![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Ser det for meg Dietta!
:lol::lol: |
Hva koster slike stevia dråper, og hvilken smak bare MÅ man ha? Tenker på noe å ha i kaffe, kakao, eggemelk.
|
Sitat:
Stevia vanilla creme Stevia english toffee Stevia Hazelnut Stevia dark chocolate |
Jeg tror sambo er blitt matforgiftet. Han ble syk i går ettermiddag et par timer etter at han hadde spist pølser og potetmos i en kantine. Han kom hjem med feber og fullstedig utslitt. Konstant diare i natt og har faktisk måtte ligge med stikklaken. Han er fremdeles syk, så jeg lurer bare; hvor lenge varer dette før jeg må ta kontakt med lege? Han har mer eller mindre sovet i ett døgn. Han som stort sett klarer seg med 5-6 timer pr natt.
|
Sitat:
Det kan jo faktisk være andre enn han som har blitt syke også, så det kan være fint å fått gitt beskjed til helsevesente uansett! God bedring til sambo! |
Sitat:
|
Sitat:
Disse dråpene er altså både søte, og med smak, så man bruker ikke annen søting i tillegg? |
Sitat:
|
Jeg har lastet ned noen sanger på utorrent. MEN det som skjer nå er at disse lagres som torrentfiler, og kan dermed ikke spilles av på min noe gamle MP3 spiller. Vet heller ikke om de kan brennes på lyd cd da de er i et annet format en vanlig.
Frostwire og Limewire har de siste årene bare vært noe tull, med ødelagde filer, og at de ikke finner sangene jeg søker etter. Funket kjempebra på midten av 2000 tallet. Hva kan jeg laste ned med nå, har ikke fått fornyet musikken min på aldri så lenge. Og ble skuffet nå når de nye sangene mine ble lagret som torrent filer, og ikke kan spilles eller brennes. Noen som kan komme med råd? |
har du åpnet selve torrenten og lastet den ned, eller bare torrent fila som programmet trenger for å laste ned filene? (i have no idea if this even made remotely sense..)
|
Sitat:
|
åpne fila i utorrent og se hva som skjer?
|
om jeg ikke husker helt feil så er det vel ikke lov å tipse om ulovlig fildelingsmetoder etc på forumet..?
|
Hvor kan man spørre da?:confused: prøvde å google, men det er jo håpløst å finne ut av dette. :( Nye ting hele tiden. Men da håper jeg noen kan sende meg tips på pm, for jeg har lyst på ny musikk. (Og har ikke sånn moderne telefon som man kan lagre musikk på) så da må det bli på gamlemetoden - CD plater og sånn MP3 greie.
|
man kan få kjøpt mp3-filer, helt lovlig.
|
Mener du spotify? Jeg har gratis versjonen, men der kan man ikke ta sangene ut av dataen, bare høre på selve pc. Nå for tiden er det så masse Ifone og Ipadde og Itune som man spiller musikk på, og jeg går aldeles i surr. Har iallefall fremdeles mobiltelefon med knapper på, takk og lov for det hehe. Og for å få sanger inn på den må jeg kjøpe fra internett via mobilen, dette blir dyrt i lengden, sikkert 15 kr pr sang. For jeg greier ikke legge over med den kabelen fra pc ... Men vil gjerne ha sanger på CD plater som jeg kan høre i bilen, og på den lille MP3 spilleren, som er hendig å ha med f.eks på fly hvor man ikke får ha tlf på.
Hva koster sånne filer å kjøpe da? |
Du kan rippe dei cdane du har til mp3/mp4-filer eller liknande filformat å ha på ein liten spelar, det har eg gjort med fleire tusen songar på ipoden min. Eg har også telefon med knappar på, så du er ikkje åleine! ;)
|
Sitat:
Sitat:
|
supera: jeg ordla meg litt dårlig. jeg mente fildeling av type ulovlig nedlasting av musikk etc. jeg vet at ikke all fildeling er ulovlig.
kanskje: jeg har aldri brukt tjenesten selv, da jeg bruker wimp, spotify og mannens tusen millioner cd-er, men har sett at cdon.com har brukt å selge i hvert fall. :) |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvorfor går jeg i 12-timers koma hver gang jeg spiser sukker?? Skulle jo bare ha en middagslur, jeg.. Så har jeg tydeligvis gått i søvne og surra noe forferdelig, og har null minne av å ha skrudd av noen av mine 3(!) vekkeklokker. Og drømt om Justin Bieber..... :eek:
|
Vil peanuttmel i bakst (kake) gi like tørr følelse/smak som kokosmel :confused:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
hvordan får jeg bort blåbærsøl på lys og gammel finduk? er det i hele tatt mulig? den har flere farger.
|
Sitat:
Dynk flekken i vanlig salmiakk, ta deretter å drypp på vannstoff (hydrogenperoksid 3% - fås på apotek) og la det ligge en stund og vask duken. Duken bør være ren før du prøver dette. Du bør selvfølgelig sjekke at det ikke tar fargen en lite synlig plass, som f.eks i kanten ved falden. Venninna mi sverger til Vanish flekkfjerner på tilsvarende flekker (jeg har aldri prøvd selv), men den bør nok også testes for å være sikker på at fargen ikke forsvinner. Noen ganger må man også fjerne slike flekker i flere omganger. Lykke til ,håper du blir kvitt flekken. |
Bærflekker generelt:
Bruk syre. Bløtlegg først i lunka vann, deretter burker du eddik eller sitronsyre (eller begge deler) på flekken og skyller gjennom flere ganger. Dette vil som regel klare å bleke flekken mye. Bruk deretter en flekkfjerner med enzymer før vanlig vask. (Enzymer fungerer rimelig bra på fruktflekker + rødvin.) IKKE bruk for varmt vann til å begynne med eller vanlige vaskemidler - dette kan fiksere flekken. Gjelder spesielt for "organiske" flekker som bærsøl, blod etc. Jeg hadde prøvd dette først og om ikke det var nok så hadde jeg forsøkt hydrogenperoksyden.... Salmiakk er nok best for fete flekker (stearin og olje etc). Selv bruker jeg lunka vann + zalo på sånt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |