![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Heia :rolleyes:
Da var dag 2 i gang med en sjokolade drikk... Syntes kylling suppa var ganske god men ellers tror jeg ikke jeg har vert helt heldig med valg av produktene den første dagen, hehe :p I dag skal jeg prøve pannekaken og en av middags rettene tenkte jeg, noen tips om hvile som er gode? Kunne også trengt noen tips om hvordan dere tilbereder gode grønnsaker til måltidene, anyone?? Og ikke minst en god sund dressing til salat ;) Gleder meg til di første dagene er over da hodepinen og sulten nesten tok overhånd i går.... meeeeen dett skal jeg klare!! Ha en super dag folkens :D |
Sitat:
Jeg har skrevet litt mer om oppskrifter og erfaringer her: treet.blogspot.com Ha en fin dag!:) |
oi, pastaen du laget med saus å senneps dressing så jo helt fantastisk ut! er ikke en reser på kjøkkenet så må få spørre hvordan du tilberedet det :p
kjempe kjekt å lese det du hadde skrevet, takk for tipsene :D |
Sitat:
Pleier ikke å bruke noen spesiell oppskrift, men du kan f.eks. riste sammen:
Husk at både tomat og løk skal vi ha maks 250 g av om dagen, men det er jo ganske mye og rekker langt. Ellers må jeg si at denne Eurodiet-pastaen virker å være satt inn med teflon! All smak sklir rett av! Salter vannet godt og tilsetter krydder i vannet uten at det merkes noe særlig. Sist gang brukte jeg en skje av en hot chilipastesak og da kjente jeg *bittelitt* forskjell. Men mett blir jeg i alle fall. :) |
Tusen takk for svar! :D Det skal jeg prøve meg på, gleder meg til å smake :)
|
Heia
Jeg leste her inne at du kunne ha et egg i omeletten, så jeg gjorde det til kvelds i dag. Ble kjempe mett å sitter med dårlig samvittighet å tenker var dette virkelig lov? :confused: Så vet noen om dette er ok i fase 1 eller har jeg vert slem pike?:o |
Sitat:
|
Velkommen alle nye. Her er det mange fantastiske og opplyste mennesker som dere kan spørre om dere lurer på noe innenfor lavkarbo.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:2.../smileysun.png Sjefsdåma: Iflg min kursleder så kunne man gjøre det. |
Sitat:
|
Ok, takk for svar folkens.... :)
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt? Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det? :( |
Sitat:
Drikk for all del ikke øl. Det er en karbobombe!!!!=) lykke til=) |
Heia
Har nettopp begynt så skal nok holde på di 30 dagene som er tillatt i fase 1.... Nei øl det skal jeg holde meg langt unna hehe :P Takk for svar :) |
Dag 3 er snart over -
sint som et lemen sulten som en hest slapp som en fisk og hode føles som det har vert på fulla i en uke :o( skal jammen ikke være lett dette her, men håper at sulten forsvinner nå etter dag 3 som alle sier den skal, å forsvinner sulten forsvinner nok litt av sinnet også. Liker til nå egentlig ingen av produktene, men har ikke smakt alle enda.... skal prøve brownie til kvelds å håper på en positiv overaskelse! |
Sitat:
|
Starten var kjempetøff for meg også. Var helt på grinern når jeg kom hjem fra jobben. Men nå etter en uke, har kroppen allerede vennet eg til det nye kostholdet.
|
det er godt å høre at det går over, gleder me!! har holdt på å felle en tåre eller to innimellom jeg også.....
å blir ikke humøret bedre er jeg redd jeg står uten samboer snart haha!! |
Huff, jeg husker selv at jeg hadde verdens værste HODEPINE på dag 3. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da. Men heldigvis slapp den tak dagen etterpå. Håper du blir kvitt dine plager snarlig.
|
I dag er aaaaalt mye bedre! :)
har hatt det veldig travelt så må innrømme at jeg bare har hatt 3 måltider i dag... hvorav det ene ble en agurk da middaggen smakte forferdelig å havnet i båsset :P Skal bli flinkere å planlegge så jeg får i meg alle 5 måltidene. Men hodepinen er ihvertfall nesten borte å det er sulten også selv om jeg ser laaaaangt etter mat som jeg synes vandrer ufattelig ofte forbi, hehe rart hvordan man legger merke til ting som man ellers aldri tenker over.... det er jo mat på reklame over alt, å det sitter folk å gafler i seg noe hvor enn du går... hehe å alle snakker altid om hva di skal ha til middag eller hva di hadde i går..... jeg biter i meg missunnelsen å tenker at det må man jo bare leve med! :P Å sist men ikke minst så er samboeren min glad for at det sinte kraprylet han hadde i hus i går er nesten borte ;) God natt folkens! :D |
Så fint at kroppen din begynner å venne seg til dette nye. Jeg er nå i min andre uke og synes det går lettere for hver dag.
|
Ja det er jammen godt at det går lettere for oss etter hvert :) Jeg smakte grønnsaks suppen til frokost i dag å må innrømme at jeg faktisk felte et par tårer da jeg tok den første slurken... den var fæl!! Men resten av dagen har gått veldig bra :)
|
Jeg er enig med deg i at grønnsaksuppen var fæl. Jeg greide nesten ikke å få den ned, selv om jeg hadde blandet den med kokte grønnsaker og grønnsakskraft. Men mye av det andre er helt greit.
|
livet er ikke lett,, slanking er et herk ,,hvorfor har det rammet meg, hvorfor er alle mine venner tynne ,, hvorfor skjønner dem ikke at jeg må holde meg til diettten ,, hvorfor klarer ikke jeg og holde meg til den,,
føler meg fanget i et bur ,, vil ikke ,, være asosial . vil sitte på kafe , drikke kaffe latte i det fine været , vil også drikke irish coffe ,,spise en baguett. Å nei jeg kan ikke det , for jeg ser ikke min begrensning den dagen, har jeg først skjeiet ut er jeg helt desperat hiver inn på alt jeg ikke skal ha,,og det tar tid og komme i gang igjen ,, er noe psykisk oppe i hodet mitt men kan jeg det ,, nei jeg vil jo bli slank,,,så jeg kan gå på kafe når jeg har lyst og føler meg vel,, har kastet bort mye tid på utskjeielser,, skulle jo inn i bunaden ti 17 mai.. det kan jeg glemme ,, skal jo kunne puste den dagen.. og hvorfor har ikke jeg klart og komme ned i min idealvekt ,,vel svaret vet jeg jo,,,slanking er fremdeles noe herk.. men innen ferien er jeg vel i nærheten av min ønskevekt ,og mine klær som ligger der og venter , noen tanker fra meg om min dumhet , som ikke har klart og gått ned i vekt ,men heller gått opp jaja nå er det påan igjen,, får være asoial en periode ,,, kan nemmlig ikke komme i nærheten av mat ,,kan ikke ha noe i huset så send meg på finnmarksvidda,, med mine ED produkter, fire mil fra butikk ,( uten bil selvsagt) da får jeg i alle fall mosjon egentlig har jeg det ikke å ille ,,, |
Sånne vanskelige høytider skulle vi reist vekk til ett og samme høyfjellshotell alle vi eurospiserne. Så kunne vi sittet der sammen med posene våre :syklubb:.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |