![]() |
Sv: Hva har du spist til frokost i dag?
Stekte to egg med en skvett fløte og to-tre skiver norvegia, og fem små skiver skogsbacon. Drakk 5 dl vann til.
|
CC med en skvett fløte, appelsin-stevia og kanel. Masse kanel.
|
Salatblader med mye pålegg.
|
Sen frokost i dag, sånn ferdig salat med kylling og macaroni, bare tok bort macaronien. + 5 små kylling klubber fra coop :)
|
Egg og bacon
|
Ble lenabeatrice sin lunchpannekake med skinke og salat og ost. De 2 første kakene ble ikke helt vellykket, men den 3 jeg stekte ble perfekt.
|
Hei !
Jeg er helt ny når det gjelder lavkarbo:). Har noen spørsmål når det gjelder brødmat. Dansk rugbrød og div Wasa knekkebrød (de grove varientene) går inn under lavkarbo ? Hilsen Marlén |
cottage cheese med pisket kremfløte, solsikkefrø, hasselnøtter, kokos og sukkerfritt syltetøy
|
Sitat:
|
Osteknekkebrød med litt kaviar, majones, salat og egg. Pluss litt mauling av salami :P
|
Eggerøre og ostepølse
|
1 kokt egg. Resten av den halve kyllingfileten fra i går. Saus med ost og løk i. Og litt surkål.
|
"Eggesandwich" med kaviar og ost.
|
Eggerøre og bacon
|
I dag ble det Bringebær- og blåbærsmoothie:
ca 25g blåbær, 70g bringebær, 2 store egg, et par ss kremfløte, en ts splenda, et par ss kaldpresset rapsolje og litt vann til passe konsistens La det inn på diett.no: Denne har ca 5,5 karber, 19 g protein, 48 g fett, og totalt ca 540 kcal. Prosentfordeling: Fett 82%, protein 14%, karber 4% |
Ørretfile, løk, tomat og en klatt smør krydret og bakt i folie, servert med eggerøre og et stort salatblad, NAM:)
|
Jeg er helt ny i dette forumet og lurer nå på en ting; har akkurat sett på Frokost TV hvor de har laget lavkarbo brød og muffins. Ser spennende ut, men jeg har ingen peiling på HVOR MYE kan man spise f. eks. av brød. Ser at hele dette brødet inneholder 40 karbohydrater. Husker jeg fikk en liste for ca 30 år siden, hvor man kunne spise ca så mange karbohydrater pr dag. Har ikke denne nå og lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med litt oversikt. Tusen takk.:confused:
|
En mellomting mellom munker og khanom krok drysset med sukrin. I lavkarbo versjon, så klart.
|
Eggesalat med bacon.
|
Sitat:
Les litt rundt på forumet, så så finner du mange gode råd. Det dukker stadig opp tråder med lignende spørsmål her på forumet, og det er alltid noe nytt å lære. Grunnen til at det vil være vanskelig å svare deg bedre, er at det står "egenkomponert" under din kostholdsfilosofi. Da er det jo du selv som velger hvor mange karber du legger deg på pr dag, vanskelig for andre å vite eller mene noe om det. Gi det litt tid, her på forumet lærer man mer hver dag. |
Sitat:
|
naturell yoghurt med hakkede nøtter, linfrø, solsikkefrø bringebær og sukrin
|
Supperester fra i går :) Sjelden jeg kommer på at frokost ikke trenger ligne frokost, men av og til så ...
|
2 egg med majones,
4 ruller med ost og skinke! :) og blåbær te! |
Sitat:
|
I dag ble det rester fra gårsdagens middag! Blomkålgrateng med skinke og ost
|
Sitat:
|
cottage cheese med nøtter og lerums sukkerfrie jordbærsyltetøy :)
|
Sitat:
1 stort blomkålhode 100g kremost naturell (hadde rester fra en boks med baconost så jeg brukte det i stedet) 150-200 g revet ost 1 ss rømme 1 egg 1 vårløk 1 gul løk 1 boks med bogskinke salt og pepper Kok blomkålen i buketter i usaltet vann. Hell den i et dørslag og knus/press ut vannet med en potetmoser..el baksiden på ei sleiv. Sånn at det blir en tørr grovknust masse tilbake. Hell den tilbake i kjelen og rør inn det andre. Jeg valgte å ikke krydre extra her...da jeg syntes osten gir nok smak. Rør alt godt sammen og hell i en smurt ildfast form. Stekes på 175g varmluft i 20 min. Veldig godt med litt paprika rett fra kjøleskapet på toppen. Sikkert veldig godt med bacon også :) |
Lavkarboknekkebrød, salat, egg, majones og fenalår.
|
Sitat:
|
2 stekte egg med meierismør.....nam, nam......
|
En kopp kaffe blandet ut med en skje proteinpulver, hadde veldig dårlig tid i dag tidlig. (prøver å finne en måte å få i meg proteinpulveret på, kan jo ikke kaste det)
|
Sitat:
bland proteinpulver, kakaopulver og johannesbrødkjernemel, og bland inn kaldt vann (evt melk/fløte), og så koker du det opp. da blir den tykk og god når den varmes opp! så pisker jeg kremfløte og tar en klatt på toppen :) |
to stekte egg og en pakke grovskjært bacon, stekt. nomnom :D
|
Hasselnøttkaffe og noen dulcita-tomater. Fikk det litt for travelt til å lage noe ordentlig, men tok det igjen med middagen.
|
Kotelett kokt i rød chilli paste og kokosmelk. Servert sammen med stekt pepra sopp og ekkerøre:) (liker ikke kotelett, men når jeg kokte den i rød chilli paste og kokosmelk, var det meldig godt, kanksje fordi at det dekka over kotelettsmaken) METT BLE JEG IALLEFALL:)
|
frokost/lunch/middag ble det i dag ettersom jeg sov helt til 1615 :O
ble 2 stekte egg.. en burger å noen biter fra bog skinken ... |
I dag ble det eggerøre og røykelaks :)
|
Svart kaffe og nikotintyggis:_oppgitt:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |