![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Utfelling betyr at de to stoffene slår seg sammen og lager bunnfall! Altså at de ikke løses opp i vannet, men blir til grums! Sammen!
|
Jod fordamper så koppen får nok ikke glede av jod-en, men lufta! :)
Om du får mye bunnfall kan det være en dårlig lugol's du har (men du får nok i deg noe uansett, skal du se - jeg har brukt to ulike, og den ene grumser mye mindre enn den andre). Ja, og så har jeg i dråpen mens krana renner bittelitt i glasset sånn at det er "fart" i vannet. Jeg tenker at da får ikke så mye lagt seg på bunnen før jeg får det i meg. (At det å drikke et par dråper skal skape SÅ mye sprøsmål... :D ) Jeg røyter også litt nå. Men det kom samtidig med varmen, og vi slipper vel også ofte mer hår da... |
Aha, godt tips! Ikke noe bunnfall når som jeg bruker vanlig kjøkkenglass, forsåvidt.
Men jeg vil ikke miste mer hår! :( Jeg har liksom ikke noe "vinterpels" til overs å røyte, jeg er en halv hårmanke fra å skifte navn til Skallepär. :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
B-vitamin? Det er det eneste som funker for meg for å forhindre hårtap i hvert fall.. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Nope, funkar inte! Men håret vokser fortere av b-vitaminer, da. Jeg har mista håret på grunn av hormonsykdommer, og det begynte for over ti år siden. Tro meg, finnes det, har jeg mest sannsynlig prøvd det ... :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg har rabarbrapaicravings!!! er det noen som har en oppskrift på det? lavkarbo altså.... :rolleyes:
|
Noen andre enn meg som har gått opp 1 kg i denne varmen?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Og Photo, mener jeg så deg spørre etter kosttilskudd mot melkesyre i armene (og ellers i kroppen antar jeg) ... Jeg vet ikke om noe som direkte hjelper på det, men det som hjelper meg er å massere triggerpunkter/ømme punkter, f eks der armen møter kroppen (om du skjønner hva jeg mener), på yttersiden av lårene og nedover mot knærne, og så kan det i blant gjøre underverker å drikke en kopp basete fra Helios. Mine beste tips, i alle fall :)
|
Sitat:
Så er solkremeg Green People ikke for oss nordboere, men laget for en befolkningsgruppe kjent for sin farve og antenner på hodet. PS, de er utsolgt for smirsj der :) :) :) |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Altså - man setter seg i 10cm vanlig badetemperaturvann i badekaret og fyller opp sakte med kaldt vann (Ikke nødvendigvis HELT iskaldt, men så nært man kommer). Det at det skjer sakte gjør at man tåler mye kaldere vann enn ellers. Klarer man 20 minutter etter å ha fått vannet opp til puppene kommer man til å tisse hele resten av kvelden... Og ofte går man ned en halvkilo også... og sover veldig godt natten derpå. Salt kan også hjelpe... av og til må det salt til for å få vannet til å slippe. Ikke spør meg hvorfor, men det er sant. |
Sitat:
Og ikke minst, takk for tips om solkrem, jeg satt faktisk her og lurte på om jeg skulle kjøpe det nå snart, men hadde også det du har snakket om, kjemiske filtre, i bakhodet! :) Sitat:
Det med salt er overraskende sant! :ja: |
Sitat:
|
Mulig at en dusj kan hjelpe (kan ikke forstå hvorfor ikke), men en kald dusj er overraskende mye fælere enn et kald-kjølig bad... så for min del har jeg aldri klart å holde ut lenge nok til å få den samme effekten i dusjen.
|
Ha ha. Må kjøre den kalde dusjen jeg også - for det er ikke noe badekar her i huset heller. Regner ikke med at utestamp med vann som holder 38 grader stiller i klassen for kalde bad :p
Salt ja, det var spennede. Skal få i meg litt saltholdig mat i dag, og se hva som skjer. Føler meg egentlig ikke veldig oppblåst, men med så stort vanninntak, pleier jeg å tisse myyye mer. Nå skal jeg på badet å tørke håret, og se om jeg ikke får skviset ut noen dråper også. Kankskje sette saltbøssa på bådet for å skremme kroppen litt ;) |
Tusen takk for svarene dere!! :) Ps Dietta: Husk at mye av vesken du drikker, kommer ut som svette i disse varme dager...
Takk for salt og dusj-tipset :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45. |