![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Å kjøre en rumble roller, eller den piggete foam rulleren over resten av kroppen som første gangs bruker kan vel karakteriseres som ren tortur ja. Men for triggerpunktsmassasje, så er den genial. Evt en tennisball, golfball tilsvarende hard liten dings. |
Å, dette må samles og skrives ned! Har vært sterk plaget med hofta de siste fire åra, og siden mr ikke viste noe galt, sa siste lege jeg var hos at tung styrketrening var veien å gå... Har vært hos kiropraktor, 2 fysioterapeuter, fastlege og idrettslege, og Ingen har gjort en klinisk test på om det kunne være snapping hip! (Tok jo to sekunder å teste om kneppelyden var der) hmfr... Har begynte med rulle og tøying mer aktivt de siste ukene, godt å høre at dette er det som er med å gi effekt:-))))
|
Sitat:
Sitat:
Skal prøve grønnsåpevann og klut nå, håper det kan hjelpe litt. Takk igjen :) |
Sitat:
Jeg har vært hos 2 fysioterapeuter, 2 leger (hvorav 1 spesialist), akupunktør og kiropraktor og alle kom fram til at snapping hip hadde jeg ihvertfall som "diagnose" (så nærme som mulig uten MR) basert på det jeg fortalte, øvelser som fremprovoserte og enkel undersøkelse av indre/ytre hofteleddsbøyere, samt innfesting i korsrygg av disse. De kom alle uavhengig av hverandre frem til samme behandlingsmetode med unntak av legene da. De ville selvsagt medisinere med smertestillende og betennelsesdempende i tillegg til tøyningsøvelser. Men tøyning, triggerpunktsmassasje og aktiv bevegelighetstrening med ulike hjelpemidler var eneste behandling. |
Jeg har vel skrevet en del om det allerede, men her er en hel tråd om fenomenet snapping hip og hvordan det best kan behandles om man vil unngå smertestillende og evt en operasjon:
Snapping hip behandling |
Jeg har en katt jeg vurderer å selge. Ikke gi bort.
Hvor mye kan man ta for en katt som er kastrert, chippet, vaksinert osv? Ønsker ikke masse penger, men vil utelukke dem som bare tar en katt og ikke bryr seg. Hvis de må betale 1-200.-kr så vil de tenke seg om to ganger. Men, hva pris tar man? vanlig huskatt, snill og grei og snart ett år (sikkert ingen som vil ha en så "gammel" katt heller..) |
Sitat:
|
Kanskje det er mulig å ta det gjennom FOD? (Foreninga for omplassering av dyr). De er veldig nøye på hvem som skal ta over dyr. At den har fått gjort unna alt det "obligatoriske" sparer uansett en ny eier for tusenlapper, selv om chippen jo må omregistreres.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har tips mot tette, vonde bihuler?
Har prøvd nesespray, men det skal man ikke bruke over lang tid. Skylling med saltvann hjelper veldig lite. |
fenumax hjalp veldig på meg. men den er svindyr da, på helsekosten...
|
Sitat:
Skal fortsette å bruke den i alle fall, for som du sier så var den svindyr. Det værste er vel egentlig at jeg ikke får sove om natten, håper den hjelper såpas at jeg sover i natt... Men takk for svar :) |
Kennyrgirl: Dette er et kanskje marginalt tips, men ettersom jeg har hatt en del problemer med bihulene, så er dette i alle fall noe som avhjelper litt i starten. Hold for ett nesebor og dra inn pusten gjennom det andre så fort og hardt og dypt du kan, gjenta på andre siden. Det kan lette trykket noe. Men du må ta SKIKKELIG i!
Og hva lurer jeg på? Jo, jeg lurer på om noen kan fortelle meg sin aller beste måte å koke mandelpoteter på! Ikke til meg, men jeg skal ha folk over på rakfisk! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har alltid Rinexin- tabletter liggende hjemme. Får på resept fordi at dersom jeg begynner å ta dem i det jeg blir forkjølet, slipper jeg unna tette bihuler og antibiotika. Man kan også lage saltvann selv. En spiseskje til 2.5dl kokende vann blir sterkt og gjett om det svir, men det hjelper kjempegodt på å få dratt gørra ut av slimhinnene. Og det svir veldig kort tid, så det er fullt levelig. Tigerbalsam smurt under nesen ved leggetid hjelper også mot at nesen tetter seg igjen alt for fort mens man sover. God bedring! :) |
Ja, få respekt på rinexin eller annet type slimhinneavsvellende av legen. :ja:
|
Takk for råd alle sammen :) begynner å bli bedre, så rådene deres hjelper :)
|
Noen som har en idè om hva som har skjedd når flere ord på diverse fora er understreket og skrevet i blått? Holder musepeker over og det kommer opp en "reklame" noe ala "mom makes" og litt forkjellig i forhold til hva slags ord som er merket.
Regner med jeg har fått noe "virus" på dataen, men skjønner ikke fra hvor. Har kun vært på mine vanlige sider og ikke sett noe galt. I går kveld var det ikke slik.. |
Sitat:
|
Sitat:
Kommer fra noe freetwittube... kan være google crome som driver med noe, får se hva jeg finner ut. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har også hørt at man skal ha en dl (!) salt pr liter vann, da blir det veldig god smak på mandelpoteten (NB:kokes med skallet på!). Jeg har ikke prøvd dette, så her håper jeg at noen andre vet... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det vanlig å ha problemer med salat? Da tenker jeg både ren grønn salat og blandet salat med kuttede grønnsaker. Hver gang jeg spiser det blir jeg dårlig i magen. Lurer på om det henger sammen med at jeg blir dårlig av linfrø og?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Photo, stikk med en tynn skarp kniv :)
Fant ut av trøbbelet med de blå strekene, ikke virus, kun noe pop-opp reklame greier som sønn tok knekken på i kveld. Sikkert noe som innstalleres automatisk om man glemmer å se etter, og bare trykker "neste". Har gjort det før... :p Fant forsåvidt det programmet selv på listen, men var ikke sikker på om det var dèt, så ventet på eksperten. Så lurer jeg på lyspærer med hvitt lys. Ei dame sa hun måtte skaffe seg det for å se mørkt strikketøy bedre om kveldene. Jeg har mor/barn lampe, men det lyset er mer gult. Hvilke pærer har hvitt lys, og hvorfor er det bedre? |
Sitat:
Gamelt råd fra farmor som alltid funker - nettopp fordi de ikke skal bli overkokte/sprekke. Om det tar litt tid til servering, så klarer de seg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Kjøpte kjøttdeig på Kiwi, storfe 14 % fett. Lagde kjøttkaker, og når jeg la dem i panna var den full, når de var ferdige var panna halvfull...
Hvorfor krympet de slik? Hadde i løk, krydder, ett egg og fløte |
Fordi det er mye vann i.
|
Sitat:
Takk skal du ha! :ja: |
Noen som vet hvor man kan få tak i dresspose/klespose/garderobepose i aller helst ren bomull, ca 60-100 cm lang, som ikke koster en formue.
Og nei jeg gidder ikke og sy selv :D Er heller ikke interessert i plæstikk (pvc, nylon osv). Har så langt bare funnet på Nytt & Nyttig sine sider, men har ikke akkurat god erfaring med kvaliteten der. Har prøvd utenlandske sider men det er stort sett syntetisk eller så blir det alt for dyrt med frakt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |