![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det verste av alt, er at de driver med utstilling av de... Tror de er slitne av de, men hallo! Ta på bånd da! Er så lei. Vært sånn i flere år!
|
Takk for svar! Ps, "hallo" var ikke til deg, men til naboen ;)
|
Sitat:
SKriv ut reglement for hundehold og legg i postkassa deres om du ikke vil ta det face-to-face. |
Sitat:
Her har vi valgt å gjerde inn et område i hagen til hundene, men følger likevel med dem der slik at de ikke skal stå og bjeffe på folk som går forbi/sykler/løper. Selvsagt er det absolutt ikke akseptabelt at nabohunder løper inn i hagen til naboer og skremmer/ driter/pisser. |
Sitat:
|
Jeg sitter på jobb med intense menssmerter. Har tatt 3x ibux 200, men de ser ikke ut til å fungere. Hva annet kan jeg gjøre? Jeg klarer ikke jobbe, så om jeg ikke finner på noe er det tull å sitte her, men jeg gikk hjem pga disse smertene forrige mnd også og vil helst slippe det igjen! Dessuten klarer jeg ikke kjøre bil nå, så jeg kommer ingen vei uansett :o)
|
Oi. Har du tatt opp disse menssmertene med legen din? Høres ut som noe langt over normalen ...
Jeg lurer på; Hvilket av kjøpesentrene utenfor sentrum av Oslo er best, altså har bredt utvalg av klesbutikker, og ikke nødvendigvis fullstappa med folk tidlig på dagen midt i uka? Jeg trenger litt nye klær, men hater virkelig å shoppe ... Hadde vært kjekt med "alt" på ett sted, og minst mulig folk og trengsel. |
Sitat:
Sist mnd var jeg hjemme to dager etter jeg måtte gå hjem også før det slapp. Før hadde jeg disse smertene ved eggløsning, men nå etter jeg begynte med ED har de flyttet seg til mensen i stedet. Det eneste positive er at mensen kommer helt likt månedlig, noe som aldri har skjedd før. Det virker som det verste er over nå, men "bakfullfølelsen" og den hovne og ømme magen som alltid følger med sitter godt i. Fint at det er haugevis å gjøre på jobb da, og at vi allerede er underbemannet pga ferieavvikling. :rolleyes: Men nå kan jeg i verste fall kjøre hjem i lunsjen og jobbe hjemme fra, for da kan jeg ta pauser innimellom. |
Tusen takk for svar! Godt å høre at det ikke bare er jeg som overreagerer ;)
|
Sitat:
Har faktisk ikke vært på Strømmen etter utvidelsen, men det skal jo også være greit med alt du trenger og vel så det. Litt nærmere byen er jo Storo et greit alternativ. |
Trenger mest basicting, så typ H&M, Cubus, Lindex, den slags. Sandvika er jo i Bærum, men jeg visste ikke at det gikk gratisbuss dit. Er det ikke noen i selve Oslo som er OK?
|
Storo som sagt :)
CC vest Lambertseter har blitt fint etter oppussinga, men det tar kortere tid til Sandvika med tog enn til Lambert med bane. |
Storo, ja. Der har jeg forsåvidt vært, på Bogerud, tror jeg?! Der mener jeg også at det så og si var folketomt på formiddagen, hvilket er en stooor fordel. Men så spørs det jo nå som så mange har gått ut i ferie ...
|
Nei, det var visst Sandaker Senter, det.
|
Storo er hvertfall stille på tirsdagsformiddager. (Tirsdag er alltid den beste dagen å handle på om man vil unngå kø både på formiddag og ettermiddag)
Det er den vanlige barnevognmafiaen der, men det er det jo over alt. Men det har blitt ganske stort der oppe, så det er mye areal å spre folk på. bare ligg unna Jordbærpikene i 3 etg om man vil unngå barnevogner :D Tror ikke så mange har gått i ferie enda, utover skoleungdom og studenter. Virker ikke slik på jobben hvertfall. |
Både CC Vest og Stovner er greie kjøpesentre med lite folk på formiddagen. CC Vest har ikke Lindex, Stovner har ikke Cubus, og så er vel CC Vest generelt mer "posh" med tilhørende klientell. Storo har jeg ikke vært på ved formiddagstid, så veit ikke hvor mye folk som er der, men senteret er vel blitt bra etter utbyggingen regner jeg med. Stovner har i tillegg en veldig bra Sultan like ved t-baneinngangen.
|
Sitat:
|
Sitat:
Mine menssmerter forsvart omtrent på dagen etter jeg fikk satt i p-stav for 3 år siden. Nå er det på tide å bytte den, og de siste 2-3 mnd har jeg merket at jeg har begynt å få litt mens-smerter igjen. Vet om mange som bruker prevensjon mot menssmerter, kanskje noe å vurdere, om du ikke skal ha flere barn nå med det første? |
Ibuxen fungerte, det bare tok endel lenger tid enn vanlig :o Er levelig nå så lenge jeg ikke gjør brå bevegelser eller setter beinet hardt ned :rolleyes:
|
Ok, Storo eller Stovner it is! CC West har jeg også den litt posh-feelingen på.
|
Sitat:
|
Ok, notert! Ser de fleste kjøpesentre åpner ti, kanskje satse på å komme seg dit så tett opp på åpningstid som mulig. Tirsdag formiddag pleide å være min Ikea-dag, for øvrig. Helt til de begynte med de der ville tirsdagstilbudene sine ... Ødela alt! :rolleyes:
|
Noen som vet konkret hva man må forholde seg til for å unngå fordelsbeskatning ved firmatur til London fra fredag morgen til mandag kveld? Vet at det er snakk om to maks to netter overnatting uten akademisk opplegg, men vet også at det finnes grader av akademisk opplegg og skatt. Er det noen som vet??
|
Noen som har erfaring med å få t-skjorter med egne print? Ser det er mange plasser man kan bestille, men jeg trenger noen som kan levere god kvalitet raskt. Jeg vil også ha dame t-skjorte (fitted) og gjerne et utvalg av farger. Skal bare ha en eller to.
|
Sitat:
Bare pass på å ikke bestille for over 200 kr, ettersom de trykkes i, og sendes fra, Tyskland. Likevel har det ikke gått særlig mer enn en uke, pluss/minus, fra jeg har bestilt til den har ligget i postkassa. |
Takk Photo :)
|
Har fått smerter i hofta, sannsynligvis etter (for mye) jogging på asfalt (og her snakker vi ikke om lange og harde turer overhodet!!!) og skal inn på røtngen om et par uke for å se om det er noe synlig slitasje.
Kan det være brusken i hofteleddet som er nedslitt? Er det noe hold i disse kosttilskuddene som hevder de stopper bruskreduksjon og endatil stimulerer til økt bruskvekst? Eller er det penger rett ut av vinduet? Noen som har prøvd noen slike? Neida, jeg skal ikke begynne å ta noe som helst før etter at jeg har vært på røntgen. :) Jeg føler meg mer som 86 år enn 46 år for tiden gitt... |
Kan være så enkelt som en betennelse etter overbelastning. Jeg opplevde det samme i begynnelsen av min "joggekarriere" :p, en dyp, murrende smerte i hofta som ikke gikk over. Etter en del undersøkelser fikk jeg betennelsesdempende, fysio, en del øvelser og måtte legge på varmt og kaldt. Det gikk over og da jeg startet jogginga igjen, investerte jeg i nye sko og tok det roligere og fokuserte mye på teknikk. Det er ingen skam å gå som Ingrid Kristiansen sier. Har en kolleaga som nå opplever det samme, går rundt som ei 80 år gammal dame men hun er ikke mer enn 28. Hun har også fått betennelse etter overbelastning.
Jeg håper for din del at det ikke er noe verre enn det, ellers kan jeg ikke svare på om diverse kosttilskudd er godt for det du spør om. Selv har skepsisen min til kosttilskudd vokst og jeg tar ikke mer enn det som er absolutt nødvendig. |
Sitat:
|
Jeg hadde en slik smerte en periode, som noen ganger strålte nedover forsiden av låret. En liten sjekk hos manuellterapeut med utstrekking av sider og korsrygg løste problemet med en gang.
|
Hvordan får man snudd tankegang fra å gjøre ting for andre, til å gjøre ting for seg selv? Eksempel: Bruke tanntråd intensivt flere ganger daglig en uke før man skal til tannlegen, fordi man «glemmer» det resten av året (med resultat at tannkjøttet er superhovent og vondt når tannlegen begynner å røske i det :rolleyes:). Pynte seg i jobbmøte fordi det er hyggeligere for sjefen/kunden/de andre kollegaene, selv om man hadde følt seg bedre hver dag om man gjorde det fast. Unne seg en is fordi det er lenge til man skal til Fedonklinikken, og være livredd for hva ernæringsdama skal bli skuffet heller enn å hige etter vekttap for egen del…
Jeg mistenker at min autoritetsangst spiller sterkt inn her, men hvordan bli kvitt den? |
Sitat:
Skoene kan være gode, er ikke dermed sagt at de er riktige, men dersom man har dårlig teknikk og løper for mye/for langt til man har trent seg opp er det lett å få skader/betennelser/overbelastning. Ulendt terreng (og da snakker jeg ikke om hardpakkede grusstier som er nesten like ille som asfalt) er fint å trene opp styrken i beina. Man klarer kanskje ikke å løpe så fort, men gå på og få opp pulsen og trene seg opp er vel det viktigste. Og ikke slik som min skadde kollega holder på, der alt handler om hvor langt og hvor ofte hun klarer å jogge. For min del handler det om kvalitet over kvantitet. Lykke til Trilltrall, håper det ikke er alvorlig og leges fort så du kan fortsett med jogging :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Får ta en tur til legen etter sommerfeiren, da er røntgenbildene klare også. Til så lenge får jeg prøve å tøyle joggelysten som best jeg kan. :) |
Du kan jo prøve å gå rolige turer i mellom tiden, helst i terreng så lenge det ikke gjør vondt :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Husk bare å tøye skikkelig ut, spesielt sete og hofteleddsbøyer!! |
Genrelt sett, hvor fort bruker småttiser å komme seg etter omgangssyke? Fikk nettopp telefon fra barnehagen om at 4-åringen har kasta opp og vi skal ut og fly på lørdag :o Første gang han har vært syk med oppkast, så dette har vi ingen erfaring med.
|
Som regel varer det et døgn.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |