Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

smgj 27-08-14 08:38

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494626)
Det kan jeg faktisk skjønne veldig godt. Røkelse er min fiende tror jeg - det blir som sterk/tung parfyme for meg.

Jeg er også var på lukter. Ikke så mye på parfyme (om ikke folk bader i det da), men rom-lukter er jeg kresen på. Det aller meste lukter kunstig, synes jeg - og jeg hater "vanilje" og "bakverk" i duftlys... uansett hvor fine råvarene er så blir det ekkelt i min nese. (Nybakt kryderkake derimot... ;)) Og ikke start meg på hva rengjøringsbransjen har gjort mot all form for sitronduft.:(
http://www.heavenscent.no/collections/diptyque synes jeg utgjør et hederlig unntak mhp duftlys. De er gode i min nese. Men de er også grisedyre.

mereo 27-08-14 09:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1494646)
Jeg er også var på lukter. Ikke så mye på parfyme (om ikke folk bader i det da), men rom-lukter er jeg kresen på. Det aller meste lukter kunstig, synes jeg - og jeg hater "vanilje" og "bakverk" i duftlys... uansett hvor fine råvarene er så blir det ekkelt i min nese. (Nybakt kryderkake derimot... ;)) Og ikke start meg på hva rengjøringsbransjen har gjort mot all form for sitronduft.:(
http://www.heavenscent.no/collections/diptyque synes jeg utgjør et hederlig unntak mhp duftlys. De er gode i min nese. Men de er også grisedyre.

Tror de er litt samme "greia" som Jo Malone(ligger samme prisklasse omtrent og er like "hype" - hype da i form av at de er populære). Vurderte å kjøpe de :)
Jeg er kanskje merkelig, men jeg kjøper heller grisedyre lys som jeg anser at lukter godt enn billigere. Må kanskje krype til korset og kjøpe Diptyque

Carisma 27-08-14 09:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1494646)

Amen!
Jeg reagerer i tillegg veldig på slke lukter, så det har hendt jeg har måttet gå fordi det har vært tent duftlys eller røkelse på plasser jeg har vært. Lukta kan henge i nok i et par dager etterpå til at jeg får røde, rennende øyne.

vaskeklut 27-08-14 11:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1494616)
Yankee Candle er kjent for å bruke essenser og ekstrakter. Det er forskjell på vond og falsk. En ting er å si at det ikke lukter godt. Jeg liker ikke de aller fleste blomsterdufter uansett hvor ekte de er. Men å si at det lukter falskt er en annen ting.

som sagt: lukt er subjektiv. jeg VET hva yankee candle bruker, det hindrer ikke nesa mi å synes at det lukter syntetisk fordetom. dessuten sa jeg vel også at jeg liker syntetiske lukter?

Marella77 27-08-14 15:41

1 Vedlegg
Hei! Jeg spurte tidligere om råd ang. tatovering av Øyenbryn. Jeg gjorde det i dag, slik ble det:

Ps, blir svakere farge etter noen dager...

mereo 27-08-14 18:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494672)
Hei! Jeg spurte tidligere om råd ang. tatovering av Øyenbryn. Jeg gjorde det i dag, slik ble det:

Så ikke gæli ut :)

Marella77 27-08-14 20:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mereo (Innlegg 1494683)
Så ikke gæli ut :)

Hehe, takk tror jeg ;)

TrillTrall 27-08-14 20:53

Sitat:

Det så fint ut, men det er litt vanskelig å bedømme med mindre man ser mer av ansiktet. :)

mereo 27-08-14 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494688)
Hehe, takk tror jeg ;)

Haha, det var ment positivt altså :) ;)

Photobscura 27-08-14 21:22

Så bra ut, Marella! Fin strek og form. Håper du er fornøyd selv. Blir sikkert enda bedre når det er grodd. :)

Marella77 27-08-14 22:21

Så hyggelig å høre! Er fornøyd, men vil korrigere litt og ha de litt tykkere... Setter pris på deres tilbakemeldinger ;)

Kanutten 27-08-14 22:50

Sitat:

Synes det ser nydelig ut! Vurderer gjøre det samme. Det er jo mange som farger øyenbrynene sine og napper dem, så hva er egentlig forskjellen ved å tatovere dem? Skal jeg først ha en tatovering vil jeg prioritere øyenbryn langt fremfor noe nede på leggen/ankelen som jeg ser på som fullstendig bortkastet. Jeg bruker ankelsmykker jeg. Like vakkert.

Marella77 27-08-14 23:31

Tusen takk Kanutten!! :) Jeg anbefaler iallefall dette på det varmeste! Jeg er så lettet over at jeg nå skal slippe å tegne de på hver dag!! ;)

Sivensvans 28-08-14 10:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494700)
Tusen takk Kanutten!! :) Jeg anbefaler iallefall dette på det varmeste! Jeg er så lettet over at jeg nå skal slippe å tegne de på hver dag!! ;)

Ble virkelig kjempefint, synes jeg! Var det vondt?

Hilsen pysa:p

Marella77 28-08-14 10:30

Takk, så koselig å høre!! :) Det var ømt, men ikke vondt. Fikk bedøvende krem på. Svei litt etterpå, men ikke noe å bry seg om... ;) Anbefales 100 %. Men lurt å velge en som noen andre du kjenner har brukt, for det er veldig variabelt med resultater... Hun jeg brukte, var kjempeflink!

ps, jeg ser litt sur ut i blikket på bildet, var bare sliten ;) hehe...

Marella77 28-08-14 10:31

ps, Farven blir ikke så rød etterhvert. Nå er det sårt ;)

Carisma 29-08-14 10:18

Jeg hater å ikke kunne tilfredsstille kunder og kollegaer, men nå koker det helt over på jobb. Noen som kan dele gode tips til å prioritere når "alt" haster like mye?

Cyan 29-08-14 11:00

De enkleste og kjappeste oppgavene først, så de som krever mer tankevirksomhet og tid senere. Evt. om du kjenner kundene, ta de som maser mest først.

Carisma 29-08-14 11:10

Vel, alle maser :o
Og ingenting er egentlig kjappere og enklere enn annet. (annet enn de tingene som egentlig ikke haster...) Og når jeg tar dem så kommer det bare flere før jeg er halvveis ferdig, så da blir jeg sittende med dem. Så får jeg bare panikk fremfor å bli mer effektiv. :rolleyes:
En på avd har sagt opp, og en er "syk" ofte, så dette kommer til å bli verre og verre utover. Så hvis jeg ikke sbart nå lærer meg å håndtere det kommer jeg til å møte veggen tror jeg.

smgj 29-08-14 11:14

Av oppgaver med samme prioriterting så hadde jeg gått på "first in, first out" med mindre det var noen innimellom som tok signifikant mindre tid. Det kan du også lettest forsvare ovenfor andre. Det blir nok viktig om dere er så underbemannet. Jobb heller jevnt og trutt. Du har ikke flere timer i en arbeidsdag enn andre.

Carisma 29-08-14 11:31

Nei, jeg har faktisk færre, for jeg jobber 80% :)

Hovedutfordringen for min del er at vi jobber i mange forskjellige mailbokser (4 hvertfall, noen ganger flere), så det er umulig å holde track på hvem som kommer først. Og jeg blir veldig stresset om jeg jobber i en boks og ser at det bare raser inn med mail i en annen, så det blir mye hopping frem og tilbake. I tillegg har vi telefoner inn som avbryter, så det er nesten umulig å jobbe sammenhengende med noe. (om vi logger av tilf blir vi logget på igjen av sjefen)
Beklager sutringa, men jeg må bare få det ut en plass :o (og vi skal på kick off i kveld, så jeg prøver å unngå å ta ut frustrasjonen der :_plystre:)
De siste dagene har jeg ikke hatt mulighet til lunsjpause, og jeg har grini på do daglig :rolleyes: også blir jeg sur og irritert på kollegaer som tar seg lunsj, løper rundt og skravler og forsvinner sporløst i lengre perioder, selv om de i teorien skal backe opp en del av de samme boksene.

Marella77 29-08-14 12:35

Jeg føler med deg! Kjenner meg igjen!! Av erfaring, vil jeg si; senk skuldrene, pust, tenk at du gjør så godt du kan, skriv liste om mulig og kryss av når noe er gjort. Da vil du se alt du rekker, fremfor den lange listen i hodet ditt over alt du ikke rekker. Ta deg pauser til noe hyggelig du også, som dine kollegaer gjør. Du høres veldig sliten ut, og om du ikke bremser, vil du krasje!! Ønsker deg masse lykke til!!! You can do it!! :) tillat deg selv å ikke være perfekt!

Smgj: Tilfeldigvis jobbet på Burger King? Jeg jobbet der i min ungdom, og da var det mye fokus på fifo, first in, first out! ;)

bærrgen 29-08-14 12:48

Dersom du daglig griner på do må du virkelig vurdere om dette er rette plassen å være.... Sånne dager som du beskriver skal være unntaket, ikke regelen.

Lykke til, både med kick off og videre i jobben :)

Carisma 29-08-14 12:53

Som sagt er det ikke mulig å skrive liste siden alt er ad-hoc oppgaver. Og jeg klarer ikke ta pause før jeg har fått ting unna (annet enn en kjapp kikk på foum eller nyheter for å resette hodet), samtidig som det ikke er mulig å få ting unna siden det fylles nytt opp hele tida. :o I tillegg er jo lønna basert på bonus så om ordre blir liggende blir det mindre lønn. Og mer kundemas om ting blir liggende, som igjen gir enda mer å gjøre...
Men det er verre å vite at de andre syns jeg er udugelig når det hoper seg opp, og å lure på hva de tenker om meg som ikke får unna ting. For de får jo vite det når jeg ikke leverer. Så det handler veldig lite om mine krav til meg selv, det er kundenes og ledelsens krav.

smgj 29-08-14 13:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1494783)
Smgj: Tilfeldigvis jobbet på Burger King? Jeg jobbet der i min ungdom, og da var det mye fokus på fifo, first in, first out! ;)

Nei, men det er et lagerstyringsprinsipp og jeg var innom ØkAdm i min ungdom. Jeg synes det er et ok prioriteringsprinsipp når det ikke peker seg ut noe annet.

Carisma 01-09-14 13:32

Budapest i november, bra eller dårlig?

vaskeklut 01-09-14 16:34

budapest i november er kaldt, tror jeg. det blåser mye der. det var ganske kald vind da jeg var der i slutten av september.

Lemen 01-09-14 16:57

Var i Budapest tidlig i desember i fjor, det var koselig. Litt kaldt, men med rett klær (les dunjakke og vintersko) så var det ingen problem.

Photobscura 03-09-14 16:46

Kan man, i nødfall, bruke hvitvaskepulver på farget tøy? (Typ svarte, ikke spesielt nye klær)

Supera 03-09-14 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1495025)
Kan man, i nødfall, bruke hvitvaskepulver på farget tøy? (Typ svarte, ikke spesielt nye klær)

Du kan nok hvis det er nød, men hvitvaskepulver bleker litt så det er ikke noe man bør gjøre.

Photobscura 03-09-14 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1495027)
Du kan nok hvis det er nød, men hvitvaskepulver bleker litt så det er ikke noe man bør gjøre.

Ah, takk. Ja, det er litt nød. Noen har prestert å bøffe alt vaskemiddelet mitt fra vaskekjelleren, og jeg har ikke anledning til å få kjøpt nytt og trenger rene klær nuh. Det meste jeg skal vaske er passe utvaska, så det går nok bra. :)

Photobscura 03-09-14 22:30

Ooog så lurer jeg på en annen ting. Hvor kan jeg få kjøpt osteklede/sileduk, eller tekstil som kan brukes til dette, i Oslo?

Kanutten 04-09-14 06:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1495047)
Ooog så lurer jeg på en annen ting. Hvor kan jeg få kjøpt osteklede/sileduk, eller tekstil som kan brukes til dette, i Oslo?

Jernia ol.

smgj 04-09-14 15:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1495047)

Du kan da godt bruke et godt vasket kjøkkenhåndkle om du ikke trenger det grovt, da...

Carisma 08-09-14 10:09

Jeg får besøk til helga, og har tenkt å servere boeuf bourguignon til hovedrett. Bør jeg da gå for en frisk dessert med bær e.l, eller kan jeg servere trøffelkake? (kamskjell til forrett forøvrig)

langaard 08-09-14 18:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495278)
Jeg får besøk til helga, og har tenkt å servere boeuf bourguignon til hovedrett. Bør jeg da gå for en frisk dessert med bær e.l, eller kan jeg servere trøffelkake? (kamskjell til forrett forøvrig)

Frisk dessert :)

Marella77 08-09-14 22:19

Høye hæler eller lave sko? Skal på fest, er ganske høy, er det finest å ikke være for stor, eller kulest? Jeg syns høye hæler er "hottest" til kjole, men da virker jeg veldig stor! Er jo ikke helslank heller... Blir 185... Eller med lave sko og bli 179?

Bolleprinsessa 09-09-14 01:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1495304)
Høye hæler eller lave sko? Skal på fest, er ganske høy, er det finest å ikke være for stor, eller kulest? Jeg syns høye hæler er "hottest" til kjole, men da virker jeg veldig stor! Er jo ikke helslank heller... Blir 185... Eller med lave sko og bli 179?

Jeg synes det er penest med en mellomting! kanskje halvhøye kilehæler?

Men i bunn og grunn er det aller finest med det du føler deg vel i, det vises utrolig godt når noen er ukomfortable i antrekket/fottøyet sitt!:):)

Bolleprinsessa 09-09-14 01:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1495278)

Frisk dessert er deilig etter en såpass kraftig middag!:)

Supera 09-09-14 04:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1495304)

Jeg sier hæler. 6 cm hæl er jo ikke skyhøyt, så ikke tenk på at du synes du blir for høy.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.