![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
ellers kan det bli vått under og lage fukt,,og da får man ingen ting på forsikringa |
Sitat:
|
men du kan jo male det med våtromsmaling ,da blir gulvet glattere , spør i fargehandlen hva maling du skal bruke
du kan også bruke expoxy , som er veldig holdbart |
Linoleum må sveises og man må passe på at det blir tett, men man MÅ ikkje ansette fagfolk for å legge linoleum direkte på betong. Det er selvsagt kjekt å få tak i noen som kan gjøre det veldig pent, men man kan faktisk gjøre det meste slikt selv.. For.. hva så om det blir fukt på betongen?.. Da KAN du i verste tilfelle få fuktskader på undersida av linoleumen.. Og den må byttes om eit par år..
Betong blir ikkje skadet av såpass lite fukt.. Så det blir ikkje snakk om noe forsikrings sak.. Ellers er jo Arkine sin idee ganske god.. Det er jo veldig enkelt å male gulvet med våtromsmaling.. Om gulvet er grovt kan du gjevne før maling.. |
Litt av poenget er jo også at betong er så kaldt å stå på, mens linoleum fortere får varme fra føttene når man står på det. Jeg må tenke litt på det.
|
Betong blir ikkje skadet av såpass lite fukt.. Så det blir ikkje snakk om noe forsikrings sak..
vel det kan jo bli muggskader da ,og det er jo ikke noe særlig med den lukta, og på et gulv blir det jo en del vann |
Hvis du tenker på linoleum som i vinyl (altså ikke ekte linoleum), så hadde jeg det på badet i kåken der jeg bodde før, som var i stil med din (første etasje over kjeller). Det var ikke mye isolasjon i det :nei:. Jeg vurderte å kjøpe noen trelemmer å legge i dusjen, men fant ikke det da. Men nå har de det faktisk, på IKEA.
Hvis det skulle være aktuelt :) |
Sitat:
Jeg har uansett lyst på en annen farge på badegulvet, har nevnt det for huseier, men fikk ikke noe klart svar. Nå er badet mitt knapt halvannen kvadratmeter stort, så mye maling vil det jo ikke gå, akkurat. Sånn sett kan jeg godt betale det selv. Grått betonggulv minner meg om Strykejernet. Det passer inn i et utstillingslokale, ikke på et ellers ganske fargerikt bad :p. Kommer til å kjøpe meg en badematte også, til å ha foran servanten, så slipper jeg å fryse på totta når jeg pusser bissene :geip: |
Sitat:
Sitat:
|
Ehm... Jeg har noen rare opplevelser med synet om dagen, folk får skikkelig gulskjær i huden innimellom! Ikke helt som å være med i the simpsons, men definitivt ikke sunn og frisk farge... :rolleyes: Altså, de har det nok ikke, men for meg ser det sånn ut. Noen som vet hva det kan komme av?
|
Synsforstyrrelse= legebesøk!
|
Sitat:
Men, kan det ha med å gjøre at jeg er veldig stiv i nakken for tida, og dermed endel svimmel og sånn? |
Sitat:
|
Jeg lurer på hva slags yoghurt jeg bør velge i dip´en jeg skal lage til tapas-kvelden i morgen... Alle typer har jo så mye sukker i seg...?
|
Sitat:
|
Takk, det må jeg prøve:) Det står gresk yoghurt i oppskriften, så da håper jeg å finne det!
|
Sitat:
|
Gresk yoghurt kjøper jeg på Rema!:)
|
Sitat:
|
Jeg har rydda litt i papirer her, og kom over noe fra Storebrand. Det står øverst:
''Beholdningsoversikt for din innskuddspensjon''. Jeg må visst ha hatt noen slags pensjonsordning en gang i tiden, uten at jeg aner når og i hvilken jobb, men summen er altså på 2447 kr, og det står at den betales ut etter nådd pensjonsalder, fordelt utover et minimum på ti år. Nå er det jo over tredve år til, men, jeg ser at summen har økt med 90 spenn i løpet av fjoråret, så det blir jo ikke store summen i måneden, når den tid kommer :p. Finnes det noen som helst mulighet for å cashe ut disse pengene nå? Eller er de fullstendig låst? |
Sitat:
|
de penga er nok helst låst
|
Carisma: bruker du kontaktlinser?
Mener optikeren min sa til meg en gang at hvis jeg begynte å se "gult" så måtte jeg ta kontakt med èn gang. Lurer på om det kunne være symptom på et eller annet som ikke var særlig bra... |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |