![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre... Skal reise til Bergen fra Sandefjord onsdag morgen. Vi bor i Drøbak og akkurat den dagen er selvfølgelig Oslofjordtunellen stengt. :rolleyes: Det betyr at vi må dra hjemmefra før fem om morgnen. Også betyr det to timers kjøretur. Så derfor lurer vi på om vi skal kjøre kveldn før og bo den natten på hotell. Da behøver vi ikke dra før 6.30 og det blir kun 30 minutters kjøretur. Hele poenget med turen er at vi skal på Seinfeld på kvelden og med min skralle helse så lurer jeg på hvor opplagt jeg er til det når jeg begynner dagen så tidlig. :o
Men hotellet er jo en tusenlapp, liksom. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? |
Betalt den tusenlappen og fått en hyggelig tur uten å være utslitt! :D
|
Sitat:
|
Bastøferga Moss-Horten er heller ikke noe alternativ?
|
Det mest fornuftige er nok å dra kvelden før, ja. :ja:
Det tar like lang tid med fergen, Carisma. Det eneste vi sparer på den er milene... Men takk for forslag. :) |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Stemmer det at det er greit å spise alt av meieirprodukter uavhengig av dato så lenge de smaker bra? Merker fløte smaker helt greit til langt over datoen.. Jeg pleier å drikke den til den klumper seg så mye at jeg ikke greier å riste klumpene ut lenger, og bruke resten til matlaging, klumper og alt, hvis den ikke smaker surt.
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja ville betale hotellet,du er ikke så frisk,og DU er viktigst kjære Bønna:):) |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Nei, fløte og melk er jeg rask med å kaste hvis det endrer lukt. Er jeg usikker, heller jeg litt i vasken, og ser om det er klumper også. Er veldig redd for å bli dårlig, siden jeg i utgangspunktet ikke tåler disse varene så bra. Rømme og youghurt smaker jeg på. men bruker det aldri om det er mange dager over datoen, maks en uke.
Kjøtt er jeg enda mer redd for, og kaster det som lukter dårlig. Ser at kjøtt som ligger i slike grønne pakker fra Kiwi, ikke alltid er like godt etter et år i frysen. synes nok til tider jeg kaster mye mat ja :-/ Men er veldig redd for å bli dårlig. Og så har jeg en bestemor som spiser ALT som ikke går av seg selv .... så jeg er blit litt sånn anti .... |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Tror nok immunforsvaret tåler litt mer hvis det er vant til å få en liten støyt med jevne mellomrom, blir jo litt sånn ond sirkel hvis man er superhygienisk med mat og rengjøring. Er ikke så nøye når jeg kun lager mat til meg selv, men det er vel mest for at jeg er for lat til å skrubbe rein grønnsaker osv. og for gnien til å kaste og kjøpe nytt, ikke for at jeg tenker så mye på immunforsvaret.. :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er jo faktisk ikke slik at mat helt automagisk blir dårlig når klokka slår 00:00 på utløpsdatoen.....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det var nå sånn de gjorde det der da. Og som sagt... det ble friske folk av det (sånn bortsett fra t2d da - som sikkert kom av alt sukkeret som man brukte i konserveringen... :p ). |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55. |