![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Fikk dilla på hekling i fjor høst jeg. Selvlært fra internett.
Begynte i det små med luer og bestemorruter. Nå hekler jeg mest dukkeklær. Elsker å hekle fine dukkekjoler og har mange av dem :) |
Sitat:
|
Lag en egen hobbytråd, da vel! :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Navnebytte har vært diskutert før, men flertallet ville fortsatt ha det som "håndarbeidstråden" (noe jeg er litt glad for, for det er liksom noe eget med en tråd for bare håndarbeid synes jeg, selv om jeg absolutt liker og utøver andre kreative "grener" også). Det er jo bare fint med flere kreative tråder! :) (Ellers er det vel egentlig litt fritt frem mht hva man vil kalle håndarbeid - det er mer enn bare strikking og hekling i denne tråden også :)) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Utrolig kul veske! Har du oppskrift? Har en rund pute uten trekk, og kan se for meg at det kan funke på den også ... ;)
|
Sitat:
Da blir det vel: runde en - 6 masker runde to - to single i hver maske (12) runde tre - en single og så to single annenhver (18 masker) runde fire - en single to ganger og så to single i tredje maska hele runden (24 masker) Men dette er kasnkje bedre forklart her: http://crochet.about.com/od/learntoc...he-round_5.htm Jeg avslutter ikke hver runde med slipstich og begynner på ny runde, men hekler bare rundt og rundt. Håper det hjalp, og dette funker gullfint som mutetrekk! |
Så fine ting du lager, Milena! Fargerike ... det liker jeg :)
|
Kult, Milena! Takk. :)
|
Da har jeg fått tatt bilder igjen! Først et skjerf som er den beste måten å få brukt opp restegarn jeg har truffet på :-)
https://lh4.googleusercontent.com/-E...2/DSCN5369.JPG https://lh4.googleusercontent.com/-1...2/DSCN5370.JPG Flere bilder av skjerfet i bloggen min. Og så har jeg heklet et sjal. Dette er et Mystery CAL (Crochet along) på Ravelry, litt morsomt å lage noe man ikke helt vet hvordan blir :-) https://lh5.googleusercontent.com/-e...0/DSCN5373.JPG https://lh4.googleusercontent.com/-s...0/DSCN5374.JPG Flere bilder av sjalet i bloggen min. |
Så lekkert aatinka :) Det skjerfet kunne jeg tenkte meg å kopiere
Forøvrig var det moro at jeg ikke var helt alene her midt på svarte natta ;) |
Flotte ting! Tenker det samme om skjerfet, det der vil jeg også teste!
|
Skjerfet er genialt, jeg kommer til å strikke mange flere av de. Holder på å samle restegarn og sortere i tykt og tynt. Jeg la opp på vanlig måte, men siden det er så mange masker så brukte jeg to tråder, fra to ulike nøster. Da trenger man ikke å "gjette" hvor lang "hale" man skal beregne når man legger opp :-) Jeg lager først en løkke (slip-knot) med begge trådene som jeg bare slipper ned og løsner når jeg er ferdig med opplegget :D
|
Sitat:
|
Det var et nydelig skjerf, og jeg forsto heldigvis oppskriften på et vis :). har lagret den til senere.. tusen takk :)
|
Jeg kom over en annen måte for å spare seg trådfesting. Ser veldig smart ut i teorien i alle fall :p russian join
|
Sitat:
En annen metode er legge trådene omskarves og strikke med to trder i 5-7 masker, men jeg synes dette blir mere synlig. |
Har strikket noen babyklær :) Må nesten begynne igjen, men må nesten finne tid til det også. Har lagt ut resultatene på bloggen min :)
|
5 Vedlegg
Jeg er en "periodestrikker", har strikket hele livet, men nå strikker jeg bare når jeg har lyst på noe. Jeg strikker mye forskjellig, som dere ser av bildene!
Jeg har strikket en jakke, den heter Minimissimi Sweater Coat på Ravelry. Veldig fornøyd med resultatet, jeg kan nesten ikke vente til det blir kaldere i været! Garnet er Nepal fra Garnstudio, og jakken var lett å strikke. Eneste minuset er at alt strikkes på jakken, så det blir veldig mye strikketøy i fanget etterhvert! Jeg har også strikket en "cowl" som det heter på engelsk. Rundt skjerf på norsk? Garnet er også Nepal, liker blandingen av alpakka og ull. Og så er prisen ganske snill :). Det ene bildet er av cowl'en på, og det andre er et nærbilde av mønsteret. Mønsteret heter Stockholm scarf på Ravelry, og er tosidig. I tillegg legger jeg ved et bilde av julekulene og påskeeggene mine. Jeg har et par gamle trau som er morsomme å fylle med slikt. Jeg bruker de også til gaver, det er veldig koselig å gi bort noe hjemmelaget. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|