Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Den store felles ED-tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)

Simba1 01-12-11 00:16

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har de siste to årene mistet motet og gått på en kjempesprekk hver gang vekten har stått stille. Men etter jeg startet Ed, så har tankene mine rundt mat, vekt og slanking begynt å forandre seg.....jippi....jeg stod stille i 10 dager og det var så som så med motivasjonen. Men av en eller annen grunn, så holdt motet seg på topp, for jeg visste at det er nesten umulig å ikke gå ned på denne kuren med sånt kaloriunderskudd og karbounderskudd. Og plutselig løsnet det:) Tenk hvis du om noen få dager har gått ned 3 kilo som forrige gang? Da er det ikke 5 men 8 kilo på 5 uker:D

Jeg veier meg hver dag nå, ikke fordi jeg tviler på at vekten går ned, men fordi jeg vil sammenligne datoene og vekten med syklusen min noen mnd for å forstå kroppen min bedre. På den måten sprekker jeg gjerne ikke så lett de gangene det står stille når jeg går over på vanlig lavkarbo.

Mannfolk bør prise seg lykkelig av å slippe dette tullet, for i tillegg til at vekten vår står stille...eller helst GÅR opp....1-2 ganger i mnd, så har vi gjerne søtsug og blir sur og grinete på toppen:eek: Vekten fra dag til dag, eller uke til uke, er et resultat av flere prosesser i kroppen og er ikke en fasit på hvordan det står til med fettforbrenningen:)Du slanket ikke vekk 3 kilo fett over natten forrige gang, så det er grunn nok til ikke å stole på vekten. Stol på at det virker du, og "kos" deg med maten.....vit at du er på rett vei:D

Jeg heier fremdeles masse på deg:heia:

Kozemor 02-12-11 21:21

Takk Simba, og nei jeg VET at man ikke går ned 3 kilo over natten på fett... er redd de 5 kiloene er vann alt... Men men... Synes det er vanskeligere å holde dietten nå når jeg er i fase 2 og kan bytte ut et måltid... og spørs om ikke litt for mange måltider blir byttet ut med egg... Salater med egg eller eggerøre... Ikke hver dag, men ikke langt unna... Men er nok et eller annet i kroppen som bremser meg... så dette er noe jeg og legen må finne ut av...

Lille34 03-12-11 23:56

Har hatt min første sprekk......:( Var nok ikke den verste sprekken man kan ha, men likevel fryktelig irriterende. Kjøpte noe lavkarbosjokolade på helsekosten som skulle gjemmes til jul. Men så fant jeg jo ut at jeg kunne smake et par biter ettersom det tross alt er både lørdag og advent. Skulle bare ta to biter.. Plutselig hadde jeg spist opp alle 11 bitene, gitt:o Dermed ble det bare 4 ED-måltider på meg i dag i et tappert forsøk på å rette opp noe av feilen. Var heldigvis såkalt "sukkerfri" sjokolade, men det er jo karber i den også. Det meste var riktignok sukkeralkoholer, men likevel.. Magen min likte det uansett ikke, den blir mer og mer kranglete utover kvelden.

Jaja, ny dag i morgen og ingen flere sprekker før den planlagte lavkarbosprekken i jula! Vil jo helst gå ned en 2-3 kilo før det. Har blitt litt slapp med vanndrikkingen, så skal skjerpe meg der også fra i morgen av. Uansett er det 11 kilo ned og 16 cm rundt magen på 2 mnd, og jeg er kjempefornøyd med det :D

Simba1 04-12-11 00:34

Kozemor: Håper dere finner ut av det og at det ordner seg fort....eller at det løsner av seg selv. Masse lykke til:)

Lille: Gratulerer med resultatet!! Du er ikke den eneste som har sprukket:o Jeg skulle lage noe lavkarbokaker til jul i dag, og det ble LITT for mye smaking både på røre og sjokoladetrekk:o........Tror jeg må gjemme resten i skapet til min mor frem til jul, ellers er jeg redd for at resten også forsvinner i en kjempesprekk.....for lavkarbo-godt er nammenam!! Frister ikke veldig med grønnsaksuppe når det ligger kokosmakroner, troikakonfekt og kokosboller(skumboller) på kjøkkenbenken:p

Men jeg må si at når man erstatter sukkeret i kaker osv, så blir man mye fortere forsynt enn når det er sukker i....og det er jo en fin ting:)

Blir iallefall ikke bakt noe mer her i gården før julehelgen!

tassa69 04-12-11 10:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 1261037)
Har hatt min første sprekk......:( Var nok ikke den verste sprekken man kan ha, men likevel fryktelig irriterende. Kjøpte noe lavkarbosjokolade på helsekosten som skulle gjemmes til jul. Men så fant jeg jo ut at jeg kunne smake et par biter ettersom det tross alt er både lørdag og advent. Skulle bare ta to biter.. Plutselig hadde jeg spist opp alle 11 bitene, gitt:o Dermed ble det bare 4 ED-måltider på meg i dag i et tappert forsøk på å rette opp noe av feilen. Var heldigvis såkalt "sukkerfri" sjokolade, men det er jo karber i den også. Det meste var riktignok sukkeralkoholer, men likevel.. Magen min likte det uansett ikke, den blir mer og mer kranglete utover kvelden.

Jaja, ny dag i morgen og ingen flere sprekker før den planlagte lavkarbosprekken i jula! Vil jo helst gå ned en 2-3 kilo før det. Har blitt litt slapp med vanndrikkingen, så skal skjerpe meg der også fra i morgen av. Uansett er det 11 kilo ned og 16 sm rundt magen på 2 mnd, og jeg er kjempefornøyd med det :D

Å jammen herlighet......da har jeg sprukket mange ganger;-)...syns ikke det der var det verste:-)

Lille34 04-12-11 12:05

Takk, dere :) Nei, det var nok ingen kjempesprekk, men litt ergelig uansett. Skal begynne med julebaksten i dag, men SKAL holde meg hard og kun smake på for å kjenne om det ble bra eller ikke. Må jo det :) Deretter skal det på plass i kakeboksene og ligger der til jul!

Kozemor: Håper du og legen finner ut av hva som bremser deg eller at det bare løsner av seg selv. Stå på!:)

streber 04-12-11 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Simba1 (Innlegg 1261048)
Kozemor: Håper dere finner ut av det og at det ordner seg fort....eller at det løsner av seg selv. Masse lykke til:)

Lille: Gratulerer med resultatet!! Du er ikke den eneste som har sprukket:o Jeg skulle lage noe lavkarbokaker til jul i dag, og det ble LITT for mye smaking både på røre og sjokoladetrekk:o........Tror jeg må gjemme resten i skapet til min mor frem til jul, ellers er jeg redd for at resten også forsvinner i en kjempesprekk.....for lavkarbo-godt er nammenam!! Frister ikke veldig med grønnsaksuppe når det ligger kokosmakroner, troikakonfekt og kokosboller(skumboller) på kjøkkenbenken:p

Men jeg må si at når man erstatter sukkeret i kaker osv, så blir man mye fortere forsynt enn når det er sukker i....og det er jo en fin ting:)

Blir iallefall ikke bakt noe mer her i gården før julehelgen!

Det er det som er så genialt med lavkarbo for meg hvertfall, har jeg en lavkarboutskeielse blir jeg fordundre meg mett av det og jeg greier ikke like mye som ved en høykarbosprekk:D, gi meg sukker og jeg kan spise hele dagen uten å bli mett:o

streber 04-12-11 13:10

Noen som har vært i Riga her? Jeg var der nå for 3.gang, førjulstur med barna. Aldeles herlige dager(5)på fint hotell, ble 3 små krembaserte desserter som ikke passer helt inn i lavkarbokosthold, men ellers holdt jeg meg lavkarbo, men MYE kalorier og heldigvis MYE trim. Må ha gjort noe riktig for 1,5 kg opp er kjempelite til meg å være:D, gi meg litt sukker og jeg fyyyker i været vektmessig.Man lærer seg etterhvert at livet skal leves, alle sprekker av og til, mange uplanlagt noe som gir tapsfølelse for mange. Vel, jeg er veldig fornøyd med å ha gått opp så lite når jeg spiste alt jeg ville, eneste kravet til meg selv var at det skulle være det mest lavkarbovennligge alternativet i den og den situasjonen. Har ikke noe følelse av å ha gjort noe galt, dette hadde jeg gledet meg til og motstod masse sukkerbomber på turen, men koste meg med feks sukkerfri sjokolade eller baconsvor når resten spiste godteri, kuttet potet ved middagene feks. BRA nok synes jeg. Har fase 1 nå 3 dager bare, for å kikke igang så de nye kiloene ikke blir sittende, håper det skal fungere.:)

hallokjelke 06-12-11 00:16

Melder meg inn i klubben for små og store sprekker. Har sprukket nesten kontinuerlig de siste helgene. Ikke fullt så morsomt og gå opp og ned de samme kiloene gang på gang lissom :)

Litt vel mange fristelser, julebord og småkaker i omløp.

På en annen side har jeg kjøpt min første bukse i normal størrelse på H&M på kanskje hundre år, og det var jo en boost av en annen verden.

Full skjerpings!!

:)

Simba1 06-12-11 02:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1261208)
Det er det som er så genialt med lavkarbo for meg hvertfall, har jeg en lavkarboutskeielse blir jeg fordundre meg mett av det og jeg greier ikke like mye som ved en høykarbosprekk:D, gi meg sukker og jeg kan spise hele dagen uten å bli mett:o

Høykarbosprekker er IKKE bra for meg......de blir av uante størrelser og varer MYE lengre en planlagt, og med ditto vektøkning:rolleyes: Tror jeg skal sørge for å alltid ha noe lavkarbo-godt i frysen når jeg er ferdig på ED:) Blir nok ikke noe Fedonkost på meg, for det blir såpass mye karber at det trigger sukkeravhengigheten.....Men det er jo sååå mye godt man kan lage på lavkarbo:) Må bare prøve å ungå det når jeg skal ned i vekt.....bortsett fra i julen....da skal jeg kooose meg:D

Gleder meg til vedlikeholdet jeg, da skal jeg sprekke både titt og ofte på lavkarbovis:D

Simba1 06-12-11 02:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hallokjelke (Innlegg 1262164)
Melder meg inn i klubben for små og store sprekker. Har sprukket nesten kontinuerlig de siste helgene. Ikke fullt så morsomt og gå opp og ned de samme kiloene gang på gang lissom :)

Litt vel mange fristelser, julebord og småkaker i omløp.

På en annen side har jeg kjøpt min første bukse i normal størrelse på H&M på kanskje hundre år, og det var jo en boost av en annen verden.

Full skjerpings!!

:)

Gratulerer:heia:.....det er så motiverende når resultatene viser på den måten!

Kan være utfordrende dette opplegget i juletiden. Og jeg som er så glad i jul og baking og kos:o (stirrer på posematen min........)

Lille34 06-12-11 11:16

Advent og jul er jo den tida på året hvor man virkelig koser seg, og det er absolutt en ekstra stor utfordring å skulle holse seg til ED akkurat nå. Min "lille" sprekk på lørdag hadde visst ingenting å si på vekta, for den fortsetter å gå nedover - puh! Skal innrømme at jeg gjerne spiser to barer pr dag nå i advent, kun for kosens skyld. Man skal jo ikke spise mer enn en, men det må da være bedre å skeie ut med en ekstra bar istedet for høykarbo :)

Skal lage meg marsipan mm til jul, men har ikke turt å begynne enda i redsel for å smake litt for mye på det før julaften:o Trodde jeg greide å stå imot, men i og med at den Cavallier-sjokoladen gikk ned på høykant i helga, tar jeg ingen sjanser:o

Jeg gleder meg også til vedlikeholdsfasen (som skal vare resten av livet):D Men før den tid er det resten av fase 2, 6 uker på fase 3 og så begynne med fase 1 igjen. Alt overflødig SKAL av for en gangs skyld!!:)

Gratulerer med bukse i normalstørrelse, hallokjelke:blomster:

tassa69 06-12-11 14:42

Så flinke dere er :-))) her går det bra og, kjenner jeg er godt rustet for julen, med fire planlagte utskeielser(er i fase3)...bytur(alkohol), julaften 1 dag, og nyttår(pluss podens bursdag).....trives egentlig veldig godt i fase tre:-):-)))))))))))...i tillegg er det begynt å bli gøy å trene altså, fra å starte på tredemøllen og ikke tørre å løpe, på 7 begynte jeg mens jeg holdt fast...for tre mndr siden....nå løper jeg på 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D, og blir god og svett før en styrke tørn...kjenner at denne forandringen er kommet for å bli( og bryr meg overhode ikke om at legene til venninnen min (hun fortalte om venninne på euro)sa at det var bare tull, og jeg kom til å fyke opp)....kjenner at tidligere hadde det såret, men nå???? nei!!:)....har ryddet en stabel i størrelse 48 vekk fra skapet, har vel Bergens tommeste skap( som skal fylles opp på salget i januar:-)

Jeg gjør dette for meg selv, men faktisk mest for min sønn, for at han skal ha en frisk , sunn , opplagt og tilstedeværende mamma:D

streber 07-12-11 13:24

fint å lese tassa!:)

tassa69 11-12-11 11:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1262975)
fint å lese tassa!:)

takk:-)

Ny minstenotering, 81,2.......ned 13, 6..juhuuuuuuuuuuuuuuuuu:D

tassa69 13-12-11 21:32

Huheii her går det nedover.....80,8....-14 blank:-))

Lille34 13-12-11 21:49

Så bra, tassa69! Gratulerer:)

Er bare 800 gram unna -14 kilo jeg også - herlig:D Kanskje jeg rekker 15 kilo før jul likevel.

Salladwife 14-12-11 22:46

Henger meg på ED forumet siden jeg nettopp har startet på ED (igjen,) er to uker ute i fase 1 og føler meg TOPP :) Har gått ned litt over 6 kilo men har en del igjen, så det er bare å holde koken for min del.

Er det bare jeg som går på kun en smak ED produkter? Jeg liker ikke de andre produktene og synes det er litt masete å måtte 'lage mat', så jeg kjører kun shaker og kun en smak. Er det jeg som er sær? Jeg har gjort det i ukesvis før også, blir ikke lei smaken og synes det er sååå lettvint, men spiser litt kjøtt/fisk innimellom for å veksle litt mellom fase en og to fordi jeg skal holde på en stund og ikke vil bli lei.

Er det noen andre som har tenkt å kjøre fase 1 i julen? Noen som kan holde motivasjonen sammen med meg?

streber 14-12-11 23:26

Jeg går ned så lite samme om jeg er i fase en jeg så jeg gidder bare ikke å være i den fasen i julen. Jeg er helt i julemodus på alle vis nå. :oGreier fint å leve lavkarbo, bare ikke ED. Blir en kjempeøkt på meg i januar, men, det får jeg heller bare ta! I julen blir det nok litt risgrøt og riskrem som blir den største utskeielsen,ellers er planen lavkarbokaker og mat ja:)Men du er steinflink om du kjører fase 1 i julen altså, bevare meg vel-men det hjelper nok å se resultater.:)

Salladwife 15-12-11 21:04

Hei Streber, så gøy å vite at det er andre som holder på med Eurodiett nå.

Vet ikke om jeg føler meg så flink altså, skammer meg for å ha gått opp de 35 kiloene og for ikke å ha vært motivert nok til å ta tak før jeg gikk alle sammen opp igjen :(

Jeg har hatt nokså mange utskeielser andre juler, så det spiller ingen rolle. Skal spise kjøtt, saus og grønnsaker på julaften, muligens litt karamellpudding (vi snakker en teskje,) for å få smaken, men jeg gidder ikke å ramle ut av ketose for det er et helvete å komme seg tilbake og det kan ta sin tid før jeg får ork til å begynne igjen. Men det er jo småtrist for en som elsker julebrus og marsipan og god mat å 'ofre' jula da. På den annen side er det vel en grunn til at jeg har gått opp de kiloene... Hm, en link der altså ;) Og jeg skal til Thailand i februar så det er også motiverende.

Hvis du går ned så lite i fase en, hva skyldes det? Drikker du nok? Vet du at du er i ketose? Har du få kilo å ta av? Har aldri hørt om noen som ikke går ned så det suser i fase en. Men etter de første kiloene de første dagene (som er mest væske,) så er det vel stort sett vanlig å gå ned 750 gram til 1.5 kg i uken, men det synes jeg er fantastisk! Hu hei hvor det går :)

Lille34 16-12-11 10:40

Velkommen hit, Salladwife:D Så bra at du begynner på ED igjen! Ettersom du har gått ned så mye på det før, så vet du jo at det fungerer, og du vet sikkert også hva som gikk galt sist (ettersom du gikk opp igjen). Den tøffeste jobben begynner jo etter at vi er ferdig slanket, med å videreføre det vi har lært og leve sånn resten av livet. Men det klarer vi!;)

Jeg var på ED-kurs i går, og har gått ned 2,8 kg på to uker. Jeg har tilsammen gått ned 13,6 kg på 2,5 mnd og er kjempegornøyd med det, spesielt med tanke på at jeg ikke er i stand til å trene pga sykdom. Jeg går litt, men det er det. Jeg hadde desverre mistet litt muskelmasse de siste par ukene, sannsynligvis fordi jeg ikke hadde "trent" på 5 dager og ikke greid å lage proteinmåltidet mitt hver dag. Satser på å få det opp igjen til over jul :) Har mistet 17 cm rundt midjen, og er jublende glad for det:D

Lykke til videre, alle sammen:)

streber 16-12-11 11:09

1. gangen jeg var i fase 1 gikk jeg ned 8 kg på 2 mnd. Kjempebra, , var så lykkelig at, et ordentlig megakick, siden har det skjedd lite kan du si. Så for min egen sjelefred sin del skal jeg fra januar følge ED skikkelig fram til september, da har jeg gitt dette her 2 år og mye penger, da går jeg over til vedlikehold, så får jeg være som jeg er. :cool:Pr i da har jeg 10,4 kg til perfekt bmi og 6,4 k til det JEG synes er superbra for meg. MEN det hadde jeg samme dato for 1 år siden også:oBlir lavkarbo som sagt ut julen for meg nå, spiser mest ED produkter, men deltar på julefest for ungene feks med medbrakt lavkarbo kaker. Hadde til min store overaskelse går ned 600 gram denne uken som jeg har levd mest lavkarbo og minst ED???Har lært mye om kroppen min, hvilken mat den trives best på etc, men det er mye jeg ikke skjønner også altså:p

Salladwife 17-12-11 18:09

Hei Lille 34 og takk for det. Du har jo virkelig fantastiske resultater. Det er jo det som er så kult med Eurodiett, det funker!!! Mannen min har kanskje 3 kg for mye og vil gjerne begynne, he,he!! (As if!) Jeg er sur for at jeg ikke klarte å begynne før i desember altså, men av en eller annen grunn tenkte jeg ikke på ED som et alternativ igjen, før jeg husket at det er jo det eneste som har funket...

@Streber: Når du har så 'lite' igjen, blir kroppen mer gjerrig og går oftere inn i platåfaser som varer en stund. Den er ikke keen på å gi fra seg de siste kiloene. Det er i alle fall min erfaring fra forrige gang. Jeg gikk ned fra 106 kg til 71 kg ved hjelp av ED og lavkarbo + intens trening, men jeg stod på som et helvete på slutten for å komme ned altså. Skulle gifte meg og skulle på død og liv inn i brudekjolen som endte opp med å bli for stor etter hardkjør de to siste ukene...

Det er bare å ikke gi seg. Jeg tror jeg husker at jeg gjorde alt riktig og hadde et platå som varte i 6-7 uker sist og holdt på å grine da vekta ikke rikket seg, men plutselig raste det av 4-6 kilo til. Men man må være utrolig mye flinkere på slutten enn på begynnelsen synes jeg. Jeg spiser noen proteinmåltider innimellom på ED kuren altså. Noen dager er shakene liksom ikke nok, så jeg varierer vel mellom fase en og fase to tenker jeg. Går ned sånn ca. 1.2 i uken nå. Jeg prøver å la vær å veie meg mer enn en gang i uken på en fast dag, siden jeg blir så lei meg dersom jeg ikke går ned på 2-3 dager. Kanskje hver 14. dag hadde vært ok også. Så lenge man kjenner på kroppen at det går riktig vei er jo ikke vekta sååå viktig.

Handlet noen nye klesplagg på nettet i dag som belønning for de første 6-7 kiloene mine. Skal gjøre det fremover også, må ha annen belønning enn mat kjenner jeg :) Lykke til til alle der ute, håper jula går bra for oss!

Salladwife 18-12-11 18:00

Æsj altså, jeg sprakk på ED i dag med 3 seigmenn og 3 bamsemums under pepperkakebaking, drakk en slurk gløgg også. Det verste er at det føles som at jeg er i ketose fremdeles for skålen med godteri står her, men jeg har ikke lyst på mer. Er bare kvalm og venter på å få tatt neste shake. Jeg tør nesten ikke å sjekke om jeg er i ketose, det ville vært litt for flaks...

Kozemor 18-12-11 19:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Salladwife (Innlegg 1267953)
Hei Streber, så gøy å vite at det er andre som holder på med Eurodiett nå.

Vet ikke om jeg føler meg så flink altså, skammer meg for å ha gått opp de 35 kiloene og for ikke å ha vært motivert nok til å ta tak før jeg gikk alle sammen opp igjen :(

Jeg har hatt nokså mange utskeielser andre juler, så det spiller ingen rolle. Skal spise kjøtt, saus og grønnsaker på julaften, muligens litt karamellpudding (vi snakker en teskje,) for å få smaken, men jeg gidder ikke å ramle ut av ketose for det er et helvete å komme seg tilbake og det kan ta sin tid før jeg får ork til å begynne igjen. Men det er jo småtrist for en som elsker julebrus og marsipan og god mat å 'ofre' jula da. På den annen side er det vel en grunn til at jeg har gått opp de kiloene... Hm, en link der altså ;) Og jeg skal til Thailand i februar så det er også motiverende.

Hvis du går ned så lite i fase en, hva skyldes det? Drikker du nok? Vet du at du er i ketose? Har du få kilo å ta av? Har aldri hørt om noen som ikke går ned så det suser i fase en. Men etter de første kiloene de første dagene (som er mest væske,) så er det vel stort sett vanlig å gå ned 750 gram til 1.5 kg i uken, men det synes jeg er fantastisk! Hu hei hvor det går :)

Jeg gikk også ned lite i fase en.. eller.. jeg gikk ned 5 kilo på 3 uker.. men etter det har jeg stått helt stille.. Skulle gå på fase 1 i 30 dager og fase 2 i 30 dager for å få en kickstart i vektnedgang.. Har bare en uke igjen av de siste 30 dagene, og jeg står bom... Tror jeg og legen må finne ut hva som er gale. Og jeg drikker nok væske i allefall.

Du skriver også at du går på Shaker, men jeg har ikke funnet shaker på ED sine sider?????? Eller er jeg bare stokk dum og blind?

Salladwife 18-12-11 23:04

Hei Kozemor!! Leit å høre at du ikke går ned mer på Eurodiett, men kg er jo meget bra da :) Man greier ikke det så lett ellers. Stresser du mye eller beveger deg for mye da? Jeg ble helt utslitt i går etter en tur rundt i byen 2-3 timer vanlig gange. Det er jo ikke mange kaloriene vi har å forbruke, så livsstilen blir ganske rolig på ED. Bare ikke gi deg, kanskje du har nådd et platå allerede.

Jeg kaller det 'shake' for å innbille meg selv at det er godt, men jeg snakker om den kalde drikken Cappuccino under enkle retter og desserter på ED siden. De har også sjokolade som jeg ikke liker så godt. Jeg utforsket meg ferdig forrige gang jeg gikk på ED og fant ut at jeg ikke liker de andre rettene og synes det er for mye styr med suppene/omelettene etc. da lager jeg meg heller min egen omelett av egg liksom, så jeg holder meg til 4 Cappuccino drikker om dagen. Men jeg er jo bare 3 uker inn i kuren, så det kan jo røyne på etter hvert. Forrige gang gikk det veldig fint med bare Cappuccino. (5-6 måneder tror jeg.) Jeg skal veksle mellom fase en og fase to til mai for å få fortgang på sakene. Hvis ting går etter planen så kjører jeg fase 3 i hele sommer og så fase 4 ut 2012. Håper det går bedre etter hvert på ED Kozemor, det kan jo være andre grunner som jeg ikke kjenner til som gjør at du ikke går ned selvsagt, best å ta det med legen :)

Kozemor 19-12-11 16:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Salladwife (Innlegg 1269300)
Hei Kozemor!! Leit å høre at du ikke går ned mer på Eurodiett, men kg er jo meget bra da :) Man greier ikke det så lett ellers. Stresser du mye eller beveger deg for mye da? Jeg ble helt utslitt i går etter en tur rundt i byen 2-3 timer vanlig gange. Det er jo ikke mange kaloriene vi har å forbruke, så livsstilen blir ganske rolig på ED. Bare ikke gi deg, kanskje du har nådd et platå allerede.

Jeg kaller det 'shake' for å innbille meg selv at det er godt, men jeg snakker om den kalde drikken Cappuccino under enkle retter og desserter på ED siden. De har også sjokolade som jeg ikke liker så godt. Jeg utforsket meg ferdig forrige gang jeg gikk på ED og fant ut at jeg ikke liker de andre rettene og synes det er for mye styr med suppene/omelettene etc. da lager jeg meg heller min egen omelett av egg liksom, så jeg holder meg til 4 Cappuccino drikker om dagen. Men jeg er jo bare 3 uker inn i kuren, så det kan jo røyne på etter hvert. Forrige gang gikk det veldig fint med bare Cappuccino. (5-6 måneder tror jeg.) Jeg skal veksle mellom fase en og fase to til mai for å få fortgang på sakene. Hvis ting går etter planen så kjører jeg fase 3 i hele sommer og så fase 4 ut 2012. Håper det går bedre etter hvert på ED Kozemor, det kan jo være andre grunner som jeg ikke kjenner til som gjør at du ikke går ned selvsagt, best å ta det med legen :)

Takk for svar! Jeg har jo bare en ukes tid igjen av eurodietten etter som jeg har skjønt det på legen jeg har hos hexebergklinikken... Men skal ha telefontime med henne på torsdag så da får vi se hva hun sier!

Salladwife 23-12-11 20:55

Håper timen gikk bra! Selv er jeg veldig lite fornøyd etter en helsprekk der jeg ramlet ut av ketose. Hadde en dårlig planlagt dag på jobben med mye stress og fristelser og ble så sulten til slutt at jeg trodde jeg kunne spise noe uten å gå ut av ketose. Det gikk IKKE bra og nå er jeg i karbohelvete men jeg SKAL tilbake på kur på tirsdag. Kjempeskuffet over meg selv. Tror ikke det går an å få snudd det akkurat nå lillejulaften med alle andre fristelser foran meg, men skal greie det på tirsdag og tenke 'damage control' disse 3 dagene.

Lykke til der ute :)

tassa69 24-12-11 10:00

God Jul til alle dere!:-)...føler meg godt forberedet, med planagte utskeielser.......

Lille34 24-12-11 14:31

GOD JUL til alle:)

Føler meg ganske godt forberedt her også, med et par planlagte middagsutskeielser og ellers lavkarbo + ED. Går overraskende bra, og jeg er veldig fornøyd så langt. Har spist endel lavkarbogodt, og det er ikke mange bitene jeg greier i gangen. Savner faktisk ikke vanlig godteri, slik jeg hadde trodd!

Håper alle får en flott julefeiring :)Og om det ikke går helt som planlagt med kostholdet, så husk at julen ikke er så veldig lang uansett. Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som er viktigst, men det man spiser mellom nyttår og jul :)

Mailin 03-01-12 14:12

Hei hei alle sammen! Jeg er ny her og kan presentere meg selv. Jeg er 34 år og fikk baby i sommer. Han ammer litt fortsatt men blir snart 6 måneder så han får vanlig mat nå, og jeg kan endelig begynne å ta av babykiloene pluss det jeg hadde før jeg ble gravid.... Skal gifte meg til sommeren og vil gjerne ha en brudekjole i str 42! Dvs jeg må ned en 30-35 kg på et halvt år, og satser derfor på eurodietten. Har første legetime i morgen og starter for fullt den 16.januar. Har så vidt begynt å trene litt, ikke så lett å finne tid til det med en baby i hus.... Gleder meg til å komme i gang og er supermotivert! Er så lei av å være for stor for størrelse 46 (må jo på spesialbutikker eller i fettavdelingen på h&m osv for å finne passende klær, de har ikke så mye spennende der akkurat....) og er lei av å dulte borti ting når jeg går forbi fordi jeg er for tjukk.....

Krysser fingrene for at dette funker for meg, og at det ikke blir aaaaaltfor hardt og krevende! (mistet 10 kg på LCHF før jeg ble gravid, på ca 5 måneder, så vet lavkarbo funker for meg, må bare jobbe enda hardere denne gangen!)

Regner med jeg kommer til å ha en haug med spørsmål og at jeg kommer til å slite med motivasjonen, og da er det godt å ha et slikt forum å komme til. Så, vi skrives om et par uker!

grotingeling 03-01-12 14:16

Hei Mailin, velkommen hit.
Selv har jeg gått ned 36 kg med ED, så jeg vet det virker.
Ønsker deg lykke til på ferden :heia:

streber 03-01-12 14:24

Velkommen og lykke til!:)

Mailin 03-01-12 14:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 1275376)
Hei Mailin, velkommen hit.
Selv har jeg gått ned 36 kg med ED, så jeg vet det virker.
Ønsker deg lykke til på ferden :heia:

Tusen takk! Oi, det var mye! Hvor lang tid har du brukt? Og var du stor fra før av?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 1275383)
Velkommen og lykke til!:)

Tusen takk! :-)

Kozemor 03-01-12 18:07

Hei Mailin og velkommen hit!

Her har jeg hatt telefontime med legen igjen, og vi ble enige om at jeg skal gå for vanlig ketose kost i stedetfor ED fordi resultatene er så minimale. 5 kg på 8 uker er det ikke verdt med tanke på økonomien.

Vi tror at det er alt for høye insulinverdier i kroppen, og noen infeksjoner som gjør at kiloene klamrer seg fast, så jeg må konsentrere meg om å få ned insulinnivået og får ut infeksjonen før jeg kan begynne å tenke på vekta.

Jeg ønsker dere alle lykke til videre på ED og håper dere får bedre resultater enn meg!

Lille34 03-01-12 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kozemor (Innlegg 1275516)
Hei Mailin og velkommen hit!

Her har jeg hatt telefontime med legen igjen, og vi ble enige om at jeg skal gå for vanlig ketose kost i stedetfor ED fordi resultatene er så minimale. 5 kg på 8 uker er det ikke verdt med tanke på økonomien.

Vi tror at det er alt for høye insulinverdier i kroppen, og noen infeksjoner som gjør at kiloene klamrer seg fast, så jeg må konsentrere meg om å få ned insulinnivået og får ut infeksjonen før jeg kan begynne å tenke på vekta.

Jeg ønsker dere alle lykke til videre på ED og håper dere får bedre resultater enn meg!

Synd ED ikke har fungert for deg. Håper du får orden på både insulin og infeksjoner, og at ketose fungerer for deg framover:) Lykke til videre!

grotingeling 03-01-12 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mailin (Innlegg 1275407)
Tusen takk! Oi, det var mye! Hvor lang tid har du brukt? Og var du stor fra før av?

Tusen takk! :-)

Jeg var vel det en kan kalle kjempestor :D - 122 kg og 160 cm lang.
Bruke 4 mnd på de første 20 kg, deretter 6 mnd på de neste 10 (ble litt slappere med dietten gitt)
Har fortsatt en del å ta av, men gikk rett og slett lei produktene så nå er jeg over på Atkins og ren mat.

Elmira86 08-01-12 22:43

Er også ny på eurodietten, går i morgen inn i min andre uke i fase 1.

Er ei jente på 25 år, veide 98,9 kg, og er 165 høy.
Jeg er samboer med en super mann, som desverre fortsetter sin daglige brød/ris/sukker kost mens jeg begynner på Eurodiett.

Det er med blandede følelser jeg har opplevd den første uken. Jeg har tidligere hatt suksess med ketogen kost, men gikk opp igjen alt jeg hadde og mer til.
Begynner nå på eurodietten i samsvar med lege, for å prøve å få det til å virkelig bli en livstilsendring. Fått påvist insulinresistens så meste av fettet mitt er rundt magen.

Så langt har jeg funnet ut at jeg iallefall IKKE liker potetsuppen, og ikke er så veldig begeistret for kyllingsuppen og risottoen heller, og jeg har også funnet ut at jeg har bestillt altfor lite pasta. Sliter også med hvordan jeg skal tilberede de stakkarslige grønnsakene jeg har bestillt. Mottar tips med stor takk!!

streber 09-01-12 11:48

Hva mener du med grønnsakene du har bestilt?:confused:Får du levert grønnsaker?

OG velkommen ja!! Liker nesten ingen produkter jeg. Men bruker de få jeg liker. Dessuten blir alle produktene bedre med krydder, eller kanel/sukrin om du vil ha pannekaken søtere feks. Lykke til:)

Elinemor 09-01-12 11:49

Har ikke vært her inne særlig mye i det siste, men nå er det ...
På'n igjen ... I dag skal jeg til kostholdsveileder hos Fedon igjen, for å gå på en ny runde med fase to. Har gått opp drøyt to kilo i jula, ikke så overraskende - men det er likevel litt skuffende. Egentlig har jeg lyst til å ta en uke i fase en (eller kanskje bare tre, fire dager for å komme i ketose???)= bare for å kickstarte skikkelig, skal prøve å overtale henne. Men jeg er visst ikke tung nok til det lenger ...Hva er grensa egentlig?
Mitt mål er 75 kilo, i dag var fasiten på vekta 82. Men om jeg går ned fem kilo på denne runden skal jeg være fornøyd.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.