![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har et bra forsslag til majonaise-/remuladeolje?
Bruker nu rapsoljen til coop. Den smaker litt for mye hoppetau. Mils får jeg oppblomstrende eksem av. |
Sitat:
Jeg kjenner bare innimellom at jeg får en litt sånn matt følelse, som når jeg har drukket for mye vann og tror jeg har skyldt ut mye salter og mineraler. Lurer på om det kan være overdosering av way to much, rare greier jeg tar? Har kutta ned endel da. Nå har jeg jo kuttet ut alt av multimineraler og multivitaminer, for de utligner jo hverandre, har jeg fortstått.:p altså når man tar alt sammen. Så tror jeg at jeg skal kutte ut spirulina helt, for de synes jeg liksom funket veldig bra den første dagen også merker jeg jo ingenting nå som jeg ikke har tatt dem i et par dager. Også har jeg tatt dem i langt over et år liksom.. Omega-3 har jeg nettopp blitt opphengt i. Pøser på. Tror jeg blir litt gladere i hjertet av det, faktisk. Også håper jeg det skal hjelpe på konsentrasjonen etterhvert. Nå må de snart finne på et sykdomsnavn for oss som bruker for mye kosttilskudd og som leser noe her og leser noe der og avgjør hele inntaket etter det! Den ene dagen tror jeg det jeg tar er helt alfa omega, så leser jeg noe som tilsier at det er SKIKKELIG dårlige greier, og får helt angst for at jeg har tatt det så lenge.:p |
For mitt vedkommende er det bare tre kosttilskudd jeg virkelig kjenner nødvendigheten av (enn om jeg kjenner det mest når jeg ikke tar dem). D3, om jeg ikke får min relative hestedose blir jeg papirtynn i sjela, og tåler langt mindre emosjonell påvirkning, samt at jeg blir mye tretttere. Joddråper, slutter jeg å ta dem, så mister jeg masse masse hår, og neglene brekker for ingenting. Magnesium, selv om jeg bare trenger dem i perioder, perioder hvor hjertet slår for hardt, jeg får leamus og føttene kramper seg.
Jeg lurer på om jeg kan ta av stripsene på kikkhulsarrene mine nå? Jeg tok av bandasjene og lot det lufttørke da jeg dusja i går, som legen sa jeg skulle gjøre, men hun sa ikke noe om stripsene ... |
Sitat:
Om du fortsetter å stripse en stund, blir arrene penest! |
Sitat:
|
Sitat:
Er jo ikke store arrene, men greit å la dem få sjansen til å gro penest mulig!:) |
Sitat:
|
Sitat:
Gode gener og godt arrstell! :) Ikke en gang bukplastikk- arret synes noe særlig!:) |
Kitt, mens vi har deg på tråden ang arr... hva er greia med operasjonsarr som begynner å væske etter ti måneder? (oppført seg eksemplarisk frem til nå) Blindtarmsåret mitt oppførte seg på nøyaktig samme måte, og det tok ni år å gro skikkelig.
|
Sitat:
Vi som har litt i overkant mye fett på magen sliter en del med det der. Det er rett og slett for dårlig blodsirkulasjon til at vevet får grodd i alle lag og noen lag sprekker opp gang på gang. MEN, få fastlegen til å ta en bakterieprøve av sårvæsken. En sjelden gang kan en gammel infeksjon ligge i dvale for så i en dårlig periode (annen sykdom, lite søvn, dårlig med mat osv) blomstre opp og skape problemer. Uansett kan jeg anbefale denne fra OBH Nordica: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...KM6L9G5E49Puaw Den masserer området OG har en infrarød varmefunskjon som gir mye bedre blodsirkulasjon! Jeg takker den for at arret magen min ble sååååå fint etter bukplastikken! :) |
Aiolien ble bra med den oljen! Ikke noe smak annet enn hvitløk og egentlig majones. Var kraftige greier da.. Går det an å friske det opp litt?
|
Sitat:
|
Sitat:
Har bare hatt olje, eggeplommer, salt, pepper og noen skvetter lime. Hadde ikke sitron. Kjøpe noe sitron, kanskje.. |
Sitat:
|
Sitat:
Gamle mobilen funker fortsatt fett etter to år faktisk. Veldig uvanlig for slike nye smartmobiler. Men det var en av de aller siste mobilene med Windows Mobile 6.5 og Microsoft legger straks ned market place for winmo 6.5! Bør kanskje ta hintet at systemet er utdatert? Jeg tenkte på å drive og dille med å konvertere den til nyere winmo eller android, men den er så gammel nå at jeg kan jo be om ny telefon fra jobben. Så da blir det en HTC One X, juhu! |
Sitat:
Og smak til med hvitløk og ikke bare klæsj oppi... Jeg skulle lage en gang og tok i aaalt for mye hvitløk og endte opp med enorme mengder aioli som fortsatt hadde altfor mye hvitløk i seg og var nærmest uspiselig... EDIT: Ser at jeg var litt sen: Sitat:
|
Jeg har alltid lime i aioli. :ja:
|
Skal eller skal jeg ikke bestille konsertbilletter til Kim Larsen og Kjukken OG TNT??
"Ten thousand lovers in oooooone!!" :cool: |
Sitat:
mvh puddelkluten :cool: |
Arrgh, fikk et tips av en hyggelig dame på et parfymeri om noen tabletter/kosttilskudd som skulle kunne hjelpe mot eksem/psoriasis, men jeg hadde glemt navnet innen jeg hadde gått ut døra. Tror det begynte på -i. Noen som har en idé om hva det kunne være?
Eller hvordan jeg kan fikse teflonhjernen min? :P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tenkte jeg skulle begynne med jillians 30 day shred,
så det jeg lurte er om det er noe jeg må invistere i? (om man ser bort fra treningstøy og gode sko :) |
Sitat:
Syns ikke du den ble for varm? Hva gjør jeg i så fall feil? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55. |