![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg skal jo ikke spise kjøtt enda, i fase 1. Men om jeg lager en suppe og koker med kjøttet, hvor mye proteiner går ut i krafta?
|
Sitat:
|
Jeg storgriner av denne, gjør du?
|
Sitat:
|
Nei.
|
Sitat:
|
Jeg skulle tro at det er så lite proteiner at det skulle gå bra, men hvorfor ikke spørre på eurodiett? Du får raskt svar hvis du spør på eurodiett sin facebookside.
|
Jeg kjøpte IPhone aldere billig på ebay fra Kina. De er dårlige. Piper når de står i veggen og ikke er tilkoblet telefonen, og det er ikke lett å få kontakt. Trodde en lader var en lader jeg. Ser helt lik ut! Bør jeg bruke Apple sine? De er så dyre!
|
Kjøper bare Kinaladere jeg! Lader ikke alltid like fort som originalen, men de er billige så det veier opp litt. Har ikke hørt noen pipelyder dog...
|
Sitat:
|
Jeg har også kjøpt litt ladere fra Hong Kong, for å ha ekstra liggende her og der, og i vesken. Men foretrekker å bruke original Samsung/ Sony ladere til vanlig siden det går fortere da.
|
Har laget fiskekakefarse, og var litt vel raus med muskaten, og da jeg prøvesmakte litt var det ganske dominerende med bitter "treaktig" smak. Hva kan jeg ha i for å balansere det ut litt? Sitron/lime, f.eks.?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Andre som har prøvd melet fra Linwoods?
Jeg har fått sååå sansen for dette http://kinsarvik.no/products/32455-l...esam-goji.aspx Mistenker at mesteparten av det som blir opplyst er karbohydrater er fiber fordi jeg får ikke blodsukkerstigning.....:D |
Nå har jeg stekt opp den ene pakken med hvalkjøtt. Skar kjøttet i ganske tynne skiver, stekte dem i en oljeblanding (oliven og raps) og hadde på salt, pepper og chili explotion. NAM! :sikle: Herremin så godt!!! Lille Gubben vil ikke engang smake for han påstår han ikke likte det da vi lagde det på hytta - hjelper ikke at jeg sier dette er noe helt annet.
Synd for ham! Da blir det mer på meg! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Hva bruker du melet til? |
Sitat:
|
Nå er det 5 uker siden jeg ble sterilisert. Mensen hadde jeg sist to uker før det igjen Altså 7 uker siden siste mens. Så hvorfor er mensen fraværende?? Sterilisering skal jo ikke ha noe å si og det andre de opererte i samme seanse skal heller ikke ha noe å si for mensen? :confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
Eller kanskje den har bommet grovt! ;) Jeg har fjernet livmorslimhinnen og skulle ikke kunne få mensen, men atte...... |
Sitat:
|
Hvor lenge holder åpnet floradix jerntilskudd seg i kjøleskapet?
På flaska står det at den er holdbar fire uker etter åpning. Bør jeg overholde de fire ukene som står på, eller er det som mye annen mat at det går fint å bruke lenge etter best før dato? |
Sitat:
|
Har begynt med briller pga hodepine og litt skjeve hornhinner, samt litt minus. Får mer vondt i øynene av brillene. Hatt de i 5 dager. Hvor lang tid er vanlig? Blir såååå sliten i øya!!!
|
Sitat:
Dette gjalt progressive briller, men tilvenningstiden er nok ganske så lik. |
Sitat:
|
Sitat:
Fikk briller forrige fredag, men det har gått overraskende bra synes jeg! Men kan bli kvalm innimellom jeg da. Øynene slapper av, og det er utrolig deilig å ikke bli så sliten i øynene. Men når jeg tar av brillene etter endt dag er jeg ofte kvalm. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
tror det kommer ann på hvor dårlig synet ditt faktisk er. Jeg går ofte rundt sjøsjuk en liten stund når jeg bytter styrke (ca. 1 ganger per år, sikker semi blind når jeg er 40! I tillegg til alle de andre rare synsfeilene mine). Tilvenningsfasen er veldig individuell. |
Jeg kjøpte dyre progressive briller for ca. 5 år siden som jeg aldri greide å venne meg til. Prøvde mange ganger, men klarer meg faktisk rimelig godt uten fremdeles. Det er bare vanskelig å lese ingrediensene på enkelte av matvarene jeg kjøper. Noen av dem er virkelig utstyrt med liten skrift.
Har lurt på om det var mer optikerens interesse å selge meg disse brillene enn genuint mitt behov. |
Hei, er det noen som har forslag til gode lavkarbovennlige hvitviner?? Bør være veldig brukervennlig da jeg er generelt lite glad i vin, men fant ut at jeg kunne like den Loosen Rieslingen til 90kr (studentvinen....), men at denne hadde litt mye karber! Ville vært fint med forslag da jeg ikke vet NOE om vin! Helst ikke så fryktelig dyr heller!
|
Sitat:
Sitat:
|
Å bruke briller er gjerne en tilvenningssak. Jeg har en del mer minus enn deg, men også skjeve hornhinner. Slet mye med svimmelhet og hodepine i starten, men ble oppfordret til å holde ut, og etter et par uker var verden som ny! Nå klarer jeg meg faktisk ikke uten. Det gjorde jeg vel strengt tatt ikke før heller, har egentlig brukt briller siden jeg var ni, men økonomien har stått i veien i flere år. :o Så da gikk jeg rundt og så verden i tåke og overså kjentfolk på avstand, og lata som om det var greit. :p Etter jeg var tilvent brillene skaffet jeg meg linser, og bruker det litt om hverandre. Helt supert!
|
Sitat:
|
Jeg har en fettkul på skuldra som bare vokser og vokser. Nå har den passert seks cm i diameter, og jeg ble i fjor høst henvist til operasjon på Lovisenberg. Fikk brev i november/desember en gang om at jeg er godkjent for operasjon, men at jeg ikke er prioritert. Det skjønner jeg jo. :p Ikke livsfarlig, men mektig irriterende, både fordi den synes gjennom gensere, og fordi bh-stroppen gnager veldig på den. Men. Hva er egentlig vanlig ventetid? Kan jeg ringe og spørre om det er mulig å bli oppringt dersom det er en avbestilling?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |