![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Åh, okei - kjedelig :/
|
Sitat:
Du får i hvert fall feriepenger av sykepenger, har ikke fått feriepenger på flere år, jeg!:p |
Noen som vet hvilken låt denne er originalt? Venninna mi har hatt denne på hjernen i over en uke, og i dag kom jeg så langt som til å finne ut (takk, Frøy! :D) at Primavera har laget sin versjon. Har en slags følelse av at det kan være Harry Belefonte, så hører gjennom det som ligger på Spotify, men inget hell så langt.
|
Glem det, jeg fant det ut :D (Takk, Ignite!).
|
Sitat:
Nå får jeg vel også galskapen på hjernen - tusen takk Photo :eek: |
Sitat:
|
Har fått kroppsmassasje i kveld og nå er jeg helt søkke tom for energi. Er det normal bivirkning?
|
Sitat:
Massasje kan utløse endorfiner, så det er sikkert en sammenheng der :). |
Hvilket kjøpeknekkebrød har minst kh?
I hvilken butikk får jeg kjøpt dette? |
Sitat:
|
Sitat:
Er egentlig ikke særlig glad i knekkebrød, men de skal fungere som "nødproviant" på et par dagers tur uten kjøleskap :) |
Sitat:
|
Sitat:
Endorfiner er oppkvikkende, så det burde i såfall ha motsatt effekt? |
Er det noen som aner hvilken kaviar som har minst sukker? Har syyykt lyst på kaviar, men ikke f... om jeg har noen intensjon om å kaste meg på høykarb-bølgen igjen.. :p Er det masse i alle, så får jeg klare meg uten.
|
Sitat:
Synd at den bare er å få kjøpt på glass, men det går jo greit :). |
den rødlige tuben som heter kaviarmix har 8g, det er den med minst karbo fra Mills. Etter den kommer "stripete" kaviar med ost. 9g.
|
Samme om den kommer på glass, spiser den nok, uansett ;) Hvilken butikk er det som har den da, montro? Skal på jakt idag, etter gjestekaviar eller den røde fra Mills. :D Takk til dere begge!
|
Sitat:
Sitat:
|
Jepp den er Mills!
http://www.matvareguiden.no/bilder/8914.jpg Men eg har aldri sett den før, måtte google for å sjekke, har aldri høyrt om namnet gjestekaviar. Tøft! Hm.. No fekk eg lyst på kaviar! Det er ikkje heilt det samme med Kalle kaviar, som er det einaste eg finn her. |
rart, den sto ikke på mills sine sider med de andre kaviarene!
|
Sitat:
|
Lurer egentlig ikke på noe. Følte bare for å skrive at jeg hater kondenstørketrommel:(
Flere som gjør det? |
Sitat:
Jeg er glad jeg slipper slange ut av huset, og "kondensboksen" skyller jeg regelmessig i dusjen - nema problema ;) |
Sitat:
1. Jeg må tømme boksen for vann hver gang jeg tørker klær, som er ca hver dag. Jada, jeg kunne bare lagt slange og latt den tømme seg selv, men så smart er jeg ikke :P 2. Den piper som ett uvær når det er noe den vil, om luka er åpen, vannboksen er full, filteret må tømmes. Bra ja, men den lager sånn lyyyyd. 3. Hovedsaken til at jeg ikke liker den er vel at det har 6 timer å tørke en helt ordinær maskin med håndduker, samt at varmen er veldig ille. Det er snakk om at du får brannsår om du våger deg å ta i klærne etter en viss tid. Har hatt den på reparasjon og de sier den skal være sånn, har hatt lånetrommel som er akkurat likedan og har prøvd alt av program på den uten at det blir noe bedre. Riktignok har garderoben minsket i takt med at jeg har minsket, men den har også minsket fordi klærne rett og slett har blitt ødelagt i tørketrommelen av for sterk varme. Klær som skal vaskes på 30-40 grader tåler jo ikke over 100 grader i tørketrommelen (ja, det er målt) Er det egentlig rart at jeg har strømregning på 4000 kroner på EN måned i mai liksom:rolleyes: Nå gleder jeg meg bare til jeg skal få mammas tørketrommel med utlufting i neste uke:D |
Hvordan vet jeg om Den franske gryta er blitt dårlig, eller bare "skilt" seg...?
Inneholder grytekjøtt, grønnsaker, tomater, krydder, olje, rødvin, etc. Har fått et merkelig lag på toppen, litt seig og fettete liksom. Men ikke helt som når feks olje stivner i kjøleskapet, mykere enn det. Kaste?? |
Sitat:
Har kondesn trommel jeg, men det er ikke problem med at klærne blir for varme, og på den tiden du får tørket hånkler (6timer) kan jeg kjøre 3 maskiner. Det med lydnår noe er fult eller galt, er kanskje kjekt, men du skal kunne fjærne denne alarmen, jeg kan i allefall det. |
Da lurer jeg på om det er noen som har (prøvd) en slik dampvaskemaskin??
Ble veldig nyskjerrig, men vår vaskemaskin er såpass ny at det ikke var på tale å kjøpe en ny en... http://www.lg.com/no/hvitevarer/vask...-F1402FDS6.jsp |
Sitat:
|
Sitat:
|
kjegro: Jodda løk også, men ikke fløte.
Hmm, er litt skeptisk ja, tror jeg pælmer for sikkerhetskyld, vil ikke bli sjuk rett før ferie. Har bare aversjon mot å kaste, hehe! |
Jeg lurer på ett par ting:
1: leste i en tråd at alkoholikere hadde b-vitamin mangel.. er det ikke b-vitamin i øl da? .. 2: hvordan trener jeg best "de nedre magemusklene"? Jeg klarer situps greit, men å løfte bena samlet har jeg problemer med, sikkert også fordi jeg har plager i ryggen.. men vil jo gjerne styrke den delen og, for å bedre hvis jeg kan, rygg og magemuskler er jo viktige :ja: |
Når det gjelder alkohol, påvirker ikke dette B12, men et annet B vitamin som heter tiamin eller B1. Andre får B12- mangler, alkoholikere B1/tiamin- mangel!
Mange typer B- vitaminer!;) Mageøvelser: Ligger du på ryggen med bena bøyd og føttene i bakken, kan du bruke magemusklene til å trekke opp/løfte setet/bekkenet! Hold 8 sek, slipp ned og gjenta!:) |
Sitat:
Nedre magemuskler kan trenes ved hel situps, altså istede for den lille bevegelsen så løfter man seg helt opp og helt ned igjen. Blir tynge om man ligger i skråbenk. Eller: Legdrop. Løft beina helt opp når du ligger på gulvet, men ikke slipp dem lengre ned enn at du kan holde ryggen i gulvet. Gjenta. Eller: Sykling. Ligge på gulvet og strekke ut annet hvert bein. |
Jeg lurer på om uttrykket "have a snowball's chance in hell" virkelig er galt å skrive til kollegaer?
Jeg gjorde nemlig det natt til søndags da det var snakk om at vi skulle prøve å få sendt noe utstyr slik at det var i USA til mandag formiddag. Vi har ingen logistikkfolk som jobber i helgene, og dessuten skal det godt gjøres å rekke den tidsfristen uansett uten kurér. Ting står litt stille på den fronten i helgene... "The conclusion that the BUC was faulty was made today and that means that we have a snowball’s chance in hell shipping a BUC to the US by Monday." Fra sjefen: "Slikt språk bruker vi ikke da dette lett kan misforstås." Det jeg kan finne er at det er litt vulgært, men det spørs hvor man er fra. Men det var sendt internt til kollegaer for søren. :rulleøyne Jeg lurer veldig på hvem av de 6 stk den var sendt til som klagde på det (to av de var amerikanere), fordi jeg sendte den ikke til sjefen... |
Sitat:
|
jeg ser ikke noe galt i det utrykket, men takker deg for å ha lært meg det! hehe
|
Kan ikke si jeg finner det svaret så galt. Temmelig dekkende er min mening.
|
En ting er å si noe som kan være støtende til kunder, men det var en intern e-mail (dog til blant annet tre kollegaer jeg sjeldent kommuniserer med og han ene har jeg ikke møtt en gang) så jeg skjønner ikke hva skal være galt med jeg heller. Hadde det vært en kunde jeg hadde god tone med, så kunne jeg fint skrevet det til han/henne også. Vi får se hva/om sjefen svarer tilbake. Jeg velger å tro at det er han hyperkristne fyren i ressursavdelingen vår som har klaget. :geip:
|
Uansett så likte ikke din overordnede det, ettersom h*n korrigerte deg.
Jeg kjenner ikke motivene til din leder - men det er kanskje lurt å lytte til reaksjonen, enten du likte den eller ikke? |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |