Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Supera 10-06-14 07:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1488144)
Så hvis ikke regnet kommer som spådd så arresterer dere bonden da?.... :cool:

Ikke vær tåpelig. Jeg snakket om at regnet kom som meldt.

Ninasju 10-06-14 09:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1488050)
Hva skjer med bloggen til LenaBeatrice?

Det lurer jeg også på?

vaskeklut 10-06-14 10:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ninasju (Innlegg 1488159)
Det lurer jeg også på?

det som skjer er at den er nede. hun eller webhotellet har klussa med noe i "kulissene". eller så har hun glemt å betale for domenet sitt.

Carisma 10-06-14 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1488161)
det som skjer er at den er nede. hun eller webhotellet har klussa med noe i "kulissene". eller så har hun glemt å betale for domenet sitt.

Ja, det er jo ganske innlysende. Men lurte på om noen vet om den er lagt ned, eller hacket, eller om det er noe på gang med henne? Hun er jo her inne i ny og ne, så kanskje hun kommer med info.

vaskeklut 10-06-14 10:17

om du lurer på det så spør om det da :) send henne en msg.

Carisma 10-06-14 10:24

Er det vanskeligere å bli brun når man kutter ned på fettet?
Jeg har aldri hatt lett for å bli brun, men de siste årene har jeg plutselig fått raskere og penere farge enn noengang før. Jeg har trodd det har vært fordi vi har vært i syden med jevne mellomrom. men i år blir jeg ikke brun! Jeg har fått en svak skygge av noe mer...grålig :rolleyes:
Ved nærmere ettertanke har de årene jeg ble lett brun sammenfalt med at jeg har levd LCHF. Kan det stemme, eller er det tilfeldig?

smgj 10-06-14 10:34

Jeg tror det stemmer. Jeg opplevde det samme. Og.... Huden danner d-vitamin av en av folat + "solbestrålt kolesterol" mener jeg å huske... Ergo trenger man frie fettsyrer (og nok folat) i blodet (som ikke må prioriteres andre steder) & sol for å få farge?

Ser at det også finnes noen undersøkelser som går på at fettceller kan bidra med melaninproduksjon selv...? Me alt blir jo spekulasjoner ut over det faktum at (nok) fett trengs for farge og d-vitaminproduksjon.

Carisma 10-06-14 10:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1488173)
(og nok folat)

Ah, jeg har folatmangel også :ja:

TrillTrall 10-06-14 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1488085)
Og jeg syns mange viser både lite forståelse for og forakt for tradisjoner. :rolleyes: jeg er oppvokst på en plass hvor sånt snakkes om (og huskes i årevis; det året hun hengte ut klestørk på pins-dagen!) og oppdratt til å vise respekt for høytider og helligdager. Dessuten bor vi i et område med endel eldre mennesker, så å anta at noen har sett det og mislikt det er ikke far fetched.
Men la meg omformulere da: henger dere ut klestørk på disse helligdager, eller har dere sett noen som har gjort det?

Vi har vært på hytta, men hadde jeg vært hjemme, hadde vasket tøy og hadde hatt klessnor ute så hadde jeg hengt ut vasken med den klestørken som var deler av denne pinsa ja!

Jeg må innrømme at jeg tenkte på deg da jeg tok et bilde av salongbordet på lørdagskvelden før vi gikk til sengs - vi var to voksne og bordet fløt over av rot. :) Vi gikk og la oss med lett hjerte, vi rydder jo før vi drar hjem igjen så det er pent og ryddig til vi kommer neste gang.

TrillTrall 10-06-14 22:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1488134)
Og rett tidspunkt er søndag morgen. Hvis de ikke gidder det, så er det deres tap. De kan stå opp ekstra tidlig fordi det er meldt masse regn på søndag i stedet for å spre møkk på lørdag ettermiddag og gjøre at alle i ca 1 km radius må lukke alle vinduer og dører og ikke kan oppholde seg utendørs i det fine været og i alle fall ikke spise utendørs i det fine været. På en lørdag!

Jeg klager ikke over møkklukt. Det er en del av det å bo på landet. Jeg klager over unødvendig møkklukt fordi bonden ikke tar hensyn nok til å vente til søndag morgen rett før det er meldt masse regn og ikke lørdag ettermiddag når det er en hel ettermiddag og kveld med strålende vær og man gjerne vil være ute.

Du verden. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å ha en slik holdning overfor bønder som det du har i denne tråden. Dersom det er hønse- eller grisegjødsel det er snakk om skjønner jeg at det lukter vondt, men jeg har problemer med å tro at bøndene gjødsler åkrene sine hver eneste finværslørdag hele sommeren.

Carisma 11-06-14 11:28

Finnes det noen oversikt over hvilke HM butikker som fører HM+?

smgj 11-06-14 12:01

Man ønsker dessuten ikke å spre like før større regnskyll... fordi næringen fra gjødsla da havner i vassdragene i stedet for i jorda. (Men det er ok at det regner ila 2-3 dager, eller å pløye det ned. Det siste kan man dog ikke gjøre om man gjødsler eng/gress fordi man da mister neste slått. http://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/k...ml#applisering )

vaskeklut 11-06-14 12:25

Vi kan kanskje stoppe denne bønder- og helligdager-diskusjonen nå? Siden dette ikke er en diskusjonstråd.

Vibeke-67 12-06-14 00:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1488235)
Vi kan kanskje stoppe denne bønder- og helligdager-diskusjonen nå? Siden dette ikke er en diskusjonstråd.

Mener du vi heller skal starte en egen tråd med den type viktige og meningsfulle diskusjoner for lavkarbofolk som ønsker å lette sin smerte fra sitt hjerte?
Ett sted må man jo gå lufte sine virkelig alvorlige og viktige bekymringer som tynger livet!

(Har i grunnen ikke opplevd maken til overfladiske diskusjoner som i deler av denne tråden, meget ego og navlebeskuende enkelte er, nesten fascinerende at det går an ;) men tror nesten det meste er kødd, eller en form for trolling)

Carisma 12-06-14 00:50

Kan man kjøpe gavekort på EN teaterbillett i 40-årsgave, eller bør det være minst to?

smgj 12-06-14 10:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1488283)
Kan man kjøpe gavekort på EN teaterbillett i 40-årsgave, eller bør det være minst to?

Om mottaker er i parforhold eller av den typen som aldri går noe sted alene, så synes jeg det bør være to... (Ellers gir du bort en skjult utgift?) Er vedkommende enslig og av typen som ikke har noe imot å gå alene så er det ok?

smgj 12-06-14 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1488228)
Finnes det noen oversikt over hvilke HM butikker som fører HM+?

Du kan bruke http://www.hm.com/no/store-locator og filtrere på dame og under der +size.

Carisma 12-06-14 10:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1488299)
Om mottaker er i parforhold eller av den typen som aldri går noe sted alene, så synes jeg det bør være to... (Ellers gir du bort en skjult utgift?) Er vedkommende enslig og av typen som ikke har noe imot å gå alene så er det ok?

Ja. Greia er at jeg ikke kjenner jubilanten så godt (Hun er kona til en god venn av meg, men vi har hatt veldig sporadisk kontakt de sister årene) De har barn og full timeplan, så jeg tenkte kanskje det kunne være en liten push til å komme seg ut og gjøre noe annet. Og de er en veninnegjeng som gjør ting innimellom, så hun kunne brukt det på slit å sluppet å betale selv. Forøvrig ikke redd for å gå på ting alene heller. Men jeg tror det blir vinsmaking i stedet.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1488300)
Du kan bruke http://www.hm.com/no/store-locator og filtrere på dame og under der +size.

Fikk det ikke til å fungere. Men det var på ipad, mulig det går på PC.

nellie 12-06-14 19:29

Kjøpe en liten gave til en mamma i barnehagen, som har tryna ned fra garasjetaket og fått et brudd i ryggen? Er det teit.? Hun er moren til en av bestevenninnene til min lille.
Kjøpte en liten ting til henne på butikken ista, men så begynte jeg å tvile. :o

langaard 12-06-14 19:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1488338)
Kjøpe en liten gave til en mamma i barnehagen, som har tryna ned fra garasjetaket og fått et brudd i ryggen? Er det teit.? Hun er moren til en av bestevenninnene til min lille.

Synes ikke det er teit, nei :)

Butterfly83 12-06-14 20:00

Syns det hørtes koselig ut jeg :)

Vibeke-67 12-06-14 20:03

Sitat:

Nei, det er jo bare veldig hyggelig, det!

Cyan 12-06-14 20:04

Sitat:

Selvsagt ikke. Det er aldri teit å vise omtanke for andre :) Snu om på det, hvis det hadde vært deg som var skadd og fikk en liten gave av henne, hadde du tenkt at hun var teit eller syntes det var hyggelig gjort? ;)

Bønna200 12-06-14 20:55

Sitat:

Bare koselig det, vel. :)

nellie 12-06-14 21:20

Jeg hadde blitt veldig glad for omtanke ihvertfall. Gir det til henne da.

Dagens andre: er det greit med fuchsiafarget kjole i bryllup?

vaskeklut 12-06-14 21:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1488347)
Jeg hadde blitt veldig glad for omtanke ihvertfall. Gir det til henne da.

Dagens andre: er det greit med fuchsiafarget kjole i bryllup?

Ja, det er det!

nellie 12-06-14 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1488348)
Ja, det er det!

Blir ikke litt sånn "Hællæææææææ! Se på meg!" liksom?:p

TrillTrall 12-06-14 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1488347)
JDagens andre: er det greit med fuchsiafarget kjole i bryllup?

Med mindre den er så kort at trusekanten synes og så utringet at puppene truer med å falle ut så ser jeg ikke problemet. :)

nellie 12-06-14 21:47

Neeeei, den er lang. Ingen utrigning.

TrillTrall 12-06-14 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1488354)
Neeeei, den er lang. Ingen utrigning.

Null problem. :) Fuksia betyr vel at den er ganske rosa? For om en kvinne stiller i rød kjole i et bryllup betydde det før i tiden at hun hadde vært i seng med brudgommen. ;)

vaskeklut 12-06-14 21:51

Ikkeno problem når den er lang, nellie! Men nå kommer vel bryllupskomitéen her inne og refser meg og sier du må kjøpe ny fordi det ikke er tradisjonelt nok.

nellie 12-06-14 22:20

Fuchsia er vel en slags mørk rosa, ja.

Litt sånn.

TrillTrall 13-06-14 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1488359)
Fuchsia er vel en slags mørk rosa, ja.

Litt sånn.

Du blir helt sikkert nydelig! :)

Marella77 16-06-14 18:22

Noen som har tatovert Øyenbryn? Tenker å gjøre det...

Carisma 16-06-14 21:03

Noen som har forsøkt eller praktiserer oil pulling/oljetrekking?

mereo 17-06-14 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1488543)

Har ei venninne som har gjort det :)

Photobscura 17-06-14 09:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1488556)
Noen som har forsøkt eller praktiserer oil pulling/oljetrekking?

Har aldri prøvd det selv, eller hatt behovet for det, men kjenner til ei som endelig fikk knekt en soppinfeksjon i munnen med å skylle daglig med sesamolje i en tid. Det er visstnok særs desinfiserende, samtidig som det åpner opp cellemembraner og tar med seg bakterier som følger med oljen man spytter ut, om jeg husker riktig.

smgj 17-06-14 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1488543)

Og jeg må bare få lov til å si at det er et veldig fåtall som kler det/hvor det blir pent... Synes jeg da.

annex 17-06-14 12:54

Noen råd for et (antatt) halebein som en uke etter fall verker som bare f ?
Har ringt legevakta, og de sa på telefon at smertene gjerne tiltar etter en ukes tid.
Men kan jeg ha skadet noe annet i hofte / bekkenpartiet, hele rumpa verker.
I dag kom jeg knapt opp av senga.
Spurte i tlf til legevakta om det burde tas et røntgen, men fikk til svar at undersøkelsen de gjør, er å stikke en finger inn i anus og kjenne om halebeinet sitter løst, og at de ikke kom til å gjøre noe med det uansett.

Carisma 17-06-14 12:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1488598)
Og jeg må bare få lov til å si at det er et veldig fåtall som kler det/hvor det blir pent... Synes jeg da.

Enig

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.