Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

langaard 12-01-14 15:55

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1473301)
Noen som vet hvor man kan få tak i dresspose/klespose/garderobepose i aller helst ren bomull, ca 60-100 cm lang, som ikke koster en formue.

Og nei jeg gidder ikke og sy selv :D Er heller ikke interessert i plæstikk (pvc, nylon osv). Har så langt bare funnet på Nytt & Nyttig sine sider, men har ikke akkurat god erfaring med kvaliteten der. Har prøvd utenlandske sider men det er stort sett syntetisk eller så blir det alt for dyrt med frakt.

Bruk et dynetrekk ;)

Lava 12-01-14 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1472598)
Jeg har en katt jeg vurderer å selge. Ikke gi bort.

Hvor mye kan man ta for en katt som er kastrert, chippet, vaksinert osv?

Ønsker ikke masse penger, men vil utelukke dem som bare tar en katt og ikke bryr seg. Hvis de må betale 1-200.-kr så vil de tenke seg om to ganger.

Men, hva pris tar man? vanlig huskatt, snill og grei og snart ett år

(sikkert ingen som vil ha en så "gammel" katt heller..)

Katten ble solgt i dag, 500.- Dama var fornøyd hun. Jeg sa pengene ikke egentlig var viktige, men det "koster" litt mer å kjøpe en katt, enn å få en gratis.
Og hun sa hun heller ville betale litt for en katt som var tatt vare på.

Lillemy71 13-01-14 08:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1473303)
Bruk et dynetrekk ;)

Det er aaaaaalt for stort, da kan jeg likså godt sy selv og det er jo akkurat det jeg prøver å unngå :o Jeg trenger dressposer liksom........

Lillemy71 13-01-14 08:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1473406)
Katten ble solgt i dag, 500.- Dama var fornøyd hun. Jeg sa pengene ikke egentlig var viktige, men det "koster" litt mer å kjøpe en katt, enn å få en gratis.

:blomster: Så flott og da har du også en liten garanti for at katten faktisk blir tatt vare på.

Kitt 13-01-14 09:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1473437)
Det er aaaaaalt for stort, da kan jeg likså godt sy selv og det er jo akkurat det jeg prøver å unngå :o Jeg trenger dressposer liksom........

Finnes barnesengetøy, vet du!;)
Til baby og til litt større barn. Passer nok ganske bra, skulle jeg tro!:)

Lillemy71 13-01-14 09:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1473446)
Finnes barnesengetøy, vet du!;)
Til baby og til litt større barn. Passer nok ganske bra, skulle jeg tro!:)

.....og blir ganske dyrt, samt at det må tilpasses for å kunne henge over klærne og jeg sitter igjen med en haug med ukurante putevar. Skal ikke bare ha en, skal ha mange og det er derfor jeg er litt opptatt av pris og at det ser ordentlig ut. Får ta sjansen på at Nytt & Nyttig sitt ikke er helt elendig i kvalitet.

TrillTrall 13-01-14 10:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1473406)

Så flott! Da har nok pusen fått et godt hjem. :)

Lemen 13-01-14 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1473451)
.....og blir ganske dyrt, samt at det må tilpasses for å kunne henge over klærne og jeg sitter igjen med en haug med ukurante putevar. Skal ikke bare ha en, skal ha mange og det er derfor jeg er litt opptatt av pris og at det ser ordentlig ut. Får ta sjansen på at Nytt & Nyttig sitt ikke er helt elendig i kvalitet.

http://ludvigsen.mamutweb.com/Shop/L...robeposer/42/1

Her var en nettbutikk som dukket opp da jeg googlet garderobeposer.

Lava 14-01-14 01:07

Hva gjør jeg når vifta på laptopen bråker? Sønn hadde maskinen oppe men fikk ikke gjort så mye.. Kan jeg bytte vifte eller rense den?

vaskeklut 14-01-14 01:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1473601)
Hva gjør jeg når vifta på laptopen bråker? Sønn hadde maskinen oppe men fikk ikke gjort så mye.. Kan jeg bytte vifte eller rense den?

Ja og nei. I teorien kan du både blåse den ren (med luft på boks) og skifte den, men det avhenger av hvordan den er ... satt sammen (dette varierer veldig fra laptop til laptop). Om du ikke vet hva du driver med: gi den til noen som vet hva de driver med om noe skal skiftes.

vaskeklut 14-01-14 01:16

Forøvrig ryker vel garantien din om du åpner den selv.

Lava 14-01-14 01:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1473603)
Ja og nei. I teorien kan du både blåse den ren (med luft på boks) og skifte den, men det avhenger av hvordan den er ... satt sammen (dette varierer veldig fra laptop til laptop). Om du ikke vet hva du driver med: gi den til noen som vet hva de driver med om noe skal skiftes.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1473604)
Forøvrig ryker vel garantien din om du åpner den selv.

Tja, den garantien vet jeg ikke om er gyldig lenger, ikke gammel maskin, ett år eller to. Sønn åpnet den, han kan dette og jeg er trygg på at han vet hva han gjør. (han begynner å jobbe for et data selskap imorgen faktisk)

Han fikk ikke viften ut, tørket forsiktig av med noen Q-tips, ellers ikke rørt noe.

Dette er en Acer Aspire.

Og, jeg fikk ektra vifte til å ha under maskinen for å hjelpe kjøle ned, siden jeg ofte har ett "mykere" underlag. dvs ett slik oppbevaringstrekk brukt til reiser ol.. trenger en fast plate tror jeg

Laptop, betyr å ha pc i fanget, der er min ofte :rolleyes:

silje21 14-01-14 02:45

hva er forskjellen på bankekjøtt og feks "vanlig" biff/kjøtt?

Lillemy71 14-01-14 08:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1473606)
Tja, den garantien vet jeg ikke om er gyldig lenger, ikke gammel maskin, ett år eller to. Sønn åpnet den, han kan dette og jeg er trygg på at han vet hva han gjør. (han begynner å jobbe for et data selskap imorgen faktisk)

Han fikk ikke viften ut, tørket forsiktig av med noen Q-tips, ellers ikke rørt noe.

Dette er en Acer Aspire.

Og, jeg fikk ektra vifte til å ha under maskinen for å hjelpe kjøle ned, siden jeg ofte har ett "mykere" underlag. dvs ett slik oppbevaringstrekk brukt til reiser ol.. trenger en fast plate tror jeg

Laptop, betyr å ha pc i fanget, der er min ofte :rolleyes:

Normalt er garantien to år ( i enkelte tilfeller 5). Jeg hadde nettopp inne min knapt to år gamle Asus til fiks og rens helt kostnadsfritt pga av garanti.

Når det gjelder å ha pc i fanget vil jeg anbefale deg dette brettet fra Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Targus-...B8ling/38-5371
Det er helt supert(finnes i to str) og anbefales også å brukes selv om laptop står på et bord, det er for det at harddisk/prosessor mm sitter på undersiden av en laptop og blir derfor veldig varm under. Både møbler og laptop kan ødelegges på den måten.

Carisma 14-01-14 09:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1473608)
hva er forskjellen på bankekjøtt og feks "vanlig" biff/kjøtt?

Bankekjøtt er ofte seigere, det er fra en dårligere del av dyret.

Photobscura 14-01-14 13:54

Noen som har testet denne kakemiksen, og kan si noe om den er god? Tenkte å mekke krydderkake av den, dersom basen er grei nok. :)

nellie 14-01-14 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1473654)
Noen som har testet denne kakemiksen, og kan si noe om den er god? Tenkte å mekke krydderkake av den, dersom basen er grei nok. :)

Den er veldig god. Bare litt bismak av erteprotein.:)

Jeg pleier bruke halve miksen og tilsette litt mandelmel og sånt i tillegg.

Photobscura 14-01-14 13:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1473655)
Den er veldig god. Bare litt bismak av erteprotein.:)

Takk! Med plenty krydder og kremostlokk kan man kanskje kamuflere bismaken litt. :)

nellie 14-01-14 13:59

Jeg er veldig følsom på den, så mulig andre ikke kjenner noe til det.:)

index 14-01-14 13:59

Har kjøpt, men ikke prøvd ennå. Ellers så er Easy Living krydderkake knallgod, selges til -80% akkurat nå hos proteinfabrukken. https://www.proteinfabrikken.no/easy...FURc3godLnQAJQ

nellie 14-01-14 14:00

Nå fikk jeg lyst på muffins.

Photobscura 14-01-14 14:54

Takk for tipset, Index, men jeg vet ikke om noen som selger disse produktene i byen (har ikke sett dem noe sted her i nærområdet, i alle fall). Så vidt jeg her fått med meg, har ikke Proteinfabrikken fysisk butikk lenger?!

Cyan 14-01-14 15:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1473676)
Takk for tipset, Index, men jeg vet ikke om noen som selger disse produktene i byen (har ikke sett dem noe sted her i nærområdet, i alle fall). Så vidt jeg her fått med meg, har ikke Proteinfabrikken fysisk butikk lenger?!

Easy living kakeblandingene har jeg enten sett på meny på cc vest eller prix på vestli. Husker ikke i farta hvilken (kan være begge for den del). Uansett, de selges ikke bare på Proteinfabrikken, så du kan jo sjekke prix og meny når du går forbi en

Cyan 14-01-14 15:28

Noen som vet om en norsk forhandler som selger "magnetic media, do not x-ray" klistremerker? Altså ikke på Amazon eller ebay.

Rin 14-01-14 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1473676)

Jeg synes funksjonellmat-kakemiksen er god, jeg. De har tatt inn Easyliving-produkter på meny på ringnes park, ooog... proteinfabrikken er vel i torggata nå?

Photobscura 14-01-14 16:15

Ingen sjans for at jeg drar langt ut av byen for å kjøpe kakemiks. :D Men takk for tips, altså! Om den kakemiksen jeg snakket om er bra nok, så er det flere steder i umiddelbar nærhet som selger den. :)
Hilsen lat. ;)

Butterfly83 14-01-14 19:11

De fleste coop butikker selger easy living produktene :) Krydderkaka tilsatt en raspet gulrot er VELDIG godt :)

Photobscura 14-01-14 19:37

Finnes ikke Coop her, gitt. :)

Butterfly83 14-01-14 21:28

Det er jo coop både ved pilestredet park, bislett, tøyen osv, men hvis man kun kan handle akkurat midt i sentrum så er ikke utvalget så stort.

Photobscura 14-01-14 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83 (Innlegg 1473744)
Det er jo coop både ved pilestredet park, bislett, tøyen osv, men hvis man kun kan handle akkurat midt i sentrum så er ikke utvalget så stort.

Jeg nekter å gå lenger enn til Sunkost borti hjørnet. :p
Neida. Jeg har alt bestemt meg for å gå for den fra funksjonell mat. :)

j88 14-01-14 22:44

Kakemixen fra funksjonell mat er kjempegod, brukt den mange ganger i flere varianter, og er en suksess hver gang. På nett ligger det også en del oppskrifter.

Photobscura 14-01-14 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1473765)
Kakemixen fra funksjonell mat er kjempegod, brukt den mange ganger i flere varianter, og er en suksess hver gang. På nett ligger det også en del oppskrifter.

Supert, takk! Tenkte egentlig bare å kjøre på med nellik, ingefær og kanel, men skal sjekke ut. :) (Mener de har oppskrifthefter på Sunkost også).

j88 14-01-14 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1473767)
Supert, takk! Tenkte egentlig bare å kjøre på med nellik, ingefær og kanel, men skal sjekke ut. :) (Mener de har oppskrifthefter på Sunkost også).

ja sunkost har også oppsrkiftheftene inne, iallfall der jeg jobber:) Krydderkake med kakemixen er godt, en gjenganger her også, men verdt å prøve ut sitron eller kokoskaka også. :)

Photobscura 14-01-14 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1473774)
ja sunkost har også oppsrkiftheftene inne, iallfall der jeg jobber:) Krydderkake med kakemixen er godt, en gjenganger her også, men verdt å prøve ut sitron eller kokoskaka også. :)

Takk for tipset! Men det er nok krydderkake som er innenfor cravingsonen min denne måneden. :D Med ostelokk av mascarpone. :sikle:

j88 14-01-14 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1473775)
Takk for tipset! Men det er nok krydderkake som er innenfor cravingsonen min denne måneden. :D Med ostelokk av mascarpone. :sikle:

ostelokk av mascarpone hørtes godt ut, har du noen oppskrift på det?:)

Photobscura 14-01-14 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1473781)
ostelokk av mascarpone hørtes godt ut, har du noen oppskrift på det?:)

Nei. :p Jeg bare tar en boks mascarpone, noen ss romtemperert smør, kjører en dl eller to med splenda i knivboks til det blir melisaktig, og skvetter i litt sitron og blander til det smaker godt. :) Kanskje noen dråper vaniljestevia?! Så det er vel standard ostelokk, bare med mascarpone i tillegg. Jeg er litt sånn slumse-til-det-smaker-ålreit-kokk. :)

kennygirl 15-01-14 14:55

Noen som er kjent i Oslo? Jeg skal fra Gardermoen og til Majorstuen. Er det da best å ta taxi eller buss?
Så på kart på google at det tar ca 10 min med bil. Søkte opp busspris og det kostet 205 kr? Syntes det var en voldsom pris for så kort tur....

kennygirl 15-01-14 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1473832)
Noen som er kjent i Oslo? Jeg skal fra Gardermoen og til Majorstuen. Er det da best å ta taxi eller buss?
Så på kart på google at det tar ca 10 min med bil. Søkte opp busspris og det kostet 205 kr? Syntes det var en voldsom pris for så kort tur....

Ser nå at den bussturen tar over en time... Da er det sikkert greit å ta taxi?
Blir lett bilsyk :/

TrillTrall 15-01-14 14:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1473833)
Ser nå at den bussturen tar over en time... Da er det sikkert greit å ta taxi?
Blir lett bilsyk :/

Er ikke flytoget eller rutetoget (er det ikke to forskjellige?) bedre alternativer om du lett blir bilsyk? Drosje blir vel grisedyrt!? Eller har de fastpris?

Kitt 15-01-14 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1473832)

Det beste er å ta Flytoget til Oslo og trikken opp til Majorstuen. Går fortest, er nok billigst og du slipper å bli bilsyk! :)
Det er en laaaang og meget dyr taxitur i hvert fall!:eek:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.