![]() |
Sv: Den store felles ED-tråden
Jeg har av praktiske årsaker alltid erstattet middagen , da det er et viktig samlingspunkt for oss i familien:)
Vi har sjeldent tid til helgefrokoster sammen, da jeg jobber helger og ungene er annenhver helg hos sin far, så når vi førts har sjangs da har jeg gjerne skjært opp litt bogskinke, rørt sammen egg,vann og krydder og laget salat til. Dette sier dr Hetland er helt fin mat på dietten, en og annen gang, det ødelegger ikke og man får et fint måltid med familien:) |
Da har jeg hatt familiebesøk, skeiet litt ut med lavkarbo kake.....men, min søte nevø på 15 kom......så utrolig kult du har slanket deg tante:D
|
Så hyggelig, tassa69:D
streber: man kan jo spise ED-middag sammen med ungene også, men det er sjelden det passer med middagstidene her hjemme. Ungene er ofte på et eller annet etter skoletid, og jeg må spise med 3 timers mellomrom. Men etterhvert vil jo dette gå seg til, så jeg stresser ikke med det. Jeg tenkte mer på om jeg kunne bytte ut et annet måltid fordi jeg synes ED-middagene er så gode, mens jeg ikke er fullt så glad i enkelte andre varme måltider:) |
Jeg har vært syk i nesten 2 uker, har hatt masse feber så jegg måtte slutte med ED.
Men nå er jeg på bedringens vei og satser på å begynne med ny frisk i morgen. Dumt å få avbrudd så tidlig i dietten, |
Så kjipt at du ble syk akkurat nå (eller i det heele tatt, forsåvidt), men så bra at du er motivert for å begynne på nytt igjen nå når du holder på å friskne til :)
Stå på, dette klarer du:) |
Sitat:
|
Hei alle sammen!
Jeg fikk startboksen med eurodiettprodukter i dag! Er kraftig overvektig og har diabetes type 2. Har testet både Ketolyse og Hexeberg uten resultat, og skal prøve dette nå for å se om jeg klarer å få kroppen i gang på å skjønne at den skal ned i vekt. Men så kikker jeg igjennom kassen jeg har fått og skjønner vel ikke stort. Bland annet har jeg fått to poser med bare pasta. Hmmm.... Er ikke det litt trått da? Å spise pasta aleina? Så også i heftet som var med, at man kunne ete pastaen med laks..... Så har jeg lest litt rundt anng ED, og ser at folk eter bland annet ost eller skinke innimellom. Noen skriver også at de tar ett egg i ny og ned Er det noe jeg har missforstått? Trodde man skulle ete 1 produkt til hvert måltid, samt grønnsaker fra liste en eller to. Kjenner jeg er litt forvirret... Tenkte jeg skulle begynne på dette i morgen, men ser at jeg kanskje må vente til over helgen eller noe, så jeg virkelig får satt meg inn i dette her. |
Sitat:
|
Kozemor: Jeg pleier å kutte opp grønnsaker (Squash, grønn paprika, blomkål og brokkoli samt litt tomat, løk, rød paprika og hvitløk), ha i litt olje og masse krydder og steke dette i noen minutter i stekepanna. Blander i den ferdigkokte pastaen og storkoser meg:D Det er knallgodt!!
Lager så mye grønnsaker at jeg har til to måltider. I tillegg spiser jeg rå hodekål til et måltid og sukkererter til et annet. Kun til kjeksene at jeg ikke spiser grønnsaker. Er ikke så vanskelig som det kan virke som, du kommer fort inn i det :) Lykke til! |
Takk for svar folkens!!!
Kanskje jeg skal begynne i morgen likevel da :D Hva er kjappest og lage og ete til frokost? Er ikke frokost menneske og har en rimelig hektisk morgning her da jeg alltid venter med å stå opp før jeg måååååå, og har to unger som må ut dørene også.... Ser noen bruker puddingene som smoothie... hvordan gjør dere det? |
Pudding som smoothie?? ikke hørt om, men sjokolade forkostblandingen går kjapt:-)...1 min??? Pannekake og relativt kjapt:-)
|
Kakaoen er vel også kjapp, for de som liker den... Jeg pleier stort sett å spise pannekake med kanel til frokost - kjempegodt. Jeg har det sjelden travelt om morgenen, men om jeg er i dårlig form blir det gjerne en bar og en pose sukkererter til frokost. Enkere kan det vel neppe gjøres :)
|
Heisann, ville bare titte innom :)
Kjenner at jeg savner "suksessen" jeg opplevde med ED. Gikk ned 12 kg, og har nå gått opp 3 igjen, men holder meg heldigvis stabil der. Går på lavkarbo nå, men merker jo at det er oppi hodet det ligger..... er ikke alltid så lett å følge lavkarbo 100 % synes jeg. Enklere med ED hvor det er SÅ stramt regime at man ikke "kan" skeie ut. Målet nå er å holde meg stabil på den vekta jeg har nå til vi nærmer oss sommeren igjen. Da tenker jeg å hive meg på en runde til med ED. Sakte men sikkert skal jeg klare min idealvekt. Lykke til alle dere på ED! Hold ut, resultatene kommer med jevne mellomrom! En uke uten nedgang, en uke med. To uker uten nedgang, en uke med ekstreeem nedgang, hehe :) Ja, savner de gode ukene hvor jeg kunne gå på vekta HVER dag og se flere hundre gram ned PR DAG!! |
Kjenner følelsen:ja:
|
Da har jeg vært hos legen og jeg har passert 10 kg og har gått inn 15 cm rundt magen og 12 rundt låret.ER glad
|
Sitat:
|
:heia:
|
Sitat:
Jeg skulle egentlig til min kursleder tirsdag til uka, men den ble utsatt én uke ettersom hun skulle bort. Så jeg må derfor vente enda lengre før jeg får vite diverse resultater og oppdatert tickeren min:rolleyes: Uansett begynner jeg på Fase 2 i morgen, og har etter avtale med kursleder bestemt meg for å beholde middagene og heller erstatte et annet måltid. Problemet er jo at jeg glemte å bestille middager på den forsendelsen jeg hentet på posten i dag. Litt småsurt å måtte betale 134,- i frakt for bare et par produkter, men har ikke råd til å bestille mer akkurat nå og har uansett mer enn nok av annen mat... såe..:) |
Hva i allverden er det som skjer???
Har gått på Eurodiett i to dager, og ja, jeg vet det er en knapp begynnelse... Men altså... jeg har gått 2 kg OPP i vekt!!! Jeg er full i luft, og magen er som en ballong! Har kun spist produktene og blomkål og brokkoli, siden det er det jeg har hatt liggende..... Eneste jeg har drukket er vann, unntatt et lite glass pepsi max i går kveld.... Hadde faktisk egentlig ikke forventet store forandringen etter to dager, men 2 kg OPP var et virkelig slag i trynet. Spess når jeg har stått helt stille, uansett hva jeg har spist, leeeenge... |
Sitat:
Er nok ingen grunn til bekymring enda. Så lenge du spiser riktig, som nok måltider, nok grønnsaker og nok vann, så skal dette fungere. Å ta alle kosttilskuddene er også viktig. 2 kg opp kan komme av vann i kroppen, syklus, omstillingen som ED medfører. Noen raser ned i vekt, men mange av oss varierer mellom å stå stille, gå litt opp, gå litt/mye ned osv. Din kropp finner sin egen måte å gjøre dette på. Bare vær tålmodig, så kommer nok resultatene :) Ikke gi opp! :klem: |
Kosttillskudd???? Jeg har ikke hørt om noe kosttilskudd....
|
Sitat:
|
Jeg var hos Hexeberg og tok blodprøver. Fikk beskjed om å kjøpe multivitamin, B-vitamin og magnesium.
Da jeg startet på lavkarbo, var jeg inne på ketolyse.no og kjøpte de tilskuddene man fikk kjøpt der. Aner ikke om de hjalp noe, men, fikk i hvert fall i meg alt mulig rart av vitaminer og mineraler. Men det er det jo mye av i ED-produktene også. Alt som KAN funke mååå prøves.... ;) |
Har jo også tatt en mengde med blodprøver, men jeg mangler kanskje ikke noe da?
Skal gjennomgå blodprøvene ved neste telefontime, men hun hadde sett på de da jeg begynte på eurodietten, fordi hun ville forsikre seg om at jeg hadde friske nyrer. Går ut i fra at om jeg trengte noe så ville jeg fått beskjed da? |
Sitat:
|
Magnesiumer vel viktig å ta for ikke å få hodepine og slikt???...og fettsyrenen? omega, alle som går på euro bør gå på dette, ville jeg tro, ta en tlf til legen din:-)
|
Jeg fikk anbefalt vitamintilskudd basert på blodprøvene mine hos Alfahelse i Bergen. Skulle feks ikke ta omega 6 da de fleste får i seg mer enn nok av det, sa legen,- og det kunne øke det "dårlige" kolesterolet, men derimot omega 3 måtte jeg ta. jeg ville ikke tatt så masse tilskudd uten å ha hørt med kursleder eller lege.Ellers lykke til videre alle sammen:)
|
Lurer litt på....
Etter jeg begynte med Eurodietten så har jeg hatt utrolig mye luft i magen som MÅ ut... Og det lukter råttne egg... Ikke veldig kjekkt når man er ute bland folk... Er dette normalt? |
Jegfår det slik vet inntak av sukkerfrie pastiller, tyggis etc, men ikke bare av ED. Men det er jo søtning i disse produktene, du kan evnt reagere litt på det???
|
Sitat:
|
ÅÅ, deilig endelig slapp et, søtsuget:p...er så slitsomt å ha lyst på noe HELE tiden, men nå er jeg noen dager ut i menstart, og det slipper, HERLIG!!!!...
|
Deilig når det forsvinner igjen, ja:D Hadde noen dager i forrige uker hvor jeg kunne spist hva som helst, men nå har jeg overhodet ikke søtsug heldigvis.
|
Ser i det oppskriftsheftet som fulgte med ED i startpakke at man kan spise pasta med laks, eller tilsette cottage cheese i omeletten og evt litt skinke og ost. Men det står ikke noe spesifisert om det går an i alle fasene....
Hva sier dere? Må innrømme at det ble litt laks på meg i dag da jeg hadde laget middag, og fikk beskjed i siste liten at guttungen ikke skulle ete middag hjemme i dag. Kaste god fisk gjør vondt, så jeg tok en filet og spiste blomkål til. Hva er verst å sprekke på om man sprekker? Karber eller fettkilder? |
Laks og skinke er vel ikke tillatt før i Fase 2, og melkeprodukter som cottage cheese og ost etc er ikke tillatt før i Fase 3, såvidt jeg vet.
Om man først sprekker, er det nok verre med karber enn med fett. I andre lavkarbodietter er det jo tillatt med mye mer fett enn det vi spiser. |
Rart at det ikke står spesifisert i dette heftet.... Men var vel egentlig det jeg gikk ut i fra. Får kose meg med creme bruleen min i kveld jeg, og la bacon crisp være bacon crisp i skapet i de ukene jeg skal gå på dette
|
Står sikkert på Eurodiett sine sider, og her inne også :) Selv går jeg på kurs, og har fått kurshefte hvor de ulike fasene er beskrevet.
Er nok bare å skyve baconcrispen lengst inne i skapet, eller enda bedre, kaste den for å slippe å bli fristet. Er så absolutt verdt det:) |
Hurra! Etter å ikke ha sett noe på vekten de første dagene i uken har jeg latt være å veie meg i 3 dager! 3 kilo ned! UTROLIG! Jeg som ikke gikk ned et gram på 8 uker med ketolyse. Er sikkert en del vann, men det driter jeg i :D Motivasjonen er på topp, og jeg skal bare gå på dette i 8 uker tilsammen! 6,5 uker igjen
|
hva skal du spise etter de 8 ukene da
|
Gratulerer, Kozemor:D Alltid ekstra motiverende når vekta går nedover:)
Du skriver at du bare skal gå på dette i 8 uker? Mener du at du da er ferdig med hele Eurodiett, inkl alle 4 fasene? Mitt kurs varer i 7 mnd, men jeg tenker på dette som en kostholdsomlegging og har derfor planer om å gå på lavkarbo resten av livet:) |
Jeg skal gå på eurodiett fase 1 i 4 uker og fase 2 i fire uker... Så skal jeg gå over på vanlig lavkarbo alla Hexeberg.
Grunnen til dette er fordi det viser seg at jeg har hatt unormalt vanskelig for å gå ned i vekt, uansett hvor streng jeg er og hvor mye jeg trener. Så dette er for å pushe kroppen i gang med vektnedgang. Jeg sliter med diabetes type 2 og metformin har ikke hatt noen virkning. Jeg vet at om jeg går ned bare 5% av kroppsvekten min så kan det hjelpe kroppen masse med tanke på opptak av insulin. Resten er bare bonus. 5% av min kroppsvekt er 5,2 kilo så det er ikke så mye som skal til, men jeg vil gjerne en god del mere ned. Så i samarbeid med Hexebergklinikken så går jeg på dette i foreløbig 2 mnd for å få i gang nedgangen. Alt jeg går ned over 5,2 kilo er kjempebonus, og forhåpentlig med på å gjøre meg friskere. Men må si når jeg kjenner lukten av lasagnen i ovnen at jeg gleder meg til jeg kan begynne å spise middag igjen. 2,5 uker igjen! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |