Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Dietta 15-05-12 08:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer veldig på hva i all verden jeg hadde på meg sist jeg var i denne størrelsen. Har rotet fram masse gamle klær, men de er enten for store eller for små. Gikk jeg naken :confused: :eek:

smgj 15-05-12 08:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1347852)
Jeg lurer veldig på hva i all verden jeg hadde på meg sist jeg var i denne størrelsen. Har rotet fram masse gamle klær, men de er enten for store eller for små. Gikk jeg naken :confused: :eek:

Kanskje det var en størrelse som bare "føk forbi"? Samt at samme vekt ikke nødvendigvis betyr samme størrelse... Jeg har iallfall prøvd samme vekt med ulik kroppsfasong.
:confused:

langaard 15-05-12 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1347852)

:ja::lol:

Dietta 15-05-12 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1347855)
Kanskje det var en størrelse som bare "føk forbi"? Samt at samme vekt ikke nødvendigvis betyr samme størrelse... Jeg har iallfall prøvd samme vekt med ulik kroppsfasong.
:confused:

Ja du sier noe. Husker at det var en størrelse som "føk forbi i rasende fart" forrige gang. Tydelighvis har jeg hoppet over en størrelse på vei opp igjen :eek: Men, men. Får bruke det jeg har på begge sider, og satse på kjapp nedgang ;)

Dietta 15-05-12 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1347869)
:ja::lol:

Må ha gått naken - kan ikke skjønne annet :snill:

Runegutt 15-05-12 10:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1347872)

Så, fortsett med det :)

langaard 15-05-12 10:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1347874)

Mannfolk:D

Runegutt 15-05-12 10:07

Er det ikke av og til hyggelig at vi er her ?

silje21 15-05-12 10:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1347878)
Er det ikke av og til hyggelig at vi er her ?

haha å jo, tenk så kjedelig det hadde vært med bare damer, eller bare menn :eek::eek:

-Spørsmål: Hvorfor tar det så lang tid for lønna mi å komme inn idag xD venter og venter og venter. Bortskjemt med å være vant til at den kommer både 1 og 2 dager fortidlig til vanlig :P

Photobscura 15-05-12 10:54

Ok, nå skjønner jeg ingenting. Var nettopp inne på Skatteetaten for å bestille kopi av skattekortet mitt. Jeg har gitt biarbeidsgiverdelen til et firma jeg tar litt oppdrag for, men nå har jeg gjort et oppdrag for noen andre igjen, og trenger ergo en kopi. Men så kommer det opp på kvitteringa:
"Du vil ikke motta kopi dersom:
- Du ikke har mottatt skattekort tidligere i år eller
- du har mottatt frikort med eller uten beløpsgrense"

Det første er jo bankers. Men ... Ehm. Frikort? Hva har det med NOE å gjøre? Jeg har ordinært frikort, skal jeg da ikke kunne få kopi? Eller er det jeg som er helt dum her, og at det finnes noe annet type frikort som ikke har noe med Helfo å gjøre ...?

Kitt 15-05-12 11:22

Det finnes jo et skattefrikort også!
Ungdom som tjener mindre enn 1/2 G skal ikke betale skatt feks!

Bare bestill et nytt skattekort, du! Mye mindre tull! ;)

Dietta 15-05-12 11:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1347872)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1347874)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1347875)
Mannfolk:D

Hm..... lurer på hvor fort mennene med hvite frakker og lærreimer kommer for å hente meg jeg - hvis jeg prøver :p

Kanutten 15-05-12 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1347893)
Ok, nå skjønner jeg ingenting. Var nettopp inne på Skatteetaten for å bestille kopi av skattekortet mitt. Jeg har gitt biarbeidsgiverdelen til et firma jeg tar litt oppdrag for, men nå har jeg gjort et oppdrag for noen andre igjen, og trenger ergo en kopi. Men så kommer det opp på kvitteringa:
"Du vil ikke motta kopi dersom:
- Du ikke har mottatt skattekort tidligere i år eller
- du har mottatt frikort med eller uten beløpsgrense"

Det første er jo bankers. Men ... Ehm. Frikort? Hva har det med NOE å gjøre? Jeg har ordinært frikort, skal jeg da ikke kunne få kopi? Eller er det jeg som er helt dum her, og at det finnes noe annet type frikort som ikke har noe med Helfo å gjøre ...?

Går ikke du på aap? Da betaler du vel litt skatt av det og nav kan sikkert fortelle deg om hva biarbeidsgiver skal trekke i skatt.

Photobscura 15-05-12 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1347903)
Det finnes jo et skattefrikort også!
Ungdom som tjener mindre enn 1/2 G skal ikke betale skatt feks!

Bare bestill et nytt skattekort, du! Mye mindre tull! ;)

Haha, se der! Det stemmer jo, men jeg har ikke forholdt meg til det på sikkert femten år, vettu. ;) Kopien er alt bestilt. :)

Bønna200 15-05-12 15:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1347904)
Hm..... lurer på hvor fort mennene med hvite frakker og lærreimer kommer for å hente meg jeg - hvis jeg prøver :p

Det tar nok ikke lange tida! :lol:

Dietta 15-05-12 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1348022)
Det tar nok ikke lange tida! :lol:

Kan ikke svare, plundrer med å klatre oppover veggen i retning av vinduet - det har gitter foran seg :confused::eek:

akas 15-05-12 16:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1347301)
Har følelsen av at det ikker er mange apotekansatte som bruker tragant når de baker kransekake ;) (eller, kanskje de ikke baker kransekake i det hele tatt :D)

:confused::confused: Jeg har nettopp skåldet mandler til kransekake som skal bakes om ei uke. Jeg har bakt flere kransekaker i mitt liv, men ALDRI hatt tragant i. Er det for å gjøre den seig? Jag har frosset ned ringene før bruk, og det har alltid fungert. Hjelp meg, dere flinke bakere! Hvorfor tragant? Og hvor mye? :_oppgitt:

Lillemy71 15-05-12 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1348036)
:confused::confused: Jeg har nettopp skåldet mandler til kransekake som skal bakes om ei uke. Jeg har bakt flere kransekaker i mitt liv, men ALDRI hatt tragant i. Er det for å gjøre den seig? Jag har frosset ned ringene før bruk, og det har alltid fungert. Hjelp meg, dere flinke bakere! Hvorfor tragant? Og hvor mye? :_oppgitt:

Se Gerd sin oppskrift her, 2ts til 300g mandler. Tragant er til for å gjøre/holde marsipan eller kransekake seig/fuktig ja :)

akas 15-05-12 17:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1348048)
Se Gerd sin oppskrift her, 2ts til 300g mandler. Tragant er til for å gjøre/holde marsipan eller kransekake seig/fuktig ja :)

Takk, Lillemy! :blomster: Og takk til Gerd for oppskrift. Jeg hadde tenkt å bake "vanlig" kransekake. Har dere tragant i den også? Jeg har mye mandler, så jeg tror jamen at jeg lager en porsjon lavkarbostenger også.

Dietta 15-05-12 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1348052)
Takk, Lillemy! :blomster: Og takk til Gerd for oppskrift. Jeg hadde tenkt å bake "vanlig" kransekake. Har dere tragant i den også? Jeg har mye mandler, så jeg tror jamen at jeg lager en porsjon lavkarbostenger også.

Jeg bruker tragant i "vanlig" også jeg :)

Kanskje 15-05-12 19:08

Noen som vet om det er en beløpsgrense for når man må betale toll for varer man bestiller i utlandet, og hvor mange prosent er tollen? Beløpet det er snakk om er 400 dollar

Kanutten 15-05-12 19:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1348080)
Noen som vet om det er en beløpsgrense for når man må betale toll for varer man bestiller i utlandet, og hvor mange prosent er tollen? Beløpet det er snakk om er 400 dollar

HER har du en netthandelkalkulator.

Zillah 15-05-12 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1348080)

Grensa for fri innførsel v forsendelse er på 200 norske kroner. Alt over det skal fortollast og reknast mva. Det finst ikkje ein fast tollsats, det kjem an på kva for vare det er snakk om. Enkelte varer er tollfrie. Tollvesenet har ein kalkulator på sine nettsider du kan bruke for å berekne kva du må betale (og anna nyttig info): http://www.toll.no/templates_TAD/Sub...epslanguage=no

Photobscura 15-05-12 20:16

Jeg vet man kan blokke ut skinnstøvletter, men er det også en mulighet for å ta dem inn, hos skomaker? Dette er så typisk, men jeg har kjøpt snørestøvletter til bunaden, og hadde det så innmari travelt at jeg bare trakk på meg støvlettene for å se om de passet i foten, og da jeg kom hjem nå og skulle snøre dem igjen, var de selvfølgelig for vide rundt de hersens fyrstikkanklene mine, dette skjer alltid! Går det å fikse ...? Det er jo ikke überkrise, men det hadde jo vært fint med litt ekstra støtte.

Anne 15-05-12 20:36

Ikke billig å sy inn tror jeg, Photo, men er det mye eller holder det med å kjøpe noen skinnsnorer å knyte rundt hele...om du skjønner?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.