![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
4 medisterkaker kjøpt i ferskvaredisken. ALTFOR mye karb for min del, men det ble nå sånn da. Lei av hotellmiddagsbuffeten allerede.
Ellers koser jeg meg veldig på jobb på Ridderrennet :) |
Jeg spiste en kyllingfile med blomkål og brokkoli blanding med crem fresh på siden! Veldig godt!
|
Tacokjøttdeig, isberg, agurk, grønn paprika, noen dulcita-tomater, rømme, tacosaus og ost. Yummy!
|
Marit Bjørgens Fiskegryte, med linser til meg og potet til gubben
|
I dag tror jeg at jeg kliner til med hamburgere med ost.. Jobbenke2k
|
Masse gode ideer her for en nybegynner. Hva erstatter dere spaghettien med ,bare kjøtt saus går jo ikke? Når dere har Taco,er det da lov og spise Taco Tubes? Vanlig Thai mat,kutter dere ut risen og hva brukes istedet(elsker Thai mat ,veldig sterkt). Mye løk her så er forvirret. Er det vår løk pga mener jeg ikke skal spise løk?
|
http://i231.photobucket.com/albums/e...a/IMG_7502.jpg
I dag ble det mørabiff, og i stedenfor pommes frites som resten av familien fikk, så kokte jeg blomkål og brokkoli i fløte, og så gratinerte det hele med ost. Det ser kanskje mye ut, men den biffen var delt i 3, så det er egentilig bare 1 biff altså! |
Indrefilè surret med løk, brokkoli og blomkål. Kokt mørt et par min i CF. :sikle:
|
Blanda grønn salat med paprika, feta, kylling og en pk sprøstekt bacon
|
Sitat:
Selv har jeg spist kyllingsalat med masse avokado i dag! Har lagt min elsk på avokado, det er såååå godt |
Sitat:
Og så vil jeg legge til at jeg har lagt ut oppskrift på lavkarbo-taco på bloggen med forklaring av hvordan man lager tacoskjell. Og ikke minst en variant av tacokrydder. Det tar bare noen strakser å blande tacokrydderet selv. Det er bare tåpelig å kjøpe det egentlig... De putter i masse sukker i kjøpeblandingene... Bare sjekk i butikken, og du vil se at sukker er først eller veldig langt oppe på ingredienslista. Det siste spørsmålet skjønte jeg ikke helt. Løk er OK i normale mengder, men noen opplever det som partystoppere - altså at det bremser vektnedgangen. Svarte det på spørsmålet ditt? |
Ble en omelettvarinat på meg idag-en frisk omelett
Du trenger til en omelett: 3 egg 3 ss vann 1/2 ts salt Ekstra til denne varianten: 1 ts sterk sennep 1/2 hakket løk litt hakket skinke Veldig god, jeg liker kontraten mellom egg og sennep veldig godt :) HAdde ikke ost idag men vanligvis gir jeg omeletten et dryss ost også da ;) Bilder mm her: sennepsomelett (Beklager skivene ;) ) |
Sitat:
Squashgrateng med karbonadedeig Ellers er det jo dersom du søker på forumet her lavkarbovarianter av det aller meste "vanlig" mat :) |
I dag blir det taco! Igjen! Har helt dilla på taco!
|
Hamburgere og ost. Stort kjedeligere enn det får du det ikke, men gøtt er det læll :p
|
I dag var det skamprylt kyllingfilet med kremost inni og bacon surra rundt. Serverte med salat, stekt paprika, løk og sopp som jeg til slutt fløtestua. Og et par skeier tacosaus :)
|
Sitat:
Her blir det hjemmelaget pizza i dag, jeg bare dropper bunnen. |
Tandoori-kryddret ostegratinert kyllingfilét og squash i creme fraiche-saus.
|
I dag blir det noe svinekjøtt (Ukas God helg produkt hos kiwi) med blomkål og sellerirotstappe og philadelphia/tomatpurè/fløtesaus.
|
Sitat:
|
Andelår med wok grønnsaker og Hoisin saus.
Og semifreddo med kaffe og sjokoladesmak til dessert. |
I dag skal jeg på jobb og da tror jeg at jeg skal lage noen lakseburgere:)
|
I dag blir det kalvesteik (jomfruturen min når det gjelder å lage steik, så jeg er svært spent på resultatet :spent:) med rosenkål og en liten skje surkål. I tillegg skal jeg lage en saus med hakket spinat, løk, hvitløk, fløte og Creme Fraiche, krydret med muskat, ingefær og urtesalt og spedd med litt av stekesjyen. Gemalen får poteter til.
|
i dag lager jeg elg, første gang jeg lager det, tips til tilbehør mottas med tak...kan man bruke fiberhusk som fortykning i sauser?
|
Sitat:
|
Lett, men EKSTREMT fargerik middag i dag: Squashpuré med kvitseidsmør og muskat, oppdelte hardkokte egg og tacosaus på toppen for litt ekstra smak. Grønt, gult og oransje i massevis.
|
Sitat:
|
jeg prøvde med fiberhusk.. det ble gele. urk
|
Noe så kjedelig som salat m/reker og kalde fiskerester+ kokte egg:(
Ble mett da:) |
jbk har jeg ikke, får bare ha ekstremt rennende saus
|
Sitat:
|
I dag ble det kyllingfilet, salat og "foccacia-brød". Godt og enkelt :)
|
fylt paprika her :)
|
I går: den heftigste viltgryta jeg noensinne har laget. NYDELIG!
I dag: cheeseburgere med agurk, og kremet kinakål. I morgen: Svinemør! Med kålrabistappe. |
Vi hadde spareribs og stor grønn salat med bl.a. spinat, bacon og sopp. Snadder!
|
Middag hos svigers i morra! Kan være litt skummelt ja:D
|
Sitat:
Jeg SÅ takknemlig og glad for at min svigermor også er på ketolyse! De kan det å være litt rare i matveien de derre svigersene :p |
Sitat:
|
Buklist av svin stekt som porchetta, med sjysaus, fenikkel, jordskokk, brokkoli og aspargesbønner.
|
Jeg spiste ovnsbakt laks med asparges, reker og Kylling Bretagne saus kokt på fløte. Den passet ypperlig til fisk!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09. |