Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lava 28-04-12 00:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl (Innlegg 1339361)
Tenkte jeg skulle begynne med jillians 30 day shred,
så det jeg lurte er om det er noe jeg må invistere i?
(om man ser bort fra treningstøy og gode sko :)

Noen vekter kanskje? ett par brusflasker fyllt med sand/vann, eller noe annet passe tungt du klarer holde i hendene.
Om du ikke har vanlige vekter da :)

LibraGirl 28-04-12 01:46

Takk:)

Kitt 28-04-12 09:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1339504)
Den har jeg, men har ikke turt prøve med varmen, for den ble så himla varm.. bruker massasjefunksjonen (når jeg husker det) men ellers ikke.
Syns ikke du den ble for varm? Hva gjør jeg i så fall feil?

Prøv den utenpå en tynn tskjorte/tights! Eller venn deg til det litt av gangen!
Da jeg brukte den på arret og magen etter bukplastikken, vennet jeg meg til å ha den så varm fordi jeg mener det var det beste for å øke blodsirkulasjonen.
Bruker jeg den på ryggen og lårene(min auau områder) er det utenpå tynne klær om jeg skal holde på lenge!
Minner meg på å finne den frem i dag forresten. Har ligget feil på nakken min 2 netter på rad og trenger littoppmyking, kjenner jeg!

Dietta 28-04-12 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1339577)
Prøv den utenpå en tynn tskjorte/tights! Eller venn deg til det litt av gangen!
Da jeg brukte den på arret og magen etter bukplastikken, vennet jeg meg til å ha den så varm fordi jeg mener det var det beste for å øke blodsirkulasjonen.
Bruker jeg den på ryggen og lårene(min auau områder) er det utenpå tynne klær om jeg skal holde på lenge!
Minner meg på å finne den frem i dag forresten. Har ligget feil på nakken min 2 netter på rad og trenger littoppmyking, kjenner jeg!

Vil denne kunne øke blodsirkulasjonen i bena også ?
Har en svigermor med MS og mulig diabetes son har veldig stygge sår på føttene som ikke gror. Legene mener det er pga dårlig sirkulasjon. Den dårlige sirkulasjonen kan vistnok komme av en utposning på hovedpulsåren i magen (som var godt noe tilbake ved siste sjekk). De gjør ikke noe med bena før magen er fikset.
Og - kanskje dette kan være noe for junior, som stadig har kalde ben, sikkert pga dårlig sirkulasjon (han går jo ikke).
Jeg spør de vise jeg.... :)

Photobscura 28-04-12 09:58

Noen som har en god hvitvin å anbefale? Helst en ikke så søt, men en tørr en, og så bør den være gjengs nok til at den finnes på de fleste pol. ;)

Kitt 28-04-12 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1339590)
Vil denne kunne øke blodsirkulasjonen i bena også ?
Har en svigermor med MS og mulig diabetes son har veldig stygge sår på føttene som ikke gror. Legene mener det er pga dårlig sirkulasjon. Den dårlige sirkulasjonen kan vistnok komme av en utposning på hovedpulsåren i magen (som var godt noe tilbake ved siste sjekk). De gjør ikke noe med bena før magen er fikset.
Og - kanskje dette kan være noe for junior, som stadig har kalde ben, sikkert pga dårlig sirkulasjon (han går jo ikke).
Jeg spør de vise jeg.... :)

Eldre menensker er jo uansett utsatt for dårlig blodsirkulasjon i bena fordi klaffene i årene som skal frakte blodet tilbake til hjerte/lunger begynner å bli slappe.
Massasje og varme kan øke sirkulasjonen, men bør brukes med forsiktighet, så man ikke gjør vondt verre ved å påføre nye skader med trykk eller varme.
Begynn forsiktig og bruk aldri mer varme enn at du tåler det fint selv!
Om det ikke har stor effekt, vil det være bedre enn ikke noe og all aktivitet er bra, både for svigermødre og den yngre garde!:love:

Dietta 28-04-12 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1339600)
Eldre menensker er jo uansett utsatt for dårlig blodsirkulasjon i bena fordi klaffene i årene som skal frakte blodet tilbake til hjerte/lunger begynner å bli slappe.
Massasje og varme kan øke sirkulasjonen, men bør brukes med forsiktighet, så man ikke gjør vondt verre ved å påføre nye skader med trykk eller varme.
Begynn forsiktig og bruk aldri mer varme enn at du tåler det fint selv!
Om det ikke har stor effekt, vil det være bedre enn ikke noe og all aktivitet er bra, både for svigermødre og den yngre garde!:love:

Tusen takk for svar Kitt :blomster:
Svigermor har så papirtynn hud på bena at jeg tror nesten ikke jeg tør å prøve engang. Det skal ingen ting til før det går hull, og da er vi igang med nok et sår :( Men, tror kanskje jeg skal prøve ut på junior. Han liker at bli massert og knadd, så dette kan bli deilige kosestunder :love:

milena 28-04-12 10:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1339593)
Noen som har en god hvitvin å anbefale? Helst en ikke så søt, men en tørr en, og så bør den være gjengs nok til at den finnes på de fleste pol. ;)

Jeg hadde Gazela Vihno Verde forrige gang jeg skulle ha vin og likte den veldig godt. Men, den har 10gr sukker på literen. Så jeg har bestemt meg å prøve Grant Moments Brut Nature som jeg fant i en eller annen vinomtale for ikke så lenge siden (den skulle ha 1,8gr) og vinen kom godt ut av den. Men, tar forbehold om at den ikke er smakt ennå.

Kitt 28-04-12 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1339615)
Tusen takk for svar Kitt :blomster:
Svigermor har så papirtynn hud på bena at jeg tror nesten ikke jeg tør å prøve engang. Det skal ingen ting til før det går hull, og da er vi igang med nok et sår :( Men, tror kanskje jeg skal prøve ut på junior. Han liker at bli massert og knadd, så dette kan bli deilige kosestunder :love:

Dersom de mener at svigermors dårlige blodsirkulasjon kommer helt fra magen, trenger man ikke massere leggene, men kan begynne mye lenger opp med lår og setemuskler! Alt vil faktisk kunne hjelpe! :)

Gracella 28-04-12 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1339593)

Cono Sur Sauvignon Blanc 2011

http://www.vinmonopolet.no/vareutval...11/sku-5218701

4,5 g restsukker pr liter
Drakk litt av den i fjor sommer, da var det vel 2010-utgaven.

Dietta 28-04-12 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1339641)
Dersom de mener at svigermors dårlige blodsirkulasjon kommer helt fra magen, trenger man ikke massere leggene, men kan begynne mye lenger opp med lår og setemuskler! Alt vil faktisk kunne hjelpe! :)

Så flott - dette var jo gode nyheter :)

Photobscura 28-04-12 12:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1339632)
Jeg hadde Gazela Vihno Verde forrige gang jeg skulle ha vin og likte den veldig godt. Men, den har 10gr sukker på literen. Så jeg har bestemt meg å prøve Grant Moments Brut Nature som jeg fant i en eller annen vinomtale for ikke så lenge siden (den skulle ha 1,8gr) og vinen kom godt ut av den. Men, tar forbehold om at den ikke er smakt ennå.

Hehe, det er aaaaaaaaaaalt for mye sukker! ;) Grans momento er jo cava. Den liker jeg veldig godt, men jeg må holde meg unna sprudlevann og sånn nå for jeg har fortsatt operasjonsgass i kroppen som ikke liker selskap av kullsyre. ;)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1339643)
Cono Sur Sauvignon Blanc 2011

http://www.vinmonopolet.no/vareutval...11/sku-5218701

4,5 g restsukker pr liter
Drakk litt av den i fjor sommer, da var det vel 2010-utgaven.

Takk for tips!

Det er uansett for sent, for jeg har alt vært på polet. Fikk anbefalt, og kjøpte denne. Den har bare to gram sukker per liter! Jeg har smakt rødvinsvarianten, og den var i alle fall veldig god.
Jeg er jo egentlig en rødvinsjente, og har null peil på hvitvin, og har egentlig aldri likt det noe særlig, for jeg synes så godt som all hvitvin har en bismak av gjær ... Lurer på om det har noe med ungdommens hjemmeekspermenter med Skala vinklubb kombinert med liten tålmodighet? ;)

Runegutt 28-04-12 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1339694)
Jeg er jo egentlig en rødvinsjente, og har null peil på hvitvin, og har egentlig aldri likt det noe særlig, for jeg synes så godt som all hvitvin har en bismak av gjær ... Lurer på om det har noe med ungdommens hjemmeekspermenter med Skala vinklubb kombinert med liten tålmodighet? ;)

Forhåbentligvis var det mangelen på tålmodighet. Nu er det vanskelig å lage bra hvitvin selv. Rødviner går greiere, mens hetviner er enklest.

Hetvin av solbær og rips fra hagen, smaker knall :)

Kanutten 28-04-12 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1339707)
Forhåbentligvis var det mangelen på tålmodighet. Nu er det vanskelig å lage bra hvitvin selv. Rødviner går greiere, mens hetviner er enklest.

Hetvin av solbær og rips fra hagen, smaker knall :)

Jeg har laget mye av både rødvin og hvitvin. Jeg synes det er mye lettere å få til god hvitvin enn god rødvin. Hjemmelaget rødvin smaker som det det er; gjæra saft. Men enig med deg i at hetvin er lettest å få til. Jeg har laget hetvin av krøkebær og den blir alltid nydelig!

Kjøpte forresten økologisk rødvin på polet uten sulfider tilsatt... Da smakte det akkurat som hjemmelaget rødvin. Så kanskje det ER slik rødvin bør smake?
Jeg har dessuten begrenset vinbruken mye etter at jeg fant ut hvor mye gift og ulumskheter det er i billigvinene.

Runegutt 28-04-12 14:26

Kanutten, svovler du ikke rødvinen du lager?

Kanutten 28-04-12 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1339739)
Kanutten, svovler du ikke rødvinen du lager?

Jeg brukte omtrent en kvart sånn liten pose.

Runegutt 28-04-12 15:39

Hvis jeg svovler når jeg legger vinen.
Så mere når jeg stikker om
Så svovler jeg alle korker før jeg korker vinen.

PS, jeg bruker vinfilter, en av verdens beste oppfinnelser, nest etter vannklosettet og primusen :)

amritam 29-04-12 16:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1339694)
Det er uansett for sent, for jeg har alt vært på polet.

I tilfelle du skal prøve hvitvin en annen gang, så liker jeg GatoNegro Chardonnay.
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...010/sku-379801

Synes nesten den smaker litt melon.

Photobscura 29-04-12 16:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1340178)
I tilfelle du skal prøve hvitvin en annen gang, så liker jeg GatoNegro Chardonnay.
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...010/sku-379801

Synes nesten den smaker litt melon.

Takk for tipset! Melon høres bra ut! :)

Marella77 29-04-12 17:59

Er det noen vits i å bruke Fiberhusk når man bare bruker egg, ost og cottage cheese i oppskriften? Noen som vet? :)

Runegutt 29-04-12 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1340216)
Er det noen vits i å bruke Fiberhusk når man bare bruker egg, ost og cottage cheese i oppskriften? Noen som vet? :)

Hvis du vil ha det til å henge bedre sammen, så er fiberhusk riktige stoffet. Fungerer som tapetklister.

Marella77 29-04-12 18:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1340217)
Hvis du vil ha det til å henge bedre sammen, så er fiberhusk riktige stoffet. Fungerer som tapetklister.

Tusen takk Rune for rask tilbakemelding :)

Runegutt 29-04-12 18:45

Hva skal du bake?

Marella77 29-04-12 19:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1340227)
Hva skal du bake?

Skulle lage taco-lapper, og så tenkte jeg: hm... trenger jeg egentlig denne fiberhusken? hehe...

Runegutt 29-04-12 19:14

Det gjør du sannsynligvis.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.