Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

thessis 04-08-14 14:39

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prøver meg igjen med spørsmålet, for har vært innom noen plasser uten hell ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av thessis (Innlegg 1489890)
Noen som vet hvor man får kjøpt sukkerfri sweet chili saus i Oslo sentrum?

:confused:

BenteR 04-08-14 18:52

Hvorfor ike bare lage de selv?
http://lchf-mat.blogspot.no/2014/06/...illi-saus.html
Veldig lett å lage og kjepegodt!

thessis 04-08-14 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1492548)

Jeg vet man kan lage selv, men det er ikke er aktuelt, desverre.

Jeg vet at sukkerfri sweet chili saus fås kjøpt her i Oslo, men vet ikke hvor jeg skal sende den som handler for meg, for å få tak i det.

BenteR 04-08-14 19:44

Da kan jeg ikke hjelpe; bor ikke i Oslo

Butterfly83 04-08-14 20:24

Jeg har sett etter den sausen i mange innvandrerbutikker i Oslo, men ikke funnet. Men fant den i sjappa i solheimveien i Lørenskog :) Mellom Star autoco og peppes om andre vil kjøpe den der :)

Bønna200 04-08-14 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1492548)

Der minnet du meg på noe. Har en ladning i fryseren jeg kan ta opp. :D

mereo 05-08-14 09:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1492474)
He he he, helt tomt er det vel aldri. Sist jeg var på Westfield, Sheperds Bush var på en lørdag i begynnelsen av juli. En god del folk men ikke travelt, imotsetning til Oxford Street. Sist jeg var på Statford var en torsdag og det pisseregna så det var ganske mye folk ja. Er nok litt væravhengig, emn Startford er større og har mer butikker. Og sinnsyk god Margerita til lunch :D

Dorothy Perkins, Next, M&S, Evans har store størrelser i butikk. Det er der jeg har handlet og settt det, har aldri handlet på nett i disse butikkene. kan jo være utsolgt, men det er jo sommersalg også nå så da må man regne med det.

Kan opplyse om mye folk på westfield på ettermiddagen.
Å shopping er ikke noe problem ;) har med meg min mor som er "noe" større enn meg. Som kom med kommentaren "til og med jeg kan kjøpe denne!" Da hun fant ut at de i grunn har godt utvalg av størrelser i de fleste butikker.

Lillemy71 05-08-14 09:26

Ja de er mye flinkere der borte med store størrelser og det er ikke slik at alt som er for store er "blomstrete telt", slik min opplevelse av stormote her i Norge var da jeg var på mitt største.

Hvilket Westfield var du på?

mereo 05-08-14 15:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1492595)
Ja de er mye flinkere der borte med store størrelser og det er ikke slik at alt som er for store er "blomstrete telt", slik min opplevelse av stormote her i Norge var da jeg var på mitt største.

Hvilket Westfield var du på?

Jeg er på shepherds bush (akkurat nå faktisk!)

kennygirl 06-08-14 18:00

Noen som vet hvor jeg kan få tak i rå cashewnøtter, bortsett fra på iherb?

Anne 06-08-14 18:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1492817)

Jeg vil anta i en "innvandrerbutikk". De pleier å ha så bra uvalg av så mye.

Cyan 06-08-14 18:15

Sitat:

Hva mener du med rå? Usalta? I så fall har eldorado en rosa boks som jeg finner på de fleste velassorterte dagligvarebutikker.

kennygirl 06-08-14 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1492821)
Jeg vil anta i en "innvandrerbutikk". De pleier å ha så bra uvalg av så mye.

De to vi har her i byen er bittesmå eller aldri åpen :P Men skal gå innom de. Tusen takk for tips! Pleier å glemme de innvandrerbutikkene :o

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1492823)
Hva mener du med rå? Usalta? I så fall har eldorado en rosa boks som jeg finner på de fleste velassorterte dagligvarebutikker.

Mener ikke ristet og saltet. Skal se om jeg finner fra Eldorado. Takk takk :)

j88 06-08-14 20:07

Sitat:

de har ikke helt rå nøtter i vanlig matbutikk, men på helsekost så skal de ha. Der har de fra navitas naturals som er et av merkene de selger på iherb, de er virkelig gode

Cyan 06-08-14 20:10

Den fra Eldorado er dessverre ristet.

Kanutten 06-08-14 21:53

Sitat:

Sanabona.no har rå cashewnøtter.

millah 06-08-14 23:05

Jeg har hørt at solsikkesmør skal være et godt alternativ til nøttesmør (har allergikere på skolen til eldstejenta vår). Noen som vet hvor jeg finner sånt?

vaskeklut 06-08-14 23:38

iherb (sunbutter) og helsekost! :)

Rin 07-08-14 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av thessis (Innlegg 1492555)
Jeg vet man kan lage selv, men det er ikke er aktuelt, desverre.

Jeg vet at sukkerfri sweet chili saus fås kjøpt her i Oslo, men vet ikke hvor jeg skal sende den som handler for meg, for å få tak i det.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1492563)
Jeg har sett etter den sausen i mange innvandrerbutikker i Oslo, men ikke funnet. Men fant den i sjappa i solheimveien i Lørenskog :) Mellom Star autoco og peppes om andre vil kjøpe den der :)

Hei! Jeg hadde dette i bakhodet da jeg var ute på krydderhandel i dag. Sukkerfri sweet chili-saus finnes på den store innvandrerbutikken i storgata, rett ved brugata holdeplass. (Når du står med ryggen til gunerius, er butikken altså mot høyre.)

Det er ganske store flasker, de står "baki" butikken sammen med andre chilisauser.

thessis 07-08-14 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1492903)
Hei! Jeg hadde dette i bakhodet da jeg var ute på krydderhandel i dag. Sukkerfri sweet chili-saus finnes på den store innvandrerbutikken i storgata, rett ved brugata holdeplass. (Når du står med ryggen til gunerius, er butikken altså mot høyre.)

Det er ganske store flasker, de står "baki" butikken sammen med andre chilisauser.

Hurra!! Tusen takk!! :)

kennygirl 07-08-14 13:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av millah (Innlegg 1492863)
Jeg har hørt at solsikkesmør skal være et godt alternativ til nøttesmør (har allergikere på skolen til eldstejenta vår). Noen som vet hvor jeg finner sånt?

Eller du kan lage selv :) http://www.glutenfreegigi.com/homema...r-seed-butter/

Sivensvans 08-08-14 09:07

Da jeg var i USA i sommer kjøpte jeg med meg "ark" som man putter i tørketrommelen sammen med klærne, de skal mykgjøre klærne - og så lukter de veeeldig godt, synes jeg. Noen som vet om dette er å få kjøpt i Norge? Har kikket i div butikker uten hell.

Rin 08-08-14 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1492995)
Da jeg var i USA i sommer kjøpte jeg med meg "ark" som man putter i tørketrommelen sammen med klærne, de skal mykgjøre klærne - og så lukter de veeeldig godt, synes jeg. Noen som vet om dette er å få kjøpt i Norge? Har kikket i div butikker uten hell.

De pleide å finnes her (jeg brukte sånne i mine første hybel-år med fellesvaskeri, for å slippe å drasse på en flaske tøymykner i tillegg til alt annet) - men det er muligens en sånn trend-ting som kommer og går. Kan ikke huske å ha sett det nylig, i alle fall!

Sivensvans 08-08-14 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1493031)
De pleide å finnes her (jeg brukte sånne i mine første hybel-år med fellesvaskeri, for å slippe å drasse på en flaske tøymykner i tillegg til alt annet) - men det er muligens en sånn trend-ting som kommer og går. Kan ikke huske å ha sett det nylig, i alle fall!

Ja, de er jo veldig praktiske sånn sett!!

Jeg synes de lukter såå godt - hele huset lukter nydelig når jeg bruker dem. Jeg heiv inn håndkledet nå og bestilte en hel haug fra USA!:D

Bønna200 08-08-14 13:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1493032)
Ja, de er jo veldig praktiske sånn sett!!

Jeg synes de lukter såå godt - hele huset lukter nydelig når jeg bruker dem. Jeg heiv inn håndkledet nå og bestilte en hel haug fra USA!:D

Hva heter disse? Det hørtes veldig fint ut. :)

Sivensvans 08-08-14 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1493036)
Hva heter disse? Det hørtes veldig fint ut. :)

Finnes utallige varianter - jeg googlet "laundry sheets", havnet etterhvert på www.soap.com og handlet flere varianter der, blant annet denne:

http://ecx.images-amazon.com/images/...AL._SX522_.jpg

Bønna200 08-08-14 15:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1493037)
Finnes utallige varianter - jeg googlet "laundry sheets", havnet etterhvert på www.soap.com og handlet flere varianter der, blant annet denne:

http://ecx.images-amazon.com/images/...AL._SX522_.jpg

Takk! :blomster: Dette må jeg prøve. :)

Supera 09-08-14 04:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1492995)

Iherb har.

Sivensvans 09-08-14 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1493047)
Takk! :blomster: Dette må jeg prøve. :)

Så gøy! Tror ikke du vil angre:)

Sivensvans 09-08-14 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1493094)
Iherb har.

Jammen så stas!! Det skal jeg sjekke ut:) Takk!

Carisma 11-08-14 11:54

Tilbake på jobb etter ferien, og oppdager at han som har vært backup på mine oppgaver har latt alle "drittjobbene" ligge (om han har tatt noe i det hele tatt...) Dvs kunder har vært uten tilbakemelding i nesten 1 mnd! Er det lov å bli litt sur? Burde jeg ta det opp med leder? (Det er jo jeg som kommer til å få pes om det blir klager.)

Sivensvans 11-08-14 12:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1493244)
Tilbake på jobb etter ferien, og oppdager at han som har vært backup på mine oppgaver har latt alle "drittjobbene" ligge (om han har tatt noe i det hele tatt...) Dvs kunder har vært uten tilbakemelding i nesten 1 mnd! Er det lov å bli litt sur? Burde jeg ta det opp med leder? (Det er jo jeg som kommer til å få pes om det blir klager.)

Kinkig...!

Jeg synes det kommer litt an på hva som var kommunisert til ham at han skulle ta...!
Uansett tenker jeg at det er greit å ta det opp med din leder, slik at du får "bøtta deg" litt og ikke minst komme i forkant dersom det senere viser seg at det blir klager etc. Din leder skal jo være der for deg også! :)

Carisma 11-08-14 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1493254)
Kinkig...!

Jeg synes det kommer litt an på hva som var kommunisert til ham at han skulle ta...!
Uansett tenker jeg at det er greit å ta det opp med din leder, slik at du får "bøtta deg" litt og ikke minst komme i forkant dersom det senere viser seg at det blir klager etc. Din leder skal jo være der for deg også! :)

Vi jobber i fellesbokser og det er veldig klare linjer for hva som er ansvaret til de forskjellige både i front og backup. Så han visste det. I tillegg skrev jeg en bruksanvisning på den ene mailen jeg ikke fikk fulgt opp ferdig får jeg gikk. Jeg spurte litt henslengt hvordan det gikk med den, og han sa at han ikke skjønte mailen. men jeg sendte jo en lang forklaring på hva som skulle gjøres sa jeg. Ja jo, han hadde kanskje ikke orket å se på den innrømmet han. :eek: Jeg blir litt matt av sånt. Særlig siden fyren alltid blander seg inn om andre dirkuterer caser o.l, (selv om han ofte gjør mer skade enn nytte) og er i overkant geskjeftig på alt sånt.
Lederen vår er ikke så glad i å ta tak i sånt, så jeg er redd for å bli oppfattet som klagete og vanskelig om jeg tar det opp.

Sivensvans 11-08-14 13:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1493256)
Vi jobber i fellesbokser og det er veldig klare linjer for hva som er ansvaret til de forskjellige både i front og backup. Så han visste det. I tillegg skrev jeg en bruksanvisning på den ene mailen jeg ikke fikk fulgt opp ferdig får jeg gikk. Jeg spurte litt henslengt hvordan det gikk med den, og han sa at han ikke skjønte mailen. men jeg sendte jo en lang forklaring på hva som skulle gjøres sa jeg. Ja jo, han hadde kanskje ikke orket å se på den innrømmet han. :eek: Jeg blir litt matt av sånt. Særlig siden fyren alltid blander seg inn om andre dirkuterer caser o.l, (selv om han ofte gjør mer skade enn nytte) og er i overkant geskjeftig på alt sånt.
Lederen vår er ikke så glad i å ta tak i sånt, så jeg er redd for å bli oppfattet som klagete og vanskelig om jeg tar det opp.

Ja, kinkig som sagt! Hva kjenner du selv for å gjøre?

Sivensvans 11-08-14 13:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 1493032)

Du store verden, nå ble jeg overrasket gitt. Inn døren på jobben nå kommer UPS (fra posten) med pakke til meg! Det lukter godt før jeg får åpnet esken, hihi - og, skjønner at det er my laundry sheets som allerede er ankommet! Det var jammen kjapt levert!!! Jeg bestilte varene på fredag - fra USA!

Ziltoidia 11-08-14 21:05

Noen som kommer på steder man kan få tak i billig Mac-sminke? Har sett meg ut noen leppestifter og greier i byen... men finner jeg de billigere på nett blir denne fattigstudenten glad :p

Supera 11-08-14 21:17

Jeg lurer på hvorfor jeg finner så mange billige flybilletter når jeg søker på turer i oktober og november.

2900 kr tur-retur Stavanger - Los Angeles med ett stopp,
2500 kr tur-retur Stavanger - New York med ett stopp,
1500 kr tur-retur Stavanger - Dublin med ett stopp.

Jeg klager absolutt ikke, men jeg lurer.

Spinnerette 11-08-14 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1493298)
Noen som kommer på steder man kan få tak i billig Mac-sminke? Har sett meg ut noen leppestifter og greier i byen... men finner jeg de billigere på nett blir denne fattigstudenten glad :p

Har du sjekka hjemmesiden dems? http://www.maccosmetics.co.uk/
Aner ikke om det er billigere enn i butikken, men tviler på at de selger det billigere noe annet sted, om du ikke bestiller fra statene eller noe, kanskje...:confused:

nellie 11-08-14 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1493303)
Jeg lurer på hvorfor jeg finner så mange billige flybilletter når jeg søker på turer i oktober og november.

Ikke like mange som reiser på den tiden?

Spinnerette 11-08-14 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1493303)

Fordi månedene mellom sommerferie og jul er lavsesong :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.