Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 07-05-12 19:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1344207)
Joooda. Alle basseluskene kan klokka.:D:D:D

:ja: Til og med sommertida! :eek:

Kanutten 07-05-12 19:18

Nå har jeg aldri hatt sansen for verken blomkålris eller blomkålsmos... Det smaker for mye....blomkål. :o

MEN jeg tenkte at jeg skulle prøve lage blomkålris for så å steke den heftig på panna i olje, tilsette sammenvispet egg og annet snadder for å få litt mer
asiatisk look og smak!

Testing testing i løpet av uka. :ja:

vimsen85 07-05-12 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1344034)
Takk, Senka. :) Det blir nok hotell, ja. :)

Det finnes jo billigere hoteller enn 1000,- natta også. Jeg vet mamma bruker å bo på ett når hun er her på jobb som koster 600,- Klarer ikke huske hva det heter da.. Men det er helt greit :)

Bønna200 07-05-12 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1344331)
Det finnes jo billigere hoteller enn 1000,- natta også. Jeg vet mamma bruker å bo på ett når hun er her på jobb som koster 600,- Klarer ikke huske hva det heter da.. Men det er helt greit :)

Det eneste som var ledig var i Horten, altså en halv time fra Torp. Det kom på 845. :) Ikke fullt tusenlappen, men ikke så fryktelig langt unna.
Det billigste jeg fant ledig i Bergen sentrum på nettopp denne dagen kom på 1600 for en natt.
Hotell i Norge er DYRT! :eek:

vaskeklut 07-05-12 20:26

kan man ha med neglelakkfjerner i innsjekka bagasje når man flyr? og hvor spiser man i oslo? ikke asiatisk.

Zillah 07-05-12 20:37

Fins det blant oss på forumet - eller kjenner du ein (tidlegare) bibliotekarstudent som har ei brukt (norsk, så klart) DDK5 til salgs? PM meg om du kan hjelpe ein fattig stakkar som treng arbeidsverktøy.

Bønna200 07-05-12 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1344360)
kan man ha med neglelakkfjerner i innsjekka bagasje når man flyr? og hvor spiser man i oslo? ikke asiatisk.

Du kan ha med neglelakkfjerner så lenge flasken ikke er på en dl. Også må den jo i den berømte, blanke posen...
Liker du indisk? Det er vel egentlig asiatisk, men jeg slenger det med: Indian house ved Jernbanetorget har fantastisk god mat som ikke er spesielt dyrt. :)

Kitt 07-05-12 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1344371)
Fins det blant oss på forumet - eller kjenner du ein (tidlegare) bibliotekarstudent som har ei brukt (norsk, så klart) DDK5 til salgs? PM meg om du kan hjelpe ein fattig stakkar som treng arbeidsverktøy.

Send en pm til Licota, du! ;)

Kitt 07-05-12 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1344360)

Big horn Steakhouse har vel avdelinger både på Majorstua og på Aker brygge! Mye god kjøtt mat med valgfritt tilbehør er det vi liker når vi skal spise ut!
De har nemlig en super avdeling her i Asker også!:)

Bønna200 07-05-12 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1344387)
Big horn Steakhouse har vel avdelinger både på Majorstua og på Aker brygge! Mye god kjøtt mat med valgfritt tilbehør er det vi liker når vi skal spise ut!
De har nemlig en super avdeling her i Asker også!:)

Jeg har ALDRI vært på Big Horn. :eek: Men nå skal det sies at vi er ute og spiser sånn ca en gang i året... Men jeg synes det ser ut som om prisene på Big Horn er litt høye?
Jeg betaler ALDRI mer enn 150-200 når jeg skal ut...

Rin 07-05-12 21:02

Jeg synes Big Horn har tapt seg veeeldig. Bedre biff/kjøtt på Friday's, ca samme prisklasse, og de er alltid overmåte hjelpsomme med tilpasset grønnsakstilbehør. Ellers sliter jeg med å komme på noe sted å spise noe ikke-asiatisk. :cool:

Okie 07-05-12 21:03

Skal snart til usa... og lurer på om jeg får med meg sukrin og fiberhusk i bagasjen eller om det er like lett å ordne det når jeg kommer frem?

Håper jeg får ok mat på flyet. Har fått ordnet null gluten og laktoseredusert.. Får jeg ha med eget mat tru?

Kanskje 07-05-12 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1344323)
Nå har jeg aldri hatt sansen for verken blomkålris eller blomkålsmos... Det smaker for mye....blomkål. :o

MEN jeg tenkte at jeg skulle prøve lage blomkålris for så å steke den heftig på panna i olje, tilsette sammenvispet egg og annet snadder for å få litt mer
asiatisk look og smak!

Testing testing i løpet av uka. :ja:

Bruker karri krydder på blomkålrisen, da tar man knekken på blomkålsmaken :)

Bønna200 07-05-12 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1344398)
Skal snart til usa... og lurer på om jeg får med meg sukrin og fiberhusk i bagasjen eller om det er like lett å ordne det når jeg kommer frem?

Håper jeg får ok mat på flyet. Har fått ordnet null gluten og laktoseredusert.. Får jeg ha med eget mat tru?

Når det gjelder egen mat på flyet, så varierer det fra selskap til selskap. Ring og hør. :)

Kanskje 07-05-12 21:10

Tips til billig overnattingssted i Kristiansand / nærheten av kristiansand? I høysesongen. Gjelder bryllup, og dyrehavebesøk :) Regner med hotell tar tabbe på feriepengene.

Kanskje 07-05-12 21:12

Vurderer å prøve å lage meg fløtegratinerte jordskokker i morgen, med et eller annet kjøtt til. Noen som har prøvd seg på jordskokk og har tips å komme med når det gjelder tilberedning? og har de mye karber?

Okie 07-05-12 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1344403)
Når det gjelder egen mat på flyet, så varierer det fra selskap til selskap. Ring og hør. :)

Gjorde det. Fikk klarsignal men er gjennom sikkerhetskontrollen jeg lurer på...

Sanney 07-05-12 21:23

mat går greit så lenge det ikke er flytende. hatt med sandwicher gjennom kontrollen mange ganger

Bønna200 07-05-12 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1344409)

Bare det ikke er flytende går det bra. :) (Jeg har hvert fall aldri hatt noen problemer.) Men husk på at du ikke har lov til å ha med deg alle matvarer inn i ett annet land.

Lillemy71 07-05-12 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1344409)

Kommer ann på hva det er du vil ha med det. Dette står i reglene:

Sitat:

Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelè, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser, lighter og gjenstander med lignende konsistenser. Lista er ikke komplett. Er du usikker, ta kontakt med Luftfartstilsynet
Jeg ikke fått igjennom leverpostei og makrell i tomat, men har hatt med meg eggerøre/omelett med tomater og avocado. Ferdigsmurte brødskiver, muffins, atkins, grønnsaker/frukt m.m. går også fint men altså ikke dersom det er noe som regnes som "smørbart". Litt forskjell på hvem som er i security også da, noen ganger er alt greit og andre ganger kverulerer de på absolutt alt :D

Okie 07-05-12 21:29

takk for svar dere. Jeg tenkte på "rundstykker" laget av frø med pålegg fra hotellet :-) Satser på at det går..

LaLa77 07-05-12 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1344405)
Vurderer å prøve å lage meg fløtegratinerte jordskokker i morgen, med et eller annet kjøtt til. Noen som har prøvd seg på jordskokk og har tips å komme med når det gjelder tilberedning? og har de mye karber?

Vi har spist det en god del, også fløtegratinerte. Det kan lett bli en litt søtlig smak, så salt, pepper, løk og mye hvitløk er nødvendig for å få en god smak :)
Husker ikke næring, tror de hat rundt 15 g karb pr 100 g, men at en god del av de er insulin og ikke stivelse, så de ender opp på mellom 3 og 4 g. Det er flere tråder om det her inne så bruk søk funksjonen..... :)

Kanskje 07-05-12 22:01

takk Lala77 :-) mente at det var noe med de karbene ja, at ikke alle ble regnet med.

Photobscura 07-05-12 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1344417)
Vi har spist det en god del, også fløtegratinerte. Det kan lett bli en litt søtlig smak, så salt, pepper, løk og mye hvitløk er nødvendig for å få en god smak :)
Husker ikke næring, tror de hat rundt 15 g karb pr 100 g, men at en god del av de er insulin og ikke stivelse, så de ender opp på mellom 3 og 4 g. Det er flere tråder om det her inne så bruk søk funksjonen..... :)

Inulin! Ikke insulin. ;)

LaLa77 07-05-12 22:28

Stavekontroll på iPhone er noe dritt :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.