![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Godt å høre fra deg VSB: det blir sikkert bedre når hverdagen kommer. Er det ikke merkelig at vi ser sååå fram til ferie for da skal vi... osv. Og så ser vi tilsvarende fram til ferien er over for da skal vi også :D:D
Fjellturen er utsatt til siste helga i august; så jeg rekker å gå noen lokale turer før den tid. Ha en strålende fredagskveld damer. |
JUHU!!!! Minus 1 kg denne uken!!:visemuskl
Og jobbintervju senere i dag!!:spent: Dette blir litt av en dag - kommer innom senere når jeg kommer hjem. Må hoppe i dusjen og komme meg på flyplassen nå. Det eneste jeg vet er at jeg skal ta et glass vin når det intervjuet er ferdig - skrekkblandet fryd! :D |
Her kommer bekjennelsen: Jeg har skjeiet ut (litt/mye) i sommer. Jeg har holdt hardt på glutenfritt og det har ikke vært så overmåte med sjokolade/sukkertøy, men det har vært mye god mat, mye frukt og mye engelsk cider. Det beste av alt - at det ble bare 1-2 vannkilo som er av igjen. Jeg har selvfølgelig ikke gått ned heller, men iallfall passer klærne like godt/dårlig som før.
Og jeg har lært at det faktisk er laktosen i melk jeg reagerer mest ufordelaktig på - både hud og mage tåler laktoseredusert/laktosefri mye bedre. Så da har vi faktisk en løsning for god kakao en sjelden gang, eller en blomkålsuppe uten kokossmak. Festina - TVITVI for intervjuet! (Og godt jobba med kiloet! ) Tarato - da får du kanskje gått inn skoene (og hælene) skikkelig? August er jo som regel en utrolig flott tid for turer i fjell/skog da. Mindre utøy og bra vær ofte. VSB - det blir godt å komme inn i rutinene igjen etter sommeren, ja. Selv om ferien er etterlengtet - så er det også ikke å kimse av hverdagsrutiner. Håper at du snart finner noe som fungerer av de medisinene - eller kanskje enda bedre, at du kan få det greit uten dem? Iallfall at du kommer dit hen at ett eller annet virker. |
Hvis dette er tiden for bekjennelser så bidrar jeg gjerne:D Selv om jeg skulle ønske jeg ikke trengte det. Jeg har gått opp, og det er ikke vannvekt for å si det sånn. Vekta har vist 71,5-71,8 på det meste og var i dag 70,4. Jeg har spist for mye, forsynt meg med mer mat enn nødvendig (øynene som er sulten osv), småspist etter måltid, småspist mellom måltid, tildels spsit mat jeg vet jeg ikke tåler (for mye kh blant annet), og (måtilståminstoresynd) - jeg har drukket pepsi max. Det startet med en uskyldig flaske, og nå er det en flaske hver dag. Og hvis dere lurer så er det sotre flasker:eek: Da jeg begynte med det økte magemålet betraktelig, søtsuget steg og jeg ble veldig aktiv inne i skapene. Skulle heller ha vært aktiv i skogen. Men nå er det skjerpings, de klærne som er for trange skal bli passe igjen. Det verste er jo at jeg kjøpte meg en ny (og dyr!) turbukse før sommeren - den sliter jeg med altså. Så trang at den er litt ubehagelig å ha på - og den må være med på tur. Så nå: bretteopparmeneogsetteigang!
|
Sitat:
Du klarer det nok. (Og jeg er så himla glad for at jeg ikke skjønner hva som er så godt med Pepsi.... jeg synes bare det smaker phy.) Om du liker å gå - så anbefaler jeg STERKT geocaching. Jeg har vel skrevet litt om det i en egen tråd før. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Siden vi nå først er inne i det bekjennende hjørnet.....:D
Jobbintervjuet gikk tålelig bra og jeg føler jeg fikk vist meg frem på en helt ok måte. Hvordan jeg ligger an får jeg vite om en uke eller to - spennende! :) MEN, så var det bekjennelsene da..... Jeg begynte "forholdsvis rolig"(?) med en croissant og pepsi max før intervjuet. Måtte bare ha litt mat før jeg skulle inn, og i en ukjent by tar man første og beste sted som ligger nær intervjuplassen og som både har mat og do....;) Etter intervjuet var det heeeelt naturlig å feire med en is - det var jo så varmt og jeg hadde jo vært så flink! Når jeg måtte vente en times tid på en venninne var det også heeeelt naturlig å ta et stykke kake og en cola zero - man kan jo ikke sitte på kafè uten å kjøpe noe kan man det da?? Venninne kommer direkte fra jobb og MÅ ha mat. Da er det bare på sin plass å kjøpe et glass vin og en pizza calzone. Man har jo fortsatt "lov" til å feire jobbintervjuet, og restauranten hadde bare "drittmat" på menyen.... (Hva ville verden gjort uten dårlige unnskyldninger.... Hva med å skifte restaurant? Ikke mulig, sier du?? :p) Litt ventetid på flyplassen? No problem - vi kjøper en muffins!..... Kjekt med vin på flyet, gitt.....:full: Og du trodde det var slutt der?? Nå nei, vi stikker innom nærbutikken på veien hjem og slenger en pose cheese doodles i handlekurven...:_prikk:STOPP!! Der kom endelig nødbremsen på! Posen ble pent lagt på plass og erstattet med 86% sjokolade og cashewnøtter. Som jeg har mesket meg med nå i 2 dager.... Men nå er det slutt igjen - skal bare gå ned de 700 grammene som har kommet på siden mandag, så skal jeg ned de siste 400 feriegrammene og så er jeg klar for "nye" kg! :D Sånn, dett var dett, som Fleksnes brukte å si. Nå er alt bekjent og jeg er klar for ny start :) |
Sitat:
Geocaching derimot - det skjønner jeg godt at folk holder på med! :D På lørdag tok vi en runde rundt et vann, plukket 15 poster, det var 10 km rundt og vi brukte 5 timer! :lol: Var _litt_ slitne da vi kom tilbake til bilen kan man trygt si... :blinke: :) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Festina: den beskrivelsen din av intervjudagen: herlig å lese, men du har samtidig min med følelse. Følger nemlig tankegangen din fra første minutt, og har ikke noe problem med å forstå hvorfor det ble slik. Kune glatt ha gjort det samme selv. Og forsåvidt har jeg gjort det også; for i livet mitt da jeg drev på med sånn. Samtidig har jeg vært litt på samme måte i sommer; om enn ikke med den type mat du beskriver, men med "lovlig" mat. Det hjelper ikke at det blir for mye heller for min del. Synes du var veldig flink som ikke tok med den cheesedoodlesen hjem! Bruk den erfaringen (tankene du gjorde deg da) til å gjenkjenne tilsvarende situasjoner senere, slik at du neste gang kan stoppe litt før du kommer til samme stadie. Hvis du hver eneste gang kommer litt "mindre ut å kjøre" er jeg sikker på at du merker forskjell. Både i form av mestring og i form av gram. Og du: lykke til med intervjuet! |
Jaja - da har svigers kommet. Jeg gjorde engang det feiltaket å si at jeg syntes sjokoladen fra hjemlandet deres var god. (Og det er den!) Men når folk ikke har begrensninger... 2 store konfektesker ++! Tror det er et par kilo, minst.
Men jeg hevner meg... ;) Jeg åpner boksen og setter den fram ... og drar på jobb! :D ... og det virker. Snart er det øverste laget spist og jeg har bare tatt én bit. ;) Festina - sånne dager kjenner jeg veldig godt til. For meg er det helst i feriene da. Og heldigvis så blir helsa såpass påvirket av mel at det går greit å styre unna. Nå ser det dessuten ut til at armbetennelsene blant annet henger sammen med sukker, så da får jeg rett og slett sjerpe det også. Begynner pent med å erstatte med en del frukt. Det er jo så mye god frukt på denne tiden. Ellers synes jeg at du var flink som stoppet, jeg da... Vet ikke om jeg hadde klart å styre unna ostepopen der... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Festina - I går var jeg ikke hjemme fra kl 7:30 til kl 21... Det hjalp godt. Og så er det litt sånn at av og til så er ikke fristelser spesielt fristende i det hele tatt. Andre ganger er de uimotståelige... Nå er jeg inne i en periode hvor det ikke er så farlig.
Ellers - det å finne sånne irritanter og få dem permanent ut av hverdagskostholdet tror jeg er noe av det viktigste man gjør. Enten det er ostepop eller sukker. |
God morgen! Her har dagene gått i ett og jeg har knapt nok hatt tid til å ta del i verden. Nå er det roligere og jeg på plassen min igjen. Livet er godt å være i; vekta har gått litt ned så jeg ante skyggen av 68 tallet for noen dager siden. Men pga stress og ingen trimturer var den 70+ i dag igjen. Jeg ser at gåturene er bare mer og mer viktige; matstellet fungerer med måltid hver 4 t (unngå migreneanfall da) ikke for spenstig, ikke for godt på smak :D, og masse vann i mellom. Og ikke vin mer enn optimalt 2 ganger i uka :p. Har fridag i dag og i morgen så reiser jeg på fjelltur i helga. Gleder meg og håper det blir en fin tur!
|
Det høres deilig ut. Godt tur!
Her blir det tur til Hamar og dansing hele helga. Ser fram til det, men skulle nok gjerne ha vært litt mindre sliten i utgangspunktet. Jeg ser også at rolig bevegelse i til dels større mengder er noe av det som må til - og som virker bedre enn kortere og hardere trening. |
Bare som snarest innom for å rapportere ukens vektoppgang.... :o
95,0 og fremdeles 1,5 kg over "før-ferie-nivået". Har kun meg selv å takke etter en selvvalgt sprekk denne uken. Masse dritt på jobben :( kombinert med mensen gjorde at jeg tenkte jeg skulle forsøke med en kontrollert sprekk. Det gikk faktisk ikke så verst - klarte å begrense meg til en dag med fri flyt. Det som ikke var planlagt var at samboer fikk såpass medfølelse med meg pga. jobben at han inviterte meg ut på kino og restaurant. Dette er noe han nesten ALDRI gjør, så det hadde jeg ikke hjerte til å si nei til :). Jeg synes det blir litt feil også at jeg alltid skal "spare" alle utskeielsene til alle andre, og så får han alle "slankedagene". Alt i alt en litt turbulente uke både på følelses- og matfronten, men det går seg nok til. Og kanskje får jeg ny jobb - DET hadde vært noe! ;) |
Festina - man skal leve innimellom kostomlegging og annet stress også... Jeg synes det høres ut som det var det valget du tok. Så kan du jo invitere ham på en spasertur en gang eller to nå. ;)
Jeg har hatt tusen gode grunner til å ikke spise lavkarbo i den seinere tid, og det kjenner jeg jo blir feil. Men å vite det og å gjøre det - det er to forskjellige ting,.. Og i går tror jeg at jeg fikk i meg mel også... Det bekymrer meg mer. Fikk den karakteristiske seige snørra bak i ganen (TMI, I know!) og det er et melsymptom. :( Men jeg er iallfall fornøyd med at det er mye aktivitet (aktivitet, ikke trening) for tiden... og det varierer fra en helg med dansing (svett etter en time) til geocaching i all slags terreng alt etter humøret. |
Sitat:
|
Sitat:
|
God kveld i stova! Godt å lese innleggene siden sist jeg var innom! Mer som å komme "hjem". Her har alt gått alldeles strålende, med unntak av at den siste uka har vært vanskelig matmessig sett. Ser ikke bort fra at det har sammenheng med mer inntak av kh noen dager - som i kombinasjon med dårlig selvdisiplin gir en snodig bieffekt i form av skapransakelser til alle døgnets tider:eek::eek: Måtapåtakmenvetikkehvordan:confused::confused:
Jeg så et eller annet sted at du smgj nevnte at kroppen "husker" den gamle vekta i tre år før den nye overtar plassen. Da vet vi vel hva vi har å gjøre de neste årene, vet vi ikke? |
Hehehe...
Har du forsøkt proteiner mot skapransakelsene? Spis så mye proteiner (kjøtt/fisk/reker etc) og rå grønnsaker som du kan få i deg - gulrot er f.eks fint siden det er litt søtlig på smak uten å tilføre stort annet enn fiber i rå form. Eller puss tennene... eller finn på noe annet som holder hendene opptatt. Håndarbeide eller hagearbeide f.eks. Og det går over etter 2-3 dager da. :) Jeg vet ikke om det er en myte eller hva det er det der med tre år... men jeg tror dessverre det er mye sant i det. :eek::mad: Her har jeg sett riktige siden av 70 for første gang på lenge. Ikke at jeg er så veldig plaget med mine 70-ish med denne fordelingen, den er jevnere enn sist jeg var her, men jeg skulle likevel gjerne ha kastet 5-8kg. uansett. Jeg så 69,7 (på gamlevekta hadde det vært enda et kilo mindre) i dag takket være 5 dager med lite (men nok) mat og MASSE gåing i Praha. Jeg gikk nok mellom 1,5 og 2 mil hver dag. Er det noe jeg har lært i høst så er det at kroppen min fungerer best på mye lavnivå bevegelse. Bare så synd at det er så tidkrevende. Nå er jeg hjemme og i god gang med å ta igjen det tapte, dessverre... men men. ;) |
takk for reminderen smgj! Proteiner, grønnsaker og vann. Bare så dønn kjedelig... Ja ja, kommer vel på sporet igjen snart. Praha høres herlig ut; og det å kunne gå så mye er enda bedre. Og ja, det er en aktivitet som tar mye tid - men det er en aktivitet som er bedre enn ingen aktivitet. Kanskje om du legger lista på et lavaktivitetsnivå framover så kan du øke på senere/etterhvert?
|
Sitat:
Jeg er bare innom som snarest for å registrere den nye vekten. Det må være noe galt med vekten eller noe, for nå mangler jeg bare 200 gram før jeg er nede i "førferienvekten". Og jeg har ikke spart på noe! :eek: Har unt meg både vin og 86% sjokolade, og stort sett spist det jeg har villet. Har spist mer fett og vært mindre sulten. Har riktignok beveget meg litt, men ikke mye mer enn vanlig.... Kanskje kroppen har lyst til å reagere på Ketolyse igjen nå når den har vært sulten en stund? ;) Eller kanskje det bare er masse stress som slipper nå når jeg har fått ny jobb, permisjon fra den eksisterende jobben, fått fikset leilighet og driver og sjekker opp i regler for pendling? En ting er sikkert - det blir en kjempespennende høst på mange måter! :D:p:D God slankeuke til dere alle! |
Det var nok vekten som hadde hikke eller noe, ja.....Nå er jeg oppe igjen i pluss 1 kg siden bestenotering - og jeg har beveget meg masse! :eek:
For sikkerhets skyld gikk jeg og en venninne på restaurant og spiste min favoritt i dag; raspeball :sikle: Så det får jeg nok svi for noen dager, men spist er spist og godt var det. Nå blir det lenge til neste gang. Får håpe været blir litt bedre slik at vi får dykket i helgen - da får jeg svidd masse kalorier og det er bare gøy:) Hvordan går det med dere andre? Busy days? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35. |