![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Enig med Trulte67 og Ignite.
JEG synes ikke det uttrykket gjør noe, men i jobbsammenheng, nei. Og jeg jobber i barnehage så vi er vant til litt av hvert. ;) |
Sitat:
Kan forstå at noen har reagert på det, spesielt i jobb sammenheng:D Ikke ta deg nær av det men ta det til etterretning og pass språket neste gang. ;) |
Noen som vet hvor man kan få kjøpt en liten mat-termos? Har bare sett store på 1 ltr, men ønsker en som rommer ca 5 dl (til suppe og smothie)
Eventuelt en nettbutikk? |
Noen som kan forklare hvorfor jeg har diare flere ganger hver dag når jeg spiser ketolyse, men er helt fin når jeg spiser høykarbo? Har vært sånn siden 14. april, og regner med at det ikke er 'ketose-diare' i over to mnd :confused:
|
hos meg varte det ca 2,5mnd, ikke av bare ketose men av lavkarbo generelt. Det gikk deretter over til å blir for fast for så å stabilisere seg. *herlig oppdatering*
|
Sitat:
|
Opplevde det samme som Ferskenbeinet. Det tar litt tid når kroppen er vant til å få ''hjelp'' av fiber i maten.
Du kan jo i en overgang prøve med litt fiberhusk (psylliumsfrøskall). Det får du kjøpt på apotek, helsekost og noen velassorterte butikker, typ Ica o.l. Det er et naturlig og effektvt tarmregulerende middel :). |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg vil gjerne vite hva "normal" mage er. Det er alltid forskjellig det som kommer ut men når jeg har spist høykarbo så er det som regel steinhardt og det skal det ikke være. |
Sitat:
|
Flippy, spiser du mye søtningsmidler? kanskje du reagerer veldig sterkt på det?
|
Eller Ifa pastiller?
|
Sitat:
|
Jeg kjoper vanligvis BHer med spile under og det er det. Siden jeg er relativt formfull overst (C-cup) har jeg ikke sett hensikten med disse vatterte sakene eller BHer med alskens funksjoner. Dessuten er jeg litt sjenert og kunne aldri spurt personalet om hjelp til a plukke ut en BH.
Jeg er na blitt 44 ar og selv om jeg synes jeg har fine pupper enna sa kunne jeg godt tenke meg et lite loft. Ser at disse balkong-BHene (hvis det er det som er den rette benevnelsen) ser bra ut pa en del jenter som har mye mer slappe pupper enn jeg. Sa sporsmalet er, hva slags BH er best for a lofte litt? Jeg er en 85C. Hanne |
Sitat:
For det andre. EVERYDAY GODESS er den beste løfteBHen jeg har hatt noensinne. De har dem påTriumph ;) |
Sitat:
Den så ca sånn ut: http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0...AAAAAKUjtw.jpg |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.gsport.no/Produkt/716164(...rmoskopp-sort/ Finnes i flere farger. Så de hadde en type på Jernia også, litt annerledes design og med vanlig termostut (trykk ned toppen og hell, mindre praktisk om den ligger i sekken kanskje i og med at det ikke var noen topp utenpå trykketoppen på den). |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Hei igjen
OK, kanskje jeg far bite sjenansen i meg og be om hjelp. Synes de damene som star i undertoysbutikker ser sa viktige ut, og hardhendte...;) Den fra H&M var jo helt nydelig, skal se etter en slik. Takk for hjelpen. Hanne |
Sitat:
Jeg ble selv målt på Lingerie Lounge på Steen og Strøm for et par år siden. Jeg, slasken, følte meg litt mistilpasset sammen med de fine damene i typ chanel-drakter og perlekjeder, men jeg ble gledelig overrasket, for de var de søteste i verden, målte og styrte, og tok hensyn til budsjettet mitt, sjekket at ting satt bra etc. Og så trøstet de meg da jeg begynte å gråte fordi jeg ble så glad over at jeg hadde gått ned fra 100D til 85C ...! :) LaLina på St. Hanshaugen er også veldig søte har jeg hørt. Husk på at de som jobber der som regel har pupper selv, og vet at dette er en privat og følsom ting. Det er sikkert greit å si at du er sjenert, men om du klarer å legge det til side så har du sjansen til å få unik hjelp. Det er ikke alle som egentlig vet bh-størrelsen sin heller, og får en positiv overraskelse over hva en bh i riktg størrelse faktisk kan gjøre med hylleseksjonen :D. |
Sitat:
Jeg fikk nettopp målt meg på Debenhams i London og fikk meg en aldri så liten overraskelese på hvilken størrelse jeg er. Har fått bekreftet det her hjemme også og med riktig bh sitter puppene høyere enn noen gang før. Dessuten ser det ut som om jeg virkelig har pupper og ikke bare mage, så nå strutter jeg rundt med skikkelig kløft for første gang i mitt liv :D Synes også det var litt flaut å bli målt og få puppene håndtert av en vilt fremmed, men de er så utrolig profesjonelle (ihvertfall de aller fleste plasser) at det gjorde ikke så mye. Dessuten er resultatet så bra at det var verdt å få gjort det :p |
Eg handlar bh på postordre, eg. Det skulle ein vel tru er eit sjansespel utan like, men eg har blitt 1000 gongar meire nøgd med kvalitet og passform med BHar frå Miss Mary enn noko eg har funne i butikken. Og det at dei har svært mange storleikar er jo unekteleg eit pluss, utvalget i vanlege butikkar stoppar før det passar meg...
|
Ok. Nye støveletter. En hel dag på jobb. Blemmer og gnagsår overalt på beina.
Tips og triks til kunne kle på seg ett par sko igjen? |
Sitat:
|
Sitat:
Men prøv også å ligge med beina litt høyere enn vanlig i natt, for sår på beina kan være svært vonde, og hvis du får drenert beina godt kan dette lette på smertene. Men bare så det er sagt: Jeg har gått i samme fella (nye støvletter + lang dag), og det er ingen skam i det! Hva gjør vi vel ikke for fabelaktige sko :D ;):cool: |
et annet tips for ikke å få gnagsår er å ha tynne nylonstrømper under de vanlige bommuls strømpene!
|
Dette er muligens et spørsmål med en latterlig åpenbar og logisk løsnng, men jeg spør likevel; Hva er den enkleste måten å overføre filer jeg skal spare på fra den gamle til den nye pc-en min? Er det så enkelt som en dobbel usb-kabel, en ethernetkabel, kanskje, eller er det lettere å gjøre det over nettverket? Det er snakk om i hvert fall hundre gig med bilder, musikk og diverse annet småplukk.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har ikke fått den nye ennå, da. Men tp-kabel er jo det samme som ethernet-kabel, er det ikke? |
Kan nok ikke hjelpe Photo, men grattis med ny laptop. :heia: Nesten som Julaften å få en ny en. :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Men husk Photo, at den må være krysset, som 157cm skriver (de har ofte røde plugger), hvis du skal bruke den rett fra en maskin til en annen uten en hub/switch/router imellom. Ved bruk av en av de nevnte boksene bruker du en vanlig kabel. :) Kos deg i kveld, og gratulerer med navnedag :ja: |
Sitat:
Og takk takk :D |
Sitat:
Eller så kan du bruke en ekstern harddisk (Sikkert en nerdevenn som låner bort). |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |