![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som vet hvordan man får tilbake batterikapasiteten på mobilen når man har oppdatert til Android 4.3? Etter oppdatering må jeg lade 3 ganger pr dag, uten at jeg bruker telefonen til noe! Sambo hadde samme problem, han ga opp og byttet mobil. Trodde det var utbedret siden det er lenge siden han kjørte den update'n, men tydeligvis ikke...
|
Tipper det er noe som kjører i bakgrunnen av de der "nødvendige" appene. De der som man ikke får lov til å avinstallere :rolleyes: Jeg bruker Advanced Task Manager-appen og dreper alle apper med jevne mellomrom. Usikker på om det vil hjelpe deg, men du kan jo prøve (om du ikke har prøvd allerede )?
|
Jeg har prøvd den nøytrale steviaen (dråper og suketter) fra NuNaturals, men den har en vemmelig ettersmak, i alle fall dråpene. Er det noen som har prøvd en som ikke har det? Ikke en som er utblandet med noe kunstig, men rene saker? Drikker _mye_ te og vil gjerne kutte ut sukettene, men klarer ikke teen helt uten søting. Gjerne også stevia-suketter, de fra NuNaturals løser seg ikke ordentlig opp så det blir litt pulver i slutten av tekoppen.
|
Hvorfor få rjeg strekkmerker nå? Jeg har aldri i mitt liv hatt ett strekkmerke, selv ikke under graviditete eller ved rask vektøkning. Men nå når jeg går ned får jeg det? :confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fikk vite det var et kjent problem med noen av disse batteri. Har nå fått den tilbake med nytt batteri å lader nå 2 ganger i uken:eek: |
Sitat:
|
Sitat:
kan du jo høre med forhandler, for den er vel heller ikke så gammel. Har også erfaring på å ta ut simkort å i igjen kan ha noe å si på lade hyppighet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Om jeg har hatt behov for å slette forhåndsinnstilte programmer, som man egentlig ikke kan avinnstallerere, har jeg først innstallert Go Launcher, og satt den som standard. Slettet det jeg ville ha slettet, og så avinstallert Go Launcher igjen. (Evt så kan man jo fortsette å bruke den launcheren i stedet for den innebygde om man ønsker det.) |
Noen som vet noe om karakterfordeling og gjennomsnitt på universiteter og vgs?
Prøver å gi folk i det store utland et inntrykk av hva f eks en A eller B tilsvarer, eller et snitt fra vgs. Så langt har jeg: - typisk/ideell karakterfordeling (universiteter): A 10% B 25% C 30% D 25% E 10% - Nasjonalt gjennomsnitt (vgs): ca 3,5-4 ..men er litt usikker på hvor gode kildene mine er. |
Skjønner meg ikke på folk jeg. Hvordan klarer folk å komme seg til flyplassen i tide, sjekke inn, komme seg gjennom sikkerhetskontrollen.. men komme seg til gaten i tide klarer dem ikke? (var hele 5 min å gå fra security...)
To personer møtte ikke opp til avgang, vi ble forsinket da de måtte finne de to koffertene og ta dem av flyet. Vi landet 20 min forsent, og jeg kom ut 5 min forsent til toget mitt. neste gikk to timer senere. passe arg.... |
Sitat:
Min søster og jeg var på sightseeing på Island for 10 år siden, busstur må vite. Guiden var en herlig dame i 40-50-årene og ved Gullfoss var det et yngre par som ikke var tilbake i bussen i tide. Åsta (guiden) kommenterte ytterst syrlig over mikrofonen i bussen - "De er antagelig i souvernirkiosken, jeg håper de kjøper seg nye klokker!" :lol: Hun var helt fantastisk! Vi lo så vi gråt på hele turen, de fleste andre passasjerene var sjokkskadet og sa ikke et ord. Min søster spurte henne underveis om alle guidede turer var som dette og da var svaret et tørt - "I don't know, I've never been on a guided tour." :D |
Sitat:
|
Jeg har fått noen små blemmer som er steike vonde på magen og i ansiktet :eek: Noen tips om hva det kan være? Det ligner litt på insesktbitt, men er ikke det. Oppstår som en kvise-lignende prikk men går over til rødlilla blemme veldig raskt. Størrelse med 2 knappenålshoder ca.
|
Sitat:
De begynner å komme til live fra fuglereder nå når sola har begynt å varme. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Et veiavgift-spørsmål.
Vi har som jeg har nevnt investert i "ny" bil og den overtar vi 20.mars, altså den dagen veiavgiften normalt forfaller. Får vi automatisk tilsendt regning, eller har vi plikt til og gi beskjed om kjøpet? Bilen er allerede registrert på meg. |
Den som var registrert som eier av bilen ved årsskiftet er den som er ansvarlig for veiavgiften. Med mindre den har stått uten skilt siden nyttår da, da må du betale den uoppfordret for å få registrert bilen...
|
Bilen var registrert på forrige eier ved årskiftet, men i kontrakten fra bilfirmaet der bilen opprinnelig ble solgt fra for 9 måneder siden, og der vi nå kjøper den, står det at vi skal betale, og det er helt ok, men jeg lurte på om tollvesenet automatisk får beskjed om at det er ny eier når det går via merkeforhandleren?
|
Sitat:
|
Det var smart. Må huske det når vi henter den!
|
Siden nettbrettet mitt har avgått ved døden vurderer jeg en ipad air, men usikker på om jeg skal kjøpe 16, 32 eller 64 gb. Ser for meg at det blir standard bruk for min del. Laster ned noen bøker (kindle), og sikkert en film eller to når jeg er på reise. Bilder og sånn tar jeg med telefonen. Hva tror dere jeg bør gå for? Og er det plass til SD kort i disse?
|
Sitat:
|
Råd har jeg, men er det verdt pengene? ;) Hvis man kan sette SD kort i dem er det ikke det, f.eks. Fant ikke neo om det i spesifikasjonene, så da er det vel antalelig ikke det? Et android nettbrett er forresten ikke et alternativ denne gang hvis det var noen som skulle foreslå det i stedet. Har allerede android telefon, og vil ha tilgang til ipad appene også :)
|
Siden det er Apple vi snakker om her er det ingen mulighet til å sette inn minnekort.
Når du skal ha filmer på den kan det lønne seg å gå for 32gb. Men på den andre sida ville jeg heller lagt de pengene 3g/4g versjonen og brukt Netflix e.l. |
Det er ikke noe poeng vel, da det jo alltid er wifi på hoteller. Hadde ikke tenkt mange filmer, kanskje 2-3 til flyturenene, siden jeg har vekslende erfaring med wifi på fly. Skiller en tusing på 16 og 32, så det blir nok en 32 tenker jeg, så har jeg litt plass. Hadde 64 gb på forrige nettbrett, men ser det 2000 spenn mer enn for 32 gb ser jeg, og jeg har nok ikke bruk for det altså :)
|
Vår erfaring er at med en snart treåring med er det helt uvurderlig å ha 3g. Det sammen med NRK Super er en lifesaver hvis vi er ute og spiser f.eks (og faktisk har lyst til å få spist ferdig :p), eller bare det å sitte i kø på legekontoret. Eller er på hytta, eller på flysplassen. Alt som innebærer å vente uten å forsøke å rive lokalet egentlig.... :rolleyes:
Og noe jeg oppdaget i forrige uke var at på f.eks sykehus, når man har bruk for info om ting, så er det umulig å finne wifi-nett. For egen del kan jeg faktisk ikke se noen grunner til å IKKE ha 3g. F.eks Chess har rimelige dataabonnement som bare er en drøy hundrings eller så i månenden. |
Ja, det er uvurderlig, men 4g har jeg på mobilen, og den har stor nok skjerm, og ipaden skal i all hovedsak være mitt og ikke podens. Han bruker far sitt nettbrett etter å ha helt en flaske juice over mitt ;) Har klart oss helt fint uten 3g/4g på nettbrett til nå, så da prioriterer jeg heller ekstra lagringsplass :ja:
|
Jeg ser heller ikke poenget med å ha 3G/4G på nettbrettet for min del. Nettbrettet bruker jeg nesten bare når jeg flyr (reiser sjeldent med buss eller tog) og hjemme når jeg ligger i hengekøya på en varm dag. Hjemme har jeg wifi og på flyet er det ikke mobilnett likevel. Jeg har jo alltid med meg mobilen som jeg kan surfe på hvis jeg trenger noe informasjon. Men batteri og lagringsplass er viktig for meg. Mitt nettbrett holder i godt over 10 timer med TV/film på flyet selv om nettbrettet er 3 år gammelt.
|
Jeg surfet på nettbrett før jeg surfet noe særlig på mobil, og jeg syns det er helt håpløst å lese f.eks artikler o.l på mobilen (selv om min har ganske stor skjerm). Selv facebook syns jeg blir knotete på mobil når jeg er vant til noe annet. Et nettbrett uten mulighet til nett hvor som helst blir bare en variant av en PC for meg, og hadde nok for det meste blitt liggende hjemme.
Da ville jeg heller kjøpt et windowsnettbrett (men ikke Surface) med utvidelsesmuligheter, så man også kunne jobbet fra hvor som helst. Dell (ja, det gjør vondt å si det, men...) kommer med noen ganske fine nå. |
Er jo bare å sette opp, og dele 3g fra mobilen om man noen ganger har behov for 3g på nettbrettet. Hadde aldri giddet å legge penger i 3g på et nettbrett, hadde mye heller prioritert lagringsplass.
|
Da har vi jo bare ulik bruk da :) Jeg bruker mobil til surfing til og fra jobb, nettbrettet bruker jeg bare hjemme/på flyet/hotellet og i møter, og det er som regel er wifi tilgang, så jeg prioriterer lagringsplass :ja: Så lenge jeg kan sjekke mail og ta møtenotater på brettet trenger jeg ikke å gjøre noe mer jobb fra hotellrommene heller :p
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |