![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hm... Kanskje det er pakningar som er gåen hos oss også då. Krana i vasken på badet dryp samme kor ein dreg til. Ganske irriterande! Tenkte det berre var kalk i vatnet som gjer at det har blitt tregt (ei av kranene er vanskeleg å få opp, spesielt den kalde om du har skrudd på den varme først... Veldig lurt!). Men kanskje vi bør teste ut dette. Takk for tips!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor jeg hele tiden glemmer hva jeg lurer på :confused:
1- hvorfor trenger / har jeg behov for mer håndkrem her hjemme, enn i "syden"? Smurte ikke en gang mens vi var avsted, men her hjemme må jeg snøre flere ganger om dagen.. kun vane? (psykisk?) 2- hva kan jeg gjøre med kløe mellom tærne? har vist det til legen og det er ikke fotsopp. Jeg svetter en del på føttene, spes i sko og feil type strømper. har smurt med "lavasil" eller hva det nå het, men det forsvinner ikke. Dukker opp når jeg er varm og eller svett på foten, Kun en fot og kun mellom to tær det klør.. plagsomt! |
Sitat:
|
Sitat:
2. Jeg har sånn på sommeren ofte, ikke mellom tærne, men i sandalkanten. Bruker Natusan babysalve, den legger et lag utenpå huden og det pleier å hjelpe. |
Sitat:
Tørk ekstra godt etter dusj/bad. Bruk ullsokker i steden for bomullsokker (også om sommeren) Smør føttene med en kjølende fotkrem evt. en spray. |
Trur ullsokkar er til hjelp for fleire ting. Har ein pappa som svergar til ullsokkar sommar og vinter. Han har ikkje problem med slike ting, og ikkje har han stinkeføter heller! Har merka det sjølv også, føtene luktar mykje fortare med bomullssokkar...
og ja, sørg for at det er skikkeleg tørt før ein tek på seg sokkar. |
Lava - kald luft holder på fuktighet, og drar fuktighet ut fra alle ting. Huden blir mye tørrere! Så nei, det nok ikke vane, vil jeg tro.
Jeg merker det skikkelig på dørene her hjemme, av alle ting! Vanligvis er de trege å åpne og lukke, og bråker skikkelig, men nå passer de perfekt til rammene. Jeg syns det var litt rart, og spurte pappan min (litt guru for meg :)), og han sa at det er fordi den kalde lufta suger ut all fuktigheten slik at de blir litt mindre. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dersom du ofte føler at hendene er altfor tørre, eller er litt "tørr i nesa" bør du sørge for å øke luftfuktigheten hjemme. Legen min sa at jeg helst skulle sørge for at det dampet litt på vinduene innimellom (feks ved matlaging, tørking at tøy innendørs, ikke trekke fuktigheten ut av dusjen med vifte etc.) |
To spørsmål: Jeg har de siste par ukene alt mer begynt å klø mellom brystene, mest mot venstre (ikke at det har så mye å si, men det var der det begynte). Nå kløhøhøhør det hele tiden, prøver å ikke klø, men jeg gjør det tydeligvis i søvne ... Det er rødt og irritert nå. Jeg aner ikke hva det kommer av, har ikke spist annerledes, bruker kun Neutral når jeg vasker klær, etc. Pleide å få dette mot våren tidligere, men det forsvant for flere år siden, og da var det som regel konsentrert på bringa. Noen som har noen idé om hva det kan være?
Og, så lurer jeg på hvordan man kan legge linoleum på betonggulv (våtrom)? Er det bare å klippe til og lime rett på, eller må man gjøre noe spesielt? |
Sitat:
Frkprym; jeg tørker klær i stuen, og vifte på badet bruker jeg ikke, for da går fuktigheten rett opp på loftet! Ingen utgang på vifterøret :eek: (godt det ikke er mitt hus) Men det å ha fuktighet på badet, eller kjøkken, er noe som kanskje ikke betyr noe i de andre rom i huset. (bruker å åpne vinduet når vi dusjer da, så fukten går jo ut) Ellers fyrer vi både med ved og strøm, er mye i vann med hendene og det spiller jo inn, og mistenker at kanskje dataen ikke er god for hendene heller..? Heldigvis unngår jeg å sprekke i huden, godt bare det :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
Er ganske jevnt, vil jeg tro. Om det bare er til å lime rett på, så er det jo genialt! Og betong er ekstra kaldt å gå på, uten tvil. |
Sitat:
Jeg fant aldri ut av hva det kom av, legen ga meg kortison og var happy med det. Men SÅ begynte jeg mitt nye lavkarbo-liv, og det er borte som dugg for solen!!! Men da jeg spiste vanlig høykarbo pizza for noen uker siden, kom kløen akutt tilbake. Så for meg har det tydeligvis noe med kosten å gjøre, og jeg er superglad for alle de positive "bivirkningene" det har gitt meg:) Du sier du ikke spiser noe annerledes, så det er kanskje ikke maten... Sikker på at ingen raske karbosnusker har sneket seg inn? For meg var det helt utrolig at det kom så akutt tilbake da jeg spiste pizza. Men det forsvant heldigvis fort! Håper det samme skjer i ditt tilfelle! |
Ett hundre prosent sikker! Jeg rører ikke høykarbomat med ildtang, og det eneste jeg har fått i meg i den tid dette har vart, er kjøtt, egg og grønnsaker.
Så kanskje det er litt stressrelatert? Er jo mulig det også, har vært mye bal i det siste. Smørte på litt Eurax, og et lindra noe. |
Sitat:
|
Eller hvitvask, det fungerte for meg på noe soleksem... Smør deg godt med fuktighetskrem og, det hjelper hvis huden er tørr og klør av den grunn.
|
Sitat:
|
Sitat:
Huden er ikke tørr, altså. Ble som sagt litt bedre av eurax. (Eller, bedre -det sluttet å klø så infernalsk i alle fall!). |
Har et par spm om Stevia...
Er det så at dette IKKE trigger søthungeren? Null karber? "Ufarlig" for oss på ketolyse? Altså blir ikke til sukker i kroppen? |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40. |