prøvd den britiske ambasaden da?

Ringte til den britiske ambassaden i Oslo, men de hadde ingenting med immigrasjon til England å gjøre, sa de. :(

nellie 19-09-14 10:10

Sitat:

Har du prøvd å ta sterke B-vitaminer da?

Carisma 19-09-14 11:06

Noen som har prøvd Holosync?

Lava 19-09-14 15:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1496149)
Jeg synd det hjelper veldig å bruke hårskum! I vått hår. Føn eller lufttørk. Så børst håret. Lykke til :) ps, om du har veldig lite hår i pannen, hjelper det kanskje ikke med hårprodukt...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1496154)
Har du prøvd å ta sterke B-vitaminer da?

Nei tar ikke Bvitamin, burde kanskje sjekke opp. Takk.

Det er liksom i tinningen det føles tynt, resten av håret er fint :)

nellie 19-09-14 16:05

B - vitaminer kan ihvertfall hjelpe på håret og gi sterkere negler.:)

smgj 19-09-14 18:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1496176)
Nei tar ikke Bvitamin, burde kanskje sjekke opp. Takk.

Det er liksom i tinningen det føles tynt, resten av håret er fint :)

Tinningstynt hår kan ha med testosteron å gjøre også. Men om du ikke har noen andre symptomer så kan du nok glemme det. :)

Kitt 19-09-14 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1496153)
Ringte til den britiske ambassaden i Oslo, men de hadde ingenting med immigrasjon til England å gjøre, sa de. :(

Snakket med den britiske varianten av UDI? Må vel være de som har siste ord i slike saker uasnett.

Spinnerette 19-09-14 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1496188)
Snakket med den britiske varianten av UDI? Må vel være de som har siste ord i slike saker uasnett.

Nei, har ikke snøring på hva det heter eller noe som helst, og er jo ingen som kan fortelle meg hvor jeg skal henvende meg (mener ikke dere her på forumet, dette er et forsøk i ren desperasjon :p tenker på de som jobber i det offentlige).

Kanutten 19-09-14 23:29

Jeg lurer på hvorfor ting som har vært ikke vil slippe taket....
Siden ene poden har ms og den andre asperger tenker jeg hele tiden på hva jeg kunne gjort annerledes den gang da...

Kanutten 19-09-14 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1496188)

Utenfor tema, men veldig kos å se deg her igjen!!
Har savnet deg masse! :love: Du trengs her! :ja:

Lava 19-09-14 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1496185)
Tinningstynt hår kan ha med testosteron å gjøre også. Men om du ikke har noen andre symptomer så kan du nok glemme det. :)

eh nei, tror ikke jeg har problem med det? :confused: hehe.. Hvordan virker det da? Har lavt stoffskifte, så det kan jo spille inn, men testosteron? nei det vet jeg ikke noe om...

Carisma 20-09-14 00:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette (Innlegg 1496193)
Nei, har ikke snøring på hva det heter eller noe som helst, og er jo ingen som kan fortelle meg hvor jeg skal henvende meg (mener ikke dere her på forumet, dette er et forsøk i ren desperasjon :p tenker på de som jobber i det offentlige).

Husker ikke om du har sagt det, men sjekket med den norske ambassaden der borte? Ellers er sjømannskirka ofte behjelpelig med å formidle kontakt og vet litt av hvert.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.